Yhteiskeskustelu 2023. Vanha.

Noin kolmannen päivän kohdalla paaston edut moninkertaistuvat.
Immuniteetti paranee jne.
En paastoa sen vuoksi, että alentaisin painoa vaan siksi kun on tullut mätettyä glögiä litratolkulla ja muuta sokeria, olo on turvonnut (nivelissä jopa tuntuu oudolle) ja energiatasot laskeneet ja sitten tietenkin nuo paaston parantavat vaikutukset motivoivat.
Paaston jälkeen (heti ravintoon totutteluvaiheen jlk) syön taas normaalisti eli kerran kaks päivässä, ruokailut lähellä toisiaan eli pätkäpaaston syömäikkuna joku 4-6h. Yleensä syön vain kerran. Aamupalaa en syö ikinä ja hiilareita ei liiemmin.

Haastan teitä kaikkia vierottumaan sokerista/liiasta hiilarista ja lisäksi super ja ultraprosessoiduista tuotteista.
Olo on mahtava kun syö oikein!
Niino, kaikkien eri ruokavalioiden yhteinen ajatus: pois sokerista ja vehnäjauhosta.

Vaikka sit: italiaanot on hoikkia vaikka ne vetää pastaa. :unsure:
Äh!

Mutta ruiksesta en luovu. Enkä caurasta. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Tänään oli Ilta-Sanomien painetussa versiossa joku monen tutkimuksen yhteistulos, kuinka 2 keinon avulla parhaiten pystyy pääsemään vatsarasvasta eroon:

-10 tunnin pätkäpaasto, eli 10 h saa syödä mitä tahansa (myös hiilareita ;)) ja 14 h syömättä
Siihen yhdistetään tämä:
-3 kertaa viikossa tekee 35 min. HIIT-treenin. En tiedä miks se on just 35 min, onko se siitä että se on niin rankka.
Juu hiit on on rankka ja oikeasti kunnon palautuminen palvelee jokaista asiaa.
Hiit on lisäksi paljon tehokkaampaa kuin jokapäiväinen veivaaminen. Kehokin tykkää ja voimistuu kokonaisvaltaisesti ihan eri tavoin.👍

Pätkäpaastolle mentäessä sitä syömäikkunaa voi kaventaa pikkuhiljaa, ja kannattaakin, jotta keho tottuu ja niin se on myös helpompaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja Echo
Täällä on muuten ihan hassut ravintosuositukset. Otan kuvan ja näytän ku moinen tas tulee vatsaan.


Mut täällä siis suurin osa energiasta pitää saada hiilihydraateista. Ja sillä alatasolla oli ihan ihmejuttuja, tyylillä keksejä, muroja...
Onko siellä miten paljon alkuperäisasukkaita, vai koostuuko ne työntekijöistä?

Kanarian abo_riginaalit :D
 
Onko siellä miten paljon alkuperäisasukkaita, vai koostuuko ne työntekijöistä?

Kanarian abo_riginaalit

Tässä pikkukylässä ei ole muita ulkomaalaisia kuin turistit. Pääkaupungissa tilanne on eri. Kiinalaisia tai ylipäätään aasialaisia on suht paljon. Afrikklaisia parveilee lähinnä siellä missä on leirejä eli ei täällä.
 
On jo myöhä...

Mutta mulla on huonoja kokemuksia pitkistä ruokaväleistä. Mulla ne vaikuttaa aivoihin, eli niiden jälkeenkin on pari päivää keskittymisongelmaa. Ja yhden oikein pitkän paaston jälkeen mulla puhkesi elämäni eka, oikea masennus. :(
Miten pitkä paasto?

Voiko olla mahdollista että sulla oli jo valmiiks joku puute jostakin?

No joo, myöhä on jutellaan paremmalla ajalla.

Lisäks. Sokerista vierottuminen on monelle vähän samankaltainen kokemus kuin päihteistä vierottuminen.:(
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Mutta Lissu -mietiskelen vaan: vaikka uhkuisi elinvoimaa ketoosin/vesipaaston kanssa, niin voiko se dieetti olla silti vaarallinen? Monilla menee ummetukselle.

Tai mun linjaus: mun mielestä ylipaino, ainakin vähän selkeämpi, sekä vatsarasva on pahasta.
Mutta muutoin: onko se aina niin vaarallista, jos aterian jälkeen väsyttää? Mitäs jos se on luonnollista ja luolamiehetkin otti ruokalevon?

Eikö ihmistä saa koskaan väsyttää ruuan takia?

Tai jos hoikalla ihmisellä vatsa ei ole litteä aterian jälkeen - no siellä on tavaraa silloin, joten sehän on ihan luonnollista? Siis jos se pömppö häviää yön aikana.
 
Miten pitkä paasto?

Voiko olla mahdollista että sulla oli jo valmiiks joku puute jostakin?

No joo, myöhä on jutellaan paremmalla ajalla.

Lisäks. Sokerista vierottuminen on monelle vähän samankaltainen kokemus kuin päihteistä vierottuminen.
Useamman viikon, raamatullisesti vettä ja leipää. :LOL:

Mutta se oli semmoinen ömeörikkäläinen menestysteologinen kirja, jonka lukaisin. Sen jälkeen en ole siihen kirjaan koskenut.
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Tää on muuten eka kerta kun olen ketoosissa tyyliin heti! Kannatti köydä treenamassa ennen paastoa fudista, poltin hiilareita vissiin siis tosi hyvin pois.
Yleensä on nälkä ekat kolme päivää, ketoosissa ei ole nälkä, eli selvisin tämän paaston aloittamisesta nälättä ensimmäistä kertaa.🤗
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja Echo
Mutta Lissu -mietiskelen vaan: vaikka uhkuisi elinvoimaa ketoosin/vesipaaston kanssa, niin voiko se dieetti olla silti vaarallinen? Monilla menee ummetukselle.

Tai mun linjaus: mun mielestä ylipaino, ainakin vähän selkeämpi, sekä vatsarasva on pahasta.
Mutta muutoin: onko se aina niin vaarallista, jos aterian jälkeen väsyttää? Mitäs jos se on luonnollista ja luolamiehetkin otti ruokalevon?

Eikö ihmistä saa koskaan väsyttää ruuan takia?

Tai jos hoikalla ihmisellä vatsa ei ole litteä aterian jälkeen - no siellä on tavaraa silloin, joten sehän on ihan luonnollista? Siis jos se pömppö häviää yön aikana.
No itse opiskelisin asiaa enemmän jos arveluttaisi. Voihan se ummellekin tosiaan mennä jos on syönyt paljon kuituja ja vatsa tyyliin toiminut niillä. Mä olen ollut yli vuodenkin kuidutta joten tiedän, että mun vatsa toimii ilmankin. Söin pelkkää eläinperäistä ravintoa.

Ruokalepo ok. Luolamiehet söivät aina tappiin asti jos ruokaa ei ollut kokoajan tarjolla. Hiilarit yleensä väsyttää enemmän.
Kunhan pääsee jatkuvasta syömisestä niin sekin on jo SUURI asia ja iso merkitys sille että saako sokeritaudin vai ei.

Mua ei vösytä jos syön eläinperäistä ravintoa.

Juu normaalia on, että pömppö häviää paastotessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja Echo

Yhteistyössä