Eläinproteiini-fani Lispetin ja sekasyöjä-Echon ruokadebatti, muutkin voi osallistua

A) aromisuolaa käyttää vain harva

B) Tuo "juokseeko ruoka sua karkuun vai ei" on -sori- ihan jäätävää pskaa. Millä myrkyllä (muuta kuin ilmansaasteet) joku luomutomaatti suojaa itsensä kun joku poimii sen luomupuutarhalla? :eek: En oo nähnyt, ootko sä nähny myrkkyhaituvia leijailevan tomaattien ympärille luomutarhoilla? Stressitomaatteja?

Olen sanonut että sillä perusteella että sen ruuan pitää pystyä juoksemaan sua karkuun, niin sä saat syödä vaikka työkaverisi.
Tuleekin carnivoresta cannibal.
Ja voit jatkaa hiirien, rottien, kissojen ja koirien syömiseen.
Lihaliemikuutioissa ja monissa muissakin on aromivahventeita ja ”luontaiset aromit” mitä ne ovat? Tässä kun muistaa sen, että kihtuudella kaikkea! Voimmeko enää vaikuttaa siihen kohtuudella kaikkea kun erilaisia asioita mitä emme edes ymmärrä on tungettu joka tuuttiin.


En mä viitsi alkaa luennoida, etkö sinä halua ottaa selvää mistään asiasta mistä sinun olisi hyvä olla kiinnostunut.
Senpä takia kirjoitan vain oksalaatit, lektiinit yms.

Tuotantoeläimiä kai ihmiset yleensä nykyään syö, mutta historiassa metsöstettiin kaikki liikkuva mikä kiinni saatiin. Ei tietenkään toista ihmistä.
 
Siis mä kasvatin lavakauluksessa viime kesänä yrttejä. Tilli kattoi mua ja mun Fiskarseja paniikissa, sen teki mieli ulvoa ja sit kävi vaan pöllähdys kun sen jostain omasta myrkkytehtaasta pöllähti myrkkyä siihen....mutta ei auttanut, päätyi mun kalaruokaan :cry:
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
hirveetä. En voi syödä kun tulee kuulonalenema jos on titaanidioksidia.
En ole kuullutkaan totaaniokdidista.😰

En saa karkin tai minkään muunkaan syömisestä mitään oireita, mutta ei ole paukkuneet rajat vielä vastaan, enkä aio sinne asti koskaa syömisiäni päästääkään, että sairastuisin.

Kyllä minäkin joskus harvoin karkkia saatan syödä vaikka en haluaisi. Fazerin vanhat, ne missä
on kiss-kiss ja jääkarhukarkki ja kettukarkit. Ne tuovat lapsuuden mieleen!😫😍🤷‍♀️

Töyspaastoa nyt 4 pv takana, mutta edelleen mieliteot on sardiini (jos vielä tuoretta sais) ja mikä se toinen mieliteko olikaan…Perhanan Roosa osasit mainita just oikeet!!!😂
 
vierailija

Siis mä kasvatin lavakauluksessa viime kesänä yrttejä. Tilli kattoi mua ja mun Fiskarseja paniikissa, sen teki mieli ulvoa ja sit kävi vaan pöllähdys kun sen jostain omasta myrkkytehtaasta pöllähti myrkkyä siihen....mutta ei auttanut, päätyi mun kalaruokaan :cry:
mulla tilit oli maassa ja aina upeasti tuottaneet satoa ilman myrkkyjä. Sattui vaan niin et se lopetti kasvun sen auringonpimennyksen jälkeen. Tänään just mies kaipasi kuivattua tilliä ja piti sanoa ettei oo, laita lipstikkaa.
 
Ja "tämän yhden carnivooren näkemys osoittaa..."
Mä olen lukenut myös noista carnivorelaisista, ihan mielenkiintoisia näkemyksiä, mulle tuottaa vaan ongelmia siksi että haluan syödä kasviksia ja myös marjoja.
Niin ja sitten on se eettinen puoli edelleen...isävainaa sanoi aikoinaan aina, että pitää olla valmis myös tappamaan eläin, jos sitä haluaa syödä. Opettivat sitte mummon kanssa kalan perkauksen jo kun olin lapsi..mutta myönnän etten kyllä muita eläimiä pysty tappamaan *miettii itseään juoksemassa metässä jonkun peuran perässä*
 
vierailija
Lihaliemikuutioissa ja monissa muissakin on aromivahventeita ja ”luontaiset aromit” mitä ne ovat? Tässä kun muistaa sen, että kihtuudella kaikkea! Voimmeko enää vaikuttaa siihen kohtuudella kaikkea kun erilaisia asioita mitä emme edes ymmärrä on tungettu joka tuuttiin.


En mä viitsi alkaa luennoida, etkö sinä halua ottaa selvää mistään asiasta mistä sinun olisi hyvä olla kiinnostunut.
Senpä takia kirjoitan vain oksalaatit, lektiinit yms.

Tuotantoeläimiä kai ihmiset yleensä nykyään syö, mutta historiassa metsöstettiin kaikki liikkuva mikä kiinni saatiin. Ei tietenkään toista ihmistä.
Mut nyt kun porolleon syötetty maissi/propyleeniglykolinappuloita on sopulit kadonneet ja naalien ruoka siinä samalla myös.
 
  • Surullinen
Reactions: Lispetti
Siis mä kasvatin lavakauluksessa viime kesänä yrttejä. Tilli kattoi mua ja mun Fiskarseja paniikissa, sen teki mieli ulvoa ja sit kävi vaan pöllähdys kun sen jostain omasta myrkkytehtaasta pöllähti myrkkyä siihen....mutta ei auttanut, päätyi mun kalaruokaan :cry:
Sinä ja minä
kestetään kaikkea, osa ei kestä. Ei siinä mtn sen kummempaa. Olet kuitenkin varmaan kuullut että esim. kaupan tomaatit, kurkut kaupan tuntiomenat yms aiheuttavat allergiaa. Mutta joullekin tulee allergisia oireita myös itsekasvatetuista.

Olisikohan jossan Suomen kaikki allergiset tuotteittain niin näkisi miten valtava osa on allergisia…
 
Lihaliemikuutioissa ja monissa muissakin on aromivahventeita ja ”luontaiset aromit” mitä ne ovat? Tässä kun muistaa sen, että kihtuudella kaikkea! Voimmeko enää vaikuttaa siihen kohtuudella kaikkea kun erilaisia asioita mitä emme edes ymmärrä on tungettu joka tuuttiin.


En mä viitsi alkaa luennoida, etkö sinä halua ottaa selvää mistään asiasta mistä sinun olisi hyvä olla kiinnostunut.
Senpä takia kirjoitan vain oksalaatit, lektiinit yms.

Tuotantoeläimiä kai ihmiset yleensä nykyään syö, mutta historiassa metsöstettiin kaikki liikkuva mikä kiinni saatiin. Ei tietenkään toista ihmistä.
Huoh. Aina kun otetaan joku 1-2 juttua ja aletaan vaahdota niistä, kokonaisuus unohtaen, mennään metsään.

Oksalaatti - joo, olen kuullut. Sen takia mua on pienestä pitäen opetettu ottamaan raparperipiirakan tai -kiisselin kanssa maitoa. Mutta kuka nyt vetää raparperia päivät pitkät?

Lektiini...ei ole ongelma edes vegaaneilla, jos ei aleta puputtaa vain sitä sisältäviä kasviksia. Edes pinaatin runsas syöminen ei haittaa.

 
Mut nyt kun porolleon syötetty maissi/propyleeniglykolinappuloita on sopulit kadonneet ja naalien ruoka siinä samalla myös.
Miten sitä on ennen pärjänneet jäkälällä jne. Ja eikö nyt voisi syöttää jitakin terveellisempää. Tulee liian kalliiks?

Valtiot tarvitsisivat puolueettomat edunvalvojat jitka osottaisivat heti sormella kun tulee näitä ahneita paskiaisis joiden tarkoitus ei ole tuottaa terveellistä ravintoa. Toki markkunatalous menis uusiks, mutta ei me voida saastuttaa ihmisiä noin! Ja nää isoimmat roistot myhäilee tyytyväisinä paksujen lompsiensa kanssa.
 
vierailija
Jep, pau-laa tässä "tarvittiinkin". :D

Lapset ja nuoriso on kuuroutumassa, aaaapuaaa! Kuulolaitteet kaikille rippi-ja valmistujaislahjaksi!
Mun vanhemmilla on ollut tekohampaat jo 18-vuotiaana mut monella tosiaan on ollut se rippilahja. Ei se mikään vitsi oo kun täyttä totta. Ja äiti pyysi minua yhden kerran käyttämään kaupassa kun isä oli kuollut: melkein 2 tuntia meni ennenkuin saatiin ostokset tehtyä: sokerit ym takaisin hyllyyn. Ei uskonut millään mut silloin piti lukea kaikki vaikka näkihän tuo iteki ihan hyvin.
toista kertaa ei pyytänytkään kauppakaveriksi😉
 
vierailija
Miten sitä on ennen pärjänneet jäkälällä jne. Ja eikö nyt voisi syöttää jitakin terveellisempää. Tulee liian kalliiks?

Valtiot tarvitsisivat puolueettomat edunvalvojat jitka osottaisivat heti sormella kun tulee näitä ahneita paskiaisis joiden tarkoitus ei ole tuottaa terveellistä ravintoa. Toki markkunatalous menis uusiks, mutta ei me voida saastuttaa ihmisiä noin! Ja nää isoimmat roistot myhäilee tyytyväisinä paksujen lompsiensa kanssa.
olihan siitä porojen pahoinvoinnista tutkimus. Ei kai kukaan lue niitä?
 
Niin, kerro Lispe se mekaniikka, eli miten luomukasvikset jotka ei juokse karkuun, on myrkyllisiä?

Miten esim. 1 km päässä oleva Atrian kokki saa samoilla aineilla ja metodeilla ruuasta yliprosessoitua, mutta sun kotikokkaukset ei sitä tee (siis en mäkään teollisen mausta välitä, maistuu vakuumille)?

Miten se ihmisen suolen seinämä on vain 1 solun paksuinen? :unsure:
 
vierailija
Miten sitä on ennen pärjänneet jäkälällä jne. Ja eikö nyt voisi syöttää jitakin terveellisempää. Tulee liian kalliiks?

Valtiot tarvitsisivat puolueettomat edunvalvojat jitka osottaisivat heti sormella kun tulee näitä ahneita paskiaisis joiden tarkoitus ei ole tuottaa terveellistä ravintoa. Toki markkunatalous menis uusiks, mutta ei me voida saastuttaa ihmisiä noin! Ja nää isoimmat roistot myhäilee tyytyväisinä paksujen lompsiensa kanssa.
porot syö heinää ja mansikka puski, naamaa puista -tuuli heittää niitä oksia niille - ja kuoputtavat pallerojäkälää itse koparoillaan. Jäkälä tosin kerää cesiumit ilmasta joten en osta sitäkään.
 
olihan siitä porojen pahoinvoinnista tutkimus. Ei kai kukaan lue niitä?
Pitäisi, mutta ihmiset ovat vieraantuneet omasta terveydestään. Se on ulkoistettu kokonaan ”asiantuntijoille”. Ei lueta juuri mitään omaan terveyteen liittyvää, eikä osata edes yhdistää tuotakaan asiaa omaan syötyyn tai katsoa isoa kuvaa=jos tuolla tehdään noin niin mites se mitä minä syön voidaanko siinäkin toimia noin huonosti.


Lusäksi luotto on valitettavasti 100% kaikkiin niihin asiantuntijoihin jotka määrittelevät mikä on meille hyväksi, että vaikka köskettäisiin syödä omaa ulostetta niin kysyvät että millaisina annoksina ja montako kertaa päivässä.

Ihmisten täytyisi alkaa kyseenalaistamaan ja kysymään joka asiassa ”miksi”!
Silläkin pääsee jo hyvään alkuun.

Tuntuu että nykyään kysyminen on noloa ”etkö sä nyt totakaan tiedä” voi olla usein vastaus. Siihen voi vastata että en, voitko kertoa minulle. Ei siinä ole mitään nolottavaa.
 
Tämä oli jäänyt haaviin perhana:


Huoh. Aina kun otetaan joku 1-2 juttua ja aletaan vaahdota niistä, kokonaisuus unohtaen, mennään metsään.

Oksalaatti - joo, olen kuullut. Sen takia mua on pienestä pitäen opetettu ottamaan raparperipiirakan tai -kiisselin kanssa maitoa. Mutta kuka nyt vetää raparperia päivät pitkät?

Lektiini...ei ole ongelma edes vegaaneilla, jos ei aleta puputtaa vain sitä sisältäviä kasviksia. Edes pinaatin runsas syöminen ei haittaa.

”Plant Toxins and Antinutrients in Vegetables
Before getting into the specific vegetable that are bad for you, let’s take a moment to introduce you to the main reason why; the presence of plant toxins and antinutrients.

If you’re like most people, the fact that vegetables contain these natural poisons in news to you.

Think about it this way, plants don’t have fangs, fists, claws, or feet. But like all other species they want to survive and need to protect themselves. What they lack in limbs, they make up for with a bevy of chemical defense mechanisms known as phytoalexins.

In fact, these naturally occurring pesticides account for over 99% of all the pesticides you ingest– that’s 10,000 times more than synthetic compounds. [3]

Some of these substances are specifically designed to harm predators. For example, phytohormones found in popular foods like soy cause infertility in herbivores, effectively driving their population down.

Another class of harmful compounds called antinutrients can inhibit digestive enzymes and leach important minerals leading to nutritional deficiencies.

Over time, repeated exposure to toxins like oxalates, histamines, phytohormones, and antinutrients like phytic acid and lectins can result in allergies, leaky gut, autoimmune diseases, and chronic inflammation.

And this is to say nothing about mycotoxins (toxic molds) and bacterial contamination that can cause acute and long-term ailments. 1 2

According to the Cleveland Clinic, spinach is an extremely high oxalate food known to increase kidney stone formation and urinary oxalate content.3

A 100-gram portion of spinach contains approximately 645 milligrams of oxalate.

Oxalates occur naturally in plants, where they regulate their own internal mineral content and help defend against predators. [1]

In humans, oxalates bind to vital nutrients including iron, calcium, and magnesium, limiting their absorption.

This binding property is responsible for the fact that almost none of the iron in spinach is used by your body. Popeye’s spinach habit was actually bad for him. [2]

Health Effects of Oxalates

Can suppress the immune system and reduce mitochondrial activity [3]
Contribute to kidney stone formation. [6]
Oxalate crystals are significantly associated with fungal infections in the intestine. [9] [10] [11] [12]”

jne jne.


 
  • Haha
Reactions: Echo
Ja "tämän yhden carnivooren näkemys osoittaa..."
Näitä
on satoja tuhansia…ellei enemmänkin.

Lisäks ihmiset ovat ryhtyneet eliminointidieetille päästäkseen autoimmuunitaudeista. Tiukin vaihtoehto on tietty liha, suola ja vesi.

Eikö ole järkyttävän helpottavaa tietää, että autoimmunitaudeista voi päästä eroon resetoimslla kehonsa noin!!!!!

Ihmuskeho ei ole tyhmä vasn uusiutuva ja älykäs!
 

Yhteistyössä