Hyvä huomio! Mutta tarvitseeko minun rehellisesti sanottuna tuoda jotakin "huonoa" esiin Venäjästä, jota te ette jo olisi kuulleet ja ilmeisesti myös uskoneet? Saati jotakin hyvää lännen tekemisistä; niistä me nautimme kaikki.
Mutta korostan edelleen, että tässä ei lopultakaan ole kyse mistään "hyvästä" tai "huonosta", en pyri lainkaan arvotuttamaan osapuolia sen enempää. Jos näin jossakin kohtaa sattuisi olemaan, se on aivan tahatonta, ja yleensä nämä arvot ovat sinne lukijoiden itsensä teksteihini ymppäämiä (eli itse tehtyjä arvolatauksen lisäyksiä). Minulle olennaista on vain tiedon julkituonti, ja koska teillä on jo ihan tarpeeksi "tietoa" lännen henkisestä ja moraalisesta ylivoimaisuudesta ja Venäjän rappiotilasta ja laittomuudesta, miksi käyttäisin aikaani tällaisten esittelyyn, kun tärkeintä on saattaa tietoisuuteen nimenomaan sellaista, jota "totuusmediamme" ei meille syystä tai toisesta suostu kertomaan.
Toki kirjoittelisin paljon mieluummin ihmissuhteista, psykologiasta, musiikista, luonnosta jne. kuin jostakin ihmisten itse aiheuttamasta kriisistä, mutta asia on valitettavan ajankohtainen ja vaatii huomiota, koska siinä on pelissä isot asiat.
"Puolueettomuus" jutuissani tulee ilmi mm. siinä, että yritän esittää neutraalia informaatiota - olkoonkin että aihe on latautunut ja lukijat samoin. Mutta jos tarkastelette sanomisiani, siinä ei yleensä oteta kantaa puolesta tai vastaan, vaan pyritään tarkastelemaan asioita niin kuin ne ovat, ei niin kuin niiden väitetään olevan. Toivon onnistuneeni tässä, siitäkin huolimatta, että minua yleisesti syytetään puolueelliseksi. Puolustan kyllä myös länttä ja sen tekemisiä, jos se antaa siihen aihetta. Valitettavasti se vain ei paljoa tunnu antavan.