Täällä kans vain odoteltu ekaa ultraa, jonne tuntuu vieläkin olevan ikuisuus. Välillä on tehnyt tiukkaa, mutta sit taas on päiviä välissä, jolloin en ees muista olevani raskaana. Etenkin olojen helpottaessa tuntuu jotenkin helpommalta tämä odottelu, vaikka sit taas murheilenkin välillä, et onks kaikki ok. Lueskelin somesta taas keskenmenojuttuja (en tarkoituksella!) ja itkuhan siinä kohosi silmään muiden surullisten kokemusten äärellä. Mä toivoisin niin kovasti, että kaikki olisi hyvin ja raskaus etenisi normaalisti. Ootan jo kovasti, et pääsisin tuolle meidän esikoiselle kertomaan kivoja uutisia.Moikka!
Liityn mukaan jo jonkin aikaa keskustelua seuranneena. Myös fb-ryhmään pääsy kiinnostaa, mutta odottaisin sen kanssa vielä ensi viikon ultraan, joka on samalla myös eka ultraus. Nyt on menossa rv 10+5 ja la on 20.4. Epäilen, että la saattaisi ultran perusteella siirtyä pari pv varhaisemmaksi, kun en ihan päivälleen ole muistanut viimeisten kuukautisten alkamisajankohtaa. Kyseessä on meidän 1. lapsi ja synnytys TAYS:issa, jos ne tuohon aloitusviestin listaan haluaa lisätä
Alkuraskaus on ollut yllättävän helppoa, vain lievää etovaa oloa, väsymystä ja päänsärkyä. Rinnat aristi alkuun, mut enää ei juurikaan ja samoin muut oireeton väistymään päin. Odotin myös mielenkiinnolla, mitä raskausmielitekoja tulee, mut ei ole tullut mitään tavallisista mieliteoista poikkeavaa! Raikkaat ja kevyet maut (esim. hedelmät ja vähärasvainen jugurtti) on olleet sellasia mitkä on maistuneet parhaiten. Rasvaiset ja mausteiset ruuat taas etoneet eniten. Nyt kuitenkin jo kaikki alkaa maistua hyvin. Odotankin kovasti ultraa, kun oireet on olleet niin vähäiset! Moni teistä on käynyt ultrassa jo useampaan kertaan ja mietin, et meenkö ite jotenkin poikkeuksellisen myöhään Tosin mulla ei (ainakaan tähän mennessä) oo ollut suurempia pelkoja tai huolia raskauteen liittyen, niin aika malttavaisesti oon jaksanut ultraa odotella. Oon ollut 3 vko matkoilla, mikä on vähän aiheuttanu huolta siitä, et mitä kaikkea kiellettyä oonkaan vahingossa saattanu syödä.
**hämmästelen piti kirjoittaaMoi! Täällä la 21.4.23 ja ensimmäinen lapsi tulossa. Olen itse 32-vuotias. Olen ollut omakustanteisilla uä käynneillä 2 kertaa, molemmilla kerroilla kaikki hyvin. Edellinen pari viikkoa sitten ja siellä todettiin sikiö isommaksi kuin edellisessä paikassa eli la aikaistui. Kaikki on siis hyvin - hämmentelen oireettomuuta, minulla ei ole ollut mitään oireita raskaudesta, välillä alavatsaa nipistää. Mitään muuta ei ole näkynyt.
Kyselin viime neuvolassa koronarokotteesta ja sillon suositeltiin ottamaan rokote, kun riskiryhmää ilmeisesti ollaan. Sairastin koronan viime keväänä pääsiäisen aikaan. Neuvolasta sanoivat, että kiire rokotteella ei ole, mutta et nyt syksyn aikana olisi hyvä rokote ottaa, samoin kuin influenssarokotekin. Meinaatteko ottaa rokotteen raskauden aikana?Hei kiva lukea mukavia uutisia! Meillä oli tänään 14+0 neuvola ja syke kuului hienosti! Liekö poikasykkeet, kun oli vain 133?
Nyt on sen verran uteluita tullut että on aika leipoa pellillinen-pari bebe-piirakkaa töihin vauvajulkkareihin!
Mun muistaakseen aika terveenä on saanut raskaana ollessa olla, joku taisi sitä miettiä. Unohdin kysyä korona-asioista neuvolassa, kai me ollaan riskiryhmää?
-Erin-