Haaveena vauva 2022

Pika stressikyssä. Tarkoittaako niukat lyhyet kuukautiset, että ei ole mahista raskautua tässä kierrossa? Eilen runsaana alkanut, tuntuu näivettyvän keskenkaiken. Voiko limis silti lähteä kasvuun ja ovis tulla ajallaan?:eek:
 
Pika stressikyssä. Tarkoittaako niukat lyhyet kuukautiset, että ei ole mahista raskautua tässä kierrossa? Eilen runsaana alkanut, tuntuu näivettyvän keskenkaiken. Voiko limis silti lähteä kasvuun ja ovis tulla ajallaan?
Mulla ennen tuota sektioarpiraskaushommaa oli tosi niukat lyhyet kuukautiset, ovis tuli aina ajallaan ja kierto säännöllinen. Kaksi kertaa ainakin raskaus alkoi ja tiukasti olivat kiinni, vaikka epäonnisesti päättyivätkin.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Keksi82
Pika stressikyssä. Tarkoittaako niukat lyhyet kuukautiset, että ei ole mahista raskautua tässä kierrossa? Eilen runsaana alkanut, tuntuu näivettyvän keskenkaiken. Voiko limis silti lähteä kasvuun ja ovis tulla ajallaan?
Se riippuu juuri tuosta, että ehtiikö limakalvo paksuuntua. Mulla ollut inssi-kierroissa pari kertaa tosi lyhyet ja aika niukat menkat, mutta ultrassa näkynyt, että limakalvo kuitenkin ihan oikeen paksunen! Eli hyvin voi limakalvo kasvaa ja voit ovuloida.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Keksi82
@minttuni ultra-kuulumisia täälläkin jännätään! <3

Omaa napaa. Keksin vihdoin minkä joukossa maca menee alas ok: suklaavanukas :D Oon nyt tän viikon syönyt macaa ja kokeillut jugun seassa, sitruunamehushotin seassa ym. mutta oksu on meinannut tulla. Joten nyt sitten pari rkl suklaavanukasta macalla aamuisin, toimii! :)

Mulla on hyvä fiilis tästä kierrosta. Menkat loppunee viikonlopun aikana ja ens viikolla päästään taas uuteen yritykseen. <3 Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Mulla ennen tuota sektioarpiraskaushommaa oli tosi niukat lyhyet kuukautiset, ovis tuli aina ajallaan ja kierto säännöllinen. Kaksi kertaa ainakin raskaus alkoi ja tiukasti olivat kiinni, vaikka epäonnisesti päättyivätkin.
Kommentoin välissä tähän sektioarpiraskauteen

Kiitos
@Töppönen_ aiemmasta infosta sektioarpiraskauteen liittyen. Mulla on sektioiden jälkeen kaksi keskenmenoa (n.10v sitten). Pelkään sektioarpien vaikuttavan kiinnittymiseen. Onko sulla tutkittu kohtua?

(Luin sun vastauksen silloin aiemmin, mutten nyt löytänyt sitä palauttaakseni mieleeni, pahoittelut!)
 
  • Tykkää
Reactions: Töppönen_
Kommentoin välissä tähän sektioarpiraskauteen

Kiitos
@Töppönen_ aiemmasta infosta sektioarpiraskauteen liittyen. Mulla on sektioiden jälkeen kaksi keskenmenoa (n.10v sitten). Pelkään sektioarpien vaikuttavan kiinnittymiseen. Onko sulla tutkittu kohtua?

(Luin sun vastauksen silloin aiemmin, mutten nyt löytänyt sitä palauttaakseni mieleeni, pahoittelut!)
Kohtun kuntoa on ilmeisesti hankala tutkia muuten kuin esim. Leikkauksen yhteydessä. Silloin viimeisimmän sektion jälkeen (kolmas sektio minulle) sanottiin kohdun olevan tosi hyvässä kunnossa. Viime keväänä mulla oli tuulimunaraskaus jonka yhteydessä todettiin sektioarven kohdalla semmoinen.. olikohan se nimeltään istmoseele. Eli kohdussa sektioarven kohdalla on semmoinen pieni tasku. Tämä voi tietääkseni vaikuttaa raskautumiseen, koska sinne voi jäädä esim. kuukautisverta jemmaan ja se luo epäedulliset olosuhteet kohtuun. Tästä oli hyvä blogiteksti jonka luin, yritän linkittää sen tänne. Siinä oli joku käynyt korjauttamassa kohdun juuri tämän saman vaivan vuoksi.
Ja sitten toisaalta voi käydä niinkuin minulle kävi, että raskaus kiinnittyikin juuri sinne taskuun.
Tietääkseni kuitenkaan siihen itse kiinnittymiseen sektio ei vaikuta, jos on leikattu tuolta alhaalta vaakaviillolla. Se ei oo yleensä se kohta minne ne raskaudet kiinnittyy.
 
Viimeksi muokattu:
Tais nuo rfsu.n omat hailurat viivat olla viivanpaikkoja, apteqin testi tyhjää täynnä.. Noh ei auta kun taas pää pystyssä kohti uusia pettymyksiä ja oottelemaan menkkoja.. tekis mieli jo luovuttaa..
Älä luovuta. Ensikierrossa taas uusi into päälle puolenvälin jälkeen. :) Kyllä se vielä!
Samat tunteet käy kaikilla, oli yrityskertoja paljon tai vähän. Päässä käy kaikki asiat läpi ja ainakin itse epäilen kaikenlaisia syitä miksi ei onnistu. Mutta niin vain kierronpuoliväli nostaa toiveet ylös!

Minä arvelen itselläni olleen ovuloimattoman kierron. Minipillerien lopetus kp1, epötavallisen kostea lähes koko kierron. Viikon normaalia pidempi ja nyt nämä niukat kuukautiset jotka varmaan loppuvat pariin päivään. Selittöisi!

Mutta uusi kierto, uudet mahdollisuudet! Nyt odotan että ovistestit tulevat postissa ja alan testailla :) mies lupasi ajaa tarvittaessa 250km töiden jälkeen tänne talletukseen, ja ajaa aamuksi takaisin töihin. jos saan cb naaman hymyilemään :D aika ihana ajatus. Eikös sillon kun saa hymyn, ole aikaa tulla "tulemaan" eli laittamaan talltusta, noin 24h ? Olettain että illalla vilkkuu, ja seuraavana iltana tallettaisi? Jos ovis sattuisi keskelle viikkoa. Viikonloput on talletusten aikaa koko toukokuu muuten.
 
Kohtun kuntoa on ilmeisesti hankala tutkia muuten kuin esim. Leikkauksen yhteydessä. Silloin viimeisimmän sektion jälkeen (kolmas sektio minulle) sanottiin kohdun olevan tosi hyvässä kunnossa. Viime keväänä mulla oli tuulimunaraskaus jonka yhteydessä todettiin sektioarven kohdalla semmoinen.. olikohan se nimeltään istmoseele. Eli kohdussa sektioarven kohdalla on semmoinen pieni tasku. Tämä voi tietääkseni vaikuttaa raskautumiseen, koska sinne voi jäädä esim. kuukautisverta jemmaan ja se luo epäedulliset olosuhteet kohtuun. Tästä oli hyvä blogiteksti jonka luin, yritän linkittää sen tänne. Siinä oli joku käynyt korjauttamassa kohdun juuri tämän saman vaivan vuoksi.
Ja sitten toisaalta voi käydä niinkuin minulle kävi, että raskaus kiinnittyikin juuri sinne taskuun.
Tietääkseni kuitenkaan siihen itse kiinnittymiseen sektio ei vaikuta, jos on leikattu tuolta alhaalta vaakaviillolla. Se ei oo yleensä se kohta minne ne raskaudet kiinnittyy.
Kiitos kattavasta vastauksesta!

Mulla on kaksi pystyviiltoa ja jatkuvia kohtutulehduksia. Voiskohan tämä olla syynä, mistä kirjotat. Tutustun aiheeseen!
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Paljon oli ihania viestejä ja herkistyin myös kertomistanne asioista!

Palstan ilmapiiri on mukava ja kannustava sekä ymmärtäväinen.

Oliko se @Keksi82 joka kertoi pyörineensä palstoilla aikanaan. Ite taisin pyöriä noihin aikoihin myös siellä, ehkä vähän myöhemmin. Kyllähän sitä on iteki kasvanut ihnisenä siitä 19v naisen alusta.. :LOL:

Aamulämmöt
Nouseeko ne teillä selvästi esim. 1 aste?
Mulla ollut 35.3, ovis tipautti lämmöt ja sitten nousi 36.3-36.0 välille (nyt kp26).
Menkkaoireet on alkaneet jo.
 
Tais nuo rfsu.n omat hailurat viivat olla viivanpaikkoja, apteqin testi tyhjää täynnä.. Noh ei auta kun taas pää pystyssä kohti uusia pettymyksiä ja oottelemaan menkkoja.. tekis mieli jo luovuttaa..
Oon näistä rfsu testeistä lukenut nyt monesta paikasta et antaa hirveitä viivanpaikkoja ja vääriä haamuja. Monet reklamoineet näitä :(
Mutta hei aina on toivoa et muuttuu plussaksi, jos menkkoja ei näy.
Ja uus kierto on uus mahdollisuus.
Itsellä koht tää yk6 lopuillaan, ja vähän jo epätoivo iski tos kierron alussa, koska viime kierrosta luulin tärpin käyneen, mut menkat tuli 2 päivää myöhässä :( nyt yrittänyt pitää pään kylmänä ja totesin että enää en testaa liian aikasin. En jaksa nähdä sitä yhtä viivaa kertaakaan enää :D

* Suuret tsempit * sulle
 
Olisi satamäärin kommentoitavaa, kun haluaisin muistaa kaikille tasapuolisesti vastailla. Käy kuten @minttuni että muisti vain loppuu välillä kesken. Kerro myös ultrakuulumiset.

@Mysteerio onnea tuplista!

@petronella09 Tsemppiä kipuihin! Toivotaan ny, että läksis ne veke.

@Meemuli harmi, että nyt ei (vielä) tullut selkeää plussaa. Toivoa vielä on tälle kierrolle!

@Keksi82 Vilkkuvalla me alotellaan talletukset, sitten ku pysyvä hymiö, niin sinä päivänä meillä talletus ja jaksaessa myös pari seuraavaa päivää. Kierron puoliväli on elämän parasta aikaa!

@KirJoh89 harmi, että teillä nyt tyssäsi homma. Me ollaan teidän kanssa sitten varmaan "oikeasti" kuumeilemassa samaan aikaan loppuvuodesta.

@Jonna_83 jaa, että mitenkö saa keskityttyä.. Hyvä kysymys, hyvä kysymys... Oon miettiny vastausta 1v7kk löytämättä sitä. Eli kuinka keskittyä johonki muuhun.. Nauran nyt itselleni täällä ja sille, että en kyllä pysty välillä ajattelemaan muuta.
Kertokaa jos vastaus löytyy! (tässä olis liuta nauravia hymiöitä)

@Ewa87 onnittelut puhtaasta = hyvästä miehen näytteestä! Hauska toi sun gynen kommentti alkuraskauden ultrasta!

@Gisella kanssa mennään aika samoilla kiertopäivillä. Mä testaan ens viikon lopulla kanssa, jos ei vuoto ala.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

ps. mun puolesta tässä touhussa saa vähä mennä yli ja testejä voidaan tihrustella yhessä!
 
irtokehys: hehee kiva kuulla että on muitakin jolla lähes koko ajatusmaailma pyörii tässä vauva-asiassa.. Kännykkä on paha kun menee vaikkapa instaan niin se on pullollaan vauvajuttuja. Samoin tietoa kaikesta vauva- ja raskausjutuista tulee googlailtua päivittäin.. Samoin työmatkat tulee kuunneltua esim Onnen kuplia, vauvakuumetta- tai sydänääniä- podia..
Kotona ja töissä pakko hoitaa velvollisuuksia tietty, mutta heti kun on omaa luppoaikaa, se menee vauva-asioita pohtiessa., o_O o_O :LOL:
 
Oon nyt miettinyt tätä kanssa, ja toisaalta, kun aloittaa testaamaan jo aikasessa vaiheessa, olisi kyllä tosi kiva nähdä se miten epötoivoisen himmeä viiva lähtisi vahvistumaan.
Puolensa ja puolensa. Taidan aloittaa itse dpo9
Niin totta :D
Oon vaan kokenut nyt viimeisissä kahdessa kierroksessa dpo9-12 haamuja ja vahvistumista mut menkat alkaneet. Eli muuttuneet kemiallisiksi, niin en enää uskalla. Tippunut kovaa alas ku on nähnyt ne viivan alut ja sit ne onkin hävinnyt seuraavana aamuna tai pari päivää myöhemmin :( ja siis selkeitä punertavia haamuja, ei viivanpaikkoja :( mut sentään tietää, että kroppa yrittää saada raskautta aluilleen. Nyt vaan tulis se kierto, että tarrautuu tarpeeksi lujaa mukaan :)

Omaa napaa tähän väliin myös,

Millaista teil ollu valkovuoto ennen plussaa?

En muista tai en tainnut sillon esikoisen kohdalla edes tarkkailla. Nyt yhtäkkiä tulee paljon voidemaista valkovuotoa, yleensä tässä vaiheessa ollu aika kuivaa. Sormet ja varpaat ristissä, olispa tää jotain...
 
Heippa ! Mä rupesin tässä eilen illalla ihmetteleen et mun emättimen pohja on ihan ylettämättömissä, kun laitoin lugesteronin.. täällä (vai oliko toi aikasempi ketju) oli joskus puhetta että se nousee jossain kohtaa kiertoo.. mikähän tää kohta oli ? :unsure: Mulla siis kohdun suu on enemmän emättimen seinällä kun pohjalla.. Anteeks jos tuli liian tarkkaa tietoo:sick:
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Kiitos paljon tsempeistä kaikille, täällä on jotenkin niin ihana henki et tohtii purkaa vaikka mitä!❤ Tää on joka kk sama masennusaika kun plussaa ei tule ja menkat alkaa, mut sit kuitenkin ovulaatio kun tulee niin toiveet taas nousee.❤ Oletettavasti ne menkatkin sieltä kurvasi kylään, edes jotain positiivista et kierto alkaa lyhentyä vissiin elämäntaparemontin myötä :) Eli täälä oletetusti siirrytään yk 8 kiertoon ja greippimehun juontiin!

Jäänyt lukematta ja kommentoimatta täällä muiden viestejä kun taas vain pyöriny tämä oma kierto ajatuksissa, anteeksi! :( Iso tsemppihali myös muille omiin tilanteisiin! Toivotaan mahdollisimman monelle sitä plussaa alkuvuodelle 2022!❤ Täälä jos jossain pidetään yhtä!
 
Samaa mieltä monen edellisen kirjoittajan kanssa ❤ tämä palsta on ihan vertaistuki! Toki itse välillä mietin, kehtaanko kovin hehkuttaa tai höpötellä, kun yritys alkanut vasta nyt ja toivon heti pöussaa, kun jotkut ovat yrittäneet vuosia. Toivon kaikille sydämeni pohjasta onnistumista vauva haaveissa ❤

Ehkä mulla vaikuttaa se, kun olen kuumeillut toisesta lapsesta esikoisen syntymästä asti (eli 3 vuoden ajan). Mies ei ole ollut valmis kuin vasta nyt. Välillä se toisen lapsen kaipuu on ollut aivan raastavaa ja olen meinannut tulla aivan hulluksi kun se toinen lapsi on ollut illalla viimeinen ja aamulla ensimmäinen ajateltava asia. Nyt kun yritys alkaa, olen huojentunut, kesti siinä sitten kuukausi tai vuosi. Että ainakin teoreettinen mahdollisuus on saada toinen lapsi. ❤
 
Heippa ! Mä rupesin tässä eilen illalla ihmetteleen et mun emättimen pohja on ihan ylettämättömissä, kun laitoin lugesteronin.. täällä (vai oliko toi aikasempi ketju) oli joskus puhetta että se nousee jossain kohtaa kiertoo.. mikähän tää kohta oli ? Mulla siis kohdun suu on enemmän emättimen seinällä kun pohjalla.. Anteeks jos tuli liian tarkkaa tietoo

Kohdunsuun / kohdunnapukan tutkimista
en ole tehnyt tarkoituksellisesti (aikanaan toki kanssa lugejen kanssa pakko).
Mutta se on mun tietojen mukaan yks metodi, johonkin. Löytyskö googlesta apuja, jos täällä ei ole tätä kukaan tutkinu?
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni

Yhteistyössä