Kannatatko pakkorokotuksia suomeen?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
"Koronarokotteen kehittäminen alkoi oikeastaan jo lähes parikymmentä vuotta sitten, kun henkeä uhkaavia infektioita aiheuttavat Sars-CoV-1 ja Mers-virukset tunnistettiin. Virusten muuntelun takia tutkijat yrittävät nyt kehittää kaikkiin koronaviruksiin tehoavaa, laajakirjoista rokotetta."

Heh, aika hupaisa otsikko lääketieteen tohtorilta. Haluaminen on ainakin halpaa :ROFLMAO:

Koronarokotteen kehittäminen alkoi jo lähes parikymmentä vuotta sitten, ja nyt sen halutaan tehoavan kaikkiin koronaviruksiin
 
vierailija
Ne kestää normaalisti 10 vuotta, arvon koekaniini :whistle:
Kestävät ne nytkin 10 vuotta ja pidempään. Dataa kertyy jatkuvasti. Mutta jos nyt jatketaan sitä vesianalogiaa, niin sinun ei tarvitse seurata vettä juovaa ihmistä 10 vuotta tietääksesi miten vesi vaikuttaa elimistössä. Tuo on täysin tyhjä argumentti. Koronarokotteesta on jo niin paljon dataa ja niin pitkältä ajalta, että tiedetään mitä se tekee.
 
vierailija
"Koronatauti lisää veritulpan riskiä, ja siksi nuorillekin potilaille suositellaan nyt tukisukkia – Jos sairastut, muista nämä kolme ohjetta
Kotona sairastava koronapotilas voi vaikuttaa tukosriskiinsä juomalla riittävästi, jaloittelemalla ja käyttämällä tukisukkia.

KORONATAUTIA SAIRASTAVAT nyt monet nuoret perusterveet työikäiset, joista merkittävä osa ei ole vielä ehtinyt saada kahta rokotetta.
Koronatautiin liittyy kohonnut verisuonitukosten riski. Pitäisikö nuortenkin olla siitä huolissaan?
”Jaloittelu on tärkeää ja sitä korostetaan, kun on kuumeisena ja kipeänä sitkeästi vuodelevossa”, sanoo hyytymissairauksien professori Riitta Lassila Helsingin- ja Uudenmaan sairaanhoitopiiristä (Hus).

Käytännössä se kuumeisena tarkoittaa jalkojen liikuttelua, venyttelyä ja pientä tassuttelua sisätiloissa sekä hyvää nestetasapainoa.

KORONATAUDISSA verisuonitukoksen riski sairaalapotilailla on kymmenen prosentin luokkaa, eli kymmenen sadasta sairastuneesta voi saada veritulpan. Näin suuri riski koskee iäkkäämpää väestöä. Alle 40-vuotiailla tukosriski on ilman merkittäviä riskitekijöitä yleensä merkittävästi pienempi."


 
vierailija
Just, just joo :whistle:

Lykkyä pyttyyn vaan rokotetuille. Ei mulla muuta sulle.

Jaksaa aina huvittaa kun tuota käytetään argumenttina sille, että rokotteen haittavaikutuksia ei tunnettaisi. Kun se todistaa nimenomaan päinvastaista.
 
vierailija
Voi pyhä yksinkertaisuus. Ei sitä noin lasketa.
Nimenomaan lasketaan. Sinun argumenttisi on täysin tyhjästä tempaistu. Sinun mukaasi vettä pitää tutkia kymmenen vuotta koska muuten on mahdotonta tietää mitä tänään juotu vesilasillinen saa aikaan kymmenen vuoden päästä. Muuten on mielestäsi mahdotonta sanoa aiheuttaako vesi aivosyövän vai ei. Mutta kun tiede ei vaan toimi tuolla tavalla.
 
Nimenomaan lasketaan. Sinun argumenttisi on täysin tyhjästä tempaistu. Sinun mukaasi vettä pitää tutkia kymmenen vuotta koska muuten on mahdotonta tietää mitä tänään juotu vesilasillinen saa aikaan kymmenen vuoden päästä. Muuten on mielestäsi mahdotonta sanoa aiheuttaako vesi aivosyövän vai ei. Mutta kun tiede ei vaan toimi tuolla tavalla.
Heh, sinun logiikkasi mukaan jos minä nyt kehitän uuden rokotteen ja miljoona ihmistä tutkii sitä kokoajan, niin vuoden päästä sitä olisi tutkittu muka miljoona vuotta :ROFLMAO:

En minä ole väittänyt että miljardeja vuosia maapallolla ollutta pitäisi enää tutkia miten se vaikuttaa. Sehän on ollut elämän edellytys.
 
vierailija
Heh, sinun logiikkasi mukaan jos minä nyt kehitän uuden rokotteen ja miljoona ihmistä tutkii sitä kokoajan, niin vuoden päästä sitä olisi tutkittu muka miljoona vuotta

En minä ole väittänyt että miljardeja vuosia maapallolla ollutta pitäisi enää tutkia miten se vaikuttaa. Sehän on ollut elämän edellytys.

Ooksää tissutellut vai miksi sä vaikutat tänään jotenkin erityisen oudolta ja sekavalta?
 
  • Haha
Reactions: Latimeria
vierailija
Heh, sinun logiikkasi mukaan jos minä nyt kehitän uuden rokotteen ja miljoona ihmistä tutkii sitä kokoajan, niin vuoden päästä sitä olisi tutkittu muka miljoona vuotta

En minä ole väittänyt että miljardeja vuosia maapallolla ollutta pitäisi enää tutkia miten se vaikuttaa. Sehän on ollut elämän edellytys.

Ooksää tissutellut vai miksi sä vaikutat tänään jotenkin erityisen oudolta ja sekavalta?
 
vierailija
Heh, sinun logiikkasi mukaan jos minä nyt kehitän uuden rokotteen ja miljoona ihmistä tutkii sitä kokoajan, niin vuoden päästä sitä olisi tutkittu muka miljoona vuotta :ROFLMAO:

En minä ole väittänyt että miljardeja vuosia maapallolla ollutta pitäisi enää tutkia miten se vaikuttaa. Sehän on ollut elämän edellytys.
Ei, vaan minun logiikkani mukaan sen jälkeen kun tiedetään mitä vesi tekee, tiedetään mitä vesi tekee. Ja sama pätee ihan kaikkeen muuhunkin tietoon. Se ei ole ajasta riippuva asia. Pitkän aikavälin seurantaa tarvitaan ainoastaan silloin kun ei aidosti voida tietää mitä joku asia tekee.
 
Ooksää tissutellut vai miksi sä vaikutat tänään jotenkin erityisen oudolta ja sekavalta?
No kysyvälle vastataan. Vesi on ainoa nestepitoinen juoma mitä olen tänään nauttinut. Ja mihinkään mömmöihin minä en ole ikinä koskenutkaan.

Piikkihörhöjen kommentit ovat niin tuskastuttavia, siksi olen ärsyyntynyt…
 
vierailija
Lala-landissa ei pääse julkiseen kouluun (yli 12v) ilman koronapiikkiiä, samoin muu henkilökunta on pakkorokotusten piirissä, samoin kaikki liittovaltion työntekijät on pakkorokotusten piirissä, ja monet yritykset kuten face, kuukkeli ym. Vaatii työntekijöiltä että on piikit otettu. Sama Suomeen?
Influnessaan kuollut lähivuosinakin useita alle 20-vuotiaita, covid-19 infektioon ei yhtään ja 5 ollut tehohoitojaksolla joista kaikki yli 15-vuotiaita, todennäköisesti täysi-ikäisiä. Alle 30-vuotiaita ei ilmeisesti kuollut yhtään datan mukaan, yksi 30-vuotias kuollut, jonka terveydentila esim. perussairaus, syöpä ym. hoito, sairaalloinen ylipaino tms. ei tiedossa. Ei influenssaa vartenkaan tästä huolimatta massarokoteta 12-vuotiaasta alkaen. Jotenkin ymmärtäisi vielä, jos kyse olisi tuhkarokkorokotteen tapaisesta rokotteesta, joka oikeasti estäisi tartunnan ja sen levittämisen, koronarokotetut taas saavat tartunnan ja erittävät yhdysvaltain tautivirasto CDC:n ym. mukaan deltavirusta saman verran kuin rokottamattomat sekä siis myös levittävät virusta samoin.
 
vierailija
Influnessaan kuollut lähivuosinakin useita alle 20-vuotiaita, covid-19 infektioon ei yhtään ja 5 ollut tehohoitojaksolla joista kaikki yli 15-vuotiaita, todennäköisesti täysi-ikäisiä. Alle 30-vuotiaita ei ilmeisesti kuollut yhtään datan mukaan, yksi 30-vuotias kuollut, jonka terveydentila esim. perussairaus, syöpä ym. hoito, sairaalloinen ylipaino tms. ei tiedossa. Ei influenssaa vartenkaan tästä huolimatta massarokoteta 12-vuotiaasta alkaen. Jotenkin ymmärtäisi vielä, jos kyse olisi tuhkarokkorokotteen tapaisesta rokotteesta, joka oikeasti estäisi tartunnan ja sen levittämisen, koronarokotetut taas saavat tartunnan ja erittävät yhdysvaltain tautivirasto CDC:n ym. mukaan deltavirusta saman verran kuin rokottamattomat sekä siis myös levittävät virusta samoin.
Tätä vasten ehdotettu rokotepassipakko on täysin turha toimenpide, se ei palvele ihmisiä vaan puhtaasti pahimpien koronalinkobisnesten aukiolon etuja.
 
vierailija
No kysyvälle vastataan. Vesi on ainoa nestepitoinen juoma mitä olen tänään nauttinut. Ja mihinkään mömmöihin minä en ole ikinä koskenutkaan.

Piikkihörhöjen kommentit ovat niin tuskastuttavia, siksi olen ärsyyntynyt…
Ei me olla hörhöjä vaan luotetaan tieteeseen. Sinä sen sijaan uskot kaiken maailman "asiantuntijoita"..

Muuten ootko varma, ettei sun vetees ole sekoitettu jotakin, sun tietämättäs?
 
vierailija
Influnessaan kuollut lähivuosinakin useita alle 20-vuotiaita, covid-19 infektioon ei yhtään ja 5 ollut tehohoitojaksolla joista kaikki yli 15-vuotiaita, todennäköisesti täysi-ikäisiä. Alle 30-vuotiaita ei ilmeisesti kuollut yhtään datan mukaan, yksi 30-vuotias kuollut, jonka terveydentila esim. perussairaus, syöpä ym. hoito, sairaalloinen ylipaino tms. ei tiedossa. Ei influenssaa vartenkaan tästä huolimatta massarokoteta 12-vuotiaasta alkaen. Jotenkin ymmärtäisi vielä, jos kyse olisi tuhkarokkorokotteen tapaisesta rokotteesta, joka oikeasti estäisi tartunnan ja sen levittämisen, koronarokotetut taas saavat tartunnan ja erittävät yhdysvaltain tautivirasto CDC:n ym. mukaan deltavirusta saman verran kuin rokottamattomat sekä siis myös levittävät virusta samoin.
Muualla on kyllä kuollut nuorempia ja yksi suomalainenkin, joka ei sairastumisen hetkellä asunut Suomessa. Perusterve.
 
vierailija
Piti ihan testata kahdesti rokotettua miestäni, hyvin nousi. Itsellänikin menkat ihan normaalisti jatkunut. En uskalla jättää ehkäisyä pois vaikka ollaan nyt varmaan molemmat steriilejä, kyvyttömiä emme ole. Eikös faktaksi riittänyt oma kokemus ja kaverin?
 
vierailija
Just ja taas tosi luotettava lähde..

Siis rokotteitahan on annettu vasta vähän aikaa, niin miten ihmeessä muka nyt jo voisi ilmetä hedelmättömyyttä?

Ihan kreisiä porukkaa taas liikkeellä.
 

Yhteistyössä