Venäjä on hyökännyt Ruotsiin

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Lueppa. Kuka palstalla haukkuu vihreää siirtymää? Joku vassari vai? Olet niin syvällä pää patterin välissä, ettet enää edes tiedä jakavasi Putinin propagandaa? No, teillehän on oma nimitys: puten hyöd** i*ioot... :D
Miten vihreä siirtymä liittyy Putiniin? Vihreä siirtymä on nimenomaan nyt esim. tämän kaasukriisin takana kun Saksa on sen nimissä ajanut ydinvoimalansa alas ja sen takia komissio antoi kaasulle ekomerkin ja hyväksyi sen käytön osana vihreää siirtymää. Ei näitä kyllä sinulle kannata selittää kun olet puolesi valinnut, mutta ehkä joku muu ymmärtää mistä tässä on kyse. Ja ennen kaikkea tajuaa sen miten kaukaa haettua ja typerää tuo sinun logiikkasi on. Oikein klassista olkiukkojen ja aasinsiltojen yhdistämistä ennalta päätetyn mielipiteen vahvistamiseksi.
 
vierailija
Sadattuhannet pakenevat nyt maastaan. Monet varmasti haluaisivat, mutta eivät voi. Suurimmat sympatiat tunnen ukrainalaisia kohtaan mutta säälin myös niitä venäläisiä, jotka eivät Putinin hallintoa tue. Hän on kaiken pahan alku ja juuri tässä tilanteessa.

Toivon syvästi, että kansa alkaa lopulta kyllästyä ja nousee vastarintaan.
Nyky-Venäjää voi verrata kyllä natsi-Saksaan. Tosin erittäin köyhän miehen sellaiseen. Saksalla oli vahva armeija ja loistavat sotilaspäälliköt, niitä ei Venäjällä ole. Saksassa osattiin tehdä itse maailmanluokan tuotteita, etenkin aseita. Tuki Hitlerille oli aitoa ja fanaattista.

Venäjällä ei osata tehdä mitään itse. Vuosisatojen korruptio tehnyt maasta sellaisen. Putin vienyt hommaa vain pahempaan suuntaan ja maksaa siitä korkeaa hintaa.

Valtaannousussa kanssa paljon samaa. Hitler nousu valtaan Valtiopäivätalon tuhopolton savuverhosta, Putin taas kerrostalopommi-iskujen ansiosta (joiden järjestämisessä hän saattoi olla mukana).

Hitlerillä oli vain tehokkaampi kansa ja traditio alla. Siksi sotamenestystä tuli ainakin alkuun. Ja ennen sotaa maita otettin ilmaiseksi erilaisilla tempuilla. Paljon samaa kyllä Venäjän kanssa.

Toivotaan, että loppukin on samanlainen.
 
vierailija
Mä vaan toivoisin, et persut vihdoinkin huomais jakavansa Putinin propagandaa ja keksis vaikka omat ajatuksensa. Onhan toi todella härskiä nyt vielä jatkaa.
Anna esimerkkejä propagandan jakamisesta. Tuo nyt hyvä ihminen linkkejä kehiin. Konkretiaa. Perusteluja. Tuo on niin vastenmielinen tapa käydä keskustelua, jota harrastat. Pelkkää nälvimistä, kiusaamista, trollaamista. Ei mitään asiaa, mutta paljon juttua. Ketjusta toiseen ja päivästä toiseen.
 
Monilta osin pidän sinusta, vaikutat olevan herkkä ja hyväsydäminen ja olen pahoillani siitä, mitä olet lapsuudessasi joutunut kokemaan. Voit silti olla ylpeä itsestäsi, että olet pärjännyt ja mitä ilmeisemmin hienosti pitänyt huolta omasta perheestäsi.

Mutta nämä hörhöilyt sinussa surettavat. Trump-jutut olivat lähinnä vitsi, mutta tässä on nyt isommista asioista kyse, maamme turvallisuudesta, joten on huolestuttavaa, jos sinä ja monet muut ette näe, minkälainen naapuri ja sen diktaattori meillä on vieressämme.

Sadattuhannet pakenevat nyt maastaan. Monet varmasti haluaisivat, mutta eivät voi. Suurimmat sympatiat tunnen ukrainalaisia kohtaan mutta säälin myös niitä venäläisiä, jotka eivät Putinin hallintoa tue. Hän on kaiken pahan alku ja juuri tässä tilanteessa.

Toivon syvästi, että kansa alkaa lopulta kyllästyä ja nousee vastarintaan.
Tässä on kyse puolista. En valitse kumpaakaan - en Venäjää, enkä Ukrainaa. Valitsen Suomen.

Minulla ei ole ongelmia ymmärtää Venäjää mitä tulee Venäjän ja Suomen suhteisiin. Tämän vuoksi mielestäni Suomen tulisi pysyä sotilaallisesti puolueettomana, etenkin tällaisena aikana, eikä etenkään päästää Natoa/Usaa tänne hääräämään.
 
vierailija
Siis yritätkö nyt kertoa, että minun tulisi kirjoittaa siten miten sinä asian rautalangasta minulle väännät?

Lisäksi, minä olen syyllinen siihen, että sinun päässäsi kuplii?
Huoooh. Ottaakohan kukaan nykyään itse vastuuta yhtään mistään?

Voithan toki keksiä jonkun järkevän argumentin itse asiaan liittyen. Sen sijaan että rakentelet Lispetti-ketjuja palstan täyteen?
Minua ei ketjut häiritse, mutta sinulle ne näköjään tuottavat ikäviä oireita.
Toivottavasti ne kuplat siellä päässä ei tuota ainakaan kipua.
Tämäkin ketju on töynnä järkeviä argumenttejä sun huuhaa-juttaja vastaan. Mutta tuppaa sinä vaan paikat täyteen noita juttujasi.
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
vierailija
Tässä on kyse puolista. En valitse kumpaakaan - en Venäjää, enkä Ukrainaa. Valitsen Suomen.

Minulla ei ole ongelmia ymmärtää Venäjää mitä tulee Venäjän ja Suomen suhteisiin. Tämän vuoksi mielestäni Suomen tulisi pysyä sotilaallisesti puolueettomana, etenkin tällaisena aikana, eikä etenkään päästää Natoa/Usaa tänne hääräämään.
Minun mielestä sinä olet Suomea vastaan. Joten älä jankuta sitä, että olet Suomen puolesta. Todista se muuten kuin jankuttamalla sitä.
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
vierailija
Miten vihreä siirtymä liittyy Putiniin? Vihreä siirtymä on nimenomaan nyt esim. tämän kaasukriisin takana kun Saksa on sen nimissä ajanut ydinvoimalansa alas ja sen takia komissio antoi kaasulle ekomerkin ja hyväksyi sen käytön osana vihreää siirtymää. Ei näitä kyllä sinulle kannata selittää kun olet puolesi valinnut, mutta ehkä joku muu ymmärtää mistä tässä on kyse. Ja ennen kaikkea tajuaa sen miten kaukaa haettua ja typerää tuo sinun logiikkasi on. Oikein klassista olkiukkojen ja aasinsiltojen yhdistämistä ennalta päätetyn mielipiteen vahvistamiseksi.
Puhut Puten suulla. Siitä tässä on kyse.

Vihreä siirtymä ei ole vastuussa energiakriisistä, vain Venäjä hyökätessään Ukrainaan.

Ja sullahan se ennalta päätetty mielipide on. Mulle on ihan sama, mitä energiaa käytetään. Luomu on vain sulle kauhistus.. Huoh..
 
Tässä on kyse puolista. En valitse kumpaakaan - en Venäjää, enkä Ukrainaa. Valitsen Suomen.

Minulla ei ole ongelmia ymmärtää Venäjää mitä tulee Venäjän ja Suomen suhteisiin. Tämän vuoksi mielestäni Suomen tulisi pysyä sotilaallisesti puolueettomana, etenkin tällaisena aikana, eikä etenkään päästää Natoa/Usaa tänne hääräämään.
Jokainenhan "valitsee Suomen" näinä päivinä, oli puolensa mikä tahansa.

Mä en tykkää länsikoalitioista kuin tilapäisinä ja löyhinä.

Mutta nyt se, että länsi aseistaa Ukrainaa, on meilleKIN elintärkeä asia. Se on meidän muiden maiden turva, että Venäjä kuluttaa voimansa Ukrainassa eikä kykene tulemaan Suomen rajalle.

Mutta ydinsotaa tässä pelkään, ja aloittajana on 101 % varmasti Venäjä. Venäjän ylpeys ei salli häviötä, länsimailla ja Usalla sallisi, me emme halua ydinsotaa...Venäjän ylpeys voi tarkoittaa meille kaikille menoa sitten.
 
Jokainenhan "valitsee Suomen" näinä päivinä, oli puolensa mikä tahansa.

Mä en tykkää länsikoalitioista kuin tilapäisinä ja löyhinä.

Mutta nyt se, että länsi aseistaa Ukrainaa, on meilleKIN elintärkeä asia. Se on meidän muiden maiden turva, että Venäjä kuluttaa voimansa Ukrainassa eikä kykene tulemaan Suomen rajalle.

Mutta ydinsotaa tässä pelkään, ja aloittajana on 101 % varmasti Venäjä. Venäjän ylpeys ei salli häviötä, länsimailla ja Usalla sallisi, me emme halua ydinsotaa...Venäjän ylpeys voi tarkoittaa meille kaikille menoa sitten.
Onko sinulla käsitystä Venäjän todellisesta kapsiteetista ja resursseista kun oletat, että Venäjä on heikompi kuin aiemmin..🤔

Tuohon viimeiseen kappaleeseen…

Olen täysin samaa mieltä! Tämän vuoksi jotain kompromisseja/sopua/mitä tahansa on saatava aikaan.

Jos ajattelemme, että Venäjälle ei voi antaa piiruakaan periksi niin ollaanko me valmiita kärsimään seuraukset…?
Mitä länsi voi voittaa?
 
Viimeksi muokattu:
Tuohon viimeiseen kappaleeseen…

Olen täysin samaa mieltä! Tämän vuoksi jotain kompromisseja/sopua/mitä tahansa on saatava aikaan.

Jos ajattelemme, että Venäjälle ei voi antaa piiruakaan periksi niin ollaanko me valmiita kärsimään seuraukset…?
Mitä länsi voi voittaa?
Ollaanko me valmiit kärsimän seuraukset ja nauttimaan seurauksista.
Rahalla on kaksi puolta.
 
vierailija
Puhut Puten suulla. Siitä tässä on kyse.

Vihreä siirtymä ei ole vastuussa energiakriisistä, vain Venäjä hyökätessään Ukrainaan.

Ja sullahan se ennalta päätetty mielipide on. Mulle on ihan sama, mitä energiaa käytetään. Luomu on vain sulle kauhistus.. Huoh..
Konkreettisia esimerkkejä puten suulla puhumisesta? Sinulla ei tunnu olevan mitään asiaa, vaan pelkkää trollaamista ja nälvimistä. Et ole yhtään esimerkkiä kyennyt tarjoamaan siitä miten persut tai minä henkilökohtaisesti olisimme venäjämielisiä. Et vissiin edes halua keskustella, vaan purkaa omaa pahaa oloasi ja haukkua muita. Se olisi ihan ok muuten, mutta pyrit myös levittämään propagandaa persuja vastaan mikä taas ihan oikeasti sitten pelaa Putinin pussiin.
 
Pitääkö Venäjälle antaa vapaat kädet miehittää ja ottaa Ukraina? Eurooppa ja loput Lännestä?
Pitäisikö Ukrainan antaa joukkomurhata donbassilaiset?
Mitä luulet, että donbassilaisille käy jos Venäjä vetäytyy?

Se mitä me voimme Suomessa tehdä on, että poistamme ensitöiksemme venäläisiltä kaksoiskansalaisuudet, emme myy enää tontteja venäläisille jne. (voi olla että hätiköin ehdotuksissa, mutta ylipäätään jotakin mekanismeja ja keinoja on kehitettävä että sotia voitaisiin estää, ei sota ole mikään väistämätön asia)
Ja toinen asia. Jos emme puuttuneet joukkomurhiin 2014 niin tekopyhää puuttua nytkään.

Ja, jos totta puhutaan niin vaikka jotkut katsovat, että Ukrainan on hyvä antaa uhrata kansansa meidän vuoksi niin kyllä tekee vähän pahalta katsoa sivusta tuollaista joukkomurhaa. Luulisi, että joku edes ajattelisi, että meillä on vähän liikaa jo ukrainalaisten verta käsissämme. En ole huomannut, että moni puhuisi tästä.
 
Onko sinulla käsitystä Venäjän todellisesta kapsiteetista ja resursseista kun oletat, että Venäjä on heikompi kuin aiemmin..

Tuohon viimeiseen kappaleeseen…

Olen täysin samaa mieltä! Tämän vuoksi jotain kompromisseja/sopua/mitä tahansa on saatava aikaan.

Jos ajattelemme, että Venäjälle ei voi antaa piiruakaan periksi niin ollaanko me valmiita kärsimään seuraukset…?
Mitä länsi voi voittaa?
Niin, lännelle riittäisi että Venäjä perääntyis sinne vanhan rajan taa. Se on itsestäänselvyys jota voi vaatia, vaikka Vallua kuinka pännis.

Jaa että onko Venäjä samoissa voimissaan? On ja ei. Oli heinäkuuhun mennessö menettänyt Ukrainassa 1/3 maavahvuudestaan (sotaväki ja aseet),mutta vielä on monta liikekannallepanoa ja hybridivaikuttaminen&ydinohjukset.


Eli ennakoin, että parin vuoden sisällä menee Eurooppa pimeäksi joko merenalaisen tai satelliittihyökkäyksen kautta, tai 2-10 v.kuluessa ydinsodan kautta.
 
Pitäisikö Ukrainan antaa joukkomurhata donbassilaiset?
Mitä luulet, että donbassilaisille käy jos Venäjä vetäytyy?

Se mitä me voimme Suomessa tehdä on, että poistamme ensitöiksemme venäläisiltä kaksoiskansalaisuudet, emme myy enää tontteja venäläisille jne. (voi olla että hätiköin ehdotuksissa, mutta ylipäätään jotakin mekanismeja ja keinoja on kehitettävä että sotia voitaisiin estää, ei sota ole mikään väistämätön asia)
Ja toinen asia. Jos emme puuttuneet joukkomurhiin 2014 niin tekopyhää puuttua nytkään.

Ja, jos totta puhutaan niin vaikka jotkut katsovat, että Ukrainan on hyvä antaa uhrata kansansa meidän vuoksi niin kyllä tekee vähän pahalta katsoa sivusta tuollaista joukkomurhaa. Luulisi, että joku edes ajattelisi, että meillä on vähän liikaa jo ukrainalaisten verta käsissämme. En ole huomannut, että moni puhuisi tästä.
Just sen takia on hyvä, että sinne Ukrainaan on valunut ei-naton-alaisesti ulkomaista vapaaehtoisporukkaa. Ja että lähetämme aseita, niitähän Zelenskyi halusi.

Venäjä nyt kyttää että tuleeko Nato, tuleeko Nato - aihetta olisi Natolla tulla likemmäs, mutta Putinin ääliön takia ei Naton kannata edetä nopeasti.
 
Niin, lännelle riittäisi että Venäjä perääntyis sinne vanhan rajan taa. Se on itsestäänselvyys jota voi vaatia, vaikka Vallua kuinka pännis.

Jaa että onko Venäjä samoissa voimissaan? On ja ei. Oli heinäkuuhun mennessö menettänyt Ukrainassa 1/3 maavahvuudestaan (sotaväki ja aseet),mutta vielä on monta liikekannallepanoa ja hybridivaikuttaminen&ydinohjukset.


Eli ennakoin, että parin vuoden sisällä menee Eurooppa pimeäksi joko merenalaisen tai satelliittihyökkäyksen kautta, tai 2-10 v.kuluessa ydinsodan kautta.
Eikö Venäjä käyttänyt lähes yksinomaan palkkasotilaita?
Nythän vasta kutsutaan yhtä prosenttia koulutuksen saaneista, olikohan 300k…?

Kauheita ennusteita heittelet, toivotaan että olet väärässä. Edes tämän kerran.🤷‍♀️
 
Pitäisikö Ukrainan antaa joukkomurhata donbassilaiset?
Mitä luulet, että donbassilaisille käy jos Venäjä vetäytyy?

Se mitä me voimme Suomessa tehdä on, että poistamme ensitöiksemme venäläisiltä kaksoiskansalaisuudet, emme myy enää tontteja venäläisille jne. (voi olla että hätiköin ehdotuksissa, mutta ylipäätään jotakin mekanismeja ja keinoja on kehitettävä että sotia voitaisiin estää, ei sota ole mikään väistämätön asia)
Ja toinen asia. Jos emme puuttuneet joukkomurhiin 2014 niin tekopyhää puuttua nytkään.

Ja, jos totta puhutaan niin vaikka jotkut katsovat, että Ukrainan on hyvä antaa uhrata kansansa meidän vuoksi niin kyllä tekee vähän pahalta katsoa sivusta tuollaista joukkomurhaa. Luulisi, että joku edes ajattelisi, että meillä on vähän liikaa jo ukrainalaisten verta käsissämme. En ole huomannut, että moni puhuisi tästä.
Niinkuin jo sanoin, mulla on vain ”mutu” fiilinki asiasta.
 
vierailija
Pitäisikö Ukrainan antaa joukkomurhata donbassilaiset?
Mitä luulet, että donbassilaisille käy jos Venäjä vetäytyy?
Omasta puolestani vastaan, että olen aivan sataprosenttisen varma, että heitä ei joukkomurhata. Sen sijaan terrorismiin ja sotarikoksiin syyllistyneitä saatettaisiin tuomita rikoksistaan vankeuteen. Todennäköistä kuitenkin olisi, että siellä olisi aika laajasti käytössä armahdukset, joista olisi rauhanneuvotteluissa sovittu. Eli pitää olla pahimmasta päästä sika, että joutuu vastuuseen teostaan. Pelkät laittomaan kapinaan ryhtyneet pääsisivät kuin koira veräjästä.
 
Sä Lissu, kuten muut Venäjän puolustelijat, puhutte aina itä-Ukrainan kauheuksista.

Mä en jaksa uskoa että itä-Ukrainan venäläiset ovat jotain pyhäkouluporukkaa, jota Zele vaan suotta on kiusannut. Moldovan joku pääministeri/puolustudministeri tms.sanoi että itä-Ukrainan väki on rikollista porukkaa.
Toki, jos sattuisi että tää sota loppuisi vuosikymmeniksi, niin -toisin kuin Venäjältä- Ukrainasta kyllä tihkuu tietoa, jos oikeaa sortoa olisi ollut.

Ja pitää aina muistaa Venäjän tapa toimia:
Luo tarina venäläisten kokemasta sorrosta toisessa maassa, jotta voit rientää muka pelastamaan heidät.
Samaa härnäystä Venäjä on pitänyt viimeksi alkukesästä Suomen venäläisten kohdalla, kun pisti idioottimaidesti kyselyn liikkeelle, että "sorretaanko teitä Suomessa".
Se on Venäjän tapa toimia.

Joo, kauheeta sortoa onkin Suomen venäläisillä ollu...not.

Mutta lue tämä:
Vaikka itä-Ukrainan puolustaminen olisi Venäjän hyökkäyksen motiivi, niin se ei ole ainut, vaan se on vain pieni osa Vallun suunnitelmia. Hän itse on haikailemassa NL-maita takaisin. Tshetseniankin haukkasi tuosta vaan, haaveilee Georgiasta ja Valko-Venäjästä.
Ja hyökkäys Itämerellä on leviyttäytymistä Eurooppaa kohti.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Sä Lissu, kuten muut Venäjän puolustelijat, puhutte aina itä-Ukrainan kauheuksista.

Mä en jaksa uskoa että itä-Ukrainan venäläiset ovat jotain pyhäkouluporukkaa, jota Zele vaan suotta on kiusannut. Moldovan joku pääministeri tms.sanoi että itä-Ukrainan väki on rikollista porukkaa.
Toki, jos sattuisi että tää sota loppuisi vuosikymmeniksi, niin -toisin kuin Venäjältä- Ukrainasta kyllä tihkuu tietoa, jos oikeaa sortoa olisi ollut.

Ja pitää aina muistaa Venäjän tapa toimia:
Luo tarina venäläisten kokemasta sorrosta toisessa maassa, jotta voit rientää muka pelastamaan heidät.
Samaa härnäystä Venäjä on pitänyt viimeksi alkukesästä Suomen venäläisten kohdalla, kun pisti idioottimaidesti kyselyn liikkeelle, että "sorretaanko teitä Suomessa".
Se on Venäjän tapa toimia.

Joo, kauheeta sortoa onkin Suomen venäläisillä ollu...not.

Mutta lue tämä:
Vaikka itä-Ukrainan puolustaminen olisi Venäjän hyökkäyksen motiivi, niin se ei ole ainut, vaan se on vain pieni osa Vallun suunnitelmia. Hän itse on haikailemassa NL-maita takaisin. Tshetseniankin haukkasi tuosta vaan, haaveilee Georgiasta ja Valko-Venäjästä.
Ja hyökkäys Itämerellä on leviyttäytymistä Eurooppaa kohti.
👍Just näin!
 

Yhteistyössä