@Samppa40
Miltä näytti ultrassa? Toivottavasti punktio menee hyvin!
@Chiarina46
Huhuh, joudut kyllä pistelemään paljon. Täydet tsempit täältä toiselta piikkikammoiselta! Onko kaikissa sellainen neula jonka näkee?
Moikka!
Ja hei mulla oli tullut paha laskuvirhe piikkien lukumäärässä: jos raskaus saa alkunsa niin piikkejä tulee pisteltyä vähintään n. 250 piikkiä: 2 kertaa progesteron in water (en jaksa miettiä suomennusta) ja verenohennuspiikki/päivä ja tämä toistettuna n. 80 päivää.
Nyt on "testikierros" ja pitäisi päättyä ERA-testiin ensi tiistaina. Mulla on ollut kaksi Estradot-laastaria / vaihto 2 kertaa viikossa ja sitten asperiini 100 mg tabletti (kai verenohennukseen?). Ja nyt olen pistänyt kolme progesteroni-piikkiä. En ollut katsonut riittävän tarkkaan, että mitä kaikkea settiin kuuluu ja se menikin onneksi niin, että tosi iso neula on lääkkeen "keräämistä varten" ambullista ja sit on paljon pienempi neula, joka on siihen piikittämiseen. Tossa on kova säätäminen, että saa imastua sen lääkkeen tuolta ambullista. Ei onnistu ekalla kerralla meikäläiseltä. Itse piikitys ei satu ja menee hyvin (en olisi uskonut, että tähän pystyn), mutta huomaan nyt, että se pistosalue tulee kipeäksi. Mut ei toi piikittäminen tunnukaan enää niin mahdottomalta. Ja olen kuullut, että joillakin on toi PIO = progesteron in oil ja se tekee kai kipeää ja sit osa joutuu pistämään piikin persuksiinsa ja se on aikamoista vääntöä.
Mut ikävä kyllä tää kierto on mennyt ihan pieleen. Ekassa ultrassa (kp 7 lääkkeiden mukaan) limakalvo 0li 4,6. Olin jo vähän toiveikas (pääsin lääkkeillä vuosi sitten 5,5:een ja luonnollisella kierrolla 7 mm), mutta kp 12 ultrassa lääkäri sai just ja just mitattua 3,8 mm. Ensi maanantaina ulkomailla ultra, mutta ymmärtääkseni tää keltarauhashormo pienentää tuota limakalvoa. Nyt tuntuu aika tyhmältä pistellä noita piikkejä, kun todennäköisesti ERA-testiä ei voi tehdä. Mut toisaalta olen ymmärtänyt, että tarvitaan tuo keltarauhashormoni anyway, eikä mulla nyt ole muutakaan.
Olen käynyt ultrat Suomessa ja on vähän ikävää, kun viimeksikin mieslääkäri vähän tavallaan kuittaili ja mainitsi korkean iän. Mä sanoin, etten kaipaa hänen mielipidettään ja tiedän olevani vähän vanha tähän, mutta ulkomailla tehdään siirtoja 51-vuotiaaksi asti. Mä en kyllä ihan niin kauan aikaa aio jatkaa.
Mulla oli tosiaan haasteita jo Suomessa tuon limakalvon kanssa viime vuonna. Noilla lääkkeillä ei tunnuta saavan aikaan haluttua lopputulosta. Samat lääkkeet mulla oli silloinkin. Siihen olen vähän pettynyt, kun tietävät mun hoitohistorian tarkkaan. Mutta ovat osaavia ja heillä on paljon vanhempia potilaita, niin innolla jään odottamaan, että mitä he keksivät tähän ratkaisuksi. Luin jonkun instasta, että häntä oli kehotettu juomaan paljon vettä, että silläkin on vaikutusta limakalvoon. Mä en juo lähes lainkaan vettä. Lisäksi tässä kierrossa otin antihistamiinia, kun sain jostain nokkosrokon ja lisäksi yksi huono lääkäri määräs mulle lääkkeen emätintulehdukseen. Lisäksi mun oma"systeemi" on ollut alasajettuna nyt 6 kk. Niin paljon kaikkia juttuja, että tällainen maallikko ei osaa kyllä miettiä, että mikä vaikuttaa mihinkin.
Mutta nyt me ollaan siis ulkomailla su-to. Mies luovuttaa sperman lahjamunasoluja varten ja mulle tehdään hysteroskopia ja piti myös tehdä ERA-testi. Ja monen monta lääkärikäyntiä ja verikokeita. Alkuperäisen suunnitelman mukaan seuraavaksi olis sitten ollut toinen "testikierto" ja marraskuussa siirto, mutta mä en usko, että tässä tapahtuu ihmeitä vielä siihen mennessä. Tosin syön nyt valtavan määrän ravintolisiä, joiden pitäisi vaikuttaa limakalvoon myös. Mutta mulla on nyt sitten Ubikinonia, kun joku täällä sanoi, että Ubikinol on paljon tehokkaampi.
Mutta on aika jännittävää, kun se hysteroskopia tehdään nukutuksessa. Ja edelleen mun tekee ainakin verikokeet pahaa, vaikka on näitä piikityksiä sitten ollut paljonkin viimeaikoina - koronarokotuksista alkaen.
Nyt tuli vähän pitkä sepustus, mutta kiva, kun kyselitte Päästäinen ja Samppa40. Toivotaan meille kaikille onnistumisia
.