Eläinproteiini-fani Lispetin ja sekasyöjä-Echon ruokadebatti, muutkin voi osallistua

Ei, mäkin tuomitsen nuo ravitsemuksellisesti, paitsi tumman suklaan.

Ei nyt ole kyse jostain höttöruuista ja roskaruuista, vaan ketjun aihe on:
oikein toteutettu carnivore & oikein toteutettu sekaruokavalio (joita on miljoonaa lajia).
Molemmat menee, ihmiset syövät molemmin tavoin.

Pitäisi lopettaa kokonaan yliprosessoitujen tuotteiden ostaminen ja keskittyä kokoravintoon!💪 Tehdä itse vähähiilarista ruokaa, eikä käyttää mtn yliprosessoituja jauhoja pullaan tai sänpylään. Eikä varsinkaan mitään kasvis/siemen öljyjä/margariineja tms!
 
Siis tähdennys:

Kai nyt kaikille on selvää, että pikaruoka hampurilaisineen, nopeat hiilarit, valkoisen vehnäjauhon runsas käyttö ja sokeriöverit on kaikille nounou tässä ketjussa.

Ei tässä kukaan ihannoi jenkkiläistä roskaruokakulttuuria.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Molemmat menee, ihmiset syövät molemmin tavoin.

Pitäisi lopettaa kokonaan yliprosessoitujen tuotteiden ostaminen ja keskittyä kokoravintoon! Tehdä itse vähähiilarista ruokaa, eikä käyttää mtn yliprosessoituja jauhoja pullaan tai sänpylään. Eikä varsinkaan mitään kasvis/siemen öljyjä/margariineja tms!
No voi perse sun kans. :cautious:

Ihan yhtälailla sä saat lihaklöntistä prosessoidun ja kasvispihvistä prosessoidun.

Osa prosessointia on ihan tavallista käsittelyä (lihan paisto, kasvisten haudutus), mutta ei tässä ketjussa kukaan varmaan kannata jotain miljoonan E-koodin marinoimaa, 5 eri kertaa paistettua ja tiristettyä ja käänneltyä klönttiä.
 
vierailija
Paljastan että syön nykyään enemmän kasvisruoka painotteisesti.
En pidä sianlihan mausta yhtään ja myönnän ajattelevani tätä asiaa myös eettiseltä kannalta. Kalasta tosin en halua luopua, joten...
Mulla sama, en ole koskaan oikein pitänyt sianlihan mausta, no lapsena söin äidin paistamaa joulukinkkua, mut ei mene enää kinkut.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Joko on terveysjuoman aika eli ilta-kahvin aika kääretortun kera? Laitanko porisemaan?
Mistä siun kääretorttu on tehty?
Kahvi kyllä maistuis *piilottaa vauhdilla tortun ennen kuin Echo näkee sen*.

Mää vedin äsken uunista 16 kpl. luimulihalla täytettyjä keltaisia paprikoita. Päällä oli kaks vuotta vanhaa pastöroimetonta parmesaania.😁

Itse en syö koska olen paastolla, lapset tulivat maistelemaan että onko riittävästi vuorisuolaa.😁

Mä keittelen viikonloppuna luuliemen jista saan maanantaina, seuraavan kerran kun syön, ison satsin kollageenia ja saatan keksiä jonkun uuden kokeen mitä tehdä itselläni.🤓
 
No voi perse sun kans. :cautious:

Ihan yhtälailla sä saat lihaklöntistä prosessoidun ja kasvispihvistä prosessoidun.

Osa prosessointia on ihan tavallista käsittelyä (lihan paisto, kasvisten haudutus), mutta ei tässä ketjussa kukaan varmaan kannata jotain miljoonan E-koodin marinoimaa, 5 eri kertaa paistettua ja tiristettyä ja käänneltyä klönttiä.
Kun sä lyöt lihan kahtia veitsellä niin se on prosessoitu. Kaikki käsittely tarkoittaa että on prosessoitu.

Kun heität siihen marinadin niin se on superprosessoitu.

Kun on lihan kaltaisesta tuotteesta kyse tai lihaa on vähän on kyse ultraprosessoidusta eli yliprosessoidusta.

Olen itse räknäillyt näin.

Normaalistipa kannatetaan e-koodisaipaa ja yliprosessoituja tuotteita. Näethän sä sen ihan marketissa asioidessa. Ei juurikaan kokoravintoa, mutta kaikkee yliprosessoitua hyllytolkulla käytävätolkulla!
 
Kun sä lyöt lihan kahtia veitsellä niin se on prosessoitu. Kaikki käsittely tarkoittaa että on prosessoitu.

Kun heität siihen marinadin niin se on superprosessoitu.

Kun on lihan kaltaisesta tuotteesta kyse tai lihaa on vähän on kyse ultraprosessoidusta eli yliprosessoidusta.

Olen itse räknäillyt näin.

Normaalistipa kannatetaan e-koodisaipaa ja yliprosessoituja tuotteita. Näethän sä sen ihan marketissa asioidessa. Ei juurikaan kokoravintoa, mutta kaikkee yliprosessoitua hyllytolkulla käytävätolkulla!
No kokonaisenako sä työnnät pataan jonkun hirven? :eek:

Ei siihen nyt hyökkää heti sekunnissa syöpäsolu, jos sä pilkot sen, ennen pataan laittamista.

Stressaaava kokkailua sulla, lasket "eka prosessointi, toka, voi ei kolmas....iiik"! :eek:
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Paljastan että syön nykyään enemmän kasvisruoka painotteisesti.
En pidä sianlihan mausta yhtään ja myönnän ajattelevani tätä asiaa myös eettiseltä kannalta. Kalasta tosin en halua luopua, joten...
Kala on pop ja niin terveellistä.❤
Hyvä, että syöt kuitenkin sitä.

En minäkään siasta sillee välitä, porsaanlihana tai grillikylkenä kyllä menee. Kinkkua tulee jouluisin syötyä vasn muutama pala ja se tosiaan vain kerran vuodessa.
Enkä mitään broileria söis!🤮
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
No kokonaisenako sä työnnät pataan jonkun hirven? :eek:

Ei siihen nyt hyökkää heti sekunnissa syöpäsolu, jos sä pilkot sen, ennen pataan laittamista.

Stressaaava kokkailua sulla, lasket "eka prosessointi, toka, voi ei kolmas....iiik"! :eek:
Juu, eikä ne syövät siellä maistu kun paistaa ne kunnolla, proteiinia se vaan on!😂


🤮🤮🤮🤮
 
  • Vau!
Reactions: Elena777
  • Vau!
Reactions: Elena777

Yhteistyössä