Yhteiskeskustelu 2023. Vanha.

Mä olen kokeillut muistaakseni 16:8 paastoa, jos oikein muistan. Jokin tuollainen numerosarja. Pienemmän numeron aikana sai syödä (terveellisesti) ja pitkän aikana sai vain juoda vettä tai mustaa kahvia. Muutaman viikon jaksoin mutta sitten alkoi kyllästyttää kun muu perhe söi jotain illemmalla ja mä en saanut. Ja aamulla piti juoda ekana mustaa kahvia (en tykkää) ja vasta myöhemmin sai maitokahvia... En laihtunut siinä huomattavasti niin lopetin sen.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Äh, perustin tälle liha/sekasyönti-keskustelulle oman ketjunsa, kun tässä ketjussa ei oo kiva väitellä.

Mutta filtteriin meni se aloitus. :cautious: Nyt alkaa sapettaa tietyn poliittisen siiven lanseeraamat typerät vih_apuhebotit, varsinkin kun siinä aloitusviestissä ei ollu mitään vihamielistä!
 
Mä olen kokeillut muistaakseni 16:8 paastoa, jos oikein muistan. Jokin tuollainen numerosarja. Pienemmän numeron aikana sai syödä (terveellisesti) ja pitkän aikana sai vain juoda vettä tai mustaa kahvia. Muutaman viikon jaksoin mutta sitten alkoi kyllästyttää kun muu perhe söi jotain illemmalla ja mä en saanut. Ja aamulla piti juoda ekana mustaa kahvia (en tykkää) ja vasta myöhemmin sai maitokahvia... En laihtunut siinä huomattavasti niin lopetin sen.
Niin ja mä mietin että kun Välimeren ruokavaliota pidetään terveellisimpänä pitkäikäisyyden kannalta, niin nehän syö kunnolla vasta illalla, ja siinä puputetaan ciabattaa ja pastaa, ja ne on hoikkiakin, paitsi keski-ikäiset.

Ja ranskalaiset on hoikkia myös, vaikka siellä on patongit ja croissantit mitkälie.

En tiedä. Mun mielestä määrät ratkaisee myös.
 
@Echo

No tässä tulee nyt se komea mies kun tiedän sinun olevan niiden perään.
Laitan tiiserin tähän sinulle het alkuun jotta oikein innostut:

Ja speksit, por favor:
Dr Chaffee is an American medical doctor specializing in Neurosurgery who over a span of 20 years has researched the optimal nutritional habits for athletic performance and health. It is his assertion that most of the so-called chronic diseases we treat as doctors these days are actually caused by the food we eat, or don’t eat, and can in many cases be reversed easily with dietary changes.

Tämä lääkäri on siis tutkinut asiaa perinpohjaisesti ja hän on vuosia luennoinut siitä, että ihmiselle optimaalinen ruokavalio on eläinperäinen dieetti, eikä kuidut ole tarpeen. Hän tuo tutkimuksissaan esiin tietoa mitä vastaan on melko hankala väittää, hänellä on yt-kanavallaan depatteja ja lukuisia haastatteluja eri alan lääkäreiden kanssa. Ihan pätevä heppu!


Olisi mielenkiintoista ymmärtää miksi väitetään kuitujen olevan tarpeen.
Jos ihan yksinkertaisesti ajatellaan asiaa niin eikö suolen täytyisi saada levätä joskus?
Suoli on vain yhden solun paksuinen, miten se kestää kaikenmaan raapimiset koko ajan, etenkin huonolla ruokavaliolla, ja koska jostakin syystä meitä kehotetaan syömään lapsesta asti koko ajan, vaikka ei meidän esi-isätkään ikinä syöneet niin
vaan paastosivat pitkiäkin aikoja.
Ei nykymenolla suolisto lepää edes riittävästi!
"Suoli on vain yhden solun paksuinen." Hääh, eläintenkin suolesta tehdään makkaraa, ja ei se nyt ihan seitinohutta se kuori ole. :unsure:
 
vierailija
Äh, perustin tälle liha/sekasyönti-keskustelulle oman ketjunsa, kun tässä ketjussa ei oo kiva väitellä.

Mutta filtteriin meni se aloitus. Nyt alkaa sapettaa tietyn poliittisen siiven lanseeraamat typerät vih_apuhebotit, varsinkin kun siinä aloitusviestissä ei ollu mitään vihamielistä!
Älä huoli, joka ketjussa silti ruvetaan kirjoittamaan ruokavalioista... mutta tosiaan tästä ketjusta moiset höpinät pois
 
  • Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä