IVF/ICSI-hoidoissa oleville/sinne joutuville

Pakko kommentoida koskien apteekkien tietämykseen... Että mulle ei kyl osattu antaa ees oikeeta neulaa. Aikasemmin kun söin tablettina hormoonia ja sit hain irrotuspiikin apteekista ja siinä ei tullu mukana ku aine, niin otin sit sellasen ihan kunnonneulan jota käytetään tyyliin labrassa :D sen sit pistin ihanalle ja mietin et apua jos tämmösiä neuloja tarvii pistää jatkossakin :D Nooh eipä sit tarvinnu, vaan tää oikee pistosneulahan on tosi lyhyt :). Mut siis mulle ei osattu ees tätä vertaa kertoo apteekissa ;).
 
Pakko kommentoida koskien apteekkien tietämykseen... Että mulle ei kyl osattu antaa ees oikeeta neulaa. Aikasemmin kun söin tablettina hormoonia ja sit hain irrotuspiikin apteekista ja siinä ei tullu mukana ku aine, niin otin sit sellasen ihan kunnonneulan jota käytetään tyyliin labrassa :D sen sit pistin ihanalle ja mietin et apua jos tämmösiä neuloja tarvii pistää jatkossakin :D Nooh eipä sit tarvinnu, vaan tää oikee pistosneulahan on tosi lyhyt :). Mut siis mulle ei osattu ees tätä vertaa kertoo apteekissa ;).
Totta kyllä, ehkä olisi oikeampi sanoa että apteekkien PITÄISI osata neuvoa... Itsekin mm. ostin ekaa kertaa Lutinusta ja apteekissa sanottiin etteivät osaa neuvoa sen käytössä, mutta olen varmaan saanut ohjeet tai jotain siihen tyyliin. Jostain tuotteesta taas kysyin saako antaa vauvalle ja farmaseutti alkoi suunnilleen googlailemaan, sillä sen vastauksen minkä sain olin kyllä löytänyt netistä itsekin.
 
@Nato kovasti voimia hankalassa tilanteessa. Et ole ainoa, jonka mies väsyy hoitoihin ja stressaavassa tilanteessa sanoo tyhmästi tai jopa haluaa perua hoidot. Toivottavasti saatte juteltua.

@Helmi-21 tervetuloa mukaan! Itselläni on punktiot aina mennyt hyvin. Ensimmäisellä kerralla otin rauhoittavan esilääkkeen, mutta seuraavilla kerroilla en ole ottanut, kun siitä meni koko päiväksi pää ihan sekaisin ja nukuin punktion jälkeen heräämössä pari tuntia. Seuraavilla kerroilla olen päässyt operaation jälkeen nopeasti kotiin. Minulla ei ole hyperi-riskiä ja olen toipunut suunnilleen viikossa. En ole tarvinnut sairauslomaa, mutta liikunta on pelkkää rauhallista kävelyä 2 viikkoa.

@Jeppis83 mikä tilanne sinulla on nyt, kävitkö uudelleen verikokeessa?
 
  • Tykkää
Reactions: Nato
@Nato kovasti voimia hankalassa tilanteessa. Et ole ainoa, jonka mies väsyy hoitoihin ja stressaavassa tilanteessa sanoo tyhmästi tai jopa haluaa perua hoidot. Toivottavasti saatte juteltua.

@Helmi-21 tervetuloa mukaan! Itselläni on punktiot aina mennyt hyvin. Ensimmäisellä kerralla otin rauhoittavan esilääkkeen, mutta seuraavilla kerroilla en ole ottanut, kun siitä meni koko päiväksi pää ihan sekaisin ja nukuin punktion jälkeen heräämössä pari tuntia. Seuraavilla kerroilla olen päässyt operaation jälkeen nopeasti kotiin. Minulla ei ole hyperi-riskiä ja olen toipunut suunnilleen viikossa. En ole tarvinnut sairauslomaa, mutta liikunta on pelkkää rauhallista kävelyä 2 viikkoa.

@Jeppis83 mikä tilanne sinulla on nyt, kävitkö uudelleen verikokeessa?
Joo kävin torstaina verikokeissa. Hcg oli noussut ma 391-> to 465. Ei siis ole noussut tarpeeksi eli ei ole normi raskaus kyseessä. Mulla on kuin normi menkat meneillän. Maanantaina uusi verikoe. Toivottavasti hcg olisi laskenut ”nolliin” ettei tarvii lääkkeellisesti tyhjentää tms. Harmi juttu ettei onnistunut. Tulee varmaan taukoa kierron verran. Meillä on vielä 2 alkiota pakkasessa.
 
Pakko kommentoida koskien apteekkien tietämykseen... Että mulle ei kyl osattu antaa ees oikeeta neulaa. Aikasemmin kun söin tablettina hormoonia ja sit hain irrotuspiikin apteekista ja siinä ei tullu mukana ku aine, niin otin sit sellasen ihan kunnonneulan jota käytetään tyyliin labrassa sen sit pistin ihanalle ja mietin et apua jos tämmösiä neuloja tarvii pistää jatkossakin Nooh eipä sit tarvinnu, vaan tää oikee pistosneulahan on tosi lyhyt . Mut siis mulle ei osattu ees tätä vertaa kertoo apteekissa .
Mulla apteekista samanlaisia kokemuksia (riippuu paikkakunnasta!). Mä kun viimeeks hain muistaakseni Orgalutrania niin se farmaseutti kysyi MINULTA että millaisen neulan tarvitsen?! Mistä minä tietäisin :O
Siinä oli muutakin sähläystä, mutta jäi aika outo fiilis että itse pitäisi tietää ja tutkia (googlettaa) kaikki. Lääkärillekkin mennessä pitäisi suunnilleen olla hajuilla mikä itseä vaivaa.

@Jeppis83 toivotaan, että kaikki sujuu niin hyvin kun vaan tilanteessa voi sujua. Voimia ja paljon halauksia sinulle.

Meillä sotakirveet on taisteluasemassa. Aihe on niin arka, että molemmilla näköjään heittää kupin ympäri helposti. Ja todellakin tuli itselle siitä lauseesta olo, että turhaanko me ollaan näitä tahkottukkin.

Paikallisesta sairaalasta tuli kirje, "tervetuloa suunnittelukäynnille maaliskuun lopussa". Tekis mieli soittaa, että eikö sitä voi skipata ja laittaa meitä luojan tähden nyt siihen icsi jonoon jollekkin paikkakunnalle!? Ensikäynnillähän suunnitellaan ja sitten vasta lähete. Sitten käsittelyaika 3-6kk ja päläpälä niin tässähän tosiaan menee vuoteen 2022 heittämällä.
Äh, en tiedä. Kylläpäs tää tulehtuikin pahasti tää tilanne. Mä jäin sairaslomalle - luojan kiitos. Nyt jos koskaan se tulee todellakin tarpeeseen.

Iso kiitos kaikille siskoille kaikista vastauksista ja jutuista. Niinkuin aiemminkin sanoin, tää palsta on kaikki mitä mulla on ja tämä tuki täällä on korvaamatonta. Kiitos.
 
Joku ilmeisesti yrittää kirjoittaa tuohon vanhaan IVF-ketjuun kun se on hypännyt etusivulle vaikkei uutta viestiä siellä näykkään kun se ketju sekosi. Toivottavasti löytää tiensä tänne uuteen ketjuun!
 
Höh, muakin hämäsi tuo vanha ketju kun tuli joku notifikaatio että uusi viesti tullut siihen ketjuun. Tän ketjun uusista viesteistä ei sitten mitään notifikaatiota olekaan tullut. Ei oo kovin toimiva tää uusi versio palstasta kyllä.
 
Heips!

Täällä oli tänään toka ultra ja perjantaina olis keräyspäivä ja ens ke sit istutus jos kaikki menee hyvin. Alkaa kyl jänskittää toi keräys ja toki vähän sekin et mikä on lopullinen saldo munarakkuloiden suhteen.
En tiiä mitä sitä muksuille kotona tarinoi jos oon kovin kipee....
 
Moikka! Oon tänne piinailijana kirjoitellut ja haluaisin nyt kirjoittaa teille meidän tarinan,jos se saisi vaikka toivoa nostatettua silloin,kun on toivoton olo. Toiseksi mieli varmaan käsittelee edelleen hoitoja, jotka oli henkisesti ihan super raskaita, en olisi ikinä voinut kuvitella mitä henkisesti tuleman pitää! Vähintään sen verran rankkaa se oli miehelle, joka suomalaiseen tapaan ei puhu eikä pukahda vaikka raskasta olikin.

Tänään tuli 3 vuotta siitä kun mentiin ensi käynnille. Miehellä ikää yli 30v, mulla alle. Mulla myös entisestä suhteesta kaks luomua.
Minussa ei "vikaa", en missään nimessä tarkoita pahalla,en vaan osaa muotoilla nyt muuten.
Miehellä vähän siittiöitä. VÄHÄN. ei puhuta tuhansista, eikä edes sadoista. Puhutaan alle sadasta. Alle viidestäkymmenestä.
Lyhyen kaavan ICSI yksityisellä.

1. Icsi meni punktioon asti ok, olisiko kymmenkunta saatu kerättyä, kunnes ilmoitettiin että miehen näytteessä ei lainkaan siittiöitä. Solut pakastettu liian myöhään. Kaikki piikit,punktiot, pelot ja itkut turhaan.
Mies sanoi että tehdään kuten haluan, missään nimessä ei vaadi lähtemään moiseen rulianssiin uudestaan, super piikkikammo ja gynekammo, punktio ei ollu helpoin.

2.icsi suoraan seuraavaan kiertoon,halusin välittömästi uudestaan. Edellisestä kerrasta viisastuneena, näytteitä otettiin mieheltä siihen asti että pakkaseen saatiin varalle punktiopäivää varten.

1.tuoresiirto 4/18 nega. Itku.
1.pas 5/18 plussa! Olipa nopeeta ja molemmat niin onnessaan. Noh, hcg oli kuitenkin vaan 46 eikä lähteny tuplaantumaan oikein. Kesäkuun aikaan kävin 3x päivystyksessä kipujen ja vuotojen takia, hcg kävi reippa 500 heittelehtien, epäiltiin ku, myöhäistä kiinnittymistä, annettiin toivoa ja otettiin pois. Juhannusviikolla kaikki epäselvä raskausmateriaali tuli itsestään pois.
2.pas 8/18 nega.

Siihen loppu meidän pakkasvarastot ja rahat. Yli 10 000e meni sinne.
Saatiin yksityiseltä lähete julkiselle sillon elokuussa ja ensikäynti siellä lokakuussa jo! Mentiin sinne, siellä oli joku yleinen vika että ei saa auki potilastietojärjestelmiä. Ei oo totta. Ooteltiin ja ei toimi. Kysyin jos hakisin yksityiseltä meidän paperit, jos eivät niitä löydä, ne kun ei näy omassa kannassa. Ei onnistu, otetaan seuraava aika.
Kyllä suoraan sanoen vitutti. Näin jälkeenpäin tuo tauko teki hyvää.
Saatiin aika 11/18. Suoraan seuraavista menkoista aloitetaan icsi.

3.icsi 12/18, ei tuoresiirtoon hyperin takia. Aha. Ei passia tammikuussa, kun ovis sattui väärälle päivälle, meillä oli siis pakkasessa 3blastoa.
Ei passia helmikuussa, taas väärälle päivälle ovis. Kirottu sunnuntai ja maanantai.
1.pas 3/19 josta plussa. Varovaisin mielin iloinen, onnellinen, aikaiset testailut pp5 alkaen josta viiva tummeni vaan. Odotettu murunen syntyi hieman ennenaikaisesti mutta kaikki meni hyvin!
Ei menny synnytyksestä kauaa kun alettiin jo puhumaan sisaruksesta. Viime vuonna toukokuussa soittelin ja kyselin, ainoa este imetys. No, sanoin että otan yhteyttä kun lopetus on ajankohtaista, en sen takia lopeta. Ekaa imetin 9kk,toista 7kk, kolmatta 9kk, lopetus tuli luonnostaan.

2.pas 9/20 nega. Haamua näytti joku testi, mutta kun tässä on näitä seurannut niin onpas aika paljon viallisia testejä hyvissäkin merkeissä. Typerää. Hcg otettiin automaattisesti myös verestä,ei kiinnittymisen yritystä.

3.pas 10/20 josta plussa. Tässä mennään nyt rv 20+3.

Monenmoista mahtuu näinkin lyhyeen aikaan, monet kun on käynyt pidempäänkin hoitoja. En ymmärrä miten joku jaksaa, henkisesti niin rankkaa!
Sen haluan sanoa, että passissa jos ovis osuu väärälle päivälle, se vituttaa, mutta huokase se kuukaus. Ota viiniä, käy juoksulenkillä, tee semmosia asioita mitä tuskin seuraavaan 9kk et tee. Toki huomioiden korona, mutta ymmärrätte mitä tarkoitan.

Jutelkaa puolison kanssa. Kaikki pyörii sen ympärillä joka joutuu itseään pistelemään, mutta on se vaikeaa toisellekkin osapuolelle katsoa ja kokea vierestä samat asiat.

Huhheijjaa kun tuli pitkä teksti, mutta kivi putos sydämeltä kun sain tätä tekstiä kirjoittaa. Vaikka hoidoista on kulunut aikaa, ja toivottua tulostakin tulee, mutta ne hoitojen käsittelyt on kyllä super tärkeitä.
Nää palstat on monen pelastus, jos ei ole ketään kavereissa jotka on käyny samoja asioita läpi. Kyllä pari kaveriani kuunteli mielellään, mutta ei se ole sama asia kun jutella semmosen kanssa joka tavallaan tietää mistä puhutaan.

Kaikkea hyvää teille ja tuleville palstalaisille, toivotaan kaikille onnea ja pitkiä hermoja hoitojen ja sen mukaan parisuhteiden parissa, tämä "testaa" parisuhteen laatua paremmin kun ikean reissu, siitäkin ollaan onneks joskus selvitty.

Jos joku haluaa, tuntuu siltä, niin mulle voi laittaa yv ja kuuntelen, juttelen ja olen tukena parhaani mukaan <3 vertaistuki on se paras tuki, ainakin itselle. Haluan olla se tuki jollekkin, joka on sitä mulle joskus ollut.
 
vierailija
Täällä sellainen tilanne, että pas tehty täysin lääkkeelliseen kiertoon 4.2. Viime viikolla testasin haamun joka hienosti vahvistui plussaksi. Eilen virallinen testipäivä ja plussaa näytti edelleen. Kuitenkin nyt muutaman päivän ajan tullut pyyhkiessä vuotoa.. näyttäisi olevan runsasta valkovuotoa mikä värjääntunyt vaaleanpunaiseksi. Ei siis suoraan verta. Kerroin tästä hoitajalle kun soitin plussasta, mutta sanoi että todella yleistä alkuraskaudessa ja varsinkin hoitoalkusissa. Onko kenelläkään kokemusta?? Ei uskalla iloita plussasta kun pyyhkiessä tosiaan jää paperiin epämäärästä tuhrua.. Pikkuhousunsuojaan asti ei ole tullut. Käskettiin vain seurata ja ottaa yhteyttä jos tulee kipuja/vuoto pahenee. Pelottaa!
 
@Sabriiiina olipa hienosti kirjoitettu! Luin ihan parikin kertaa tekstin läpi <3

Vierailija:
Lueskele tätä ketjua taaksepäin tai alusta loppuun, huomaat että nuo hyvin runsaatkin vuodot ovat erittäin normaaleja nimenomaan lääkkeellisissä siirroissa. Vuoto kuulostaa hyvin niukalta ja pieneltä, en olisi hädissäni sinun tapauksessa vaikka se säikäyttääkin! Tsemppiä!
 
  • Rakkaus
Reactions: Sabriiiina
@Sabriiiina ihanaa kuulla onnistumis tarinoita ❤

Onhan lapsettomuus yks kipeimpiä ja henkisesti raskaimpia asioita jota joutuu käsittelee paljon. Sen edessä on niin voimaton. Ja ei mulla oo ketään kaveria tai henkilöä muuta ku mies jonka kanssa puhua. Niin koen myös että vertaistuki täällä on tosi arvokasta. Kiitos että olette ❤

Aurinkoa kaikkien päivään ja sitä toivoa joka välillä tuntuu olevan kadoksissa.
 
Viimeksi muokattu:
@Sabriiiina : kiitos kun kerroit historiasi. Antaa toivoa meille muillekin.

@Helmi-21 : tsemppiä huomiseen punktioon. Uskon että menee hienosti, toivotaan suurta saalista :) . Sanot vaan lapsille että äitillä on maha kipeä. Ei siitä niin kipeäksi tule että joutuu ihan kaksin kerroin olemaan (tai ei useimmiten tietääkseni ainakaan)

Kävin taas ma verikokeissa. Hcg oli vieläkin 45 eli huomenna uusi kontrolli. Toivottavasti olisi negatiivinen jotta pääsis suunnittelemaan seuraavaa siirtoa joka olisi varmaan maaliskuussa. Jos vaikka kolmas kerta toden sanois :) .

Täällä onkin hiljentynyt keskustelut kun tuli (onneksi) suuri plussa aalto ja moni on varmasti siirtynyt odottajien joukkoon.
@MammaMimosa mikä sun tilanne on?
 
Moikka!

Täällä kotiuduttu keräyksestä ja ei todellakaan ollut lainkaan paha. Aikas kivuttomasti meni ja nopeasti ohi. Toista pistoa en edes huomannut. Saalis 10 munasolua. Huomenna sit jännitetään biologin soittoa et montako alkioo saivat loihdittua. Ens ke sit siirto.

@Jeppis83 mikäs tilanne, joko oli hcg nollaantunut? Ja pääsettekö seuraavasta kierrosta uuteen yritykseen? Pidetään tosiaan peukkuja, että 3.kerta todensanoo

Tsemppiä kaikille ❤
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lumitalvi
Moikka!

Täällä kotiuduttu keräyksestä ja ei todellakaan ollut lainkaan paha. Aikas kivuttomasti meni ja nopeasti ohi. Toista pistoa en edes huomannut. Saalis 10 munasolua. Huomenna sit jännitetään biologin soittoa et montako alkioo saivat loihdittua. Ens ke sit siirto.

@Jeppis83 mikäs tilanne, joko oli hcg nollaantunut? Ja pääsettekö seuraavasta kierrosta uuteen yritykseen? Pidetään tosiaan peukkuja, että 3.kerta todensanoo

Tsemppiä kaikille
Kiva kuulla että punktio meni hyvin ja saalistakin tuli mukavasti. Jännä kuulla kuinka monta hedelmöittyi.

Hcg oli vieläkin 9 eli viikon päästä taas uusiks. Maaliskuussa sitten varmaan seuraava yritys.

Nyt alkaa hiihtoloma ja siirrän hetkeksi hoidot pois mielestäni ja nautin pari lasia kuohuvaa :) .
 
  • Tykkää
Reactions: Helmi-21
vierailija
Täällä ehdittiin iloita plussasta noin viikon, kun eilen vuoto runsastui ja raskaustesti näyttikin negaa. Huomenna soitto lääkärille ja kyselen jatkosta, pakkaseen jäi kaksi blastoa. On tää vaan ihan syvältä..
 
Moikka!

Täällä oli tosiaan perjantaina keräys josta saldona 10 munasolua. Näistä 8 kypsiä ja 4 niistä hedelmöittyi. Tänään soitti biologi ja kertoi että 4 hedelmöittynyttä jatkaa edelleen kasvuaan. Eli toiveikkaana tällä tietoa on sit keskiviikkona tuoresiirto ja 3 saatas pakkaseen.

Onko täällä muuten muita joilla aikasempi raskaus tehty sektiolla ja nyt hoidoissa? Kun lääkäriä jostain syystä tuntuu mietityttävän mun sektioarpi kohdussa. Varas mulle keskiviikon siirtoonkin enemmän aikaa ku normaalisti. En sit hokassu vaan kysyy, että miksi? Mietin et joutuukohan ne tarkemmin kattoo sen paikan johon istuttaa, mut miks se olis yhtään enempää aikaa vievää.... Kiitos jos joku osaa valaista mua.
 
Helmille siis tämä vastaus, ei jostiqn syystä lainannut.

En tässä keskustelussa ole ollut mukana vuosiin, mutta vastaan kuitenkin mulla eka lapsi syntyi sektiolla ja ei sen jälkeen kyllä alkionsiirroissa sen enempää aikaa mennyt tai arven vaikutuksesta mihinkään puhuttu. Alkio laitetaan sinne syvälle kohtuun niin ei arpi ole siellä lähelläkään. Toki on riski, että alkio kiinnittyy arpeen. Onko sulla tarkistettu ultrassa arven kunto, oisko lääkäri sitä miettinyt jos ei ole vaikka katottu. Mulla on sektion jälkeen hoidoissa ekalla kerralla, kun hoitoja jatkettu katsottu arven kunto ja kun paksuus jne on ollut hyvä niin ei lääkärit siitä ole sen jälkeen maininneet.
 
@Caro87 kiitos vastauksesta.
On kohtua aikasemmin katsottu, että paksuus ok ja että kestää kolmannen raskauden. Siitä tosin aikaa 11 vuotta ja silloin raskaus päättyi keskenmenoon ja kaavintaan. Mulla siis 2 sektioo ja kahdesta keskenmenosta tehty kaavinnat. Nyt ku katselin tuota lääkärin epikriisiä perjantailta, niin siinä lukee et sektioarven kohdalla iso fenestraatioaukko.... Sen ku heittää Googleen niin tulee keskusteluja kohdun repeämästä. Mutta ei mulla kyllä oo kohtu koskaan revennyt...
 
@Caro87 kiitos vastauksesta.
On kohtua aikasemmin katsottu, että paksuus ok ja että kestää kolmannen raskauden. Siitä tosin aikaa 11 vuotta ja silloin raskaus päättyi keskenmenoon ja kaavintaan. Mulla siis 2 sektioo ja kahdesta keskenmenosta tehty kaavinnat. Nyt ku katselin tuota lääkärin epikriisiä perjantailta, niin siinä lukee et sektioarven kohdalla iso fenestraatioaukko.... Sen ku heittää Googleen niin tulee keskusteluja kohdun repeämästä. Mutta ei mulla kyllä oo kohtu koskaan revennyt...
Tarkottaako tuo sellaista "taskua"? Mitä siis usein tulee kun sektioita enemmän. Mulla on kolmas sektio nyt tulossa, toisen jälkeen lääkäri sanoi, että yhdessä kohtaa on arpipuutosta, eli tollanen tasku, mutta ettei raskauden kannalta ole huolestuttavaa. Lähinnä voi lapsettomuutta aiheuttaa jos kerää tulehdusmateriaalia sinne taskuun. Mut ei tonkaan varsinaisesti pitäs itse alkionsiirtoa vaikeuttaa mikä sulla todettu, jospa lääkäri haluaa vielä arven kunnon tsekata.
 
vierailija
Hei, kysyn täältä kun en oikein tiedä mistä muualta kysyä.. mulla endometrioosi/adenomyoosi alkuun suunniteltiin et kolme inssiä ja sit päästään ivf jonoon, yksi inssi tehty, yksi jäi miehen töiden takia välistä ja siitä soitin itku kurkussa klinikalle (hoidot julkisella) ja sovittiin että seuraavan kerran jälkeen päästään ivf jonoon mut nyt luulen että letrojen takia ovis olikin jo viikonloppuna :'( mitä luulette onkohan pakko käydä nää inssit ensin vai voinko vaatia että päästäisiin jo ivfään? Musta noi inssit tuntuu ihan höpö höpö hoidoilta, etenkin kun lääkäri sanoi että adenomyoosin takia kohtu on s kirjaimen mallinen eli vaikeuttaa mahdollista kiinnittymistä.. onko joku päässyt ivfään kulkematta näiden inseminaatio hoitojen kautta?
 
Hei, kysyn täältä kun en oikein tiedä mistä muualta kysyä.. mulla endometrioosi/adenomyoosi alkuun suunniteltiin et kolme inssiä ja sit päästään ivf jonoon, yksi inssi tehty, yksi jäi miehen töiden takia välistä ja siitä soitin itku kurkussa klinikalle (hoidot julkisella) ja sovittiin että seuraavan kerran jälkeen päästään ivf jonoon mut nyt luulen että letrojen takia ovis olikin jo viikonloppuna :'( mitä luulette onkohan pakko käydä nää inssit ensin vai voinko vaatia että päästäisiin jo ivfään? Musta noi inssit tuntuu ihan höpö höpö hoidoilta, etenkin kun lääkäri sanoi että adenomyoosin takia kohtu on s kirjaimen mallinen eli vaikeuttaa mahdollista kiinnittymistä.. onko joku päässyt ivfään kulkematta näiden inseminaatio hoitojen kautta?
Hei! Me päästiin IVF-hoitoihin suoraan. Toki johtui varmaan siitä, että silloin oli ikää jo 38 vuotta ja yritystä takana useampi vuosi.
 
Lara83
Me saatiin julkisella siirto inseminaatiohoidosta ivf-jonoon, kun kaksi turhaa inseminaatiota oli tehty. Mutta ei siis automaattisesti vaan pyytämällä erikseen lääkäriaika tätä keskustelua varten.

Joku kyseli, mitä kuuluu toistuvien keskenmenojen tutkintaan. Nyt osaan vastata vähän paremmin. Verikokeita siis, joku kromosomitutkimus ja sen lisäksi ainakin: prolaktiini, erytrosyytit, hemoglobiini, trombosyytit, RDW, leukosyytit, glukoosi, tyreotropiini ja tyroksiini sekä prolaktiini. Varmaan myös ultrattaisiin kohtu, munasarjat jne, mutta meillä tietty jo lapsettomuushoitojen yhteydessä on nuo tehty.
 

Yhteistyössä