40 + so what, wol 14 (2019)

vierailija
FreeStyle Libre Sensori tuossa helppo ratkaisu sokereiden seuraamiseen. Tarvitset vain puhelimeen ladattavan sovelluksen ja saat arvon napattua vaikka puolen tunnin välein, jos niikseen. Ei vaadi pistämistä lainkaan ja on luotettava (itse kävin sokerirasituksessa ja tuo oli kädessä. Arvot oli molemmissa samat).
Paljonko tuommoinen maksaa? Selasin sivuja edes takaisin, mutta ei näkynyt mitään hintaa. Minulla ei ole nyt diabetesta, mutta aiemmin on ollut rd.
 
vierailija
Olikos se niin, että hCG:n määrä kaksinkertaistuu aina 1,5 vuorokaudessa? Eli jos dpo 8 alkanut oireilu olisi ollut kiinnittymisestä johtuvaa, niin tänään dpo 14 olisi kaiken järjen mukaan pitänyt jo näkyä herkällä (10 mIU/ml ) testillä...? Mulla on kerran otettu verestä hCG raskauden poissulkemiseksi, ja silloin tuloksena oli < 2, eli lähtötaso taitaa mulla olla todella matala.
Oireina siis oli dpo 8-10 semmoista pistelevää särkyä alavatsassa, dpo 10-11 semmoista lievää menkkajomottelua, rinnat turposivat dpo 9 vähän ja dpo 10 vielä lisää. Lisäksi dpo 8 eteenpäin on ollut etovaa oloa, närästystä ja röyhtäilyä, sekä aina iltaisin ilmestyvä vatsan turvotus ja ilmavaivat. Dpo 11 jälkeen ei ole enää ollut noita alavatsan särkyjä/menkkajomoja (mulla menkkakivut tulevat aina vasta vuodon kanssa yleensä).
Rinnat ovat edelleen melko turpeat, ja närästys/etova olo, sekä tuo illan vatsaturvotus/ilmavaivat ovat edelleen vaivana, mutta tosiaan tänään dpo 14 Clearblue Digital Ultra Early oli negatiivinen. Luteaalituki ja sen lopettaminen on se syy miksi tätä asiaa nyt pohdin. Luteaalituki on mulla keltarauhasen puutteen vuoksi ja gyne ohjeisti sitä jatkamaan ekaan ultraan saakka jos positiivisen tuloksen saan, mutta kai dpo 14 tullut negatiivinen herkällä testillä pitää paikkansa? Oireethan nyt voi johtua mistä vain näin 43 v. ja letrozol/cyclogest -comboa käyttäessä...
 
Olikos se niin, että hCG:n määrä kaksinkertaistuu aina 1,5 vuorokaudessa? Eli jos dpo 8 alkanut oireilu olisi ollut kiinnittymisestä johtuvaa, niin tänään dpo 14 olisi kaiken järjen mukaan pitänyt jo näkyä herkällä (10 mIU/ml ) testillä...? Mulla on kerran otettu verestä hCG raskauden poissulkemiseksi, ja silloin tuloksena oli < 2, eli lähtötaso taitaa mulla olla todella matala.
Oireina siis oli dpo 8-10 semmoista pistelevää särkyä alavatsassa, dpo 10-11 semmoista lievää menkkajomottelua, rinnat turposivat dpo 9 vähän ja dpo 10 vielä lisää. Lisäksi dpo 8 eteenpäin on ollut etovaa oloa, närästystä ja röyhtäilyä, sekä aina iltaisin ilmestyvä vatsan turvotus ja ilmavaivat. Dpo 11 jälkeen ei ole enää ollut noita alavatsan särkyjä/menkkajomoja (mulla menkkakivut tulevat aina vasta vuodon kanssa yleensä).
Rinnat ovat edelleen melko turpeat, ja närästys/etova olo, sekä tuo illan vatsaturvotus/ilmavaivat ovat edelleen vaivana, mutta tosiaan tänään dpo 14 Clearblue Digital Ultra Early oli negatiivinen. Luteaalituki ja sen lopettaminen on se syy miksi tätä asiaa nyt pohdin. Luteaalituki on mulla keltarauhasen puutteen vuoksi ja gyne ohjeisti sitä jatkamaan ekaan ultraan saakka jos positiivisen tuloksen saan, mutta kai dpo 14 tullut negatiivinen herkällä testillä pitää paikkansa? Oireethan nyt voi johtua mistä vain näin 43 v. ja letrozol/cyclogest -comboa käyttäessä...
Mä en henk. koht. luota herkkiin testeihin enää, kun oon niillä saanut vääriä plussia. Toki ne muilla toimii eri lailla. Tuo progetuki osaltaan aiheuttaa nuota raskauteen viittaavia oireita. Mä varmaan vastaavassa tilanteessa testaisin toisen merkkisellä testillä ja jos siinäkään ei plussaa näy, niin voisi progetuen lopettaa. Hankalia tilanteita, joita aina pitää vähän jossitella. Tsemppiä!
 
vierailija
Ei tämä kuume helpota. Yritin taakse jättää mutta kyllä nyt biologinen kello sanoo jotain ihan muuta.
Täytin elokuussa 41v ja vähän pelottaa ajatus raskaudesta tässä iässä....
 
Minä päätin kun 43 täytin, että enää ei tarvita ehkäisyä. Ei meille raskaus mikään katastrofi olisi, mutta tuntuu hyvin kaukaiselta ajatus, että enää tässä iässä niin kävisi luomuna. Välillä tänne kurkin ja toivon teille kaikille vauvaa toivoville onnea❤
 
vierailija
Mä en henk. koht. luota herkkiin testeihin enää, kun oon niillä saanut vääriä plussia. Toki ne muilla toimii eri lailla. Tuo progetuki osaltaan aiheuttaa nuota raskauteen viittaavia oireita. Mä varmaan vastaavassa tilanteessa testaisin toisen merkkisellä testillä ja jos siinäkään ei plussaa näy, niin voisi progetuen lopettaa. Hankalia tilanteita, joita aina pitää vähän jossitella. Tsemppiä!
Kiitos vastauksesta ja tsempeistä :). Mie en ole ikinä saanut positiivista edes noilla herkillä testeillä, kerran oli roskishaamu, mutta seuraavana päivänä ei tullut sitäkään samanlaisella testillä, niin mikä lie vika ollut testissä.
Cyclogest on kyllä aiheuttanut tuota röyhtäilyä aiemmissa kierroissa, mutta muut oireet oli uusia. Ajattelin vielä tänään vielä jatkaa tukea ja aamulla tehdä uuden testin, mutta lämmöt näyttäisi olevan laskussa joten taitaa kuukautiset tehdä tuloaan oireista huolimatta.
 
vierailija
Ei tämä kuume helpota. Yritin taakse jättää mutta kyllä nyt biologinen kello sanoo jotain ihan muuta.
Täytin elokuussa 41v ja vähän pelottaa ajatus raskaudesta tässä iässä....
Iässäsi ei ole mitään vikaa, muista että ennen ei ehkäisyä käytetty ja lapsia syntyi niin kauan kuin niitä siunaantui, eikä yli 40-vuotias synnyttäjä ollut mikään ihme! Luonnollinen asia on vain nykyään medikalisoitu ja meidät naiset aivopesty pitämään itseämme jotenkin liian vanhoina ja kelvottomina...
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
En nyt ole aloittanut niitä pillereitä synnytyksen jälkeen. Vauva on nyt 9vko. Imetyksen lopetin 5-6 viikon kohdalla kokonaan kun maito ei noussut kunnolla yms. Menkkoja ei ole näkynyt. Tein raskaustestin perjantaina ja unohdin katsoa tuloksen kun lähdimme mummolaan 😂 siellä se testi nököttää vessassa, huomenna mennään kotiin. Saa nähdä onko siinä mitään ns. Roskis viivoja. Pitäänee tehdä siis uusi jos ei menkkoja kuulu.
 
Minä päätin kun 43 täytin, että enää ei tarvita ehkäisyä. Ei meille raskaus mikään katastrofi olisi, mutta tuntuu hyvin kaukaiselta ajatus, että enää tässä iässä niin kävisi luomuna. Välillä tänne kurkin ja toivon teille kaikille vauvaa toivoville onnea❤
Minä vähän samoilla linjoilla. Kaikki edelliset lapset saaneet alkunsa ekassa tai tokassa yrityskierrossa. Oon raskautunut, vaikka imettänyt runsaasti yms. Vielä 41veenä helposti raskauduin. Kierukka oli jonkun aikaa synnytyksen jälkeen, mutta otatin pois, kun ajattelin, että tuskinpa sitä reilu 43-vuotiaana enää niin vaan tärppää. Ja tässä nyt 7kk mennyt ilman ehkäisyä. Ehkä jatketaan näin tai ehkä harkitsen sterkkaa. Pohdin vielä.
 
Mä tuun osallistumaan tähän keskusteluketjuun. 41 v nyt, ja uuden puolison kanssa keskenmeno koettu 10 + -viikoilla tänä syksynä. Muistan ekan kohdalla sen paineen, kun joka tuutista tuli miten naisten munasarjat tyyliin mätänee 33-vuotiaasta eteenpäin. Kiire, kiire, kiire! Sitten mä vähän sen paineen alaisena raskauduin silloisen kumppanin kanssa tosi nopeasti, just siinä 33-34 -vuoden iässä. Sittemmin se paine on vähän vaihdellut, joskus tuntuu et tilaisuus meni jo ja oon tosi vanha ja sit taas tulee niitä kirkkaita hetkiä, kun aattelee, et vielähän tässä hyvin voi yrittää. Toi syksyinen raskaus tuli aika nopeasti, mikä loi toivoa. Ja nyt kun puhuttiin oman äitini kanssa asiasta, hän muistutti, että hänen äitinsä oli 45 kun hänet sai, joten hyvinhän tässä on vielä aikaa :)
 
vierailija
Onko täällä kenelläkään tietoa montako kiertoa letrozoleja saa/kannattaa syödä? Eli onko syytä pitää taukokiertoja välissä, vai popsiiko niin pitkään kunnes luovuttaa lopullisesti...

Mulla siis käytössä letrozol + cyclogest, eikä sen rankempiin hoitoihin ole tarkoitus mennä kun lähimpään klinikkaan satojen kilometrien matka. Apuna ainoastaan siis paikallinen gyne, joka jonkin verran lapsettomuushoidoista perillä, mutta luonnollisesti ei pysty muuten kuin resepteillä auttamaan.
 
Onko täällä kenelläkään tietoa montako kiertoa letrozoleja saa/kannattaa syödä? Eli onko syytä pitää taukokiertoja välissä, vai popsiiko niin pitkään kunnes luovuttaa lopullisesti...

Mulla siis käytössä letrozol + cyclogest, eikä sen rankempiin hoitoihin ole tarkoitus mennä kun lähimpään klinikkaan satojen kilometrien matka. Apuna ainoastaan siis paikallinen gyne, joka jonkin verran lapsettomuushoidoista perillä, mutta luonnollisesti ei pysty muuten kuin resepteillä auttamaan.
Aktiivisissa hoidoissa yleensä noin 6 kiertoa kokeillaan letroilla ennen kuin suunnitellaan järeämpiä hoitoja. Minä olen käyttänyt letroja useamman vuoden, kun päätin niitä käyttää niin kauan kuin reseptiä uusitaan. Välillä olen joka toisella kierrolla syönyt letrokuurin ja välillä muutaman kierron putkeen letroillut. Vähän omien tuntemusten mukaan. Letrot on ainakin minulla auttaneet kierron ylläpitämiseen myös taukokierroilla. Minulla siis taustalla PCOS ja siitä johtuva ovuloimattomuus sekä ylipitkät kierrot. Menkat aiemmin olleet pari kertaa vuodessa. Nyt on pikku hiljaa alkaneet kierrot venyä muutamalla päivällä, mutta ovikset olen kuitenkin saanut bongattua edelleen.
Tsemppiä sinulle yritykseen.
 
Aktiivisissa hoidoissa yleensä noin 6 kiertoa kokeillaan letroilla ennen kuin suunnitellaan järeämpiä hoitoja. Minä olen käyttänyt letroja useamman vuoden, kun päätin niitä käyttää niin kauan kuin reseptiä uusitaan. Välillä olen joka toisella kierrolla syönyt letrokuurin ja välillä muutaman kierron putkeen letroillut. Vähän omien tuntemusten mukaan. Letrot on ainakin minulla auttaneet kierron ylläpitämiseen myös taukokierroilla. Minulla siis taustalla PCOS ja siitä johtuva ovuloimattomuus sekä ylipitkät kierrot. Menkat aiemmin olleet pari kertaa vuodessa. Nyt on pikku hiljaa alkaneet kierrot venyä muutamalla päivällä, mutta ovikset olen kuitenkin saanut bongattua edelleen.
Tsemppiä sinulle yritykseen.
Kiitokset vastauksesta . Tuosta puolesta vuodesta tiesinkin, mutta hain nimenomaan vastausta tuohon että onko "turvallista" syödä pidempään, eli onko jotain elimellistä/hormonaalista syytä miksi ei voisi syödä pidempään. Itse jokseenkin järkeilin että tässä iässä (43) ei välttämättä ehdi puolessa vuodessa tulla yhtäkään "elinkelpoista" munasolua, sikäli kuin niitä on ylipäätään enää tuloillaan.

Rekisteröidyin vihdoin, kun ajattelin että tulee paremmin jatkuvuutta keskusteluun kuin vierailijana. Meidän tilanne se, että ollaan nyt 8 kiertoa yritetty letrozolin avulla raskautta, alussa luteaalitukena oli terolut, joka ei tiputtelua pitänyt poissa, ja kesäkuusta asti cyclogest, joka on toiminut tiputtelun osalta täydellisesti. Kertaakaan ei ole raskaustestissä näkynyt edes haamua, lämmöt on parissa kierrossa tehneet poikkeuksellisen nousun ihan loppukierrossa (Oura seuraa kehon lämpötilan vaihtelua) ja samalla ollut outoja vatsakipuja, mutta sitten lämmöt on lähteneet laskuun ja oireet loppuneet. Puuttuvien kuukautisten vuoksi on pari kertaa mitattu hcg:tä verestä ja tulos on ollut <2, joten laskeskelin että alkion pitäisi olla vähintään viikon kiinnittyneenä että edes herkällä testillä jotain näkyisi. Tässäkin pessimistissä asuun pieni optimisti, joka haluaa kuvitella noiden kertojen olleen kiinnittymisyrityksiä ...

Alunperin aloitettiin yritys kun olin 40 (mies minua 11 vuotta nuorempi, joten hällä meni pari vuotta seurustelua ennenkuin uskalsi sitoutua lapsen mahdollisuuteen), mutta en silloin hölmö tajunnut heti mennä gynelle kun en ovulaatiota testeillä saanut kiinni, vaan odotin melkein vuoden. Gyne kirjoitti silloin heti reseptin letrozoleille ja teroluteille, mutta en ehtinyt niitä aloittaa, koska sairastuin ja lääkityksen aikana oli ehdoton yrityskielto, joten päästiin nyt vasta keväällä jatkamaan yrittämistä. Tiedän että 43 vuotiaana raskaaksi tulo omilla munasoluilla on jo hyvin epätodennäköistä, mutta yrittää haluan kuitenkin vielä koska äitini tuli luomuna raskaaksi vielä 43 vuotiaana ja sai minut. Toki hän ei ollut enää ensisynnyttäjä, mutta hälläkin oli jo kuukautískierrossa häikkää silloin, eikä raskauden mahdollisuuteen enää uskonut, eikä edes raskautta epäillyt ennen liikkeiden tuntemista. Olin siis kuitenkin iloinen yllätys-iltatähti.

Nyt on 9. kierto menossa, ja tässä kierrossa en letroja syönyt kun ajattelin pitää tauon lääkkeistä. Tuntemusten perusteella tein kuitenkin ovulaatiotestin kp 6, johon tuli tasavahvat, ja koska kp 8 lämmöissä näkyneen dipin jälkeen lämmöt lähti nousuun, oletan eilisen kp 11 olleen dpo 3 ja aloitin sitten kuitenkin cyclogestit varmuuden vuoksi. Arvelin että uusi kierto on mahdollisesti alkanut jo ennen kuukautisia, koska rintojen arkuus ei poistunut missään vaiheessa kokonaan, ja nyt on olleet poikkeuksellisen kipeät. Eilen (eli dpo 3?) oli kovaa vihlontaa saman munasarjan puolella kuin alkukierrostakin, mikä vähän hämmentää kun lämmötkin jo nousussa. En usko raskauteen tässä kierrossa noin aikaisen ovulaation vuoksi, mutta en kuitenkaan uskalla jättää cyclogestejäkään käyttämättä, että jos kuitenkin ihme tapahtuu.

Tästä tuli näköjään älyttömän pitkä vuodatus, toivottavasti jaksoitte lukea kuitenkin . Tuntuu että vertaistuen tarve alkaa olemaan jo valtava. Ystävät ovat kaikki lapsensa saaneet jo aikapäiviä sitten, ja vielä ongelmitta, niin tuntuu etten halua heitä jatkuvilla pohdinnoilla kaiken maailman oudoista oireista uuvuttaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Kiitokset vastauksesta . Tuosta puolesta vuodesta tiesinkin, mutta hain nimenomaan vastausta tuohon että onko "turvallista" syödä pidempään, eli onko jotain elimellistä/hormonaalista syytä miksi ei voisi syödä pidempään. Itse jokseenkin järkeilin että tässä iässä (43) ei välttämättä ehdi puolessa vuodessa tulla yhtäkään "elinkelpoista" munasolua, sikäli kuin niitä on ylipäätään enää tuloillaan.

Rekisteröidyin vihdoin, kun ajattelin että tulee paremmin jatkuvuutta keskusteluun kuin vierailijana. Meidän tilanne se, että ollaan nyt 8 kiertoa yritetty letrozolin avulla raskautta, alussa luteaalitukena oli terolut, joka ei tiputtelua pitänyt poissa, ja kesäkuusta asti cyclogest, joka on toiminut tiputtelun osalta täydellisesti. Kertaakaan ei ole raskaustestissä näkynyt edes haamua, lämmöt on parissa kierrossa tehneet poikkeuksellisen nousun ihan loppukierrossa (Oura seuraa kehon lämpötilan vaihtelua) ja samalla ollut outoja vatsakipuja, mutta sitten lämmöt on lähteneet laskuun ja oireet loppuneet. Puuttuvien kuukautisten vuoksi on pari kertaa mitattu hcg:tä verestä ja tulos on ollut <2, joten laskeskelin että alkion pitäisi olla vähintään viikon kiinnittyneenä että edes herkällä testillä jotain näkyisi. Tässäkin pessimistissä asuun pieni optimisti, joka haluaa kuvitella noiden kertojen olleen kiinnittymisyrityksiä ...

Alunperin aloitettiin yritys kun olin 40 (mies minua 11 vuotta nuorempi, joten hällä meni pari vuotta seurustelua ennenkuin uskalsi sitoutua lapsen mahdollisuuteen), mutta en silloin hölmö tajunnut heti mennä gynelle kun en ovulaatiota testeillä saanut kiinni, vaan odotin melkein vuoden. Gyne kirjoitti silloin heti reseptin letrozoleille ja teroluteille, mutta en ehtinyt niitä aloittaa, koska sairastuin ja lääkityksen aikana oli ehdoton yrityskielto, joten päästiin nyt vasta keväällä jatkamaan yrittämistä. Tiedän että 43 vuotiaana raskaaksi tulo omilla munasoluilla on jo hyvin epätodennäköistä, mutta yrittää haluan kuitenkin vielä koska äitini tuli luomuna raskaaksi vielä 43 vuotiaana ja sai minut. Toki hän ei ollut enää ensisynnyttäjä, mutta hälläkin oli jo kuukautískierrossa häikkää silloin, eikä raskauden mahdollisuuteen enää uskonut, eikä edes raskautta epäillyt ennen liikkeiden tuntemista. Olin siis kuitenkin iloinen yllätys-iltatähti.

Nyt on 9. kierto menossa, ja tässä kierrossa en letroja syönyt kun ajattelin pitää tauon lääkkeistä. Tuntemusten perusteella tein kuitenkin ovulaatiotestin kp 6, johon tuli tasavahvat, ja koska kp 8 lämmöissä näkyneen dipin jälkeen lämmöt lähti nousuun, oletan eilisen kp 11 olleen dpo 3 ja aloitin sitten kuitenkin cyclogestit varmuuden vuoksi. Arvelin että uusi kierto on mahdollisesti alkanut jo ennen kuukautisia, koska rintojen arkuus ei poistunut missään vaiheessa kokonaan, ja nyt on olleet poikkeuksellisen kipeät. Eilen (eli dpo 3?) oli kovaa vihlontaa saman munasarjan puolella kuin alkukierrostakin, mikä vähän hämmentää kun lämmötkin jo nousussa. En usko raskauteen tässä kierrossa noin aikaisen ovulaation vuoksi, mutta en kuitenkaan uskalla jättää cyclogestejäkään käyttämättä, että jos kuitenkin ihme tapahtuu.

Tästä tuli näköjään älyttömän pitkä vuodatus, toivottavasti jaksoitte lukea kuitenkin . Tuntuu että vertaistuen tarve alkaa olemaan jo valtava. Ystävät ovat kaikki lapsensa saaneet jo aikapäiviä sitten, ja vielä ongelmitta, niin tuntuu etten halua heitä jatkuvilla pohdinnoilla kaiken maailman oudoista oireista uuvuttaa.
Vähän on tämä ketju mennyt hiljaiseksi, mutta olen tätäkin koittanut seurailla. Mitenkä siellä kierto etenee?
 
Vähän on tämä ketju mennyt hiljaiseksi, mutta olen tätäkin koittanut seurailla. Mitenkä siellä kierto etenee?
Tein tuossa keskiviikkona dpo 13 clearbluen ja onestepin herkät testit, ja clearbluen testiin tuli joko vahva viivanpaikka tai haamu, joten jatkoin vielä cyclogestejä päivän verran. Dpo 14 tein vielä uudestaan samat testit, mutta clearbluessa "haamu" jäi vaaleammaksi kuin edellisenä päivänä, niin en enää eilen käyttänyt cyclogestejä ja odottelen vuotoa tulevaksi. Toistaiseksi ei ole tullut kuin vähän rusehtavaa tuhrua, mutta luulisi viikonlopun aikana hanat aukeavan. Tein muuten huvikseni molempina päivinä myös pregcheckin ovulaatiotestit, johon tulikin dpo 13 melkein yhtä vahvat viivat, mutta dpo 14 sekin oli haalentunut. Muistaakseni olen haamuja saanut ovulaatiotesteihin ympäri kierron, mutta en vahvaa viivaa muulloin kuin ovulaation yhteydessä.
Toivoin että dpo 7 aamupäivällä tullut verijuova valkovuodon seassa, yhdessä hetkellisen pistävän kivun kanssa olisi ollut kiinnittyminen, mutta vaikea sanoa yrittikö jotain tapahtua. Oireita ei oikein ollut minkäänlaisia nyt loppukierrosta, muuta kuin alavatsan tuntemuksia, mutta nekin saattoivat johtua surkastuvasta keltarauhasesta ja rapistuvasta kohdun limakalvosta. Normaalit cyclogestin sivuoireet puuttuivat oikeastaan kokonaan. Ainoa hassu juttu oli oikeastaan kun rintoihin sattui ihan pirusti hierontapöydällä maatessa keskiviikkona (dpo 13), vaikka ne eivät muuten tunnu ollenkan kipeältä puristellessa...
Taidan jättää nyt tulevassakin kierrossa letrozolit vielä väliin, kun 4. koronarokotus osuu luultavasti kp 14 paikkeille jos menkat nyt huomenna alkavat, muistaakseni 2. rokote mulla venytti kiertoa kun osui puolen välin paikkeille.
 
Täällä nyt sit tuli plussattua. Viiva vahvistui ihan hyvin. Olo oli alkuun vähän hämmentynyt. Monenlaisia ajatuksia laidasta laitaan. Nyt olis oviksesta laskettuna 5+4, mutta tänään punertavanrusehtavaa tuhrua ja olo kuin menkkakivut alkaisi. Oireitakaan ei mielestäni yhtä paljoa ole kuin edellisten kohdalla, joten ..eipä tässä tiedä miten käy. Just katselin lääkekaappia ja buranat oli loppu, toivottavasti nyt ei mitään megakipuja ala ennenkuin ehdin apteekkiin. Mutta kyllähän se näin reilu 43-vuotiaana km riski onkin melko korkealla. Nyt vielä iski joku flunssakin tähän.
 
Tervehdys pitkästä, pitkästä aikaa kaikille!
Olen yrittänyt palstaa seurata, mutta kirjoittaminen on jäänyt.
Sen verran omaa napaa, että nyt rv 34 menossa ja paksusti voidaan. Ikää siis 45v:) 43v tulin vielä luomusti kaksi kertaa raskaaksi, mutta molemmat meni kesken. Eli varmasti munasolujen laatu oli jo heikkoa.
Ensimmäisestä lahjasolusiirrosta tärppäsi ja olen tyytyväinen, että niihin siirryimme.
Toki se on ollut sekä henkinen että rahallinen päätös ja ei välttämättä kaikille sovi.
Tsemppiä kaikille yritykseen! Ihmeitä tapahtuu joka päivä.
 
Päädyin kuitenkin syömään letrozolit tässä kierrossa, kun katselin että seuraavat menkat osuisivat jouluun. Vaan eipä nuo letrot hirveästi kiertoa näytä pidentävän kun tänään kp 9 tuli jo pysyvä hymynaama...
Kipuja on ollut enimmäkseen vasemmalla puolella, niinkuin muutamassa aikaisemmassa kierrossakin, mutta jostain syystä myös vähän oikealla. Oikean puolen munasarjasta oli kesällä gyne kirjannut sen olevan "jo pienentynyt vähän", mitään ei kylläkään käynnillä siitä maininnut, joten en tiedä tarkoittaako tuo pienentyminen että toiminta on lakannut siitä.
Peittoja heilutellaan kyllä niinkuin aina, mutta tulevana perjantaina (kp 14) saan 4. koronarokotteen, enkä oikein osaa edes arvella miten se voi vaikuttaa yritykseen. Ovulaatio kyllä pitäisi ehtiä sitä ennen tulla.

Onko täällä kellään kokemusta rokotteesta heti ovulaation jälkeen, huomasitteko jotain poikkeavaa kierrossa?
 
@Untuva79, mitenkä siellä sujuu? Toivottavasti oli vain jotain harmitonta tuhrua ja raskaus jatkuisi.
Täällä aikamoista vuoristorataa. Flunssa osoittautuikin koronaksi (muutaman päivän oli aika kovat oireet). Ja koska tuhruvuoto ja raskausoireiden katoaminen ajoittui just koronaoireiden alkuun, ajattelin tietysti heti, että keskenmenon se korona nyt aiheutti. Neuvolaan soittelin , kävin hcg kontrollissa ja lopulta vielä gyn.polilla ultrassakin. Sieltä löytyi syke ja vastasi rv 6+2. Eli raskaana yhä ollaan. Jatkuva etova olo ja väsymys ovat saapuneet seurakseni ja samalla myös jonkunnäköinen masisolo. En tiedä mistä masis johtuu. Plussan jälkeen olin iloinen, mutta nyt ajatukset jotenkin kovin negatiiviset. Toki tässä nyt mm. ikäriskin lisäksi pelottaa, että jos korona jättää alkioon jälkensä 😬
 
Täällä aikamoista vuoristorataa. Flunssa osoittautuikin koronaksi (muutaman päivän oli aika kovat oireet). Ja koska tuhruvuoto ja raskausoireiden katoaminen ajoittui just koronaoireiden alkuun, ajattelin tietysti heti, että keskenmenon se korona nyt aiheutti. Neuvolaan soittelin , kävin hcg kontrollissa ja lopulta vielä gyn.polilla ultrassakin. Sieltä löytyi syke ja vastasi rv 6+2. Eli raskaana yhä ollaan. Jatkuva etova olo ja väsymys ovat saapuneet seurakseni ja samalla myös jonkunnäköinen masisolo. En tiedä mistä masis johtuu. Plussan jälkeen olin iloinen, mutta nyt ajatukset jotenkin kovin negatiiviset. Toki tässä nyt mm. ikäriskin lisäksi pelottaa, että jos korona jättää alkioon jälkensä
Täällä 40+ odottaja saa tuon nipt testin automaattisesti maksutta kunnalta, meilläjän tosiaan down tyttö löytyykin, hän ei olisi normiseulassa näkynytkään, mutta nipt sitten paljasti. Mutta ei ikä automaattisesti tarkoita ettei asiat voisi mennä hyvin, fyysisesisti tuo 40+ raskaus oli paljon helpompi kuin nuorempana minulle, mitä ihmettelen vieläkin😂Onnea kovasti❤
 
Minäpäs nostelen keskustelua ja vuodatan taas pettymystäni tänne.
Mulla menossa dpo 15, enkä enää aamulla jatkanut luteaalitukea kun ei testissä (first response herkkä) taaskaan näkynyt kuin viivanpaikka, vaikka ei sekään varmaan muille erotu kuvasta, ellei jollain muullakin ole viivalasit päässä... 🙈
https://aijaa.com/UztTqO

Ouran lämmöt näytti hyvältä alkukierrosta, olikin kyllä elämäni kivuliain ovulaatio, mutta loppukierron lämmöt on menneet miten sattuu, luultavasti dpo 4 otetusta koronarokotteesta johtuen (kuvassa valkoinen pystyviiva dpo 4 kohdalla).
https://aijaa.com/0ntxV2

Etova olo on tullut ja mennyt vajaan viikon jo, se piti toiveita yllä. Joulun alla oli vaihtelevasti koviakin vatsan pistelyitä, myös keltarauhanen tuntui kiukuttelevan tosissaan tuossa joulun alla, mutta ilmeisesti ilmoitteli surkastumisestaan. Tänään tuli heti vähän tiputtelua iltapäivällä, kun jäi aamulta luteaalituki pois, eli huomenna tai ylihuomenna siirrytään seuraavaan yrityskertaan 🙄
 
vierailija
Täällä aikamoista vuoristorataa. Flunssa osoittautuikin koronaksi (muutaman päivän oli aika kovat oireet). Ja koska tuhruvuoto ja raskausoireiden katoaminen ajoittui just koronaoireiden alkuun, ajattelin tietysti heti, että keskenmenon se korona nyt aiheutti. Neuvolaan soittelin , kävin hcg kontrollissa ja lopulta vielä gyn.polilla ultrassakin. Sieltä löytyi syke ja vastasi rv 6+2. Eli raskaana yhä ollaan. Jatkuva etova olo ja väsymys ovat saapuneet seurakseni ja samalla myös jonkunnäköinen masisolo. En tiedä mistä masis johtuu. Plussan jälkeen olin iloinen, mutta nyt ajatukset jotenkin kovin negatiiviset. Toki tässä nyt mm. ikäriskin lisäksi pelottaa, että jos korona jättää alkioon jälkensä
Minulle tuli koronasta mielialaoireet. Olin siis koronan jälkeen haluton ja tympiintynyt ihan kaikkeen, voisi sanoa masennusoireiksi. Menivät onneksi ohi, mutta korona tosiaan sai ne aikaan ja monilla muilla on kuulemma sama kokemus. Saattaa siis sinullakin tuo olo johtua koronasta!
Koronasta ei ole todettu olevan haittaa syntymättömälle lapselle – jos olisi, olisi siitä aivan varmasti uutisoitu ja isosti.
 

Yhteistyössä