Marraskuiset 2022❄️

Tervetuloa uusille

Mulla alkaa olla pinna kireällä tän unettomuuden kanssa. Lisäraudasta myös vatsa sekaisin joka toinen päivä ja ihan kovalla joka toinen päivä. Et missä se kultainen keskitie oikein on?
Edelleen tosi ristiriitaisia fiiliksiä raskauden etenemisen suhteen ja ei oikein uskalla iloita. Olisipa jo 19.3

Tekisi mieli myös oma nimimerkki paljastaa, kun olen aika varma, että moni mut jo tunnistaa, mutta jotenkin sitä vielä suojelee itseään ja haluaa olla "piilossa."
Hauskaa, että meitä on täällä useampikin, jotka tuota samaa päivää odottaa! 😁
 
  • Tykkää
Reactions: Tuituixx
Eipähän tarvii yksin odotella Sit kun jokainen meistä saisi vielä hyviä uutisia
Niinpä. Kyllä mäkin joka päivä oon sekaisin onnesta ja suunniltaan huolesta että entä jos sittenkin iloitsen liian aikaisin. Ja vaikka aluksi ajattelin, etten varhaisultraan välttämättä mene, niin ei olis tullut mitään viikolle 12 oottamisesta! Tässä nyt on muutenkin jo piinailtu ovulaatiosta asti :D
 
Tuttuvierailija
Niinpä. Kyllä mäkin joka päivä oon sekaisin onnesta ja suunniltaan huolesta että entä jos sittenkin iloitsen liian aikaisin. Ja vaikka aluksi ajattelin, etten varhaisultraan välttämättä mene, niin ei olis tullut mitään viikolle 12 oottamisesta! Tässä nyt on muutenkin jo piinailtu ovulaatiosta asti
No joo ei tosiaan pystyis odottaa noin pitkään :eek: Ehtii tulla hulluksi siinä ajassa monen monta kertaa. Mä en tällä kertaa edes ehtinyt piinailla oviksen jälkeen, kun olin varma, että ei se yksi kerta 3pvä ennen ovista riitä. Et ihan kiva kokea tällainenkin plussakierto, kun edellistä piinailtiin melkein puoltoista vuotta joka kk 😬
 
  • Tykkää
Reactions: Ruutupaita
Jotenkin sitä ajattelee tätä asiaa ihan koko ajan, eikä voi oikein keskittyä mihinkään muuhun…ehkä se on ihan normaalia, että prosessoi asiaa, mutta tavallaan olisi mukava välillä unhohtaa se niin aika kuluisi nopeammin :D
Ja juuri tuo huoli, mikä monella muullakin on, että milloin uskaltaa iloita asiasta ja hieman rauhoittua asian suhteen.
Unettomuus vaivaa täällä ainoana oireena tähän saakka. Muitakin oireita saisi tulla mielellään jo :D
 
Musta tuntuu että olen tulossa ihan hulluksi ja edes testi ei näytä vielä positiivista😂 yhä lievä etova olo, aamulla kamala itkukohtaus ja mies vain nauroi kun tilanne oli niin huvittava kun leipä kädessä rääyin..Toivotaan meille kaikille hyviä uutisia ja itse toivoisin nyt että saisi jotain varmuutta tähän omaan tilanteeseen. Aika kuluu kyllä tuhottoman hitaasti kun odottaa.

Toivotaan että me jotka eivät ole vielä plussanneet saavat sen pian ja jo plussanneilla asiat etenee hyvin 😊
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Nipsutti
Niinpä. Kyllä mäkin joka päivä oon sekaisin onnesta ja suunniltaan huolesta että entä jos sittenkin iloitsen liian aikaisin. Ja vaikka aluksi ajattelin, etten varhaisultraan välttämättä mene, niin ei olis tullut mitään viikolle 12 oottamisesta! Tässä nyt on muutenkin jo piinailtu ovulaatiosta asti
Hyvin tutulta kuulostaa nämä tuntemukset.. Vessassa pitää juosta tarkastamassa että alkoiko vuoto ja sit kun ei ole alkanut niin pohdinta mikä kaikki muu on varmaan pielessä.
Se kohdunulkoinen kummittelee mielessä.
Ja sitten taas löydän itseni katselemasta tämän vuoden äitiyspakkausta(mitä mieltä olette, aikooko moni ottaa?) ja ihastelemassa vaunuja ja suunnittelemassa milloin äitiysloma alkaa.🤣
Aika pitkältä tuntuu tämä aika odottaa ensimmäistä ultraa kun nyt jo näin sekopäisiä ajatuksia😂
 
  • Tykkää
Reactions: Sitruunapiirakka
Valkoinenpökkelö
Hei!
Tein lauantaina positiivisen raskaustestin ja laskettu aika olisi ehkäpä sitten 12.11. Ekaa kertaa raskaana ja kaikki ihan uutta. Ei mitään oireita, ainoastaan menkat jäi pois.
Välillä epäilen, että olenko raskaana ollenkaan. Tein tosiaan vain yhden testin ja tuli niin vahva viiva, että uskoin heti. Nyt mietin tämän keskustelun pohjalta, että pitääkö asia varmistaa toisella testillä...

Sekä minulla että tulevalla isällä olo on vähän pöllämystynyt. Oltiin sovittu jo puoli vuotta sitten, että helmikuussa voidaan antaa vauvalle mahdollisuus. Kumpikaan ei todellakaan uskottu, että se voisi tärpätä heti eikä asiasta oikein uskalla puhua edes ääneen. Ympärillä ollut tutuilla paljon lapsettomuutta. Lapsi otetaan ilolla vastaan, mutta jännittynein mielin.

Onko täällä muita ensiodottajia?
 
  • Tykkää
Reactions: Ruutupaita
Hyvin tutulta kuulostaa nämä tuntemukset.. Vessassa pitää juosta tarkastamassa että alkoiko vuoto ja sit kun ei ole alkanut niin pohdinta mikä kaikki muu on varmaan pielessä.
Se kohdunulkoinen kummittelee mielessä.
Ja sitten taas löydän itseni katselemasta tämän vuoden äitiyspakkausta(mitä mieltä olette, aikooko moni ottaa?) ja ihastelemassa vaunuja ja suunnittelemassa milloin äitiysloma alkaa.
Aika pitkältä tuntuu tämä aika odottaa ensimmäistä ultraa kun nyt jo näin sekopäisiä ajatuksia
Siis tää kaikenlaisten skenaarioiden määrä on valtava! Mietin myös tuulimunaa, sekin selviää siellä uv:ssa. Ja kun tässä ei tarpeeksi niin myös kaikki seulat ja niiden vaihtoehtoiset tulokset on tullut mietittyä, ja niitä varmaan sitten pelkään seuraavaksi jos niin pitkälle päästään.

Mitään lastentarvikkeita ym. en oo vielä miettinyt ollenkaan. Sen verran pohtinut, että täytyy siirtää kesäloma syksylle alkukesän sijaan :D Mutta tosiaan, kaikkee alkaa vähän enemmän uskaltaa suunnitella, kun jotain konkreettista todistetta on.
 
Tuttuvierailija
Täällä alkoi hento vaaleanpinkki vuoto. Sitä ennen tuli tosi vahva fiilis, että tämä ei pääty hyvin ja kas kas, 30min sen jälkeen alkoi jotain vuotaa :( Kipuja ei ole, vielä. Mitä nyt alaselän polttelut, mut aika normaalia ollut aiemminkin. Niin toivon tämän olevan harmitonta, mutta oma olo kertoo ihan muuta 😔
 
Täällä alkoi hento vaaleanpinkki vuoto. Sitä ennen tuli tosi vahva fiilis, että tämä ei pääty hyvin ja kas kas, 30min sen jälkeen alkoi jotain vuotaa Kipuja ei ole, vielä. Mitä nyt alaselän polttelut, mut aika normaalia ollut aiemminkin. Niin toivon tämän olevan harmitonta, mutta oma olo kertoo ihan muuta
Voi ei! Mutta muista nyt, ettei se vuotokaan välttämättä mitään merkitse. On ilmeisesti kuitenkin niin yleistä. Oliko sulla vu varattuna?
 
Tuttuvierailija
Voi ei! Mutta muista nyt, ettei se vuotokaan välttämättä mitään merkitse. On ilmeisesti kuitenkin niin yleistä. Oliko sulla vu varattuna?
Ei niin välttämöttä merkitsekään 😔 Edellisestäki vuoti sinne 12 viikolle asti, kun oli kysta, mut sillon oli myös kipuja munasarjassa ja ties aina, et sieltä se vuotaa kun kipuilee, mut silti aina pääs ultraan 😬 Nyt tää vuoto on eri väristä kuin silloin. No ei auta kuin odotella. Ja tosiaan ssmana päivänä vu kuin sulla 🤗
 
  • Tykkää
Reactions: Ruutupaita
Ei niin välttämöttä merkitsekään Edellisestäki vuoti sinne 12 viikolle asti, kun oli kysta, mut sillon oli myös kipuja munasarjassa ja ties aina, et sieltä se vuotaa kun kipuilee, mut silti aina pääs ultraan Nyt tää vuoto on eri väristä kuin silloin. No ei auta kuin odotella. Ja tosiaan ssmana päivänä vu kuin sulla
Toivottavasti olisi tosiaan ihan perusvuotoa vain. Josko vuoto ei nyt johtuisi kystasta ja on siksi erilaista kuin viimeeksi? Mahdollisimman levollisilla mielillä vain ultraa odottamaan ❤
 
Hyvin tutulta kuulostaa nämä tuntemukset.. Vessassa pitää juosta tarkastamassa että alkoiko vuoto ja sit kun ei ole alkanut niin pohdinta mikä kaikki muu on varmaan pielessä.
Se kohdunulkoinen kummittelee mielessä.
Ja sitten taas löydän itseni katselemasta tämän vuoden äitiyspakkausta(mitä mieltä olette, aikooko moni ottaa?) ja ihastelemassa vaunuja ja suunnittelemassa milloin äitiysloma alkaa.
Aika pitkältä tuntuu tämä aika odottaa ensimmäistä ultraa kun nyt jo näin sekopäisiä ajatuksia
Jep, on tämä jännää aikaa. kyllä varmaan otetaan äitiyspakkaus, säästää siinä niin monta kauppareissua ja listaa mitä pitää ostaa. Itsekin tarkistamassa äitiyslomapäiviä ja laskureita äitiyslomarahasta yms.:D meillehän tulisi sitten se uusi perhevapaauudistus, kai se on ihan hyvä, ainakin mitä olen lueskellut ja ymmärtänyt
 
  • Tykkää
Reactions: virvatulia
Hei!
Tein lauantaina positiivisen raskaustestin ja laskettu aika olisi ehkäpä sitten 12.11. Ekaa kertaa raskaana ja kaikki ihan uutta. Ei mitään oireita, ainoastaan menkat jäi pois.
Välillä epäilen, että olenko raskaana ollenkaan. Tein tosiaan vain yhden testin ja tuli niin vahva viiva, että uskoin heti. Nyt mietin tämän keskustelun pohjalta, että pitääkö asia varmistaa toisella testillä...

Sekä minulla että tulevalla isällä olo on vähän pöllämystynyt. Oltiin sovittu jo puoli vuotta sitten, että helmikuussa voidaan antaa vauvalle mahdollisuus. Kumpikaan ei todellakaan uskottu, että se voisi tärpätä heti eikä asiasta oikein uskalla puhua edes ääneen. Ympärillä ollut tutuilla paljon lapsettomuutta. Lapsi otetaan ilolla vastaan, mutta jännittynein mielin.

Onko täällä muita ensiodottajia?
Täällä kanssa ensiodottaja, tein myös lauantaina positiivisen testin ja myös ilman oireita :D
 
Varovaisesti liityn seuraan. Täytän kohta 39-vuotta ja olemme kaksi vuotta toivoneet sisarusta 2019 syntyneelle lapsellemme. Syksyllä 2020 saimme yhden keskenmenon ja muuten ei plussan plussaa. Emme ole koko aikaa toki aktiivisesti yrittäneet ja itseasiassa loppuvuodesta monen lääkkeillä tuetun kierto jälkeen ”luovutin”, lakkasin seuraamasta kiertoa jne. Olimme jo aikaisemmin päättäneet, että tulevaan syksyyn saakka mennään tjottaillen ja sitten vain haudataan haave toisesta. Mutta kuinkas sitten kävikään! Maanantaina tein plussan. Sydämestäni toivon, että tämä vauva saadaan syliin saakka. Minulla on nyt Flon mukaan 5+1 ja ensimmäinen neuvola varattu vasta 11.4. Nyt juuri tuntuu etttä sinne on kamalan pitkä, joten taidan aikaistaa sitä jonkun verran. Tsemppiä kaikille odottajille!
 
Pikkunenmyy
Tänään pitäisi olla 6+0 :) En ole enää kajonnut viikkonäytöllisiin testeihin. Tää on nyt ”herran haltuun”. Liuskan tein sentään vielä tänään, että ei ole lähtenyt haalistumaan tms, sillä varasin sitten sen jälkeen ajan varhaisultraan (17.3.) JA viimein soitin neuvolaan. Sain ajan viimeiselle mahdolliselle päivälle, eli 6.4., silloin pitäisi olla 10+0.
Terveydenhoitaja on nyt eri kuin aiemmista lapsista. En osaa sanoa, onko hyvä vai huono. Ihan aluksi esikoisesta mulla oli ihan jörkky terkka, jota jaksoin liian kauan. Sitten mulla oli vuoden tms tosi hyvä, mutta hän oli sijainen. Pyysin hänet siirtämään meidät sitten ”hänenhenkiselleen” toiselle, ja sillä ollaan oltu nyt ainakin 6 vuotta. Ei nyt ihan samanlainen ole ollut, mutta ihan ok. Nyt mua jännittää tämä ihan tuntematon..

Sellaista tänne. Mitäs muiden päivään?

p.s. Mikähän ihmeen homma tää on, että mun hiukset rasvoittuu ihan törkeän nopeasti.
 
Ruby86
Hei!

Liityn joukkoonne näin ruokatunnilla istuen ja viestiketjua lukien.
Minulla on taustalla ivf-hoidot endometrioosin takia. Olen 35-vuotias ja meillä ei ole entuudestaan lapsia. Tuoresiirto tehtiin 11.2. ja 26.2. tein positiivisen raskaustestin. Huomenna on varhaisultra viikoilla 6+2. Jännittää ja pelottaa, ei meinaa työnteosta tulla mitään. Toivon vain, että lääkäri löytäisi vauvalta sykkeen ja kaikki olisi tässä vaiheessa hyvin. Pahoinvointia on ollut nyt parin viikon ajan ja syke jatkuvasti korkealla, leposykkeen keskiarvo viimeyöltäkin oli 72. Voi johtua tyroksiini-lääkityksestä, jonka annosta nostettu alkuvuodesta, voi olla että sitä pitäisi laskea. Pitää lääkärin kanssa huomenna jutella. Kaikenlaiset olotilat olen ajatellut kestää, jos vain saisimme marraskuussa vauvan syliimme <3
Tsemppiä ja kaikkea hyvää teille kaikille! Itse tulisin mielelläni facebook-ryhmään mukaan, toivottavasti huomisen jälkeen uskaltaisin.
 
Mä nyt kyllä luulen että omat raskausepäilyt ovat olleet nyt väärässä. Koskaan ei ole menkat olleet myöhässä, mutta nyt usemman päivän jälkeen alkoi jotain tiputtelemaan. Seurailen tilannetta mutta jotenkin tuntuu että tämä oli tässä. Hassua että etova olo vaihtelevasti piinasi, vaikka ei toki kovasti. Tavallaan kyllä harmittaa tilanne kun ehti jo innostua ja oli sellainen tuntemus, että nyt on tärpännyt. Tsemppiä kaikille, eiköhän se minunkin vuoro vielä tule!
 
Mukavan aktiivinen tämä ketju😊
Menin minäkin varaamaan ajan varhaisultraan, koska viikkonäytöllinen CB testi näyttää raskaana 2-3, vaikka sen pitäisi laskujeni mukaan olla +3🤔

Edelleen niin kovasti kummittelee se kohdunulkoinen raskaus mielessä ja koko lapsettomuushoitorumban jälkeen tätä on vaikea uskoa.
Tahtoisin vain olla luottavainen, että kaikki menee hyvin
 
vierailija
Mukavan aktiivinen tämä ketju
Menin minäkin varaamaan ajan varhaisultraan, koska viikkonäytöllinen CB testi näyttää raskaana 2-3, vaikka sen pitäisi laskujeni mukaan olla +3

Edelleen niin kovasti kummittelee se kohdunulkoinen raskaus mielessä ja koko lapsettomuushoitorumban jälkeen tätä on vaikea uskoa.
Tahtoisin vain olla luottavainen, että kaikki menee hyvin
Paljon sinulla on nyt viikkoja? Joillakin 3+ näyttää vasta aika myöhään 😊

Kyllä täällä itelläkin on käynyt mielessä kaikki km, kohdunulkoiset, tuulimunat ym. tooooosi rentoa tämä odottaminen 🙄
 
@Ruutupaita
Mullakin on oireet ihan olemattomat, jos nyt ei oteta huomioon ihan järkkyä turvotusta ja välillä menkkamaista oloa. Aluksi oli viikon lämpöä yli 37, mutta muuten ihan hyvä olo. Väsymystä oli alkuun, nyt ei sitäkään. Oireet ehkä auttaisi uskomaan, että raskaana ollaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Ruutupaita

Yhteistyössä