Venäjä on hyökännyt Ruotsiin

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Siis sähän seuraat nyt yhtä narratiivia.. Huomaatko..? Tuota, jossa uskotaan Venäjää ja kyseenalaistetaan Nato/Usa. Huomaatko?

3/1000 tuon luvun laitan, kun lasken, et kuinka monta kertaa selitän tätä sulle. :D

Onko se nyt ihme, et noi tietyt ryhmät levittää tuota Putinin propagandaa, vai kuvittelitko, et Putin levittää sitä yksikseen? Miten sä tän asian oot oikein ajatellut?
En kai minä osaisi kyseenalaistaa ja kritisoida ”vastuullista valtamediaa” jos en sitä seuraisi.😦
 
vierailija
Toivotaan parasta!

 
vierailija
Jos mielenkiintoa asiaa kohtaan riittää, oli asia mikä hyvänsä - asiaa tutkitaan monesta eri lähteestä. Ei vastaukset löydy yhdestä narratiivista.
Sulla on kysymyksessä nimenomaan narra-tiivi.

Tulee varmaan tuosta tuo sana narrata.

Sinähän et nimenomaan tutki mitenkään objektiivisesti eri lähteistä vaan etsit nimenomaan tietynkaltaista (dis)informaatiota. Säännöllisesti, systemaattisesti ja siekailematta.

Vaikea uskoa, että se olisi ihan vahingossa. Mut tietenkin kun oot sinä kuplassasi (johon verrattuna suvakkien kuplat on aika pientä) niin sulle tuleekin eteen vaan "sopivia" lähteitä.

Naurattaa kyllä se, että kuvittelet olevasi joku omilla aivoilla ajatteleva ja erilainen vaikka vietävissä kuin pässi narussa. Ja vieläpä semmonen pässi, että kun sua vedetään teittyyn suuntaan, niin kun lähdet vastakkaiseen suuntaan oletat sen olevan oikea ihan siksi, että se on vastakkaista kuin se mihin sua vedettiin.
 
  • Vau!
Reactions: Lispetti
vierailija
Sulla on kysymyksessä nimenomaan narra-tiivi.

Tulee varmaan tuosta tuo sana narrata.

Sinähän et nimenomaan tutki mitenkään objektiivisesti eri lähteistä vaan etsit nimenomaan tietynkaltaista (dis)informaatiota. Säännöllisesti, systemaattisesti ja siekailematta.

Vaikea uskoa, että se olisi ihan vahingossa. Mut tietenkin kun oot sinä kuplassasi (johon verrattuna suvakkien kuplat on aika pientä) niin sulle tuleekin eteen vaan "sopivia" lähteitä.

Naurattaa kyllä se, että kuvittelet olevasi joku omilla aivoilla ajatteleva ja erilainen vaikka vietävissä kuin pässi narussa. Ja vieläpä semmonen pässi, että kun sua vedetään teittyyn suuntaan, niin kun lähdet vastakkaiseen suuntaan oletat sen olevan oikea ihan siksi, että se on vastakkaista kuin se mihin sua vedettiin.
👍
 
vierailija
Piiri pieni pyörii... lapset siinä hyörii... Lissun disinformaatioshow on täällä taas!

Ainoo mikä on positiivista on se, että enää häntä ei tue enää kukaan. Vielä 2015-16 koko palsta oli innoissaan mukana. Trumpin 2020-sekoilun aikaan enää muutama. Nyt ei enää kukaan.

Toki odotamme KooWeeta ja ehkä paria muuta veikeetä veijaria tännä esittämään niitä toisia narratiivejä.

Olen tämän monta kertaa sanonut. Lissu on hyvä esimerkki siitä, miten juuri disinformaatio pelaa. Eli tarkoitus ei olekkaan tulla heittämään varmoja totuuksia (koska niistä jää kuitenkin kiinni) vaan puolihuolimattomia epätotuuksia. Tällä tavalla on tarkoitus heikentää uskoa ylipäätään mihinkään. Ja se jos mikä on epäisäänmaallinen teko. Kaikkesi teet sen eteen, että suomalaisten luottamus omaan yhteiskuntaan heikkenee.

Onneksi vaikuksesti on hirveän pieni ja ehkä viimeistään tämän Venäjä-keissin takia kääntynyt jopa itseään vastaan.
 
  • Vau!
Reactions: Lispetti
vierailija
Piiri pieni pyörii... lapset siinä hyörii... Lissun disinformaatioshow on täällä taas!

Ainoo mikä on positiivista on se, että enää häntä ei tue enää kukaan. Vielä 2015-16 koko palsta oli innoissaan mukana. Trumpin 2020-sekoilun aikaan enää muutama. Nyt ei enää kukaan.

Toki odotamme KooWeeta ja ehkä paria muuta veikeetä veijaria tännä esittämään niitä toisia narratiivejä.

Olen tämän monta kertaa sanonut. Lissu on hyvä esimerkki siitä, miten juuri disinformaatio pelaa. Eli tarkoitus ei olekkaan tulla heittämään varmoja totuuksia (koska niistä jää kuitenkin kiinni) vaan puolihuolimattomia epätotuuksia. Tällä tavalla on tarkoitus heikentää uskoa ylipäätään mihinkään. Ja se jos mikä on epäisäänmaallinen teko. Kaikkesi teet sen eteen, että suomalaisten luottamus omaan yhteiskuntaan heikkenee.

Onneksi vaikuksesti on hirveän pieni ja ehkä viimeistään tämän Venäjä-keissin takia kääntynyt jopa itseään vastaan.
Missä asiassa oli innoissaan mukana?

Mut joo, muuten olen samaa mieltä.
 
vierailija
Missä asiassa oli innoissaan mukana?

Mut joo, muuten olen samaa mieltä.
No aika vahvasti tuolloin tuo palsta muuttui. Silloin tämä muuttui persu-MV-palstaksi.

Monihan noihin MV-lehden juttujen luomaan maailmankuvaan sukelsi ihan täysillä. Ja sehän olikin se syy, että sitäkautta Venäjän oli helppo alkaa syöttämään vielä rankempaa pajunköyttä. Tosin Lissu tajunnee kyllä tämän, mutta elää valheessa mukana.

Venäjän kulttuurissahan on se monen tason totuus. Eli virallisesti on tietty totuus, sitten lähiympäristön kanssa toinen ja sitten ihan perheen sisällä kolmas. Toki onhan se muutenkin nöin, mutta tuolla ihan erityisen vahvana.

Mä olen aina ollut Venäjä-fani. Kommunismi ei toiminut ja Neuvostoliitto oli mitä oli, mutta silloinkin salaa kannatin heidän mahtavaa jääkiekkojoukkuetta. Ainakin Kanadaa vastaan Kanada-cupeissa kun Kanada huijasi.

Mutta Ukrainan sodan alettua olen kääntänyt kelkan. Pakko myöntää, että tuo on Pahan valtakunta. Putinin ja tän meiningin ansiosta venäläiset on taas leffojen pahiksia seuraavat 50 vuotta. Ja ihan ansiosta.
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
vierailija
Mä kyllä itseasiassa toivoisin, että USA olisi vähän enemmän pahis. Eli että salamurhais tuon Puten.

Ne jotka USA on salamurhannut on kyllä pääosin olleet pahiksia. Osamaa ja muuta ählämiä. En todellakaan itkisi jos listalla olisi myös Putte. Sama asia kuin Hitlerin salamurhaaminen olis ollut.

Jos Hitler olis onnistuttu tappamaan vaikka 1943, sota olisi varmaan lopetettua aika paljon noppeemmin. Jos Putler salamurhataan, niin Ukrainan sota loppuu todennäköisesti siihen.

Ylipäätään salamurha on väärin, mutta Venäjä on tämän laittoman sodan aloittanut.
 
Tästäkin tuli Lispettiketju.🥰

Olen ilmeisesti monelle hyvin tärkeä kun kaikissa ketjuissa monet minut priorisoi.🥰
Minua seuraa aina fanilauma, mihin ketjuun menenkin.😎 Tai itseasiassa, olen niin tärkeä, että minusta puhutaan monissa ketjuissa, vaikka en olisi niissä mitään kommentoinutkaan. Aikas jännä juttu.🤭

Minulle sopisi hyvin sekin, että keskustelua käytäisiin enemmän ketjun aloitukseen liittyvistä asioista.☺

Kiitos suosionosoituksista uskolliselle fanilaumalle.😍
 
vierailija
Tästäkin tuli Lispettiketju.

Olen ilmeisesti monelle hyvin tärkeä kun kaikissa ketjuissa monet minut priorisoi.
Minua seuraa aina fanilauma, mihin ketjuun menenkin. Tai itseasiassa, olen niin tärkeä, että minusta puhutaan monissa ketjuissa, vaikka en olisi niissä mitään kommentoinutkaan. Aikas jännä juttu.

Minulle sopisi hyvin sekin, että keskustelua käytäisiin enemmän ketjun aloitukseen liittyvistä asioista.

Kiitos suosionosoituksista uskolliselle fanilaumalle.
Se johtuu ihan sun älyttömistä väitteistä ja valheistasi. Ja välillä päässä alkaa kuplimaan kun saavut tuota soopaasi suoltamaan. Vaikka yleensä esim. minä jätän väliin.

Samalla tavalla kuin koululuokan häirikkö, niin myös sinä saat enemmän huomioita kuin muut. Siitä se johtuu, eikä siitä että sua fanitetaan.

Monilla palstoilla on vastaavia, tosin fiksuissa keskusteluissa on joku raja kuinka paljon saa sontaa tupata.

Eli jos tavoitteesi on ärsyttää, niin kyllä se vielä onnistuu, vaikka yhä suurempi osa skippaa sun jutut. Mutta aina välillä tulee ketjuja kun ihmiset jaksaa vielä uudestaan sulle selittämään rautalangasta. Ja tuloksena toki se sama kuin aina.
 
vierailija
Tästäkin tuli Lispettiketju.

Olen ilmeisesti monelle hyvin tärkeä kun kaikissa ketjuissa monet minut priorisoi.
Minua seuraa aina fanilauma, mihin ketjuun menenkin. Tai itseasiassa, olen niin tärkeä, että minusta puhutaan monissa ketjuissa, vaikka en olisi niissä mitään kommentoinutkaan. Aikas jännä juttu.

Minulle sopisi hyvin sekin, että keskustelua käytäisiin enemmän ketjun aloitukseen liittyvistä asioista.

Kiitos suosionosoituksista uskolliselle fanilaumalle.
Oot vaan niin vastustamattoman ihana<3
 
vierailija
Tästäkin tuli Lispettiketju.

Olen ilmeisesti monelle hyvin tärkeä kun kaikissa ketjuissa monet minut priorisoi.
Minua seuraa aina fanilauma, mihin ketjuun menenkin. Tai itseasiassa, olen niin tärkeä, että minusta puhutaan monissa ketjuissa, vaikka en olisi niissä mitään kommentoinutkaan. Aikas jännä juttu.

Minulle sopisi hyvin sekin, että keskustelua käytäisiin enemmän ketjun aloitukseen liittyvistä asioista.

Kiitos suosionosoituksista uskolliselle fanilaumalle.
Monilta osin pidän sinusta, vaikutat olevan herkkä ja hyväsydäminen ja olen pahoillani siitä, mitä olet lapsuudessasi joutunut kokemaan. Voit silti olla ylpeä itsestäsi, että olet pärjännyt ja mitä ilmeisemmin hienosti pitänyt huolta omasta perheestäsi.

Mutta nämä hörhöilyt sinussa surettavat. Trump-jutut olivat lähinnä vitsi, mutta tässä on nyt isommista asioista kyse, maamme turvallisuudesta, joten on huolestuttavaa, jos sinä ja monet muut ette näe, minkälainen naapuri ja sen diktaattori meillä on vieressämme.

Sadattuhannet pakenevat nyt maastaan. Monet varmasti haluaisivat, mutta eivät voi. Suurimmat sympatiat tunnen ukrainalaisia kohtaan mutta säälin myös niitä venäläisiä, jotka eivät Putinin hallintoa tue. Hän on kaiken pahan alku ja juuri tässä tilanteessa.

Toivon syvästi, että kansa alkaa lopulta kyllästyä ja nousee vastarintaan.
 
vierailija
Niin... tämä ketju karkasi tiettyyn suuntaan ja sellaisia tietyn suunnan vöitteitä esitit vain sinä Lissu. Siksi näistä tulee Lissu-ketjuja. Onhan se historiasi tuntien aika selvää, että huomioidaan myös väitteen esittäjä.

Jos esim. olisi joku mamu-ketju ja siellä positiivisia mamu-juttuja kertoisi esim. se Maria Petterson, niin kyllä mä luulen, että sieltä kaivettaisiin hänet aiemmat valheet esiin.

Mut itse olen sitä mieltä, että sun jutut pitäisi vaan ignorata. Tosin tällä paskapalstalla ei sitten taitaisi mitään jäädä jäljelle.

Vähän kuin vanhassa duunissa. Jos meni syömään ja siellä oli se salaliittohörhö varastomies samaan aikaan, niin joskus oli niin tylsää, että meni kuuntelemaan sen uudet totuudet. Aluksi se oli hauskaa, mutta lopulta alkoi vituttamaan.
 
vierailija
Niin... tämä ketju karkasi tiettyyn suuntaan ja sellaisia tietyn suunnan vöitteitä esitit vain sinä Lissu. Siksi näistä tulee Lissu-ketjuja. Onhan se historiasi tuntien aika selvää, että huomioidaan myös väitteen esittäjä.

Jos esim. olisi joku mamu-ketju ja siellä positiivisia mamu-juttuja kertoisi esim. se Maria Petterson, niin kyllä mä luulen, että sieltä kaivettaisiin hänet aiemmat valheet esiin.

Mut itse olen sitä mieltä, että sun jutut pitäisi vaan ignorata. Tosin tällä paskapalstalla ei sitten taitaisi mitään jäädä jäljelle.

Vähän kuin vanhassa duunissa. Jos meni syömään ja siellä oli se salaliittohörhö varastomies samaan aikaan, niin joskus oli niin tylsää, että meni kuuntelemaan sen uudet totuudet. Aluksi se oli hauskaa, mutta lopulta alkoi vituttamaan.
👍
 
vierailija
Monilta osin pidän sinusta, vaikutat olevan herkkä ja hyväsydäminen ja olen pahoillani siitä, mitä olet lapsuudessasi joutunut kokemaan. Voit silti olla ylpeä itsestäsi, että olet pärjännyt ja mitä ilmeisemmin hienosti pitänyt huolta omasta perheestäsi.

Mutta nämä hörhöilyt sinussa surettavat. Trump-jutut olivat lähinnä vitsi, mutta tässä on nyt isommista asioista kyse, maamme turvallisuudesta, joten on huolestuttavaa, jos sinä ja monet muut ette näe, minkälainen naapuri ja sen diktaattori meillä on vieressämme.

Sadattuhannet pakenevat nyt maastaan. Monet varmasti haluaisivat, mutta eivät voi. Suurimmat sympatiat tunnen ukrainalaisia kohtaan mutta säälin myös niitä venäläisiä, jotka eivät Putinin hallintoa tue. Hän on kaiken pahan alku ja juuri tässä tilanteessa.

Toivon syvästi, että kansa alkaa lopulta kyllästyä ja nousee vastarintaan.
Eihän se Trump-juttu ole mikään vitsi. Kaverihan valittiin USA:n pressaksi. Moni tukee sitä ihan tosissaan. Ja niin tuki aivan varmasti Lissukin. Ja varmasti sydämmestään toivoi, että jotain tapahtuisi tammikuussa 2021.

Ja toiseksi, Trumphan oli Putinin asettama pressa, joten senkin takia varmasti Lissun suosikki. Jos Trump olisi ollut vallassa, niin lännen yhtenäisyys olisi ollut heikompaa Putleria vastaan.
 
Se johtuu ihan sun älyttömistä väitteistä ja valheistasi. Ja välillä päässä alkaa kuplimaan kun saavut tuota soopaasi suoltamaan. Vaikka yleensä esim. minä jätän väliin.

Samalla tavalla kuin koululuokan häirikkö, niin myös sinä saat enemmän huomioita kuin muut. Siitä se johtuu, eikä siitä että sua fanitetaan.

Monilla palstoilla on vastaavia, tosin fiksuissa keskusteluissa on joku raja kuinka paljon saa sontaa tupata.

Eli jos tavoitteesi on ärsyttää, niin kyllä se vielä onnistuu, vaikka yhä suurempi osa skippaa sun jutut. Mutta aina välillä tulee ketjuja kun ihmiset jaksaa vielä uudestaan sulle selittämään rautalangasta. Ja tuloksena toki se sama kuin aina.
😁
Siis yritätkö nyt kertoa, että minun tulisi kirjoittaa siten miten sinä asian rautalangasta minulle väännät?😁

Lisäksi, minä olen syyllinen siihen, että sinun päässäsi kuplii?😧
Huoooh. Ottaakohan kukaan nykyään itse vastuuta yhtään mistään?😦

Voithan toki keksiä jonkun järkevän argumentin itse asiaan liittyen. Sen sijaan että rakentelet Lispetti-ketjuja palstan täyteen?🤔
Minua ei ketjut häiritse, mutta sinulle ne näköjään tuottavat ikäviä oireita.🙁
Toivottavasti ne kuplat siellä päässä ei tuota ainakaan kipua.
 

Yhteistyössä