Haaveena vauva 2022

Ai luoja miten p#ska kierto sattui, ollut niin paljon kramppeja ja kolotuksia että vahvasti sellainen tunne tulee että jotain on vialla pakostikin. Tänään oli tosi pahantuntuinen terävä kipukohtaus oikealla alavatsalla jonka jälkeen tylppää selän särkyä sekä kohdun alueen juilimista, ja jos mitään edellisistä yrityksistä olen oppinut niin kipu ei ikinä tiedä hyvää. Joku tulehdus tai endometrioosikipu tai jokin tästä tulee mieleen, tärinä tuntuu kohdussa pahalta ja äkkiliikkeet repii. Lisänä palelua ja korvasta lämpö 37,5 sekä kuvottavaa oloa. Aloittaisin mielelläni seuraavan kierron jo, tämä ei varmana tule toivotusti päättymään :(
Minulla oli munasarjassa kysta joka aiheutti tosi kovaa kipua vatsassa ja alaselässä:( Kävin gynellä kipujen vuoksi syksyllä 19 ja silloin löytyi kysta joka oli puhjennut.Keväällä -20 uusi tarkistus, ei kystia :)

• Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Bb-8
AMR
Mä pohdin pitäiskö kerrankin hätähousuilla testin kanssa mulla olis keskiviikkona kp28/30.. yleensä oon rtestit tehny vasta kp31. Mulla ollut kierto 27-31 monta vuotta, mutta yleensä ollut tuon 30. En tiedän paljonko kesäkuun koronarokotus ja samaan syssyyn koettu tuulimunaraskaus on kiertoa sekoittaneet.
Mää just hätähousuilin ja mulla olis myös kuvamateriaalia jakaa kun osaisin käyttää jotain kuvienjakopalvelua. Aijaa.com toimii niin järjettömän huonosti, että mieluusti käyttäisin jotain muuta :D

• Tykkää
Reactions: KirJoh89
AMR
Kuvaan lisätty vähän kontrastia.

Siinäpä olis kp 25/30 *edit. 24/30* ilta lyhyellä pidätyksellä. Testinä toimi toki tämä rfsun herkkä, joka näyttää viivanpaikat ihan liian helposti. Tuo tuli vähän testiajan jälkeen. Mutta nyt on jotain mitä jännätä. Tein jo aijemmin tällä viikolla tällaisen ja en saanut näin selkeää viivaa.
Yhdesti oon heinäkuussa tällaseen selkeesti plussan saanut, mutta silloin oli enemmän kiertopäiviä.
Kipuja mulla on kyllä tänä iltana ollut. Toivottavasti ei enteile mitään ikävää. D:

Viimeksi muokattu:

Siinäpä olis kp 25/30 ilta lyhyellä pidätyksellä. Testinä toimi toki tämä rfsun herkkä, joka näyttää viivanpaikat ihan liian helposti. Tuo tuli vähän testiajan jälkeen. Mutta nyt on jotain mitä jännätä. Tein jo aijemmin tällä viikolla tällaisen ja en saanut näin selkeää viivaa.
Yhdesti oon heinäkuussa tällaseen selkeesti plussan saanut, mutta silloin oli enemmän kiertopäiviä.
Kipuja mulla on kyllä tänä iltana ollut. Toivottavasti ei enteile mitään ikävää. D:

IIK! Mä ainakin näen selvän punertavan haamun! Tässä melkein itse juoksee jo testikaapille haaveillen :D

Toivotaan vahvistumista ja tästä saisi nyt alkaa se plussa-aalto ❤

• Rakkaus
Reactions: AMR
vierailija
Olen miettinyt tätä, että voiko samalla henkilöllä eri raskauksista näkyä eri aikaan raskaus, vai erittyykö hormonit suunnilleen samalla vahvuudella yksilöllä aina. Esim itse olen @kiuske kanssa samalla ajatuksella, että koska edellinen raskaus näkyi aikaisin, niin uskon, että näkyy toinenkin (pahoittelut myös uudesta kierrosta kiuskeelle).

Luulisi myös, että on mahdollista, että nuo todella myöhään plussan saaneet on myös ovuloineet jotenkin myöhässä, mutta jos itse on todentanut ovulaation tapahtuneen siinä puolessa välissä kiertoa, eikä talletteluja ole myöhemmin tehty, niin ei ole niin suurta mahdollisuuttakaan saada enää myöhäistä ylläriplussaa?

Tylsät yrityksen sunnuntaimutuilut tähän väliin. Itse siis testasin la negan ja odottelen nyt uutta kiertoa.
Ovulaatio voi tapahtua 12-24h ovis plussasta, kiinnittyminen voi tapahtua eri aikaan, hcg:n määrä on eri eri raskauksissa. Minulla on ollut dpo 16 mitattuna 240 ja 523, molemmat raskaudet ovat hoitoalkuisia ja molemmat menneet hyvin loppuun asti.
Eli tosiaan, ei voi vertailla muiden eikä omiakaan raskauksia, viivoja tai hcg-määriä.

Siinäpä olis kp 25/30 ilta lyhyellä pidätyksellä. Testinä toimi toki tämä rfsun herkkä, joka näyttää viivanpaikat ihan liian helposti. Tuo tuli vähän testiajan jälkeen. Mutta nyt on jotain mitä jännätä. Tein jo aijemmin tällä viikolla tällaisen ja en saanut näin selkeää viivaa.
Näen myös, ja punertaa kyllä. Nyt toivotaan niin paljon vahvistumista. Jännää!<3

• Rakkaus
Reactions: AMR
vierailija

Jos kuvaa pitää muokata, kannattaa se pitää negana.
Samoin juuri nämä testit.

Lähipäivien tulokset kertoo enemmän.

AMR
Jos kuvaa pitää muokata, kannattaa se pitää negana.
Samoin juuri nämä testit.

Lähipäivien tulokset kertoo enemmän.
Viiva näkyy myös ilman muokkausta. :) Ja tiedän kyllä, että näissä näkyy viivanpaikka tosi herkästi.
Mutta pidän kyllä enemmän negatiivisena siihen asti kun menkat jää pois. Edes selkeämpi plussa ei heinäkuussa merkinnyt, että raskaus oli alkanut.

• Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Bb-8
Sorruin tekemään onestepin liuskan. Negatiivinenhan se oli. Todella hyvällä mielikuvitsuksella ja kääntelyllä joku haamujen esi-äitien esi-isä.
Samalla aikaa tosi rauhallinen olo, mutta tietysti pettynyt. Olihan nyt aikasta testa, mutta jotenkin ehkä helpompi alkaa nyt valmistautua menkkojen alkuun.

Jos tiputtelu ei ala niin testaan keskiviikkona pc:llä.

• Rakkaus
Reactions: Minnix
Minulla oli munasarjassa kysta joka aiheutti tosi kovaa kipua vatsassa ja alaselässä:( Kävin gynellä kipujen vuoksi syksyllä 19 ja silloin löytyi kysta joka oli puhjennut.Keväällä -20 uusi tarkistus, ei kystia :)
Vähän aikaa asiaa tutkittuani vaikuttaisi oireiden perusteella juurikin corpus luteum kystalta joka eilen poksahti, tänään on ihan kivuton olo ja muutenkin normaali joten jee! Minulla noita kystia on ollut aiemmin vas. Munasarjassa ja nyt sitten valtaavat oikeaa ilmeisesti eikä siinä mitään. Jatkuvien kipujen kanssa on vaan ikävä olla.

• Surullinen
  • Tykkää
Täällähän on aamulla uiteltu tikkuja ihan urakalla. Varovaista onnea @Minnix ja pahoittelut valkoisista tikuista @Mansikka_maanantai ja @Martta83.

Täällä on dpo 12 oletetusta oviksesta. Aiempien kiertojen perusteella huomenna pitäis alkaa menkat. Ei merkkejä, mutta ei oo aina ollutkaan. Tää loppukierto on ollut todella omituinen ja kuten aiemmassa viestissä sanoin, niin paljon poikkeavaa aiemmista kirjauksista.

Eilen alkoi tosi kiukkuinen jomotus oikealla alaselällä ja särki oikeastaan koko lantiota ja säteili reisiin. Oli aamulla rauhoittunu mutta palaili taas. Oon esikoisesta kirjoittanut oireeksi reisisäryn juuri ennen oletettua menkkojen alkua ja plussaa. Lisäksi on parin iltana ollut tosi kipeä olo ja palellut hurjasti, eilen piti ihan viltti hakea.

Myönnän, että toiveet on nousseet. Samalla yritän pitää itseni realistisena, että viime kierron lopulla saatu kakkosrokote voi tehdä omituisuuksia tähän kiertoon. Ekasta siis kierto lyheni 26/27 --> 23. Lisäksi meillä oli vain yksi talletus (oletettu dpo1), se myös lisää itselle sitä fiilistä, et todennäköisyydet on menkkojen puolella. Huomenna aamulla testaan, jos mitään merkkejä menkoista ei näy. En ymmärrä miten oon näin kärsivällinen, aiemmin oon ollut uittamassa testejä jo dpo10.

Viikonloppuna alkoi taas ne tuttuakin tutummat menkkajomottelut:( Perjantaina pitäisi vuodon alkaa flown mukaan. En siis onnistunut saamaan ovista kiinni kun testit saapui postissa vähän turhan myöhään tähän kiertoon. Ja tallettelut ei ihan onnistuneesti mennyt myöskään. :cry:Eipä tarvii raskaustestejä tuhlata nyt kun odottelen sen vuodon alkua. Ahdistus epäonnistumisesta nostelee jälleen päätään ja kun ensi kierrosta lähtien muutenkin hankaloituu talletteluiden onnistuminen kun mies lähtee reissutöihin :cry:pahoittelut omanapaisesta viestistä

Viikonloppuna alkoi taas ne tuttuakin tutummat menkkajomottelut Perjantaina pitäisi vuodon alkaa flown mukaan. En siis onnistunut saamaan ovista kiinni kun testit saapui postissa vähän turhan myöhään tähän kiertoon. Ja tallettelut ei ihan onnistuneesti mennyt myöskään. Eipä tarvii raskaustestejä tuhlata nyt kun odottelen sen vuodon alkua. Ahdistus epäonnistumisesta nostelee jälleen päätään ja kun ensi kierrosta lähtien muutenkin hankaloituu talletteluiden onnistuminen kun mies lähtee reissutöihin pahoittelut omanapaisesta viestistä
Iso halaus, ymmärrän niin tuon harmin ja tuskan. Vaikka niin kauan on toivoa, kun menkat loistaa poissaolollaan!
Meillä myös useammassa kierrossa ollut oviksen aikaan sairastelua ym, mikä on haitannut talletteluja. Näiden vastoinkäymisten myötä olen jopa pohtinut, että onko tämä vain nyt viesti jostain ylempää, ettei meidän ole tarkoitettu saada toista lasta. Mutta onneksi nämä ovat vielä ainakin toistaiseksi ohimeneviä ajatuksia.

Kyllä tuo jo lupaavalta näyttää!! Jännää!

Mikä testi? Nimim. pitäis apteekkiin lähteä...
Mä testaan halvoilla testeillä alkuun ja joo toi on se kirottu rfsu:n testi.:ROFLMAO: Mutta oon aina saanu, joka puhtaan negan tai selvän viivan(esikoinen) paitsi nyt... Mutta kuten sanoin pidän itse tuota vielä negana, vaikka kuva on testi ajalta ja sen jälkeen jäi ihan selvästi punertavaksi kuivuessaan. Teen varmaan ke uuden(en jouda tänään kauppaan) ja sen jälkeen digin, jos nyt vuoto pysyy poissa. Suosittelisin tekee varmaan digin jos budjetti vaan antaa myöten tai jonkun toisen merkin testin. Oliko se nyt pc, mitä tällä palstalla on kehuttu?

Tää on aika negailua, nii hyppää yli jos et halua lukea.

Mieli ihan maassa. Ei enää mitään oireita mitkä vois viitata raskauteen. Menkkoja odotan viimeistään muutaman päivän päästä saapuvaksi (joten tää mielialan lasku passais myös pms-oireisiin). Nukuin yön huonosti. Ja yöllä oli aikaa pohtia. Tuli vaan fiilis, ettei meille varmaan oo tarkoitettu lasta ollenkaan. Ei vaa ota onnistuakseen ja sen lisäksi noussut pelko, että jos plussaa niin se menee varmasti kesken ja miten sen surun kanssa sitten jaksaa. Lapsettomuushoidot jatkuu ja sekin tuo oman psyykkisen rasitteensa, kun tietää, että jotain on laitettu sisälle ja se joko lähtee kehittymään tai sitten ei. Joka kuukausittainen pettymys. Tässä kierrossa ollut jäätävän iso vauvakuume. Pitää varmaan seuraavan inssin yhteydessä kysyä polilta, olisko jotain keskustelupaikkaa psykologille tai muulle vastaaville, missä vois tätä lapsettomuudesta johtuvaa surua ja mielialan vaihteluita käydä läpi. Samalla pohtii, että jos nyt on tällainen mieliala, niin miten kestäisin mahdollisen raskauden aiheuttaman pelon kanssa ja mahdollisen lapsen syntymän jälkeen. Pohdinnassa siis, että pitäiskö seuraavan inssin jälkeen pitää hieman hoidoista taukoa.

Puolison kanssa aiheesta puhuttu ja hän pohtii, että miten lapsen yrittäminen voi saada mielialan laskua aikaan. Mulla ollu nyt myös haluttomuutta yhdyntöjen suhteen ja mies sitä pohtinut, että johtuuko se hänestä. Ei johdu. Tietysti olen ajatellut, että miehellä enemmän ylipainoa, (varmaan 35-40 kg normaalipainon rajasta) ja itselläkin on ylipainoa, mutta paino kokoajan laskusuuntaan menossa elämäntapamuutosten myötä ja bmi on alle 33 tällä hetkellä. Tämä ylipaino aiheuttaa sitä pelkoa, että raskautumisesta tulee vaikeampaa ja keskenmenot herkempiä.

Tämä auttoi paljon, että sai purkaa mieltä. Jospa nyt lähtis nauttimaan syysilmasta.

AMR

Mieli ihan maassa. Ei enää mitään oireita mitkä vois viitata raskauteen. Menkkoja odotan viimeistään muutaman päivän päästä saapuvaksi (joten tää mielialan lasku passais myös pms-oireisiin). Nukuin yön huonosti. Ja yöllä oli aikaa pohtia. Tuli vaan fiilis, ettei meille varmaan oo tarkoitettu lasta ollenkaan. Ei vaa ota onnistuakseen ja sen lisäksi noussut pelko, että jos plussaa niin se menee varmasti kesken ja miten sen surun kanssa sitten jaksaa. Lapsettomuushoidot jatkuu ja sekin tuo oman psyykkisen rasitteensa, kun tietää, että jotain on laitettu sisälle ja se joko lähtee kehittymään tai sitten ei. Joka kuukausittainen pettymys. Tässä kierrossa ollut jäätävän iso vauvakuume. Pitää varmaan seuraavan inssin yhteydessä kysyä polilta, olisko jotain keskustelupaikkaa psykologille tai muulle vastaaville, missä vois tätä lapsettomuudesta johtuvaa surua ja mielialan vaihteluita käydä läpi. Samalla pohtii, että jos nyt on tällainen mieliala, niin miten kestäisin mahdollisen raskauden aiheuttaman pelon kanssa ja mahdollisen lapsen syntymän jälkeen. Pohdinnassa siis, että pitäiskö seuraavan inssin jälkeen pitää hieman hoidoista taukoa.

Puolison kanssa aiheesta puhuttu ja hän pohtii, että miten lapsen yrittäminen voi saada mielialan laskua aikaan. Mulla ollu nyt myös haluttomuutta yhdyntöjen suhteen ja mies sitä pohtinut, että johtuuko se hänestä. Ei johdu. Tietysti olen ajatellut, että miehellä enemmän ylipainoa, (varmaan 35-40 kg normaalipainon rajasta) ja itselläkin on ylipainoa, mutta paino kokoajan laskusuuntaan menossa elämäntapamuutosten myötä ja bmi on alle 33 tällä hetkellä. Tämä ylipaino aiheuttaa sitä pelkoa, että raskautumisesta tulee vaikeampaa ja keskenmenot herkempiä.

Tämä auttoi paljon, että sai purkaa mieltä. Jospa nyt lähtis nauttimaan syysilmasta.
Iso halaus! ❤ Toivon niin, että kaikki järjestyisi teille parhain päin. <3 Hae ihmeessä keskusteluapua, hoidot on varmasti tosi rankat niin fyysisesti kuin henkisesti
Itsellänikin on ollut paljon haluttomuutta jo ennen kuin päätettiin edes alkaa yrittää lasta. Sen kanssa ollaan taisteltu enemmän ja vähemmän ja tullaan varmasti taistelemaankin.

Tsemppiä ihan hirveesti! ❤

• Tykkää

Täällä samoissa tunnelmissa vietetty unettomia öitä, joskus nousee jopa ihan hulluja ajatuksia että onko meitä miehen kanssa sitten tarkoitettu ollenkaan yhteen jos hänen kanssa joka ikinen alkanut raskaus päätyy onnettomasti tai ei tartu kyytiin ollenkaan. Jos oikein uppoaa negatiivisuuteen niin tulee ihan hapan olo koko asiaa kohtaa, että minkä takia sitä kiduttaa itteään näin vaikka muuten elämä voisi olla ihan hyvää. Minulla on tietysti edellisestä liitosta kaksi lasta että typerää edes valittaa ja pitäisi olla tyytyväinen siihen mitä on, mutta. Haluais antaa miehelle sen ultimate lahjan johon nyt sitten en ilmeisesti pysty.
Minullakin +20kg ylipainoa jolla varmaankin vaikutusta tilanteeseen ja samoin kuin sinulla elämäntapamuutos käynnissä ja 5kg jo lähtenyt, uskon että se parantaa mahdollisuuksia vielä tulevaisuudessa, näin olen ainakin useista jenkkitutkimuksista lukenut. Ei sitä tiiä mitkä kolmoset sieltä vielä joku päivä pamahtaa, elä luovu toivosta <3

• Tykkää

Yhteistyössä