Venäjä on hyökännyt Ruotsiin

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Demokratian ylistämisestä puheenollen…miten sen Naton kanssa nyt kävikään Ruotsissa? Kuulin huhuja, että Ruotsissa toimii demokratia niin hyvin, että ainakin kaksi kautta vielä istuvat ja sitten pidetään kansanäänestys NATOon liittymisestä.
Voisiko tosiaan olla näin?
Jos näin on, niin verrattuna Ruotsiin, aika heikoissa tilassa on suomalainen demokratia?
Ai sellaisia huhuja kuulit? :rolleyes:
 
vierailija
Kiitos en ota
Dis- ja misinformaatiot otan kuitenkin vakavasti. Tunnen ihmisiä, jotka on uskoneet salaliittoihin jo 2000-alkupuolella, mutteivät enää puhu asioista, koska nämä hörhöt on vallanneet areenan.
Tällä palstalla on vielä toistaiseksi liian vähän keskustelua muista asioista, kuin näiden populistien ulinoista, joten keskustelen sitten niistä. Onpa muuten tullut pari kertaa livenä vastaan tällainen ulisija. Ei kestänyt kauaa keskustelussa, kun ei voinut tietenkään haukkua vihervassariksi jne
Tällä palstalla mennään liikaa henkilökohtaisuuksiin.
Disinfoa en pelkää. Osaan seurata luotettavia uutisia.
Luin äsken Viron suurlähettiläsjutun. Hän sanoi samaa kuin ajattelen. Ei venäläisten touhuissa on mitään logiikkaa. Suomalaiset eivät uskoneet virolaisten varoittelua kaasuputken rakentamisesta.
Erehtyminen on inhimillistä sanottiin jo Rooman vallan aikaan.
 
vierailija
Miks sä olisit sen vartija? Eikö se saa sanoa ilman, et sä käyt rottana sen kimppuun. Mitä sen asiat sulle kuuluu? Vi"un kana olet.
Sinä se kana olet. Samanlainen kuin Lady Alepa. Me normaalit ihmiset kun yritetään käydä tavallista keskustelua, niin sitten on teitä, joiden koko anti on vittuilua ja härnäämistä. Ei mitään kommenttia itse asiaan, vaan aina henkilöön ja suoraan. Ei ihme, että monilla menee hermo.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Et voi olla tosissasi! :ROFLMAO:



Pyydettiin puolueetonta lähdettä... :ROFLMAO: Eikö sulla pitänyt olla joku ylen juttu tiedossa?
Vain linkki puuttuu. Hs ja yle on kirjoitelleet paljon Venäjän tekemästä kansanmurhasta.
Sori, en viitsi etsiä niitä valmiiksi sinulle, nopealla vilkaisulla löysin tämän, mutta ne mitkä olisin halunnut esittää, ovat painuneet toki syvälle koska tapahtumista on jo vuosia.

Kauaksi ollaan tultu tästä:
(laitan tämänkin koska sattui eteen)

 
vierailija
Samalla logiikalla: miks sä käyt mun kimppuun? Tuo Siwa-mummeli terrorisoi, haukkuu palstalaisia ja uhkailee, ja sä valitat siitä valittajaa.

"Ei se teko, vaan teosta kritisoija on paha", niinkö?
Samalla logiikalla: sähän se täällä riehut ja haukut sen joka ketjussa. Pata kattilaa soimaa?

Musta on piristävää, et joku haukkuu sut välillä, kuten teet muille!
 
vierailija
Samalla logiikalla: miks sä käyt mun kimppuun? Tuo Siwa-mummeli terrorisoi, haukkuu palstalaisia ja uhkailee, ja sä valitat siitä valittajaa.

"Ei se teko, vaan teosta kritisoija on paha", niinkö?
Höpöhöpö. Sä oot vuosia täällä hauukunu muita. " Koska sanot mielipiteesi suoraan". Nytkö harmittaa, kun joku tekee saman susta ja sen pitäisi lopettaa? Hahaa!
 
vierailija
Sori, en viitsi etsiä niitä valmiiksi sinulle, nopealla vilkaisulla löysin tämän, mutta ne mitkä olisin halunnut esittää, ovat painuneet toki syvälle koska tapahtumista on jo vuosia.
Tämä olikin hyvä linkki. Ensinnäkin se osoittaa valheeksi sen teikäläisten ikuisen väittämän, että meillä lännessä (tai Suomessa) ei kerrottaisi kuin toinen puoli asiasta tai peräti vain "naton" propagandaa. Tuossakin yle uutisoi Venäjän liittovaltion poliisin tiedottamista.

Ja toinen hyvä puoli tuossa on, että se antaa meille kivasti perspektiiviä. Sinun kansanmurhasi, joka oikeuttaa Venäjän teot (ja kyllä, juuri sitä sinä haet takaa, vaikka kohta taas kiellätkin) on 2500 ihmisen väitetty murhaaminen. Joku voisi sanoa, että siihen suhteutettuna 8 vuotta kestänyt sota, suvereenin valtion itsemääräämisoikeuden loukkaaminen, uhkailu ydinaseilla, energiantoimitusten lopettaminen ja myöhemmin energiainfrastruktuurin tuhoaminen, kymmenet tuhannet kuolonuhrit, kymmenien miljardien infrastruktuurituhot jne. ovat aika ylimitoitettu toimi.

Riippumattomat tahot muuten tutkivat nuo tapahtumat joihin viittaat ja molempien puolien osoitettiin syyllistyneen rikoksiin, mutta pääasia terrorista oli Venäjän tukemien kapinallisten tekosia. Hehän niitä maakuntia olivat siellä etnisesti kuitenkin puhdistamassa. Venäläinen Donbas kun ei oikein onnistu, jos siellä on ukrainalainen väestö.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Sori, en viitsi etsiä niitä valmiiksi sinulle, nopealla vilkaisulla löysin tämän, mutta ne mitkä olisin halunnut esittää, ovat painuneet toki syvälle koska tapahtumista on jo vuosia.

Kauaksi ollaan tultu tästä:
(laitan tämänkin koska sattui eteen)

Mä ensin olin että ohoh, Ylen uutinen.
No sit luin tarkemmin: kuka syyttää Ukrainaa itä-venäläisten kansanmurhasta?
Kansainvälinen tutkijaryhmä? YK:n rauhanturvaajat/tarkkailijat?







Pidättäkää hengitystänne....






...Venäjän poliisi. :cautious:
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Alepa aloittaa rutisemisen 99 %:ssa tapauksista. Tuota sen äskeistä viestiä ihmettelin, kun lupasi eilen, ettei tätä palstaa avaa.
Mun mielestä se on aika söpöä, että joka päivä uhkaa lopettaa palstailun, mutta aina kuitenkin löydän hänet kirjoittelemasta täällä.😂

En haluaisi olla tyly Alepan tädille, vaikka hän saattaa olla tyly muille.
Hän on nykyään osa meidän palstaa ja hänen juttuja on välillä todella kiva lukea, hönkii vanhoja aikoja.❤

Ärsyttäväkin hän osaa olla, mutta kukapa meistä ei osaisi?😬

 
  • Haha
Reactions: Echo
vierailija
Höpöhöpö. Sä oot vuosia täällä hauukunu muita. " Koska sanot mielipiteesi suoraan". Nytkö harmittaa, kun joku tekee saman susta ja sen pitäisi lopettaa? Hahaa!
Ketä harmittaa? Ilmeisesti ensisijaisesti sinua. Toissijaisesti minua koska vihaan tuollaista lapsellista käytöstä. Sen takia en myöskään pidä idolistasi, jonka koko ulosanti tuntuu olevan sitä, että ensin haukutaan muut katkeriksi ääliöiksi jotka puhuvat väärin vääristä asioista ja sitten kirjoitetaan jonkinlainen haiku perään
 
Mä ensin olin että ohoh, Ylen uutinen.
No sit luin tarkemmin: kuka syyttää Ukrainaa itä-venäläisten kansanmurhasta?
Kansainvälinen tutkijaryhmä? YK:n rauhanturvaajat/tarkkailijat?







Pidättäkää hengitystänne....






...Venäjän poliisi. :cautious:
No mähän kirjoitin että en jaksa penkoa. penkokaa ite sätänä!😬

Jotain 2014 uutisia kun yrität selailla niin saat kuule penkoa melkosesti! Olin kyllä hölömö kun en kopsannu niitä.🤷‍♀️
 
Wikipedia ei ole luotettava lähde, ja alla oleva teksti voi olla länsi-silmälaseilla kirjoitettu.

Mutta herää kysymys: Koko ajan tuossa puhutaan Venäjän tekemästä itä-ukrainalaisten venäläisten aseistamisesta.

Kysymys kuuluu: miksi naapurimaa puuttuu toisen itsenäisen maan sisällissotaan????
Jos Ruotsin suomalaisia syrjitään, niin Suomenko pitäis "lähettää joukkoja Ruotsiin?"

Venäjän ulkoministeri Sergei Lavrov myönsi 30. kesäkuuta 2017 maansa joukkojen liittymisen Ukrainan taisteluihin. Lavrovin mukaan Venäjän toimet olivat vastaus siihen, että venäjänkieliset joutuivat vaikeuksiin ja syrjityiksi vallankaappauksen jälkeisessä Ukrainassa[10][11].



No mähän kirjoitin että en jaksa penkoa. penkokaa ite sätänä!😬

Jotain 2014 uutisia kun yrität selailla niin saat kuule penkoa melkosesti! Olin kyllä hölömö kun en kopsannu niitä.🤷‍♀️
No kerro nyt kuitenki että mistäs kuulit huhun Ruotsin Nato-taktiikasta?
 
Wikipedia ei ole luotettava lähde, ja alla oleva teksti voi olla länsi-silmälaseilla kirjoitettu.

Mutta herää kysymys: Koko ajan tuossa puhutaan Venäjän tekemästä itä-ukrainalaisten venäläisten aseistamisesta.

Kysymys kuuluu: miksi naapurimaa puuttuu toisen itsenäisen maan sisällissotaan????

Venäjän ulkoministeri Sergei Lavrov myönsi 30. kesäkuuta 2017 maansa joukkojen liittymisen Ukrainan taisteluihin. Lavrovin mukaan Venäjän toimet olivat vastaus siihen, että venäjänkieliset joutuivat vaikeuksiin ja syrjityiksi vallankaappauksen jälkeisessä Ukrainassa[10][11].




No kerro nyt kuitenki että mistäs kuulit huhun Ruotsin Nato-taktiikasta?
Näitkö videoita Krimiltä, kun Ukraina iski sotilastukikohtaan? No siellä tuli venäläisillä kiire poistua paikalta. Eli ketä Venäjä aseistaa kyseisillä alueilla? No omia kansalaisiaan tietty...
 
Ketä harmittaa? Ilmeisesti ensisijaisesti sinua. Toissijaisesti minua koska vihaan tuollaista lapsellista käytöstä. Sen takia en myöskään pidä idolistasi, jonka koko ulosanti tuntuu olevan sitä, että ensin haukutaan muut katkeriksi ääliöiksi jotka puhuvat väärin vääristä asioista ja sitten kirjoitetaan jonkinlainen haiku perään
Jep. Alepan kannattaisi ottaa mallia @TERO PEKKA SUVAKKI: sta. Nikin nimikin kertoo ettei ole mikään himopersu, mutta TPS osaa hienosti vaihdella eri ajatusmallista toiseen, pitäen silti omansa.
Ei uhkaile lapsellisesti "vaihdan kadun puolta kun näen persun/nauran sille/huomenna en enää palstaa avaa."
Vaan keskustelee rauhallisesti.
 
vierailija
Jep. Alepan kannattaisi ottaa mallia Tero Pekka Suvakista. Nikin nimikin kertoo ettei ole mikään himopersu, mutta TPS osaa hienosti vaihdella eri ajatusmallista toiseen, pitäen silti omansa.
Ei uhkaile lapsellisesti "vaihdan kadun puolta kun näen persun/nauran sille/huomenna en enää palstaa avaa."
Vaan keskustelee rauhallisesti.
Tepsi on insinööri (diplomi sellainen) ja insinöörit osaavat yleensä muodostaa mielipiteensä loogisesti ja perustella niitä ilman tarpeetonta tunteilua.

Tuosta Lissulle:

 
  • Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä