Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Aloittais Jumalan laeista puhumisen laittamalla kunnon housut tai hameen kun esiintyvät.
Mikä mahtaa olla linjasi?
"Kun maailmanloppu tulee, naiset muuttuvat miehiksi" vai "housuihin pukeutuva nainen on ryssän morsian, punakaartilainen".

Minulle on eläkkeellä jo oleva sukulaisnainen kertonut, että hänen koulussaan oli 60-luvun lopussa uskovainen naisopettaja, joka totesi tytöille, ettei housuissa ole kouluun tulemista. Minimekko kelpasi, housut eivät.
Syynä ilmeisesti 5. Mooseksen kirja 22.5
"Nainen ei saa pitää yllään mitään miehen asuun kuuluvaa, eikä mies saa pukeutua naisen vaatteisiin. Jokainen, joka niin tekee, on iljetys Herralle, teidän Jumalallenne."

Kelpaa kouluun 1969


Siveetöntä!
 
Viimeksi muokattu:
Mikä mahtaa olla linjasi?
"Kun maailmanloppu tulee, naiset muuttuvat miehiksi" vai "housuihin pukeutuva nainen on ryssän morsian, punakaartikainen".

Minulle on eläkkeellä jo oleva sukulaisnainen kertonut, että hänen koulussaan oli 60-luvun lopussa uskovainen naisopettaja, joka totesi tytöille, ettei housuissa ole kouluun tulemista. Minimekko kelpasi, housut eivät.
Syynä ilmeisesti 5. Mooseksen kirja 22.5
"Nainen ei saa pitää yllään mitään miehen asuun kuuluvaa, eikä mies saa pukeutua naisen vaatteisiin. Jokainen, joka niin tekee, on iljetys Herralle, teidän Jumalallenne."

Kelpaa kouluun 1969


Siveetöntä!
Sori, mut sun lolita-roiskeläppäihanne ei saa tukea, jos katsoo mitä tahansa Israelin kieppeillä seinämaalausta antiikin aikoina, tai kristillistä maalausta 300 jKr-1900 jKr.

1960-luku oli kristillisen aikakauden loppu. 1950-luku oli ihanteellista perhemallia ja kunnollisuutta ja silloin pukeutuminen oli vielä siistiä, mutta 1960-luvulla laitettiin homma läskiksi. Mutta jos 60-luvulla on koulupuvut olleet pienempiä kuin postimerkki, niin se ei ole kristillinen ihanne.

Naisen ja miehen vaatteisiin pukeutuminen oli jo Raamatun aikaan ongelmallista. Miehet nimittäin pukeutuivat silloin pitkine helmoineen kuin mun mummoni tai äitini saunan jälkeen....
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.
Ennen vanhaan housuja pidettiin miesten ja poikien vaatteina. Mutta ei se liity raamattuun. :rolleyes:

Nykyään ei kannata pukeutua kovin paljastavasti. Jotkut tyypit luulevat että se on lupaus seksistä tai naista pidetään "huonona".
 
*Miten mä oon tuon teinin kasvattanu noin kieroon :eek:*

Patistin muksut nukkumaan. Tuo teini meni kuopuksen huoneeseen ja piiloutui sängyn alle, ja kun kuopus tuli huoneeseen ja istahti sängylle, niin teini tarrasi sängyn alta sen jalasta kiinni. :eek:
Otin teinin kirjaimellisesti niska-perseotteeseen ja työnsin sen nauravana huoneesta ulos.
 
*Miten mä oon tuon teinin kasvattanu noin kieroon *

Patistin muksut nukkumaan. Tuo teini meni kuopuksen huoneeseen ja piiloutui sängyn alle, ja kun kuopus tuli huoneeseen ja istahti sängylle, niin teini tarrasi sängyn alta sen jalasta kiinni.
Otin teinin kirjaimellisesti niska-perseotteeseen ja työnsin sen nauravana huoneesta ulos.
Varo vaan, seuraavaksi tuo on sinun ja ukkosi sängyn alla tekemässä menestysnauhoitusta TikTokiin näin lauantai-iltana... ;)
 
*Miten mä oon tuon teinin kasvattanu noin kieroon *

Patistin muksut nukkumaan. Tuo teini meni kuopuksen huoneeseen ja piiloutui sängyn alle, ja kun kuopus tuli huoneeseen ja istahti sängylle, niin teini tarrasi sängyn alta sen jalasta kiinni.
Otin teinin kirjaimellisesti niska-perseotteeseen ja työnsin sen nauravana huoneesta ulos.
Tuskin olet niitä kieroon kasvattanut Ihan normi menoa. Pojat on poikia
 
Kuulostaa ihan joltain tsykopatilta kun haluat niskat niksauttaa*Häviää pieruna saharaan*
No ei vaan oon perwo ja viljelen mustaa huumoria. Viittasin siis tähän:

Huorat kuiskivat porttikongeistaan,
Ujo poika ei sinne katsokkaan.
Ne sirosti niskojaan niksauttaa,
Äiti neuvoi että tuijottaa ei saa.


Juu tiiän, olin harvinaisen härski taas tälläkin kertaa...
 
  • Rakkaus
Reactions: Elena777
Ennen vanhaan housuja pidettiin miesten ja poikien vaatteina. Mutta ei se liity raamattuun.

Nykyään ei kannata pukeutua kovin paljastavasti. Jotkut tyypit luulevat että se on lupaus seksistä tai naista pidetään "huonona".
Olet Maria Tolppasen linjoilla?

 
Olet Maria Tolppasen linjoilla?

En, ei tuo mun mielipide ole. Kerroin miten hulluksi on asiat mennyt.
 
Ihana aamu. Aurinko pilkistää, ruska, ja kahvia.

(Tuo 3.ei ollu luonnontapahtuma kuten 2 ekaa, mut kuuluu ihanaan aamuun)
Olihan seaamu, juu. Yöllä pikku pakkanen, aamukajastus lupaili aurinkoista päivää ja tuuli puhalteli keltaisia lehtiä hiljalleen alas puista.
Oli ihan mukavat fiilikset kattella, miten elukat oli aamuisella murkinallaan rehupaaleillaan. Paitsi tietysti se yks hyväkäs, joka tuli heti nyhjäämään kylkeen, että nahka kutisee nin vietävästi, alas kraappia. Muistutin sille kyllä, että muista, muista mullinnahka, huomenna oot kengänpaikka.
 
Maissa taas. Ei kolota mitään kohtaa ku pulahdin koka iltapäivä kolmesti mereen.

Voi elämää! Viikonloput tosin voisivat olla seitsenpäiväisiä...
"Pulahdin". Oliko se pulahdus? :eek:

Mulla jäiseen mereen meno kestäis 30 min.
Ensin varpaat 2 min., sit polveen asti 5 min.ja huutoa, sit napaan asti 15 min.ja ulvon, sit kainaloiden kohdalla arvon että kastaudunko kaulaa myöten vai en ja rääyn kuin sikaa tapettais.
 
"Pulahdin". Oliko se pulahdus? :eek:

Mulla jäiseen mereen meno kestäis 30 min.
Ensin varpaat 2 min., sit polveen asti 5 min.ja huutoa, sit napaan asti 15 min.ja ulvon, sit kainaloiden kohdalla arvon että kastaudunko kaulaa myöten vai en ja rääyn kuin sikaa tapettais.
Jäiseen? Jotain kymmenasteista. Mut joo, sinne pitää pulahtaa heti tai tulee vilu.
 
  • Vau!
Reactions: Echo

Yhteistyössä