Eläinproteiini-fani Lispetin ja sekasyöjä-Echon ruokadebatti, muutkin voi osallistua

No, laitapa Lissu tänne sun 1 päivän menyy :eek:

Mutta mieti laitatko vai et: vaikka tää pyyntö ei oo ansa sulle jotta päästään haukkumaan sun pöperöt, niin voin luvata sulle muutamat silmienmuljauttelut, kauhun huudahdukset ja tuhahdukset. :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Haha
Reactions: Lispetti
vierailija
s 51:8 Catzo/
sine halaiat Totutta/
ioca salaudhes onopi/
ia sen peitetyn Wijsaudhen sine iulghistit minulle."

lisäsin sanavälit finbible ssa tuo



"s 51:8 Catzo/ sine halaiat Totutta/ ioca salaudhes onopi/ ia sen peitetyn Wijsaudhen sine iulghistit minulle."

Onko tuossa se sana jul?

Lääkärit joutuvat toimimaan ohjeiden mukaan tai tulee kenkää.

Oikeisiin tutkimuksiin ei saa rahoitusta koska kyllähän me tiedämme kuka rahoituksen tutkimuksiin antaa.
Lääkkeitä pitää saada myytyä jne.

Hyvässä kimpassa kulkee syötävä, terveydenhuolto ja lääkkeet. Valitettavasti.
 
vierailija
En tiedä liittyykö aiheeseen, mutta näin viime yönä melko erikoisen unen. Muistan nähneeni tämän ketjun vaikka en siihen osallistunutkaan tai lukenut edes...

Unessa oli pari kissaa huoneen perällä isohkossa laakean muotoisessa "pesässä". Kissat oli peräpäästään kiinni puolipallon muotoisissa pöytälamppua muistuttavissa virityksessä. Kun yksi kissa lähti pesästä se venyi peräpään pysyessä kiinni kuin liimattuna. Syy tälle selvisi hetkeä myöhemmin - kissan peräpä oli magneettinen. Magenitismin aiheutti rehu jota kissa söi. Kissat olivat vegaanisia kissoja ja keskellä huonetta oli iso kasa jotain vihreää rehua.

Heräsin ajatukseen että kysyikö kissojen omistajat koskaan kissoilta niiden olevansa vegaanisia vai tuliko ajatus kokonaan omistajilta, ja että eikö vegaanius ole aate eikä riipu saatavilla olevasta ravinnosta.
 
  • Haha
Reactions: Lispetti ja Echo
Sana vastaan sana.
Tärkeintä on se mitä ympärillä näkyy eli miten ihmiset voivat.

Sinä syöt huonosti ja olet ylipainoinen. Niin suurin osa muistakin ihmisistä.

Minun mielestä lääkäreiden tulisi alkaa ottaa enemmän huomioon näitä juurisyitä ja pitää kovaa meteliä asiasta, jotta tietyt roskat kaupasta voitaisiin kieltää. Tässä rallissa rikastuu älytön määrä eri alan edustajia ihmisten terveyden kustannuksella, eikä tuotteita vedetä pois tai varoitella ihmisiä näköjään tarpeeksi. Lisäksi suuri osa ihmisiä ovat jo koukussa. Tuotteissa on koukuttavia aineita ihan tarkoituksella.
Huomautus väliin, että tuskinpa ne, jotka syövät ravintosuositusten mukaan, ovat ylipainoisia.

Juurisyy on se, että jengi tykkää limusta, sipseistä, namuista, alkoholista ja jo ipanana annetaan vaihtoehto syödä muroja tai sokerijogurtteja.

Mun lapsista -siis aikuisia jo teiniä lukuunottamatta- ei yksikään ole ylipainoinen vaikka meillä on aina syöty ihan tavallista ruokaa. Mukana myös puolivalmisteita, täysvalmisteita tai kerran, pari kuukaudessa noutoruokaa. "jälkiruoaksi" on aina tarjottu jokin pieni makea pala ja usein on leivottu makeita leivonnaisia. -En vaan ole antanut kenenkään syödä niitä ennen kuin massu on täytetty oikealla ruoalla.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Yritän tässä miettiä, että väittääkö Lissu, että ravintosuositusten noudattaminen tekee ihmisistä läskejä? Jos niin, niin ei pidä paikkaansa. Kaikki tietää miten kuuluisi syödä ja paljonko pitäisi liikkua, mutta kuka nyt kaiken tekee niin kuin pitäisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
"Säännöllinen ateriarytmi pitää veren sokeripitoisuuden tasaisena, edistää ruoansulatusta ja auttaa jaksamaan. Se auttaa myös syömään kohtuullisesti, mikä puolestaan helpottaa painonhallintaa,"
Näinkin voi ajatella.
Lissun liharuokavalio ei käy pienille lapsille eikä vanhuksille. Miten se nyt noin...
 
Huomautus väliin, että tuskinpa ne, jotka syövät ravintosuositusten mukaan, ovat ylipainoisia.

Juurisyy on se, että jengi tykkää limusta, sipseistä, namuista, alkoholista ja jo ipanana annetaan vaihtoehto syödä muroja tai sokerijogurtteja.

Mun lapsista -siis aikuisia jo teiniä lukuunottamatta- ei yksikään ole ylipainoinen vaikka meillä on aina syöty ihan tavallista ruokaa. Mukana myös puolivalmisteita, täysvalmisteita tai kerran, pari kuukaudessa noutoruokaa. "jälkiruoaksi" on aina tarjottu jokin pieni makea pala ja usein on leivottu makeita leivonnaisia. -En vaan ole antanut kenenkään syödä niitä ennen kuin massu on täytetty oikealla ruoalla.
Kyllä meillä ihmisistä suurin osa ovat ylipainoisia jos syövät 3h välein. Ainakin he ovat, jotka eivät harrasta kunnolla liikuntaa. Siis niin, että hikoilevat 30 min/pv?

Kun insuliini nousee niin rasva ei silloin hetkeen pala ja kun se laskee niin tulee nälkä.
 
"Säännöllinen ateriarytmi pitää veren sokeripitoisuuden tasaisena, edistää ruoansulatusta ja auttaa jaksamaan. Se auttaa myös syömään kohtuullisesti, mikä puolestaan helpottaa painonhallintaa,"
Näinkin voi ajatella.
Lissun liharuokavalio ei käy pienille lapsille eikä vanhuksille. Miten se nyt noin...
Meillä on lähtökohtaisesti iso näkemysero.
Eikä ole auttanut syömään kohtuullisesti tai edes oikein, suurin osa ovat ylipainoisia.🤷‍♀️


Ja lisäks kyllä syön enimmäkseen eläinperäistä ravintoa. Mä luulen, että monet täällä syövät (toivottavasti) joka päivä jotakin eläintä.👍
 
Yritän tässä miettiä, että väittääkö Lissu, että ravintosuositusten noudattaminen tekee ihmisistä läskejä? Jos niin, niin ei pidä paikkaansa. Kaikki tietää miten kuuluisi syödä ja paljonko pitäisi liikkua, mutta kuka nyt kaiken tekee niin kuin pitäisi.
Oletko sitä mieltä että ravintosuosituksilla missä syödään aina 3h välein on ollut joskus normaalipainoisia ihmisiä suuri osa?
Ja mitä tuollaisilla ravintosuosituksilla tekee jos ne eivät toimi?

Olisi ehkä aika jo muuttaa niitä terveellisemmäksi ja selkeyttää niitä. Ei ole mitään järkeä syödä 3h välein!

Ja rasvaa ei kannata demonisoida, se pitää paremmin nälkää ja siten ei tarvitse syödä koko aikaa.
 
vierailija
Mulla ei ole mitään sairauksia ja veriarvot on tutkittu puoli vuotta sitten, ovat ok. Ylipainoa on 15 kg, talvella nousee.

Ylipaino pitäis saada ees 5 kiloon. Mut se ei oo ruokavaliosta kiinni, mä sössin jokaisen maailman hyvän ruokavalion, koska pulla on hyvää ja toisekseen suklaatakin on kiva mättää :giggle:
Dementikoidenkin veriarvot ovat viitearvoissa mut niin vain pää ei toimi💬💊💉
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä