Mustasukkaisuudesta/kateudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wiltsujohanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vääntöä taas;11656456:
Jos joku kertoo ongelmastaan, niin Wiltsu usein aloittaa samasta aiheesta oman ketjun, jossa kuvailee kuinka itseltä ne toisen ongelmat puuttuu. Sen toisen ketju sammuu, kun Wiltsu ottaa ohjakset. Wiltsun ketjussa usein sen ongelmaisen ongelmat vähätellään, eli lyötyä lyödään. Se toinen ei saa pyytämäänsä apua, kun Wiltsu vie kaiken tilan. Ymmärrätkö, vai vieläkö pitää vääntää?

Tiedätkö, mä seuraan tätä palstaa oikeasti aika tiiviisti (joo, tiedän, mulla ei ole oikeaa elämää jne.) mutta mä en ole havainnut mitään tällaista. Itse asiassa Wiltsu ei ole aikoihin edes kirjoitellut tänne. Ehdin jo kaipailla Wiltsua back.

Nyt Wiltsu on kirjoitellut tänne muutaman viestin, ja aloitti tämän uuden ketjun. Ihan asiallisen ketjun, jossa on hyvä aloitus. Ja sitten sinä (ja jotkut muut, vai kirjoitatko vain eri nikeillä?) tulee tänne haukkumaan pinnalliseksi ja ties mitä.

Wiltsu on vissiin joskus oikein tosissaan onnistunut ärsyttämään sua, ja nyt sun mielestä Wiltsu on paska. Okei, sulla on oikeus mielipiteeseesi. Mutta tämä mitä olet tähän ketjuun kirjoittanut, menee jo mun mielestä nettikiusaamisen puolelle. Aivan käsittämätöntä yhden henkilön haukkumista ja vainoamista.

Et ole edes rekannut itsellesi oikeaa nikkiä vaan ammut puskista (ilmeisesti) eri nikeillä Wiltsua haukkuen. Ja samalla olet itse omasta mielestäsi tosi kypsä ja aikuinen ihminen. Just.

Olen kuullut että se on pois niiltä ihmisiltä jotka ovat mustasukkaisia. Jos on jäänyt tunne elämältään lapsen tasolle, niin onhan tuollainen vihastuminen ihan ymmärrettävää, mutta että aikuinen ihminen on vittuuntunut toisen onnesta :(
Jos ihminen oikeasti ymmärtää mistä eri tunteen kumpuavat, ei ole tarvetta kokea pahaa oloa toisten onnesta.

Keneltä kuulit, naapurin Pentiltä? Mitä vitun "kokee pahaa oloa toisen onnesta", kertoiko Pentti tuonkin vai mistä sä näitä satuilet?

Viimeksi muokattu:
Tiedätkö, mä seuraan tätä palstaa oikeasti aika tiiviisti (joo, tiedän, mulla ei ole oikeaa elämää jne.) mutta mä en ole havainnut mitään tällaista. Itse asiassa Wiltsu ei ole aikoihin edes kirjoitellut tänne. Ehdin jo kaipailla Wiltsua back.

Nyt Wiltsu on kirjoitellut tänne muutaman viestin, ja aloitti tämän uuden ketjun. Ihan asiallisen ketjun, jossa on hyvä aloitus. Ja sitten sinä (ja jotkut muut, vai kirjoitatko vain eri nikeillä?) tulee tänne haukkumaan pinnalliseksi ja ties mitä.

Wiltsu on vissiin joskus oikein tosissaan onnistunut ärsyttämään sua, ja nyt sun mielestä Wiltsu on paska. Okei, sulla on oikeus mielipiteeseesi. Mutta tämä mitä olet tähän ketjuun kirjoittanut, menee jo mun mielestä nettikiusaamisen puolelle. Aivan käsittämätöntä yhden henkilön haukkumista ja vainoamista.

Et ole edes rekannut itsellesi oikeaa nikkiä vaan ammut puskista (ilmeisesti) eri nikeillä Wiltsua haukkuen. Ja samalla olet itse omasta mielestäsi tosi kypsä ja aikuinen ihminen. Just.

Mulle sama, onko sulla elämää vai ei.

Kyllä minä sen ymmärrän, että et näe Wiltsussa sitä mitä minä näen, ja osaan aavistaa syynkin siihen. Lopetan vääntämisen tähän, saat tulkita tämänkin kommentin puolestani miten tykkäät.

Ei Wiltsu mua erityisemmin liikuta, joskus saattaa vituttaa kun se pilaa toisten mahikset saada apua ja neuvoja. Mutta en usko, että Wiltsu tai sinä ottaa mitään opikseen kritiikistä, siihenkin on syynsä miksi ne ei mene perille, joten lopetan tähän.

En ole missään väittänyt että olisin tosi kypsä tai aikuinen.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja mees kyökkiis;11656486:
Keneltä kuulit, naapurin Pentiltä? Mitä vitun "kokee pahaa oloa toisen onnesta", kertoiko Pentti tuonkin vai mistä sä näitä satuilet?

On tullut ammatin ja aiheen kiinnostavuuden takia luettua muutama sata kirjaa ihmisen ajattelun mekanismeista. Lue sinäkin joskus pari kirjaa aiheesta, niin ei tarvitse vaeltaa pimeässä.

On tullut ammatin ja aiheen kiinnostavuuden takia luettua muutama sata kirjaa ihmisen ajattelun mekanismeista. Lue sinäkin joskus pari kirjaa aiheesta, niin ei tarvitse vaeltaa pimeässä.

Missä ihmeen pimeässä vaeltamisesta täällä jankataan usean eri nimimerkin voimin, ehkä täällä on ihmisillä elämänkokemusta sen verran, ettie tarvitse etsiä jotain mukateorioita kirjoista.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja ööö itelles;11656249:
Olipa kommentti. Mutta näinhän pinnallinen ihminen tulkaa toisia. Jos joku tulkkaa pintaa syvemmältä, niin silloin on muka pipo kireellä. Sulta puuttuu ilmiselvästi tuo mainittu aikuisen moraali, johon kuuluu mm. syvällisempi tapa tulkata toisia.

No onkos jonkun toisen ihmisen onni jotenkin tolta narskuhaukkujalta pois? EI OLE. Aloittaja vaikuttaa minusta onnelliselta parisuhteeseensa ja haluaa jakaa sitä muille. So what? Heillä menee tällä hetkellä hyvin ja olen siitä oikeasti iloinen. Tuskin tuo tilanne tulee loppuelämää jatkumaan (kokemusta on), mutta se, että heillä menee hyvin on hienoa ja ihanaa.

Jos joku oikeasti elää paskassa suhteessa ja harmittaa lukea näitä niin voi voi.

Alkuperäinen kirjoittaja Keräkaali;11656563:
No onkos jonkun toisen ihmisen onni jotenkin tolta narskuhaukkujalta pois? EI OLE. Aloittaja vaikuttaa minusta onnelliselta parisuhteeseensa ja haluaa jakaa sitä muille. So what? Heillä menee tällä hetkellä hyvin ja olen siitä oikeasti iloinen. Tuskin tuo tilanne tulee loppuelämää jatkumaan (kokemusta on), mutta se, että heillä menee hyvin on hienoa ja ihanaa.

Jos joku oikeasti elää paskassa suhteessa ja harmittaa lukea näitä niin voi voi.

No mikä on ton mummon motiivi hehkuttaa ja vertailla, jos toisella menee paskasti omassa suhteessa? Jos joku kirjoittaa autopalstalla että vitun kottero jätti tielle, niin ei siellä kukaan täysjärkinen avaa ketjua, jossa hehkuttaa kuinka oma auto kulkee vaikka jonkun toisen vitun kottero jätti tielle.

No mikä on ton mummon motiivi hehkuttaa ja vertailla, jos toisella menee paskasti omassa suhteessa? Jos joku kirjoittaa autopalstalla että vitun kottero jätti tielle, niin ei siellä kukaan täysjärkinen avaa ketjua, jossa hehkuttaa kuinka oma auto kulkee vaikka jonkun toisen vitun kottero jätti tielle.

No voi on sellaisia jotka kehuu omaa tai uutta autoa ja kuin hyvin kulkee jne. kun joku kertoo, että oma auto ruma, vanha auto ja jättää tielle. Aina on tuollaisia, joilla ei ole tunneälyä. Tai kun meillä on sitä ja tätä, niin eiköhän joku kerro siihen, että on ostanut jotain kotiinsa tai itselleen ja maksoi niiin paljon..

Viimeksi muokattu:

on osoittautunut, että tarve lukea satoja kirjoja ihmisen mielestä, osoittaa vain sen kuin hukassa ihminen itse on. Todellisuudessa sitä hakee vastausta silloin jollekin omalle ongelmalle.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja ihan käytäntö;11656908:
on osoittautunut, että tarve lukea satoja kirjoja ihmisen mielestä, osoittaa vain sen kuin hukassa ihminen itse on. Todellisuudessa sitä hakee vastausta silloin jollekin omalle ongelmalle.

Saattaahan se olla noinkin, tai sitten ei.

Ihmettelen vaan että, miksi tuo lukeneisuus ei näy vastauksissasi? Voihan niitä kirjoja lukea, mutta kun se sisältö ois hyvä ymmärtää myös tunteella, eikä vain järjellä.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja ihan käytäntö;11656908:

Ihmisellä jolla on tarve lukea on yleensä halu oppia uutta. Voihan sitä toki tallata koko elämänsä intuitiolla eli mutulla, mutta jos haluaa tutustua aikuisten oikeasti ihmismielen toimintaan, ei mutulla pitkälle pötkitä, kuten näitäkin juttuja lukiessa hyvin huomaa.

Ihmisellä jolla on tarve lukea on yleensä halu oppia uutta. Voihan sitä toki tallata koko elämänsä intuitiolla eli mutulla, mutta jos haluaa tutustua aikuisten oikeasti ihmismielen toimintaan, ei mutulla pitkälle pötkitä, kuten näitäkin juttuja lukiessa hyvin huomaa.

Autokoulussa opitaan teoriaa kirjasta, mutta et sä sillä kirjalla autoa aja. Elämää oppii vain elämällä eikä näitä palstoja analysoimalla.

Viimeksi muokattu:
On tullut luettua, mutta hyvin vähän tietoa on lukemalla saatu.
En ole tarvinnut algebraa enkä fysiikkaa mihinkään lukion jälkeen vaikka molemmista olen ällät kirjoittanut.
Uskonto ei mitään käyttöä, historia ei ole ollut ns. tarvetta, eikä vaikuta normaalielämään.
biologia, no joo, nice to know tietoa jne...

Vanhan kansan sanonta, elämä opettaa pitää minun kohdallani paikkansa.
Kaikki työhön liittyvä on opittu käytännössä vaikka alan koulutus onkin. Parisuhteeseen, lapsiin, elämään liittyvä on opittu käytännössä, joskus vaikeimman kautta.

Siitä huolimatta luen päivittäin runsaasti. Kirjastossa käyn kerran viikossa. lukeminen on pakopaikka. voi uppoutua teorioihin ja eri sovelluksiin vaikkei aio koskaan niitä kokeilla. Lukiessa pääsee pois reaalimaailmasta. Lukeminen tarjoaa minulle pakopaikan arjesta.

Jos olet kirjoittanut algebran? Salli mun nauraa.

On tullut luettua, mutta hyvin vähän tietoa on lukemalla saatu.
En ole tarvinnut algebraa enkä fysiikkaa mihinkään lukion jälkeen vaikka molemmista olen ällät kirjoittanut.
Uskonto ei mitään käyttöä, historia ei ole ollut ns. tarvetta, eikä vaikuta normaalielämään.
biologia, no joo, nice to know tietoa jne...

Vanhan kansan sanonta, elämä opettaa pitää minun kohdallani paikkansa.
Kaikki työhön liittyvä on opittu käytännössä vaikka alan koulutus onkin. Parisuhteeseen, lapsiin, elämään liittyvä on opittu käytännössä, joskus vaikeimman kautta.

Siitä huolimatta luen päivittäin runsaasti. Kirjastossa käyn kerran viikossa. lukeminen on pakopaikka. voi uppoutua teorioihin ja eri sovelluksiin vaikkei aio koskaan niitä kokeilla. Lukiessa pääsee pois reaalimaailmasta. Lukeminen tarjoaa minulle pakopaikan arjesta.

Viimeksi muokattu: