Yhteiskeskustelu 2023. Vanha.

No. Nyt toivottelen hyvää yötä/hyvää keskiviikkoaamua, mutta yhteen tutkimustulokseen tarraan: täysjyvävilja pienentää paksusuolen syövän riskiä.
Impivaara rules ruoka-asioissa :love:
Höpö höpö! Ihmiset ovat osanneet paskantaa ennenkin ilman siemeniä!😂

Eikä ihminen edes voi hyödyntää kuituja mitenkään, kaikki tulee ulos. Mieti mikä luonnonsäästö olisi jos käytäisi papanoimassa vähän harvemmin.🤷‍♀️
Eläinperäinen ravinto imeytyy, ei pukkaa papanaa vältsisti edes joka päivä.

Jännä että jos koira paskoo liikaa niin ihmiset tietävät, että väärä ravinto ja vaihtavat. Mikä on optimaalinen määrä ihmisen (siis oikeasti tietääkö kukaan) ulostaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Höpö höpö! Ihmiset ovat osanneet paskantaa ennenkin ilman siemeniä!

Eikä ihminen edes voi hyödyntää kuituja mitenkään, kaikki tulee ulos. Mieti mikä luonnonsäästö olisi jos käytäisi papanoimassa vähän harvemmin.
Eläinperäinen ravinto imeytyy, ei pukkaa papanaa vältsisti edes joka päivä.

Jännä että jos koira paskoo liikaa niin ihmiset tietävät, että väärä ravinto ja vaihtavat. Mikä on optimaalinen määrä ihmisen (siis oikeasti tietääkö kukaan) ulostaa.
"Ihmiset eivät voi hyödyntää kuituja mitenkään"?
Voihan.
Verensokeri pysyy tasaisena täysjyväviljassa, mikä auttaa myös nälän tunteen hallinnassa.
Hiivan hyödyllisyydestä en tiedä, mutta suolisto kiittää täysjyväviljasta. Rukiissa on myös kivennäisaineita.
 
Joskus voisi kyllä kokeilla paastoa. Vaikka kokonaisen vuorokauden verran.

Siinä on varmasti tarpeeksi.
Mä olin nuorena pisimmillään 3 viikkoa, kaverit halus lyödä vetoa kuka on syömättä pisimpään eivätkä vielä tienneet syömishäröstäni siinä vaiheessa mittää.
3 vkoa pelkkää vettä ja sen jälkeen näkyikin sitte kylkiluut ja tähtiä aina kun nousin seisomaan😬
 
  • Surullinen
Reactions: Echo
"Ihmiset eivät voi hyödyntää kuituja mitenkään"?
Voihan.
Verensokeri pysyy tasaisena täysjyväviljassa, mikä auttaa myös nälän tunteen hallinnassa.
Hiivan hyödyllisyydestä en tiedä, mutta suolisto kiittää täysjyväviljasta. Rukiissa on myös kivennäisaineita.
Ei sulata kuituja.

Ei noista mikään ole välttämätön ihmiselle.
 
Mä olin nuorena pisimmillään 3 viikkoa, kaverit halus lyödä vetoa kuka on syömättä pisimpään eivätkä vielä tienneet syömishäröstäni siinä vaiheessa mittää.
3 vkoa pelkkää vettä ja sen jälkeen näkyikin sitte kylkiluut ja tähtiä aina kun nousin seisomaan😬
Voi kamala! 😔

Hoikkana ei voi pidempiä aikoja paastota ainakaan ilman elektrolyyttejä, ja ei saa olla mielellään mitään, edes alkavia, puutostiloja vitamiineista hivenaineista jne.

Syömishäiriössä ei tietenkään paastota.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
-3 kertaa viikossa tekee 35 min. HIIT-treenin. En tiedä miks se on just 35 min, onko se siitä että se on niin rankka.
HIIT reeni on ihan parhautta!
Het kun piäsen siihen jalkaleikkaukseen, mikä siirtyi taas kerran (minusta riippumattomaisista syistä) ja nyt helmikuulle ja saan kintun kuntoon, aion jatkaa niitä reenejä.
Ihanaa ja kroppa kiittää!
 
Kuidut huuhtelee suolistoa.
Tai jitkut repii, ihan miten vain.

Mieti niitä luolamiehiä aikoinaan jotka söivät pelkkää lihaa.

Haluaisin oikeasti että jossain ohjelmassa tms pohdittaisi kuidun tarpeellisuutta kaikista näkövinkkeleistä. Suomessa ei ole juuri lainkaan keskustelua ravinnosta laajemmasta näkövinkkelistä.
 
Paasto ja syövän välttäminen...en tiedä. En oo lukenu niin paljon asiasta, että osaisin sanoa.

Kun esim.se paljon hoettu sokerin ja syövän välinen suhdekaan ei ole ihan yks yhteen. Joku syöpä voimistuu sokerista, mutta muut ei. Ja jos ei tule sokeria mistään, niin syöpä ottaa vauhtia sit muusta ruuasta.
Mutta miten se ottaa vauhtia muista ruoista kun syöpäsolut elävät glukoosista? Eli ei sokeria = problem hyvin pitkälle solved?🤔
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
HIIT reeni on ihan parhautta!
Het kun piäsen siihen jalkaleikkaukseen, mikä siirtyi taas kerran (minusta riippumattomaisista syistä) ja nyt helmikuulle ja saan kintun kuntoon, aion jatkaa niitä reenejä.
Ihanaa ja kroppa kiittää!
Ai sää lähäret leikkuriin. No ne leipoo siitä entistä ehyemmän!💪

Sit mentiin!👍

Muistan kun mulla meni rinteessä polvi niin teki joka päivä mieli juosta! Uhosin että menen jalkaisin Hesasta Lappiin kun saan kintun kuntoon. Muistan kun kuljin keppien kanssa, tuikin lapsille vauhtia niillä kepeillä kun vein heitä eskaan.😂

Ja voi kyllä, kyllä juoksin ja kyykkäsin kun jalka kesti taas.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Mutta miten se ottaa vauhtia muista ruoista kun syöpäsolut elävät glukoosista? Eli ei sokeria = problem hyvin pitkälle solved?
Se oli Iltiksen (heh mikä lähde), mut sitä ei voi kopsata, mutta se löytyy kun laittaa hakusanaksi sokeri ja syöpä.

Siis sokeri ei itsenäisesti lisää syöpäriskiä, vaan tekee sen välillisesti lihomisen kautta.

Ja Lissulle: syöpä voi käyttää myös sokeria, jonka keho valmistaa rasvasta.
"Asiantuntijat muistuttavat, että ihmisen veren sokeripitoisuutta säätelevät useat samanaikaiset tekijät. Kaikki erilaiset hiilihydraatin muodot päätyvät verensokeriksi, ja lisäksi erikoistilanteessa – jos esimerkiksi ei syödä lainkaan hiilihydraatteja – keho tuottaa itse sokeria rasvastakin."
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Ai sää lähäret leikkuriin. No ne leipoo siitä entistä ehyemmän!

Sit mentiin!

Muistan kun mulla meni rinteessä polvi niin teki joka päivä mieli juosta! Uhosin että menen jalkaisin Hesasta Lappiin kun saan kintun kuntoon. Muistan kun kuljin keppien kanssa, tuikin lapsille vauhtia niillä kepeillä kun vein heitä eskaan.

Ja voi kyllä, kyllä juoksin ja kyykkäsin kun jalka kesti taas.
Vasemman jalan akillesjänteessä tulehus ja kantapäässä luupiikki, mikä hinkkaa akillesta poikki pikkuhiljaa.
Tuloo pitkä toipuminen, mutta mikäs tuossa...haaste siinä missä joku muukin asia ja het alan jolkata kun liikkeelle pääsen 🤗
 
  • Tykkää
  • Surullinen
Reactions: Kais ja Lispetti
Se oli Iltiksen (heh mikä lähde), mut sitä ei voi kopsata, mutta se löytyy kun laittaa hakusanaksi sokeri ja syöpä.

Siis sokeri ei itsenäisesti lisää syöpäriskiä, vaan tekee sen välillisesti lihomisen kautta.

Ja Lissulle: syöpä voi käyttää myös sokeria, jonka keho valmistaa rasvasta.
"Asiantuntijat muistuttavat, että ihmisen veren sokeripitoisuutta säätelevät useat samanaikaiset tekijät. Kaikki erilaiset hiilihydraatin muodot päätyvät verensokeriksi, ja lisäksi erikoistilanteessa – jos esimerkiksi ei syödä lainkaan hiilihydraatteja – keho tuottaa itse sokeria rasvastakin."
Tutkimuksia löytyy hyvin paljon aiheesta.
Olen lukenut aivan järkyttävän määrän erilaisia tutkimuksia ravinnosta. Suomessa pysytään sinnikkäästi ihmeellisissä Kellogsin ja Coca-Colan tyrkyttämissä ravintosuosituksissa. Pyramidi täytyisi kääntää toisin päin, ihmisen tärkein ja optimaalisin energianlähde on rasva sitten liha (eläinperäinen ravinto) jne….
Aika pitkälti marketeissa oleva tuotehöttö, millä ei ole mitään tekemistä ihmiselle sopivan ravinnon kanssa, on pelkkää markkinatalouden hömpötystä. Ihmisen kuuluu syödä kokoruokaa.

Keho tosiaan tuottaa ketoosissa glukoosia sen verran kuin tarvitsee, eikä se ruoki syöpää.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Se oli Iltiksen (heh mikä lähde), mut sitä ei voi kopsata, mutta se löytyy kun laittaa hakusanaksi sokeri ja syöpä.

Siis sokeri ei itsenäisesti lisää syöpäriskiä, vaan tekee sen välillisesti lihomisen kautta.

Ja Lissulle: syöpä voi käyttää myös sokeria, jonka keho valmistaa rasvasta.
"Asiantuntijat muistuttavat, että ihmisen veren sokeripitoisuutta säätelevät useat samanaikaiset tekijät. Kaikki erilaiset hiilihydraatin muodot päätyvät verensokeriksi, ja lisäksi erikoistilanteessa – jos esimerkiksi ei syödä lainkaan hiilihydraatteja – keho tuottaa itse sokeria rasvastakin."
Mä luin tuosta sokeri+syöpä jutusta vuosia sitte kun jossain oli juttua brittimiehestä, jolle oli annettu muutama kksi elinaikaa syöpädiagnoosin jälkeen ja hän alkoi tutkimaan tuota asiaa ja aloitti luolamies ruokavalion..eli pelkkää lihaa, munaa, kalaa jne...lääkärit olivat olleet ihmeissään kun syöpäsolut kuolivatkin ja kasvaimet kutistuivat. Käsittääkseni hää joutuu kylläkin olemaan loppuelämänsä sillä ruokavaliolla sitte.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Googleta kivikauden ruoka, stone age food tms, ja kaikissa on lihan ja kalan lisänä kasvikset, marjat ja juuret.

Ei jääkaudella ollu vihreetä. Ja kyllä, väitän 100% että on ihmisiä eli ihan pelkällä eläinperäisellä ruokavaliolla. En jaksa vain etsiä löhteitä.😁

Nykyäänkin suuri joukko ihmisiä elää pelkällä eläinperäisellä, osa jooa pelkällä lihalla. Autoimmuunitaudit, nivelongelmat yms. ovat taas ajaneet osan ihmisistä muuttamaan ruokavaliota radikaalisti, eli ihan terveyssyistäkin. Ovat jännästi parantuneet ”parantumattomista” autoimmuunitaudeista kuten psorisksesta, ruususta, suolistosairauksista jne…
 

Yhteistyössä