Eläinproteiini-fani Lispetin ja sekasyöjä-Echon ruokadebatti, muutkin voi osallistua

Niin, tuossa voidaan punnita, että onko se terveys tärkeintä vai se että ruoasta on tehty sosiaalinen tapahtuma?
Meille syötettyä roskaa kaupataan iloon, suruun, juhliin, sosiaalisiin tapahtumiin.

Miksi se sosiaalinen tapahtuma ei voi olla vaikka yhteinen liikuntahetki tai pelihetki?
Nyt lakkaa puhumasta tässä ketjusta roskasta!
Tai sitten teet listan, mikä pikaruuan LISÄKSI on sun mielestä roskaa.

Tuosta ruokailun sosiaalisuudesta sanon, että se on, ja on ollut sosiaalinen tapahtuma joka kulttuurissa iät ja ajat. Näytä mulle kulttuuri, jossa jokainen hiippailee mikron luona eri aikoihin (no valitettavasti nykyperheet).

Mutta sitä monituhatvuotista ja maailmanlaajuista perinnettä ei Atkinssit kaada.
 
Ja kaupoissa on puhdasta ruokaa, jos ei muutoin, niin osta lihat ja kasvikset ja maito luomuna.
Hyvin pieni osa.

Eikö ihmetytä kun kävelee siellä yliprosessoituja tuotteita notkuvien hyllyjen välissä, että mihin me tätä kaikkea tarvitsemme ja kuinka paljon olemme saastuttanert luontoa kaiken sen tarpeettoman tuottamisessa.

Ja ihmiset tosiaan ostavat enimmäkseen roskaa! Muutenhan sitä ei myytäisi!
 
Nyt lakkaa puhumasta tässä ketjusta roskasta!
Tai sitten teet listan, mikä pikaruuan LISÄKSI on sun mielestä roskaa.

Tuosta ruokailun sosiaalisuudesta sanon, että se on, ja on ollut sosiaalinen tapahtuma joka kulttuurissa iät ja ajat. Näytä mulle kulttuuri, jossa jokainen hiippailee mikron luona eri aikoihin (no valitettavasti nykyperheet).

Mutta sitä monituhatvuotista ja maailmanlaajuista perinnettä ei Atkinssit kaada.
Limpparit, sipsut jne. Nekin näkyy sattumina ravintopyramidissa?

Ennen syötiin hyvin ja oli erittäin fyysinen työ, nykyään ei.
 
Limpparit, sipsut jne. Nekin näkyy sattumina ravintopyramidissa?

Ennen syötiin hyvin ja oli erittäin fyysinen työ, nykyään ei.
No ne on pienenä osana, pyramidin kärkenä. Jollain ES-Jonnella se olisi isoimpana lohkona.

Koska elämässä saa herkutella, koska kohtuudella tehtynä se ei kaada sitä ruokavaliota ja terveyttä.

On eri asia, mikä on ihanne, ja kuinka porukka toimii.
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Miksi niin edes väittäisit?

Carnivoressa syödään puhtaasti kokoravintoa yliprosessoitu ei ole kokoravintoa. Siinä on harvoin edes ravintoa, sekin pilalla kun erilaisia koukuttavia yhdisteitä.
Mihin ne ravintoaineet sen pihvin SISÄLTÄ liukenee, jos sen lihan pilkkoo, paistaa ja maustaa?

Jotkut vitamiinit tuhoutuu kuumentaessa, mutta kivennäisaineet: jos tuo pilkkominen, paistaminen ja maustaminen onkin tapahtunut tehtaalla ja se lyödään vakuumiin, niin mihin ne kivennäisaineet pomppaa sieltä pihvistä, vakuumin läpi?
 
Ja tässä se pyramidi.

Karkkia, tölkkilimua, sipsuja jne.

Ja tuo liha on demonisointi on ihan turhaan. Ja eläinperäisten rasvojen demonisointi. Ihminen ei saa mitään syöpää lajilleen ominaisesti syötetystä lihasta tai sen rasvasta. Se aito luomuliha on vain kätevästi yhdistetty yliprosessoidun lihan kanssa niin luomulihakin on yhtäkkiä jännästi sitten haitallista.😁
 
Miten se itse liha menettää ravinteikkuuttaan, jos pintaan ei hierokaan pelkkää suolaa vaan Santa Marian grillimausteseosta?

Kun naiset lyö kasvonaamion ja hiusvärin, niin liukeneeko niillä pään sisällä aivot?
 
Mihin ne ravintoaineet sen pihvin SISÄLTÄ liukenee, jos sen lihan pilkkoo, paistaa ja maustaa?

Jotkut vitamiinit tuhoutuu kuumentaessa, mutta kivennäisaineet: jos tuo pilkkominen, paistaminen ja maustaminen onkin tapahtunut tehtaalla ja se lyödään vakuumiin, niin mihin ne kivennäisaineet pomppaa sieltä pihvistä, vakuumin läpi?
Tästä olisi erittäin hyvä nähdä erilaisia tutkimuksia.

Olen seurannut carnivoreihmisiä jossa he tekevät laajat tutkimukset keholleen, jopa tälllainen tapaus joka ei syö kun naudanlihaa ja kananmunia, joskus juustoa tms. Kaikki arvot ensiluokkaisen hyviä. Kyllä tällainen kiinnostaa, koska miten voi olla että noin voi syödä? Miksi tätä ei tutkita. Miksi syötetään vain yhtä mallia vaikka ihmiset sairastuvat ja jopa demonisoidaan luimuliha?
 
Tästä olisi erittäin hyvä nähdä erilaisia tutkimuksia.

Olen seurannut carnivoreihmisiä jossa he tekevät laajat tutkimukset keholleen, jopa tälllainen tapaus joka ei syö kun naudanlihaa ja kananmunia, joskus juustoa tms. Kaikki arvot ensiluokkaisen hyviä. Kyllä tällainen kiinnostaa, koska miten voi olla että noin voi syödä? Miksi tätä ei tutkita. Miksi syötetään vain yhtä mallia vaikka ihmiset sairastuvat ja jopa demonisoidaan luimuliha?
Sä itse demonisoit kaiken muun ruuan, jota ihmiskunta on syönyt iät ja ajat.
 
  • Vau!
Reactions: Lispetti
Miten se itse liha menettää ravinteikkuuttaan, jos pintaan ei hierokaan pelkkää suolaa vaan Santa Marian grillimausteseosta?

Kun naiset lyö kasvonaamion ja hiusvärin, niin liukeneeko niillä pään sisällä aivot?
Tämä carnivore ihminen mitä seuraan yrittää päästä maksimaaliseen terveyteen. Hänen näkemys ja tutkimuksetkin toki osoittavat, että rehut ovat myrkyllisiä.
Me olemme ruokavalion huipulla ja elämet pääsevät meitä karkuun (lukuunottamatta krokoja, joitain haita, leijona tms. jotka puolestaan syövöt meidät)
Rehut eivät pääse meitä tai muita karkuun niin suojaavat itseään esim. myrkyin jitkut ihmiset eivät siedä joitain rehuja ollenkaan. Aika paljon tulee allergiaa tms.

Aromisuolassa ja joissain muissa on ihan turhia aromivahventeita. Pienistä puroista syntyy iso joki. Se siitä kohtuudella kaikkea jutusta?
 
  • Haha
Reactions: Echo
vierailija
Se on gmo-intoleranssi
Tutkimuksia on tehty ja minun mielestä ne pitäisi ottaa huomioon.

Huonoa ruokavaliota ei tunnusteta Suomessa suolistosairauksien vaikuttimena ollenkaan. Sanotaan vaan että meillä on euroopasta eniten suolistosairauksia ja se on länsimaisen hyvinvoinnin sivutuote, antibiootteineen päivineen. ”Syö nämä lääkkeet, tämä on elinikäinen autoimmuunitauti, emme tuedä mistä johtuu”.

Tässä ihan mielenkiintoinen tutkimus:
(näitä on monia)


Ihmiset ovat parantuneet erilaisista autoimmuunitaudeista eliminaatiodieetin avulla, mihin tämä sitten perustuu? Miksi tätä ei tutkita.🤔
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
  • Haha
Reactions: Elena777
vierailija
Se on gmo-intoleranssi
Tutkimuksia on tehty ja minun mielestä ne pitäisi ottaa huomioon.

Huonoa ruokavaliota ei tunnusteta Suomessa suolistosairauksien vaikuttimena ollenkaan. Sanotaan vaan että meillä on euroopasta eniten suolistosairauksia ja se on länsimaisen hyvinvoinnin sivutuote, antibiootteineen päivineen. ”Syö nämä lääkkeet, tämä on elinikäinen autoimmuunitauti, emme tuedä mistä johtuu”.

Tässä ihan mielenkiintoinen tutkimus:
(näitä on monia)


Ihmiset ovat parantuneet erilaisista autoimmuunitaudeista eliminaatiodieetin avulla, mihin tämä sitten perustuu? Miksi tätä ei tutkita.🤔
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Tämä carnivore ihminen mitä seuraan yrittää päästä maksimaaliseen terveyteen. Hänen näkemys ja tutkimuksetkin toki osoittavat, että rehut ovat myrkyllisiä.
Me olemme ruokavalion huipulla ja elämet pääsevät meitä karkuun (lukuunottamatta krokoja, joitain haita, leijonas tms.)
Tehut eivöt pääse meitä tai muita karkuun niin suojaavat itseään esim. myrkyin kaikki eivöt siedä joitain rehuja ollenkaan.

Aromisuolassa ja joissain muissa on ihan turhia aromivahventeita. Pienistä puroista syntyy iso joki. Se siitä kohtuudella kaikkea jutusta?
A) aromisuolaa käyttää vain harva

B) Tuo "juokseeko ruoka sua karkuun vai ei" on -sori- ihan jäätävää pskaa. Millä myrkyllä (muuta kuin ilmansaasteet) joku luomutomaatti suojaa itsensä kun joku poimii sen luomupuutarhalla? :eek: En oo nähnyt, ootko sä nähny myrkkyhaituvia leijailevan tomaattien ympärille luomutarhoilla? Stressitomaatteja?

Olen sanonut että sillä perusteella että sen ruuan pitää pystyä juoksemaan sua karkuun, niin sä saat syödä vaikka työkaverisi.
Tuleekin carnivoresta cannibal.
Ja voit jatkaa hiirien, rottien, kissojen ja koirien syömiseen.
 

Yhteistyössä