Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Tuo koira ei kyllä ollu paikalla silloin kun älyä jaettiin.

Se saa telmiä vapaana tuossa pihalla päivät pitkät, koska sillä ei ole metsästysviettiä eli ei karkaile, ja naapureita ei oo ihan tuossa vieressä.
Jos se älyäis, niin sillä ois halutessaan mahdollisuus käydä yksin monen kilsan lenkillä, eikä me huomattais mitään.

No silti tuo on ihan innoissaan kun näytän sille talutus-flexiä, eli ketjuun kytkettynä haluaa mennä hitaasti mun kans sen lenkin. Toi on ihana, mutta idiootti.
Tai sit sillä on voimakas perheenvahtimisvietti.
Koiralle lauma on kaikki kaikessa.❤
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja Elena777
No ei fiksu koira laumaansa pulaan -siis vartioimatta- jätä. Jätä se vapaaksi pihaan ku ite lähette autolla niin koko totuus paljastuu.
Totuttamiskysymys. Koira jää levollisin mielin kotiin vartioimaan reviiriään, ei yritä edes mukaan. Koira huomaa jo hyvin pienistä asioista onko hän pääsemässä mukaan vai ei - jos on ottanut nämä asiat koulutuksessa huomioon.

Meillä koira kulkee mukana usein koska on työkoira ja lähtee maman kanssa aina töihin.❤

Pentuna ei olis tullut mieleenkään jättää tuota petoa yksin. Ensinnäkin olisi varmasti syönyt sähköjohdotkin muiden muassa ja kuollut, siksipä kulkikin pentuna AINA mukana, en hennonnut laittaa häkkiin, mielummin oli sitten vaikka autossa hetkiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Koira on oksentanu 3 kertaa viikon sisään. Ruoka ei maistu, jotain kuitenki syö. Kauheen virkee tuo kuitenki on.
Netin eläinterveyssivut sanoo että vielä ei aihetta huoleen, mutta pitää kattoa jos veis joku päivä kuitenki lekuriin...
Eipä tuo 3 krt vielä paha ole, jospa on syönyt ulkoa jotakin väärää?

Jos vaikuttaa tukokselta niin okseta se.

Joillain koirilla on ollut vuoden päivätkin jotakin vieraita esineitä sisuksissaan, mutta oksennellut vain silloin tällöin niin ei ole herättänyt huomiota sen kummemmin. Sitten jonain päivänä pykäsee esim. kumilelun ulos.:D

 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Koira on oksentanu 3 kertaa viikon sisään. Ruoka ei maistu, jotain kuitenki syö. Kauheen virkee tuo kuitenki on.
Netin eläinterveyssivut sanoo että vielä ei aihetta huoleen, mutta pitää kattoa jos veis joku päivä kuitenki lekuriin...
Siis elääkö hän pihalla ilman valvontaa? Kuinka usein madotatte (Axilurilla) ja pidättekö koiran sisätiloissa koko madotusjakson ajan? Mikä rotu kyseessä? Onko koiralla vedoton koppi?
 
Totuttamiskysymys. Koira jää levollisin mielin kotiin vartioimaan reviiriään, ei yritä edes mukaan. Koira huomaa jo hyvin pienistä asioista onko hän pääsemässä mukaan vai ei - jos on ottanut nämä asiat koulutuksessa huomioon.

Meillä koira kulkee mukana usein koska on työkoira ja lähtee maman kanssa aina töihin.

Pentuna ei olis tullut mieleenkään jättää tuota petoa yksin. Ensinnäkin olisi varmasti syönyt sähköjohdotkin muiden muassa ja kuollut, siksipä kulkikin pentuna AINA mukana, en hennonnut laittaa häkkiin, mielummin oli sitten vaikka autossa hetkiä.
Meillä tuo koira on levollisempi silloin, jos näkee että edes 1 jää kotia. Jos koko perhe lähtis esim.kyläilemään tms. niin olis ihan hepulissa. Pitkälle matkalle otetaan mukaan ja hyppää silloin pyytämättä autoon.

Ja muhun on kiintynyt eniten, se skannaa aina ensin, oonko mä kotona. Nukkuu aina meidän makkarin oven toisella puolella, ovea vasten koska mä nukun siellä. Se ovea vasten tömähdys illalla on aika hellyyttävä.
 
Siis elääkö hän pihalla ilman valvontaa? Kuinka usein madotatte (Axilurilla) ja pidättekö koiran sisätiloissa koko madotusjakson ajan? Mikä rotu kyseessä? Onko koiralla vedoton koppi?
Ei tuo _elä_ pihalla. :)

En kerro, mikä rotu, mutta on ns.perhekoirarotu, eli ei viihdy yksin. Suurimman osan ajasta on meidän kans sisällä.
Lämmin koppi sille hommattiin mutta ei oo viihtyny siellä yhtään, ja aitauksesta kaivoi itsensä ulos, perhettä ikävöidessään.

Mutta kun ei karkaile pihalta niin saa halutessaan telmiä meidän isolla pihalla, ja sit mä/muksut lenkitetään vielä erikseen.
 
Viimeksi muokattu:
Eipä tuo 3 krt vielä paha ole, jospa on syönyt ulkoa jotakin väärää?

Jos vaikuttaa tukokselta niin okseta se.

Joillain koirilla on ollut vuoden päivätkin jotakin vieraita esineitä sisuksissaan, mutta oksennellut vain silloin tällöin niin ei ole herättänyt huomiota sen kummemmin. Sitten jonain päivänä pykäsee esim. kumilelun ulos.

Mä mietin kun sillä on samaan aikaan ummetus, eilenkin lenkillä käkki kuusen alla useampaan kertaan mutta kakka tuli vasta 3.kerralla.

Vrt.vanhainkotimummoilla jos kakka jumittaa suolistossa eikä tule peräsuolen kautta, niin syöty ruoka tulee yläkautta takas.

Lisään tuolle nesteitä.
 
Viimeksi muokattu:
Entäs se madotus Axilurilla, milloin viimeksi annettu?
Mulle on kerrottu että Axilur on ihan turha tai tehoamaton, vain reseptillä saatavat Stronghold tai mikäseoli..Milbemax tms tehoaa. Käsikauppalääkkeet ei kuulemma tehoa niihin loisen muniin.

No mä oon tunkenu tuota koiraa eläinlääkäriin saadaksemme sille matokuurin, mutta sama eläinlääkäri sanoo, että kissaan verrattuna koiran loiset on harvinaisia.
Viimeksikin kun turkin kutinan takia vietiin tuota koiraa toiselle eläinlääkärille niin dg oli allergia, mikä osoittautui oikeaksi diagnoosiksi....allergeeni kun poistettiin niin korvien kaivelu ja turkin jyystäminen lakkasi.
Mä olin satavarma että sillä oli matoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Laiskuus...mitä se on?

Se on sitä ettei jaksa laittaa kireitä urheiluliivejä aamulenkille, vaan viilettää halpis-munkkikannattimien kera.

Mun observatoriotutkimukset ennustaa tätä menoa tissien rupsahtamisnopeudeksi 1,5 cm alaspäin vuodessa.

Haitallinen kehitys on pysäytettävissä, mutta se vaatii tiukkaa kontrollointia tutkimusjakson aikana.
 
Laiskuus...mitä se on?

Se on sitä ettei jaksa laittaa kireitä urheiluliivejä aamulenkille, vaan viilettää halpis-munkkikannattimien kera.

Mun observatoriotutkimukset ennustaa tätä menoa tissien rupsahtamisnopeudeksi 1,5 cm alaspäin vuodessa.

Haitallinen kehitys on pysäytettävissä, mutta se vaatii tiukkaa kontrollointia tutkimusjakson aikana.
Wanha kansa tiesi, että laiskuus on hyvä lahja, jos sitä osaa oikein käyttää.
Ja senkin se oli oppinut, että vapaudella on aina hintansa
 

Yhteistyössä