Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Niin, riskiryhmään kuuluvat saa tietysti ekana. No odottelen kärsivällisesti ei-riskiryhmäläisenä omaa aikaani.
Ku mulla toikin on kiikunkaakun. Tai siis oli, ainahan sain rokotteen riskiryhmille tarkoitetulla vuorolla. Varasin siis ajan riskiryhmään kuuluvana mutta säännöt muuttuivat ja eilen olisin joka tapauksessa saanut rokotteen muutenkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Palstapesu
Olipa viime yönä todentuntuinen ja pitkä uni. Tää oli kuin Karjalan kunnailla -sarjasta.

Mun tylsä unitarina, jos joku jaksaa lukea. :) Ja taas oli muuten reissu-uni.

Meille tarjottiin lahjaksi Pohjois-Karjalasta kesämökkiä, punaista mummonmökkiä pienen järven rannalta.
Mentiin sinne kesällä ja tutustuttiin niihin kyläläisiin: ensin oli kyräilyä kylän kaupassa puolin ja toisin, sitten kaverustuttiin.
Edelliset omistajat oli Hämeenlinnasta ja se mies halasi kyläläiset ja jätti kyläläisille jäähyväiset "nyt pitää mennä, ollaan Hämeenlinnassa vasta klo 2 yöllä." Mä olin vähän kade sille fiksulle pariskunnalle ja pelotti: pystyttäisiinkö me luomaan yhtä lämpimät välit niihin kyläläisiin?

Mä arvioin sitä mökkiä, kannattaako se ottaa. Joku sanoi että siellä tuoksuu jossain komerossa kosteusvaurio, mun mielestä ei. Pohdin pientä pintaremppaa mökkiin.

Sitten se ranta mietitytti, se oli ihanan matala mutta siinä oli sinilevää ja poukama oli rehevöitynyt ja kaislikossa. Tosin pienen salmen takaa näkyi suuri järvenselkä. Mökki oli kaunis, joten päätimme ottaa sen.

Sen pituinen se.
 
Olipa viime yönä todentuntuinen ja pitkä uni. Tää oli kuin Karjalan kunnailla -sarjasta.

Mun tylsä unitarina, jos joku jaksaa lukea. Ja taas oli muuten reissu-uni.

Meille tarjottiin lahjaksi Pohjois-Karjalasta kesämökkiä, punaista mummonmökkiä pienen järven rannalta.
Mentiin sinne kesällä ja tutustuttiin niihin kyläläisiin: ensin oli kyräilyä kylän kaupassa puolin ja toisin, sitten kaverustuttiin.
Edelliset omistajat oli Hämeenlinnasta ja se mies halasi kyläläiset ja jätti kyläläisille jäähyväiset "nyt pitää mennä, ollaan Hämeenlinnassa vasta klo 2 yöllä." Mä olin vähän kade sille fiksulle pariskunnalle ja pelotti: pystyttäisiinkö me luomaan yhtä lämpimät välit niihin kyläläisiin?

Mä arvioin sitä mökkiä, kannattaako se ottaa. Joku sanoi että siellä tuoksuu jossain komerossa kosteusvaurio, mun mielestä ei. Pohdin pientä pintaremppaa mökkiin.

Sitten se ranta mietitytti, se oli ihanan matala mutta siinä oli sinilevää ja poukama oli rehevöitynyt ja kaislikossa. Tosin pienen salmen takaa näkyi suuri järvenselkä. Mökki oli kaunis, joten päätimme ottaa sen.

Sen pituinen se.
Pikainen unitulkinta; Muutos. Ensiksi pitää toki hetki nähdä vaivaa mutta muutos onnistuu.


Vesi, on se sit meri tai järvi tai joki, tarkoittaa aina muutosta.
 
Mä näin unta että olin bussiretkellä jossakin päin suomea. Taukopaikalla mua pyydettiin mennä tekee jotakin parin tyypin kanssa. Takas tullessa en kerennyt bussiin. Lähtivät pois ilman mua. :eek: Siinä sitten mietin miten hitossa pääsen kotiin. Kävelin pitkin teitä.

Yhtäkkiä olin jonkun kyydissä tila-autossa. Joku prkl ahdisteli mua.

Yhdessä vaiheessa olinkin tavis autossa. Oltiin me kaikki naiset nakuna. Meidät pysäytettiin. Joku nainen otti suihin siltä joka pysäytti meidät. Ja saatiin jatkaa matkaa. 🤣

En muista enempää.
 
Tuo koira ei kyllä ollu paikalla silloin kun älyä jaettiin. :D

Se saa telmiä vapaana tuossa pihalla päivät pitkät, koska sillä ei ole metsästysviettiä eli ei karkaile, ja naapureita ei oo ihan tuossa vieressä.
Jos se älyäis, niin sillä ois halutessaan mahdollisuus käydä yksin monen kilsan lenkillä, eikä me huomattais mitään.

No silti tuo on ihan innoissaan kun näytän sille talutus-flexiä, eli ketjuun kytkettynä haluaa mennä hitaasti mun kans sen lenkin. Toi on ihana, mutta idiootti. ❤
Tai sit sillä on voimakas perheenvahtimisvietti.
 
Tuo koira ei kyllä ollu paikalla silloin kun älyä jaettiin.

Se saa telmiä vapaana tuossa pihalla päivät pitkät, koska sillä ei ole metsästysviettiä eli ei karkaile, ja naapureita ei oo ihan tuossa vieressä.
Jos se älyäis, niin sillä ois halutessaan mahdollisuus käydä yksin monen kilsan lenkillä, eikä me huomattais mitään.

No silti tuo on ihan innoissaan kun näytän sille talutus-flexiä, eli ketjuun kytkettynä haluaa mennä hitaasti mun kans sen lenkin. Toi on ihana, mutta idiootti.
Tai sit sillä on voimakas perheenvahtimisvietti.

No ei fiksu koira laumaansa pulaan -siis vartioimatta- jätä. Jätä se vapaaksi pihaan ku ite lähette autolla niin koko totuus paljastuu.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä