Kesäkuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
No tää päivä lähtee taas aivan päinvastaisissa tunnelmissa käyntiin. Ei juuri oireita. Kylmä on ja kauhea väsy. Pientä vaaleanpunaista taas vessaköynnillä vaikka vuoto olikin poissa jo useamman päivän. En tiedä miten voisin rauhoittaa mieltä et olis mahdollista viel et kaikki on hyvin tässä raskaudessa. No huomenna tulee anoppi kylään viikonlopuksi. Kai aika menee suht nopeasti ja kohta on jo tiistai. Toivotaan että ei ala kovempi vuoto tai kipuja nii sit voi kai viel odottaa ultraa.

Tuntuu et oon ollut siitä inssistä (huomenna 4. Viikkoa sit) asti sellaisessa piinailutilassa. Plussa tuli myöhään. Hcg oli matala. Oli vuotoa. Tavallaan ollenkaan ei oo hetkeä ku olis voinut täysin luottaa siihen et kyl kaikki menee hyvin tai olis kunnolla uskaltanut ajatella olevansa raskaana. Kokoajan joutuu odottaa jotain tulevaa hetkeä et voisi tietää oonko oikeasti raskaana ja se varmistus ei vaan tule vaan venyy ja venyy myöhemmäksi.
 
Mulla myös aika oireetonta tänään, väsy ja papelua kyllä on. Vähän huolta aiheuttaa selkäkipu, varsinkin aamulla tuntuu että on selkä jumissa.. nyt menkkamaisia vatsakipuja jo paljon vähemmän ja sekin mietityttää, tosi loogista kun silloin ku on kipuja niin miettii että toivottavasti ne ei tarkota mitään pahaa ja nyt kun niitä ei oo niin miettii että toivottavasti se ei tarkota mitään pahaa 🙄

Yrittäessä oli sellainen harhakuva että piinailu helpottaa kun plussa tulee mutta eihän se niin oo menny 🙈

Tsemppiä muillekin epävarmuuksiin ja toivotaan että kaikilla menee kaikki hyvin ja saadaan kesäkuiset syliin asti ❤ vaikea hyväksyä että itse ei oikeen asiaan voi vaikuttaa, pakko vaan antaa ajan kulua ja odottaa. Jos jollain on hyviä keinoja stressin helpottamiseen niin niitä otetaan ilolla vastaan 😅
 
Mulla loppu se rusehtava vuoto eilen tai kävin yöllä WC:ssä eikä sillon enää tullut, eikä nyt aamullakaan. Mulla muuten ei ole oireita paitsi reisiä vihloo ja vähän on semmonen tunne et olis pissatulehdus. Muistan et esikoisen aikaan oli alussa samanlaista tunnetta ja silloin ei ollut sit pissatulehdusta. (Mulla on ollut monia tulehduksia ja kerran ollut ihan pyelonefriitti.) Aamulla meinasin tehdä testin ja kokeilla et onko tummunut. Kuitenkin sain itseni pidettyä etten tee, koska vuoto oli lakannut ni ehkä nyt vaan täytyy luottaa ja toivoa ♥

Mietin eilen just tätä samaa mistä @Tiukuna puhui, et ei missään kohtaa oikein oo ollut semmosta varmaa oloa ja pystyis tästä nauttii. Jotenkin esikoisen aikaan osas olla rennompi mut en tiiä johtuko se siitä, et ei oikein tiennyt mitä tuleman pitää. Nyt toivoo niin paljon tätä raskautta et pelkää sen loppuvan.
 
Okei turhaan iloitsin joskus klo 12 alko sit ihan verta tuleen. Ei nyt mitenkään ylenpalttisen paljon. Tossa vähän ennen 16 sattuu hetken tosi paljon mahaan ja nyt on tosi oksettava olo. Makoilen sängyssä ja arvon, että soitanko töihin et en pysty tuleen. Mulla alkais yövuoro klo 19.
Voi että , olispa vaan vaaratonta, joku hematooma tms🙏🏼 ootko soitellut mihinkään neuvolaan/terveyskeskukseen vuodoista?
 
Voi että , olispa vaan vaaratonta, joku hematooma tms ootko soitellut mihinkään neuvolaan/terveyskeskukseen vuodoista?
Soitin neuvolaan heti 13 käski vaan seurailla ja mennä päivystykseen jos tulee jotain kovia kipuja. Mietin tässä just et mulla olis viikkoja 4+4 et näkyiskö mitään ultrassakaan. Huomenna olis ollut yksityiselle aikoja et jos olis käynyt vaikka siellä.

Mahakipua ei siis tosiaan enään ole, mutta oksettaa aivan järkyttävästi. Nieleskelen vaan ettei nouse ylös
 
Täällä pitänyt niin hirveän kiirettä, etten ole ehtinyt tänne lueskelemaan ollenkaan. Listaa pukkaa huomenna, mutta jos joku ehtii ennen sitä, niin antaa palaa minun puolesta! 😄

Pahoinvointi on löytänyt tiensä meille. Armoton väsy jatkuu myös. Jos yhtään vanhoja merkkejä on uskominen, niin tätä se nyt on vähintään ensimmäisen kolmanneksen loppuun. Sitten ehkä helpottaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Poppana_
Okei turhaan iloitsin joskus klo 12 alko sit ihan verta tuleen. Ei nyt mitenkään ylenpalttisen paljon. Tossa vähän ennen 16 sattuu hetken tosi paljon mahaan ja nyt on tosi oksettava olo. Makoilen sängyssä ja arvon, että soitanko töihin et en pysty tuleen. Mulla alkais yövuoro klo 19.
Voi ei, onpa ikävää kuulla. Toivottavasti on jotain harmitonta ❤ Toivottavasti pääset labraan tarkistuttamaan hcg-arvon.

Mulla on täällä kauhean epävarma olo tästä raskaudesta.. Tänään dpo 14 ja tein tavallisen clearbluen puikkotestin. Dpo:hon nähden mun mielestä vaikuttaa haalealle viivalle.. Ja tietenkään tota merkkiä en oo aiemmin tehnyt niin en voi verrata et onko vahvistunut 🙈 Aiemmin oon tehnyt muutaman pregcheckin ja pari apteekin testiä (... 😅), joissa viivat on kyl vähän vahvistuneet. Ovulaation ajankohta on varmuudella tiedossa, kuopuksen jälkeen on meinaan tuntunut selkeät ovulaatiokivut. Kai se täytyy taas hakea kaupasta kasa testejä ja jatkaa tätä maratonitestailua 😐
 
Voi ei, onpa ikävää kuulla. Toivottavasti on jotain harmitonta Toivottavasti pääset labraan tarkistuttamaan hcg-arvon.

Mulla on täällä kauhean epävarma olo tästä raskaudesta.. Tänään dpo 14 ja tein tavallisen clearbluen puikkotestin. Dpo:hon nähden mun mielestä vaikuttaa haalealle viivalle.. Ja tietenkään tota merkkiä en oo aiemmin tehnyt niin en voi verrata et onko vahvistunut Aiemmin oon tehnyt muutaman pregcheckin ja pari apteekin testiä (... ), joissa viivat on kyl vähän vahvistuneet. Ovulaation ajankohta on varmuudella tiedossa, kuopuksen jälkeen on meinaan tuntunut selkeät ovulaatiokivut. Kai se täytyy taas hakea kaupasta kasa testejä ja jatkaa tätä maratonitestailua
Mä sain ekan sellai haamun vasta dpo13 (jostain dpo11 lähtien sain kyl viivan mut ne oli ihan sellai hyvä kun erotat/onko viivanpaikka) että en tiedä onko liian myöhäistä aikaa olemassa sinänsä. Mulla clearblue ja rfsu tuli myöskin värissä paljon myöhemmin ku pc 😊 tai et ne näytti haaleammille.
 
vierailija
Varovaisesti tänne mukaan. Testejä tehty nyt viikko ja näyttää kovasti siltä että raskaana ollaan.
Onnea varjostaa 2 keskenmenoa. Yksi kemiallinen. Viimeisin keskenmeno oli tammikuussa jossa olikin kaksoset. 💔

Nyt suurin murhe on oireettomuus. Ei ole mitään oireita. Pitäisi varmaan olla tyytyväinen, mutta koska noita menetyksiä on taustalla, on todella hankalaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Lunni_
Viivat vahvistuu kyllä onneks tosi yksilöllisesti :) mä olin aluks kans tosi huolissani kun tuntui ettei kunnolla vahvistu tai ainakaan samaan tapaan mitä aiemmissa raskauksissa... mutta tänään on nyt 5+2/3 ja clear Bluen digi näytti raskaana +3🤩 varhaisultraankin enään kaks viikkoa ❤
 
Viimeksi muokattu:
Tiistaina päätin etten enää testaa mutta aamulla oli pakko tehdä vielä yksi pc kun oli heti herättyä niin epätodellinen olo raskaudesta. Viivat oli vahvistunut tosi hyvin, nyt oli jo aika tasavahvat, en usko että tosta enää voi tummentua, nyt dpo 17.

Hetkeksi mieli taas huojentui mutta ei siinä kauaa mennyt kun alkoi mietityttää kun tänään tuntuu tosi oireettomalta 😥 toivottavasti on normaalia että oireet aaltoilee.. on kyllä tää viikko tuntunut pitkältä 😅
 
Varovaisesti tänne mukaan. Testejä tehty nyt viikko ja näyttää kovasti siltä että raskaana ollaan.
Onnea varjostaa 2 keskenmenoa. Yksi kemiallinen. Viimeisin keskenmeno oli tammikuussa jossa olikin kaksoset.

Nyt suurin murhe on oireettomuus. Ei ole mitään oireita. Pitäisi varmaan olla tyytyväinen, mutta koska noita menetyksiä on taustalla, on todella hankalaa.
Samassa veneessä, 2x km ja kemiallisia. Oireetonta nyt. Toisaalta olisi huojentavaa olla jotain oireita, toisaalta sitten jos (kun) ne aaltoilee kuitenkin niin panikoin vielä enemmän. Ja noissa kahdessakin mulla oireet alkaneet vasta 5-6+ viikoilla, nyt 5+1.
 
Soitin aamulla tk:hon. Verikokeisiin en päässyt mut nyt istun labrassa ottavat virtsanäytteen ettei ole mitään tulehdusta. Ensi viikolla jos vuotelut jatkuu ninsit otetaan se verikoe ja lääkäri tutkii.

Verta on tullut yöllä ja tänään. Ei mitenkään super paljon. Kipuja ei oo ollenkaan. Käskivät nyt vaan olla tekemättä mitään raskasta ja seurailla vointia.
 
  • Tykkää
Reactions: Rilja ja Tiukuna
vierailija
Samassa veneessä, 2x km ja kemiallisia. Oireetonta nyt. Toisaalta olisi huojentavaa olla jotain oireita, toisaalta sitten jos (kun) ne aaltoilee kuitenkin niin panikoin vielä enemmän. Ja noissa kahdessakin mulla oireet alkaneet vasta 5-6+ viikoilla, nyt 5+1.
Ihana kuulla että en ole ainut.. tavallaan lohdullista että samassa tilanteessa on muitakin. Kävin hakemassa tänään viikko näytöllisen testin. Testaan huomenna aamulla.
Laskurin mukaan menossa 4+1 mutta testit ovat näyttäneet jo viisi pvä plussaa..
 
Mä oon kyllä niin onneton, ostin tänään jo ekat vaatteet kirppikseltä vauvalle vaikka ei me edes tarvittais, kun on edelliseltä sen verran hyvin jemmassa
Mä haluaisin kans ostaa esikoiselle ja vauvalle jotain matchaavaa tietty heti. Mut en ennen sitä ultraa. En uskalla viel luottaa siihen et oon raskaana.

Nyt on ollut sitä etovaa oloa sillee aaltoilevasti. Eilen illalla melkein oksensin. Olin viel just ottanut sen keltarauhaslääkkeen ja pelkäsin et oksennan sen pois. Samoin tänä aamuna etoi. Haistan myös kaiken tosi tosi vahvasti ja muutenkin alkaa olla pieniä oireita. Odotan kyl niin sitä ultraa et voisiko alkaa luottaa siihen et on raskaana. Toivottavasti ei oo liian varhaista silloin. Pelottaa siis et tää jatkuva piina jatkuisi kun siel olisikin liian aikaista. Tänään on inssistä 6+0 tiistaina siis 6+4 inssistä laskettuna.
 

Yhteistyössä