Toiveissa vauva 2021

Täällä taisi olla useampi, jotka tutkituttaneet kilppariarvonsa? Minkälaisia arvoja lääkärit ovat suositelleet, kun toiveena raskaus? Onko jollain ollut ths ja T4V viitteissä, mutta T3V ei hyvä?
T3V ei ole mitattu.
Viimeisin TSH oli 4 ja T4V ehkä 15? En silti saanut lääkitystä, perusteena se, että arvo heittelee runsaasti (labrat 1/2020, 12/2020, 2/2021) ja lääkitys on usein lopullinen - ei haluta aloittaa turhaan. Kontrolli loppukesällä.

En jaksa ahdistua enää vaikka tiedän että arvot ei ole raskautumisen kannalta optimaaliset. Eli yritän luottaa ammattilaisiin vaikka kovasti luulen että lopulta se lääkitys aloitetaan kuitenkin. Kyllä harmi jos tää päätyy siihen että odotellaan tää vuosi kunnes mahdollisesti lapsettomuusdiagnoosiin tyroksiini on sit eka hoitokeino kuitenkin. Mutta näillä mennään nyt.
 
T3V ei ole mitattu.
Viimeisin TSH oli 4 ja T4V ehkä 15? En silti saanut lääkitystä, perusteena se, että arvo heittelee runsaasti (labrat 1/2020, 12/2020, 2/2021) ja lääkitys on usein lopullinen - ei haluta aloittaa turhaan. Kontrolli loppukesällä.

En jaksa ahdistua enää vaikka tiedän että arvot ei ole raskautumisen kannalta optimaaliset. Eli yritän luottaa ammattilaisiin vaikka kovasti luulen että lopulta se lääkitys aloitetaan kuitenkin. Kyllä harmi jos tää päätyy siihen että odotellaan tää vuosi kunnes mahdollisesti lapsettomuusdiagnoosiin tyroksiini on sit eka hoitokeino kuitenkin. Mutta näillä mennään nyt.
Ymmärrän, turhautumista muutenkin aiheuttaa pitkä yritys ja sitten jos vielä joutuu vähän miettimään tuota kilpirauhasen toimintaa. Minulla aloitettiin heti lääkitys vaikka lievä vajaatoiminta, oireet kyllä ollut vuosikausia ja aina siinä rajalla. Meillä oli lähes vuosi jo yritystä takana siinä kohtaa. Ja ajatuksena, että jos hoitoihin menemme, niin pitää olla riittävän hyvällä tasolla. Ja hoitoihinhan sitten jouduimmekin/pääsimmekin. Meniköhän 8-9kk, että oli arvot ok. Olo lähti kohenemaan kyllä heti. Tiedän useamman, jotka tuleet heti raskaaksi, kun thyroxin vajaatoimintaan aloitettu. Harmi, että ei ollut vain siitä kiinni, höh, olis jo ehtinyt synnyttää vaikka kuinka hyvin tässä lääkityksen alkamisen jälkeen. Ja itsekin ajattelen, asiantuntijat tietää, kyllä auttavat meitä. Vaikka tietenkin mielleläni etsin netistä tietoa hehe.
 
Roskishaamua pukkaa :)



Tänään dpo 8 ja aamutestiin (apteekin herkkä) oli piirtynyt roskishaamu myöhemmin. Aamulla katsoin että ihanniinkuin tässä olisi jotain, mutta taidan kuvitella.
Nojoo, tiedän että turha innostua, mutta toisaalta oon käyttänyt vuoden sisään melkoisen määrän raskaustestejä ja roskishaamu on aina tullut vaan sellaisella kierrolla, kun hedelmöittyminen on tapahtunut.

Mun iho on ollut jo hetken ihan räjähtänyt, vaikka normaalisti jokunen näppy tulee vasta pari pvä ennen menkkoja.
Väsyttää taas niin että silmät kirvelee, vaikka nukun hyvin. Alaselkää vähän tykyttelee. Tänään pukkas taas migreeniä, mikä on aina ennen plussaa.

Mutta saapi nähdä.
 
T3V ei ole mitattu.
Viimeisin TSH oli 4 ja T4V ehkä 15? En silti saanut lääkitystä, perusteena se, että arvo heittelee runsaasti (labrat 1/2020, 12/2020, 2/2021) ja lääkitys on usein lopullinen - ei haluta aloittaa turhaan. Kontrolli loppukesällä.

En jaksa ahdistua enää vaikka tiedän että arvot ei ole raskautumisen kannalta optimaaliset. Eli yritän luottaa ammattilaisiin vaikka kovasti luulen että lopulta se lääkitys aloitetaan kuitenkin. Kyllä harmi jos tää päätyy siihen että odotellaan tää vuosi kunnes mahdollisesti lapsettomuusdiagnoosiin tyroksiini on sit eka hoitokeino kuitenkin. Mutta näillä mennään nyt.
Joo ymmärrän kyllä molemmat puolet! En mäkään siinä mielessä toivo, että arvoista löytyisi jotain, koska en tietenkään halua syödä lääkkeitä. Mutta sitten taas toivon, jos se näihin oireisiin auttaisi. Tuo on kyllä kurja ja niinkuin sanoit ni valitettavasti aika todennäköinen asia, että niitä lääkkeitä joudut kokeilemaan, jos tärppiä ei ala kuulumaan ilman apuja. Olis kyllä itselläkin tosi ristiriitaset fiilikset!

@minttuni minkälaisista arvoista sinulla on lähtenyt vajiksen hoito? Tuo minun lääkäri sanoi myös, että monilla tyroksiini tuo avun myös raskautumiseen, jos kroppa on oikeasti vajaalla ollut. Itsellä JOS jotain löytyisi, niin en tiedä, ehkä siinä kohtaa haluaisin saada ensin itseni kuntoon ja mahdollisen lääkityksen tasapainoon, ettei tarvisi raskauden ja uuden lääkkeen kanssa yrittää taiteilla. Että aktiivisempi vauvayritys jäisi hetkeksi tauolle. Mutta voihan olla että mitään ei todellakaan löydy. Meillä on tosiaan 2 lasta siunaantunut, mutta kestänyt on ja nyt kuopuksen jlk on oireet pahentuneet ja kiertokin selkeästi häiriintynyt/ovulaatiot heikentynyt. En tiedä vaikuttaako raskaudet kilpparin toimintaan heikentävästi senkin jlk kun vauva on syntynyt :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Jos tulee monta päivää ovis viivoja niin syynä voi olla ovuloimaton kierto. Mulla yhdessä kierrossa oli sellainen että tuli 5 päivää ovis plussa.
Tää oli mulle uusi tieto ja nyt taitaa itsellä olla sama juttu. Tiistain ultrassa ei näkynyt johtofollia, mutta eilen ja tänään on raskauskeijun halpaan ovisliuskaan tullut plussa (tänään tosi vahva), clearblue oli negatiivinen.
Mitenhän tuokin on mahdollista ja montakohan kertaa sitä on turhaan iloinnut ovulaatiosta, vaikkei sitä oikeasti ole ollutkaan.
 
Tän aamunen apteekin herkkä testiajalla:


Kyllä siinä kuvassakin ilmesesti jotain näkyy kun mieskin näki kuvassa. Dpo9.

Uskomatonta että oon tainnut neljä kertaa putkeen hedelmöittyä. Toki vielä tiedä kiinnittyykö tämäkään.

Mä muuten pysyn vielä tässä ketjussa, vaikka suurin osa on tainnut jo siirtyä eteenpäin. Jos tää jatkuu, niin meillä on laskettuaika 22.12.
 
Tää oli mulle uusi tieto ja nyt taitaa itsellä olla sama juttu. Tiistain ultrassa ei näkynyt johtofollia, mutta eilen ja tänään on raskauskeijun halpaan ovisliuskaan tullut plussa (tänään tosi vahva), clearblue oli negatiivinen.
Mitenhän tuokin on mahdollista ja montakohan kertaa sitä on turhaan iloinnut ovulaatiosta, vaikkei sitä oikeasti ole ollutkaan.
Onkohan mahdollista, että hormonit nousee ja kroppa yrittää irrottaa munarakkulaa, joka onkin sitten liian pieni/ei hyvä. Mä oon miettinyt tätä samaa, mulla on tullut kanssa plussia tikkuun turhaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Lili_86 ja minttuni
Tän aamunen apteekin herkkä testiajalla:


Kyllä siinä kuvassakin ilmesesti jotain näkyy kun mieskin näki kuvassa. Dpo9.

Uskomatonta että oon tainnut neljä kertaa putkeen hedelmöittyä. Toki vielä tiedä kiinnittyykö tämäkään.

Mä muuten pysyn vielä tässä ketjussa, vaikka suurin osa on tainnut jo siirtyä eteenpäin. Jos tää jatkuu, niin meillä on laskettuaika 22.12.
Kannattaa kokeilla muita testejä, noi apteekin herkät antaa turhia punertaviakin viivoja nykyään vaikkei olisikaan raskaana.
Toki toivon että olet (y) :)
 
Kannattaa kokeilla muita testejä, noi apteekin herkät antaa turhia punertaviakin viivoja nykyään vaikkei olisikaan raskaana.
Toki toivon että olet
Samoja oon käyttänyt ennenkin, ei oo tullut mitään viivaa tai roskishaamuja sillon kun en oo ollut raskaana. Ja sama kaikilla muillakin testeillä. :) Mulla ei oo joulukuun jälkeen ollu yhtään normaalia kiertoa, ja ennen sitä monta hedelmöittymätöntä kiertoa, ja aina alottanut testaamisen noin dpo 9. Muutaman testin oon tehnyt vuoden sisään :D
Tosiaan nyt neljäs kierto putkeen missä alkaa tulla viivoja ja menee tosi samalla kaavalla. Ensin kuvittelen näkeväni jotain. Sitten roskishaamua. Sitten ihan haalea haamu jne. Nyt vahvistunee hiukan ja sitten joko kemiallinen tai jatkuu.
 
Samoja oon käyttänyt ennenkin, ei oo tullut mitään viivaa tai roskishaamuja sillon kun en oo ollut raskaana. Ja sama kaikilla muillakin testeillä. Mulla ei oo joulukuun jälkeen ollu yhtään normaalia kiertoa, ja ennen sitä monta hedelmöittymätöntä kiertoa, ja aina alottanut testaamisen noin dpo 9. Muutaman testin oon tehnyt vuoden sisään
Tosiaan nyt neljäs kierto putkeen missä alkaa tulla viivoja ja menee tosi samalla kaavalla. Ensin kuvittelen näkeväni jotain. Sitten roskishaamua. Sitten ihan haalea haamu jne. Nyt vahvistunee hiukan ja sitten joko kemiallinen tai jatkuu.
Hyvä jos sulla ne toimii :) Toi oiskin se paras mahdollinen eteneminen, mä vaan aina kuvittelen näkeväni jotain ja sit se jää siihen :ROFLMAO:
Viime kierrossa tosin tuli kyllä selkeä viivanpaikka ihan kuvaankin näkyviin.
Testaatko huomenna uudestaan?
Mulla oottelee joku herkkä testi raskauskeijulta su. Aamua varten..:X3::geek:
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Hyvä jos sulla ne toimii Toi oiskin se paras mahdollinen eteneminen, mä vaan aina kuvittelen näkeväni jotain ja sit se jää siihen
Viime kierrossa tosin tuli kyllä selkeä viivanpaikka ihan kuvaankin näkyviin.
Testaatko huomenna uudestaan?
Mulla oottelee joku herkkä testi raskauskeijulta su. Aamua varten..
Joo testaan! Predictor early odottelee huomenna :) mies toi apteekista kaikki herkät testit :D en malta pitää välipäiviä. Oon huomannut, että mulle on vaikeampaa odottaa sitä että voin testata kun testata joka päivä vaikkei mitään näkyiskään. Päivät menee nopeammin sillon. Päivät ovulaatiosta eteenpäin kuluu tuskastuttavan hitaasti kunnes alan testaamaan.

No toivotaan että tää ois viimenen kierto hetkeen testien kanssa ja saatais se jouluvauva ❤
 
Joo ymmärrän kyllä molemmat puolet! En mäkään siinä mielessä toivo, että arvoista löytyisi jotain, koska en tietenkään halua syödä lääkkeitä. Mutta sitten taas toivon, jos se näihin oireisiin auttaisi. Tuo on kyllä kurja ja niinkuin sanoit ni valitettavasti aika todennäköinen asia, että niitä lääkkeitä joudut kokeilemaan, jos tärppiä ei ala kuulumaan ilman apuja. Olis kyllä itselläkin tosi ristiriitaset fiilikset!

@minttuni minkälaisista arvoista sinulla on lähtenyt vajiksen hoito? Tuo minun lääkäri sanoi myös, että monilla tyroksiini tuo avun myös raskautumiseen, jos kroppa on oikeasti vajaalla ollut. Itsellä JOS jotain löytyisi, niin en tiedä, ehkä siinä kohtaa haluaisin saada ensin itseni kuntoon ja mahdollisen lääkityksen tasapainoon, ettei tarvisi raskauden ja uuden lääkkeen kanssa yrittää taiteilla. Että aktiivisempi vauvayritys jäisi hetkeksi tauolle. Mutta voihan olla että mitään ei todellakaan löydy. Meillä on tosiaan 2 lasta siunaantunut, mutta kestänyt on ja nyt kuopuksen jlk on oireet pahentuneet ja kiertokin selkeästi häiriintynyt/ovulaatiot heikentynyt. En tiedä vaikuttaako raskaudet kilpparin toimintaan heikentävästi senkin jlk kun vauva on syntynyt
Minulle tuntui selkeältä lääkkeen aloitus, kun oireet ihan selkeitä. Ja kai toivoin, että se auttaisi raskautumiseen, kun olin muilta kuullut hyviä kokemuksia. Tsh oli 5-6 välillä ja t4v 14, jos muistan oikein kun nyt en pääse katsomaan papereita. Mutta siis lievä vajis verikokeiden pohjalta, mutta toisaalta oireet hyvin selkeät ja lääkityksen myötä poistuneet. Että on siitä apua ollut, vaikka raskaus ei ole alkanut. Tyytyväinen olen siis (y)
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja chili_
Plussatuulet sen kun jatkuu, hienoa! Luo uskoa tulevaan.
Väki alkaa selkeästi valua jo tuonne 22-ryhmään. Mulle laskuri näyttää la 31.12 jos vielä tästä kierrosta tärppäisi.
Täällä nyt dpo1 ja piinapäivät menossa. Mulla on jatkunut viime kuun ovulaatiosta lähtien rintojen aristelu ja pahoinvointi lähes päivittäin, joten en osaa sitä enää miksikään oireeksi laskea. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
 
V A U V A 2021

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi PUNAISELLA
Ilmoitathan
PUNAISELLA päivityksesi, jotka haluat listaan.
Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa : )
Kiertopäivä ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan! :)

★★★★★★★★★★★★★★★★★

9.4.2021 Perjantai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Zanma,ya 10/16, 1.lapsi
+ Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Haaveilija-31, ya 5/18, 4.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
+Malia, ya 8/18, 1. lapsi
+ Kikkakolmas, ya 8/18, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
+ Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
+ Amadecasa, ya 9/18, 2. lapsi
+ Sabs, ya 9/18, 1.lapsi
+ Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
+ haaveistatotta, ya 11/18, 3 lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
+ Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Hennuliini86, ya 5/19, 6. lapsi (miehen 1. lapsi)
+ Titi-Love, ya 5/19, 2. lapsi
+ Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Taikinatonttu, ya 7/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
+ Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Minouche, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
+ Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
+ illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
+ Deneb, ya 10/19, 1.lapsi
+ Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
+ Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
+ Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Krippis, ya 11/19, 1.lapsi
+ Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Hamsteri20, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
+ Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
+ Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
+ Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
+ Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
+Mäyh, ya 3/20, 1.lapsi
+Chai89, ya 3/20, 2.lapsi
+ Luumumuumi, ya 3/20, 1. lapsi
Spekulaattori82, ya 4/20, 3. lapsi
Petronella09, ya 4/20, 5.lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
+ Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Iinanen, ya 4/20, 2.lapsi
+ Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+ Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
+ 3milia, ya 4/20, 1.lapsi
+ Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
+ Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
+ Nokare, ya 4/20, 1.lapsi
Wbä, ya 4/20, 3.lapsi
Goodway, ya 4/20, 1.lapsi (miehen 3.lapsi)
+ Paatuska, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
+ Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
+ Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
+ -Lounatuuli-, ya 5/20, 1.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
+ Mansikka3, ya 5/20, 3.lapsi
+ Rougemoux ya 5/20 2.lapsi
+ Rust ya 5/20, 2.lapsi
+ helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
+ pikkumyyläine, ya 6/20, 1.lapsi
+ Pumpuli1, ya 6/20, 1.lapsi
Syyskuu-08, ya 6/20, 3. lapsi
+ Aniaj, ya 6/20, 3.lapsi
+Tiukuna, ya 6/20, 1. lapsi
+kakkulapio, ya 6/20, 1.lapsi
Haavekuvia, ya 6/20, 2. lapsi
Toive23, ya 6/20
innap, ya 7/20, 2.lapsi
+ Heemilia, ya 7/20, 4.lapsi
+ AnnMariii, ya 7/20, 2.lapsi
+ Nipsuneiti83, ya 7/20, 3.lapsi
+ Pandanen, ya 7/20, 2.lapsi
+ Hermitcrab, ya 7/20, 1.lapsi
+ Kansallisrotta, ya 7/20, 1. lapsi
+ Coguine, ya 7/20, 2. lapsi
Ewa87, ya 7/20, 2. lapsi (miehen 1. lapsi)
+ Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
+ nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
SS, ya 8/20, 4. lapsi (miehen 1. lapsi)
Bb-8, ya 8/20, 3.lapsi
Huumis, ya 8/20, 2. lapsi
+ Hisulius/ ya 8/20 / 2.lapsi
Soffia29 ya 8/20, 1. lapsi
+ 5xäiti, ya 08/20, 6. lapsi
+ Kuumeilija40, ya 08/20, 2. lapsi
+ Inkivilla, ya 09/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
+Liljannuppu, ya 9/20, 2. lapsi
Suhveli, ya 9/20, 4. lapsi
Opiskelijamimmi, ya 9/20, 1. lapsi
SannuB, ya 9/20, 2. lapsi
+Tuttelituu, ya 9/20, 3. lapsi
Meemuli, ya 9/20, 1.lapsi
+ Lillium, 9/20, 3. lapsi
+ Elviira32 ya 9/20, 3. Lapsi
+ Nuorena äidiksi, ya 10/20, 1.lapsi
Henkkuliini, ya 10/20, 2.lapsio
+Lilaaa, ya 10/20, 2.lapsi
Chili,ya 10/20, 3.lapsi
+ Talvilintu, ya 10/20, 2. lapsi
Mansikka_maanantai, ya 10/20, 1. lapsi
SandraB, ya 10/20, 2. lapsi
+ Kimallus, ya 10/20
+ Toivojatintti, ya 10/20, 2. lapsi
+ Loree, ya 11/20, 1.lapsi
+ Satsuma_, ya 11/20. 2 lapsi
+ Rosmarin, ya 11/20, 3.lapsi
Daisy01, ya 11/20
Lavender_,ya 12/20
+Nuunuu-84, ya 12/20
+ Huuma 40+,ya 12/20
Samppa40,ya 12/20, 3.lapsi (miehen 1. lapsi )
Scarletta, ya 12/20, 1.lapsi
Sdff, ya 1/21, 2.lapsi
+ Liilja, ya 1/21, 3.lapsi
Toiveikas1992, ya 01/21, 1.lapsi
+Jennie_, ya 2/21, 1.lapsi
Neitperhoinen, ya 2/21, 5.lapsi
+Äitionnellinen ,ya 2/21? 3. lapsi
+ Hulda_84 ,ya 2/21? 3. lapsi
Marsku88 ,ya 2/21, 3. lapsi
Alocasia,ya 2/21, 2. lapsi
Leonida, ya 2/2021, 1. Lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Ewa87...................kp 43/28
Krippis...........kp 38/22-24
Suhveli..........kp 28/27
Toiveikas1992.....kp 27/24-36
Lavender_........kp 27/25
Marsku88..........kp 26/31
Leonida.......kp 23/29-30
Mamtobe.....kp 23/28
Daisy01.....kp 19/34
Scarletta....kp 15/27-28
Sinisilmät....kp 12/29
Töppönen.....kp 11/26
Meemuli.........kp 5/35-43
Chili_..............kp 5/28-29

★★★★★★★★★★★★★★★★★

Krippis................dpo 27
Suhveli.....dpo 12
Leonida......dpo 6
Scarletta.....dpo1

★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Kävin tällä viikolla yksityisellä gynellä ja gyne totesi, että todennäköisesti on jotain hormonihäikkää: kohdun limakalvo oli 4mm vaikka oli jo kp 15, eikä johtofollia näkynyt. Myöhemmin luin omakannasta käynnin kirjaukset, siellä luki, että munasarjat normaali/lievä PCO, AFC n. 10+12. Tätä hän ei maininnut kasvotusten. Tänään on tuntunut pinkeää kipua oikean munasarjan kohdalla.
Laboratoriotuloksissa kaikki oli viitearvoissa paitsi trombosyytit 463 ja leukosyytit 8,6. Kilpparit oli S-T4-V 13,67 ja S-TSH 2,86. Ensi viikolla selviää AMH ja gyne soittelee loppuviikolla.

Nyt kuitenkin surettaa ja on epätietoinen olo. Joutuuko näillä tuloksilla kuitenkin kituuttamaan sen vuoden yrityksen, ennen kuin kunnalliselle pääsisi tutkimuksiin? Kun luin tuolta aiempia puheenvuoroja kilpirauhasarvoista, niin viittaako nuo kuitenkin lievään vajaatoimintaan? Tiedän, että ensi viikolla asiat selkiytyy, kun pääsee gynen kanssa juttelemaan puhelimitse, mutta kaipaisin jo nyt tiedonmurusia ja vertaiskokemuksia.
 
Minä ainakin näin selkeän haamun @huumis toivottavasti vahvistuu siitä. Minulla kanssa tänäaamuna ihan haalea haamujen haamu dpo 10 ja pari päivää pitää vielä kuukkeleita odotella. Mutta nyt on kuvioihin tullu joku ihan uusi vaiva, nimittäin pyörtyily/ jäätävä heikotus. Toissapäivänä piti tilata mies lenkiltä hakemaan kun ei jalat kestäneet alla, ja tänään töissä sama juttu tehtävällä kun piti pitkään seisoa. Katsoin vielä paineet/ saturaatiot/ verestä olisiko sokerit tai suolot yms. Pielessä mutta nou. Ainoastaan lämpö 37,6 joka ollut koholla jo viikon. Tosi inhottava vaiva mistä ikinä johtuukaan, edellisen kerran pyörryin esikoista odottaessa rv 12+ jotain kun seisoin pitkään ukkini kuolinvuoteen äärellä. Kenelläkään muulla samaa vaivaa?
 

Yhteistyössä