Janus Putkonen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mitä ajattelet Janus Putkosesta, luotatko häneen? Itse koen hänen kiehtovasti avartavan näkemyksiä elämästä Donetskin kansantasavallassa. Jo se on hieno ansio, vaikka ei kaikesta olisikaan samaa mieltä Putkosen kanssa.

Janus Putkosen mielipiteitä Itä-Ukrainan tilanteesta tukee se tosiseikka, että hän on itse paikan päällä ja siksi monessa asiassa jos ei silminnäkijä niin ainakin toisen käden havainnoija, joka saa tietonsa suoraan ympäristöstä. Hänen ansiokseen on myös luettava se, että hän uskaltautuu toimittamaan maailmalle sellaista informaatiota, joka on vahvassa ristiriidassa vallitsevan uskomuksen eli "virallisen totuuden" kanssa.

Toki on aina olemassa mahdollisuus, että joku tarkoituksella levittää valheellista informaatiota, ja tietenkin moni epäilee Putkosen rehellisyyttä ja mahdollista puolueellisuutta. Toisaalta voi kysyä, miksei vastapuolen mielipiteitä myöskin voisi tai jopa pitäisi kuunnella? Eikö se nimenomaan ole demokratian avainasioita, että kaikkia osapuolia kuullaan?

Siksi kunnioitan Putkosta suuresti, että hän oman henkensä uhallakin on edesauttamassa itä-ukrainalaisten äänen kuulumista maailmalle. Mutta kuunteleeko maailma, vai tekeekö se parhaansa, että Putkosen ääni vaimennettaisiin?

• Tykkää
Reactions: Lispetti
hän oman henkensä uhallakin on edesauttamassa itä-ukrainalaisten äänen kuulumista maailmalle.

Ai niinkö kuvittelet :D

Ai niinkö kuvittelet

En ole Kalevan tilaaja, joten en pysty lukemaan juttua. Mutta jo otsikosta päätellen olet onnistunut löytämään oikein malliesimerkin tyypillisestä länsipropagandasta. Ovathan ne yrittäneet syyttää Putinia jopa osallisuudesta Kanadan Convoy:iin. Mutta juu, onhan Putin menevä machomies ja monessa mukana, varmasti hän on kovin kiinnostunut rekkamiesten touhuista :-)

• Haha
En ole Kalevan tilaaja, joten en pysty lukemaan juttua. Mutta jo otsikosta päätellen olet onnistunut löytämään oikein malliesimerkin tyypillisestä länsipropagandasta. Ovathan ne yrittäneet syyttää Putinia jopa osallisuudesta Kanadan Convoy:iin. Mutta juu, onhan Putin menevä machomies ja monessa mukana, varmasti hän on kovin kiinnostunut rekkamiesten touhuista

Kyllähän niitä löytyy vaikka mitä. Kysymys herää, miksi sinä haluat tuota tyyppiä täällä niin ihaillen tuoda esiin.

En pidä millään tavoin luotettavana. Jännä, että te "isäm maalliset" olette niin putinisteja.

• Vau!
Sä Koowee puhuit tuolla toisessa ketjussa puolueettoman tarkastelun puolesta, akselilla itä-länsi.

Miks mä en lue sun kohdalla silti puolueetonta tarkastelua ollenkaan, vaan sun teksteissä EU/länsi on aina paha ja Venäjä hyvä?

Puolueeton kirjoittaja toisin molempien tahojen hyvät ja huonot puolet esille.

(Yhtään sen enempää globalistista liittovaltio-länttä ihannoimatta)

Sä Koowee puhuit tuolla toisessa ketjussa puolueettoman tarkastelun puolesta, akselilla itä-länsi.

Miks mä en lue sun kohdalla silti puolueetonta tarkastelua ollenkaan, vaan sun teksteissä EU/länsi on aina paha ja Venäjä hyvä?

Puolueeton kirjoittaja toisin molempien tahojen hyvät ja huonot puolet esille.

(Yhtään sen enempää globalistista liittovaltio-länttä ihannoimatta)
Hyvä huomio! Mutta tarvitseeko minun rehellisesti sanottuna tuoda jotakin "huonoa" esiin Venäjästä, jota te ette jo olisi kuulleet ja ilmeisesti myös uskoneet? Saati jotakin hyvää lännen tekemisistä; niistä me nautimme kaikki.

Mutta korostan edelleen, että tässä ei lopultakaan ole kyse mistään "hyvästä" tai "huonosta", en pyri lainkaan arvotuttamaan osapuolia sen enempää. Jos näin jossakin kohtaa sattuisi olemaan, se on aivan tahatonta, ja yleensä nämä arvot ovat sinne lukijoiden itsensä teksteihini ymppäämiä (eli itse tehtyjä arvolatauksen lisäyksiä). Minulle olennaista on vain tiedon julkituonti, ja koska teillä on jo ihan tarpeeksi "tietoa" lännen henkisestä ja moraalisesta ylivoimaisuudesta ja Venäjän rappiotilasta ja laittomuudesta, miksi käyttäisin aikaani tällaisten esittelyyn, kun tärkeintä on saattaa tietoisuuteen nimenomaan sellaista, jota "totuusmediamme" ei meille syystä tai toisesta suostu kertomaan.

Toki kirjoittelisin paljon mieluummin ihmissuhteista, psykologiasta, musiikista, luonnosta jne. kuin jostakin ihmisten itse aiheuttamasta kriisistä, mutta asia on valitettavan ajankohtainen ja vaatii huomiota, koska siinä on pelissä isot asiat.

"Puolueettomuus" jutuissani tulee ilmi mm. siinä, että yritän esittää neutraalia informaatiota - olkoonkin että aihe on latautunut ja lukijat samoin. Mutta jos tarkastelette sanomisiani, siinä ei yleensä oteta kantaa puolesta tai vastaan, vaan pyritään tarkastelemaan asioita niin kuin ne ovat, ei niin kuin niiden väitetään olevan. Toivon onnistuneeni tässä, siitäkin huolimatta, että minua yleisesti syytetään puolueelliseksi. Puolustan kyllä myös länttä ja sen tekemisiä, jos se antaa siihen aihetta. Valitettavasti se vain ei paljoa tunnu antavan.

• Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti ja Echo
Hyvä huomio! Mutta tarvitseeko minun rehellisesti sanottuna tuoda jotakin "huonoa" esiin Venäjästä, jota te ette jo olisi kuulleet ja ilmeisesti myös uskoneet? Saati jotakin hyvää lännen tekemisistä; niistä me nautimme kaikki.

Mutta korostan edelleen, että tässä ei lopultakaan ole kyse mistään "hyvästä" tai "huonosta", en pyri lainkaan arvotuttamaan osapuolia sen enempää. Jos näin jossakin kohtaa sattuisi olemaan, se on aivan tahatonta, ja yleensä nämä arvot ovat sinne lukijoiden itsensä teksteihini ymppäämiä (eli itse tehtyjä arvolatauksen lisäyksiä). Minulle olennaista on vain tiedon julkituonti, ja koska teillä on jo ihan tarpeeksi "tietoa" lännen henkisestä ja moraalisesta ylivoimaisuudesta ja Venäjän rappiotilasta ja laittomuudesta, miksi käyttäisin aikaani tällaisten esittelyyn, kun tärkeintä on saattaa tietoisuuteen nimenomaan sellaista, jota "totuusmediamme" ei meille syystä tai toisesta suostu kertomaan.

Toki kirjoittelisin paljon mieluummin ihmissuhteista, psykologiasta, musiikista, luonnosta jne. kuin jostakin ihmisten itse aiheuttamasta kriisistä, mutta asia on valitettavan ajankohtainen ja vaatii huomiota, koska siinä on pelissä isot asiat.

"Puolueettomuus" jutuissani tulee ilmi mm. siinä, että yritän esittää neutraalia informaatiota - olkoonkin että aihe on latautunut ja lukijat samoin. Mutta jos tarkastelette sanomisiani, siinä ei yleensä oteta kantaa puolesta tai vastaan, vaan pyritään tarkastelemaan asioita niin kuin ne ovat, ei niin kuin niiden väitetään olevan. Toivon onnistuneeni tässä, siitäkin huolimatta, että minua yleisesti syytetään puolueelliseksi. Puolustan kyllä myös länttä ja sen tekemisiä, jos se antaa siihen aihetta. Valitettavasti se vain ei paljoa tunnu antavan.
Juu mutta me ei tunneta sua. Sen takia kannattaa puhua tasapuolisesti, vaikka pointtisi olisi joidenkin unohdettujen näkökantojen esilletuonti. :)

Juuri näin, erinomainen kirjoitus Petri Sarasteelta:

Juu mutta me ei tunneta sua. Sen takia kannattaa puhua tasapuolisesti, vaikka pointtisi olisi joidenkin unohdettujen näkökantojen esilletuonti.
Hauska tavata, pala kerrallaan! :-) Juu ei sillä väliä, en minä ole täällä itseäni esille tuomassa, vaikka persoonani joitakin kovasti tuntuukin kiinnostavan. Korostan muuten, että kyseessä ei ole "unohdetut" näkökannat, ne on tahallisesti jätetty kertomatta, jotta saataisiin luotua tietynlainen mielikuva - aivan samaan tyyliin tosiaan kuin minustakin täällä muodostuva kuva, kun niin paljon tuon esille vain tiettyä näkökantaa.

On aina muistettava, että jokaiseen asiaan on olemassa useita eri katsantokantoja, ja tarkkaan mietittävä, tarjoaako meidän mediamme sitä meille, vai onko se vain julistamassa ja arvotuttamassa jotakin tiettyä näkökulmaa. Venäjän suhteen uskallan väittää, että näkökulma on hyvin suppea ja arvottunut.

• Tykkää
Hyvä kirjoitus!

Heh. Nyt länsi jo syyttää Putinia oman hysteriansa luomisesta, ihan kuin Putin olisi lapiolla kaatanut sitä meidän suuhumme. Kuka täällä oikein on vuositolkulla (vuodesta 2014) huutanut "susi tulee" (lue: Putin hyökkää)? Jos tällainen kirjoitus on jonkun mielestä hyvä - no, jääköön sanomatta.

Noin yleensä vain totean hämmästyneenä, kuinka päälaelleen asiat voi lopulta kääntää, kun oikein yrittää...

Mutta kyllä, oikein hyvä esimerkki tuosta mainitsemastani "lännen suppeasta ja arvottuneesta näkökulmasta".

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Janus Putkosen vastine hänestä tehtyyn juttuun:

Tässä vielä erikseen mukaan liitetty Januksen yksinpuhelu, jonka jokaisen olisi syytä katsoa sen sisältämän paikallisinformaation takia (Lugansk, Donbass, "Venäjän hyökkäyksen" etulinja 15.2.2022):

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Janus Putkosen vastine hänestä tehtyyn juttuun:

Tässä vielä erikseen mukaan liitetty Januksen yksinpuhelu, jonka jokaisen olisi syytä katsoa sen sisältämän paikallisinformaation takia (Lugansk, Donbass, "Venäjän hyökkäyksen" etulinja 15.2.2022):

Kiitos ei.

Oletko ihan vakiintunut Venäjän trolli vai aloitteleva sellainen?

Kuka tämä oikein on?

Ja itse sodan uhkaan: olen hämmentyneenä seurannut, miten jotkut ovat lähes pettyneitä siitä, että hyökkäystä ei tullutkaan.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Johan tuon yksinkertaisimmankin pitäisi ymmärtää, että Janus Putkonen on osa Venäjän informaatiovaikuttamista. Palkka tulee Venäjältä.

Putkosen puheita ei kannata uskoa. Ne ovat propagandaa. Samantyyppistä yksinkertaista, karkeaa propagandaa, mikä ei normaaleihin tolkun suomalaisiin iske.

Venäjä harjoitti sotien aikaan, 1939-44, samanlaista hölmöä, suomalaisten arviointikykyä aliarvioivaa propagandaa.

Johan tuon yksinkertaisimmankin pitäisi ymmärtää, että Janus Putkonen on osa Venäjän informaatiovaikuttamista. Palkka tulee Venäjältä.

Putkosen puheita ei kannata uskoa. Ne ovat propagandaa. Samantyyppistä yksinkertaista, karkeaa propagandaa, mikä ei normaaleihin tolkun suomalaisiin iske.

Venäjä harjoitti sotien aikaan, 1939-44, samanlaista hölmöä, suomalaisten arviointikykyä aliarvioivaa propagandaa.
"Johan tuon yksinkertaisimmankin pitäisi ymmärtää, että aurinko pyörii maan ympäri. Aurinko liikkuu taivaalla.

Galilein puheita ei kannata uskoa. Ne ovat propagandaa. Samantyyppistä yksinkertaista, karkeaa propagandaa, mikä ei normaaleihin tolkun uskovaisiin iske.

Pythagoralaiset harjoittivat aikanaan, 310-230 EKr, samanlaista hölmöä, uskovaisten arviointikykyä aliarvioivaa propagandaa
."

Onko sinulla viitteitä siitä, että Putkosen palkka tulee Venäjältä? Muita kuin vahva uskosi?

• Tykkää
Lainauksia Janus Putkosen twitteristä.

"Jos Suomi ei kiireesti kerää luitaan ja tule järkiinsä, tässä voinee jo pian olla ihan eri herrat Helsingissä. Siihen on kolme syytä: Pietari, Murmansk ja Kaliningrad. Kuinka hölmöjä vaippanaamat lopulta ovatkaan globalismin uskossaan? Voi luoja, sanon vaan."

"Tilanne on eskaloitunut tänään vaarallisesti Ukrainan tulittaessa ja hyökätessä useissa paikoissa. Tapasin komentajia ja lähden huomenna aamulla etulinjan päämajaan Luganskin rintamalla. Mahdollisesti myös asemiin toteamaan rintamatilanteen. Siis, kamat kasaan ja taas tulta päin!"

• Vau!

Yhteistyössä