Kannatatko pakkorokotuksia suomeen?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Hölynpölyä taas.
Just just joo

Instrulle olisi tulossa paljon asiakkaita harmaista :ROFLMAO:

FAASI 2: Rokotetta annetaan henkilöille, joille rokote on tarkoitettu, mukana on usein lapsia. Tutkitaan millainen annos ja aikataulu tuottaa parhaan tehon. Vapaaehtoiset jaetaan kahteen ryhmään, joista toinen saa tutkimusrokotetta ja toinen joko lumerokotetta tai jo käytössä olevaa rokotetta. Haittavaikutuksia ja immuunipuolustuksen kehittymistä seurataan viikkoja tai kuukausia.
 
vierailija
Mulla on laaja ystävä- ja tuttavapiiri, myös ulkomailla. Kaikki rokotettuja jo, en ole kuullut haittavaikutuksista keneltäkään. Sen sijaan olen kuullut monia surullisia tapauksia koronaan sairastuneista ja jopa kuolleista.
 
vierailija
Just just joo

Instrulle olisi tulossa paljon asiakkaita harmaista

FAASI 2: Rokotetta annetaan henkilöille, joille rokote on tarkoitettu, mukana on usein lapsia. Tutkitaan millainen annos ja aikataulu tuottaa parhaan tehon. Vapaaehtoiset jaetaan kahteen ryhmään, joista toinen saa tutkimusrokotetta ja toinen joko lumerokotetta tai jo käytössä olevaa rokotetta. Haittavaikutuksia ja immuunipuolustuksen kehittymistä seurataan viikkoja tai kuukausia.
Mun lapseni (teinejä) ovat molemmat saaneet ihan oikean rokotteen, vanhempi jo molemmat. Ei minkäänlaisia haittavaikutuksia tullut, normaali pistoskohdan kipeytyminen, kuten meillä perheen aikuisilla.
 
vierailija
Just just joo

Instrulle olisi tulossa paljon asiakkaita harmaista

FAASI 2: Rokotetta annetaan henkilöille, joille rokote on tarkoitettu, mukana on usein lapsia. Tutkitaan millainen annos ja aikataulu tuottaa parhaan tehon. Vapaaehtoiset jaetaan kahteen ryhmään, joista toinen saa tutkimusrokotetta ja toinen joko lumerokotetta tai jo käytössä olevaa rokotetta. Haittavaikutuksia ja immuunipuolustuksen kehittymistä seurataan viikkoja tai kuukausia.
Voi pyhä yksinkertaisuus
 
Sä näemmä luet asioita tosi valikoidusti. Tätä rokotetta ei kehitetty tyhjästä ja proseduureja nopeutettiin, koska rokotteelle on ja oli vallitsevassa pandemiatilanteessa suuri tarve.
Just, just joo :whistle:

Lykkyä pyttyyn vaan rokotetuille. Ei mulla muuta sulle.

 
vierailija
Just, just joo

Lykkyä pyttyyn vaan rokotetuille. Ei mulla muuta sulle.

Kiitos :)

Tuo uutinen on muuten muutaman kuukauden vanha. Kannattaisi pysyä ajan tasalla. Muutama sukulainen ja ystävä sai tuon rokotteen, eikä tullut mitään haittavaiktuksia. Itse sain pfizerin Comirnatyn, kuten myös perheestä kaksi muuta. Viimeinen sai Modernan rokotteen. Kaikki hyvin.
 
vierailija
Mun sukulainen kuntouttaa ihmisiä ison sairaalan keuhko-osastolla ja on tehnyt sitä työtä jo vuosikymmeniä. Koskaan ei ole ollut näin pahaa tilannetta. Eräälläkin potilaalla, keuhkot menivät sököksi koronan seurauksena ja hänelle laitettiin siirrännäiset plus annettiin happea ulkoisesti. Vielä kuukausien jälkeen sairastumisesta hän ei kyennyt olemaan jalkeilla. Eikä ollut vanhus.
 
vierailija
Vaikkapa laivan rakentaminen lasketaan esimerkkisi mukaan, mutta


ROKOTETUTKIMUKSEN VAIHEET
Uuden rokotteen kehittäminen on vaativa urakka, joka kestää kaikkine vaiheineen yli kymmenen vuotta. Vain pieni osa valmisteista selviää kliinisiin tutkimuksiin asti, ja vielä harvemmat päätyvät valmiiksi tuotteiksi.
"Koronarokotteen kehittäminen alkoi oikeastaan jo lähes parikymmentä vuotta sitten, kun henkeä uhkaavia infektioita aiheuttavat Sars-CoV-1 ja Mers-virukset tunnistettiin. Virusten muuntelun takia tutkijat yrittävät nyt kehittää kaikkiin koronaviruksiin tehoavaa, laajakirjoista rokotetta."

 
vierailija
Vaikkapa laivan rakentaminen lasketaan esimerkkisi mukaan, mutta


ROKOTETUTKIMUKSEN VAIHEET
Uuden rokotteen kehittäminen on vaativa urakka, joka kestää kaikkine vaiheineen yli kymmenen vuotta. Vain pieni osa valmisteista selviää kliinisiin tutkimuksiin asti, ja vielä harvemmat päätyvät valmiiksi tuotteiksi.
En ole antanut mitään esimerkkiä, vaan se oli toinen vierailija.
 
Kiitos

Tuo uutinen on muuten muutaman kuukauden vanha. Kannattaisi pysyä ajan tasalla. Muutama sukulainen ja ystävä sai tuon rokotteen, eikä tullut mitään haittavaiktuksia. Itse sain pfizerin Comirnatyn, kuten myös perheestä kaksi muuta. Viimeinen sai Modernan rokotteen. Kaikki hyvin.
Heh. Ei uutisen ikä poista sitä, että sutta ja sekundaa on tullut markkinoille….
 
vierailija
"Miten koronarokotteen kehitys onnistui niin nopeasti verrattuna normaaliin rokotekehitykseen?
14.12.2020
Koronavirusrokotteen tutkimus- ja kehitystyötä on pyritty kansainvälisesti nopeuttamaan monin keinoin, esimerkiksi luomalla taloudellisia kannustimia yrityksille. Osa kehitteillä olevista rokotteista perustuu uusiin teknologioihin, joita ei ole ennen käytetty. Kansainvälinen tiedeyhteisö on jakanut avoimesti tietoja toisilleen. Koronavirusrokotteen kehityksessä on hyödynnetty myös tietoa aikaisempiin SARS- ja MERS-koronavirusepidemioihin liittyvästä tutkimuksesta sekä rokotekehityksestä.
EMAn nopeutettu arviointi mahdollistaa rokotteen myyntiluvan hyväksymisen normaalia nopeammalla aikataululla. Normaalisti kaikki myyntilupahakemusta tukevat tiedot on toimitettava arviointimenettelyn alussa, mutta nopeutetussa arvioinnissa tutkimustietoja arvioidaan sitä mukaa kun niitä valmistuu.
Rokotteiden kehittämisessä on useita vaiheita.

Onko rokote turvallinen, vaikka se on kehitetty niin nopeasti?
14.12.2020
Rokotteen turvallisuutta arvioidaan samoilla kriteereillä kuin normaalissakin myyntilupaprosessissa. Rokotteella on täytynyt suorittaa ainakin yksi laaja faasi 3 -tutkimus, johon osallistuu jopa kymmeniä tuhansia henkilöitä. Tutkimuksiin on usein osallistunut myös muita henkilöitä kuin perusterveitä työikäisiä aikuisia.
Turvallisuuden suhteen edellytetään riittävää rokotettavien lukumäärää ja seuranta-aikaa, jotta myös harvinaisemmat tai viiveellä esiintyvät haittavaikutukset tulisivat havaituiksi. Lisäksi edellytetään turvallisuusseurantaohjelmaa rokotteen markkinoille saattamisen jälkeen.">


 

Yhteistyössä