anaalin tutkiminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oduksuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ne ketkä käyttävät esim. e-pillereitä niin joutuvat joka vuosi käymään gynellä saadakseen sen reseptin. Tai itse asiassa se tutkimushan on joka toinen vuosi ja joka toinen vuosi riittää pelkkä terkkarilla käynti. Mitään vikaa tai vaivaa ei tarvi olla niin se sisätutkimus tehdään joka tapauksessa. Se on ihan rutiini tarkastus ja normaali toimenpide. Itselläni tämän 10 vuoden aikana ei ole tehty sitäkään tutkimusta muuten kuin ihan perinteisesti. Mutta eipä olisi kiva yllätys jos varoittamatta lääkäri tunkisi sormet sisälle toistakin kautta. Voisi olla, että itsekin tekisi siinä tilanteessa jotain varoittamatta ihan vaistomaisesti. On se jännä juttu, että tuollakin alalla sitten löytyy sellaisia ihmisiä jotka eivät ota potilastaan yhtään huomioon. Itselläni lääkärit ovat aina kertoneet mitä he aikovat tehdä seuraavaksi. Esim. nyt tunnustellaan munasarjat tai vähän rapsutetaan limakalvoja papa-koetta varten. Niinhän sen pitäisi mennäkin. Jos se ei niin toimisi niin varmasti vaihtaisin lääkäriä ja menisin vaikka yksityiselle.

Minulle lääkäri kertoi, että anaalin kautta tutkitaan siksi, että sillä tavalla havaitaan kohdun takaosassa olevat muutokset. Jos maksan lääkärillä käynnistä, niin haluan tietenkin, että tarkastus on perusteellinen. En halua kuolla gynekologiseen syöpään sen takia, että olin liian arka käymään lääkärillä tai että en sallinut lääkärin tutkivan minua myös anaalin kautta.

Mun gyne tutkii aina myös anaalin kautta mutta hän kyllä mainitsee siitä ja tiedän sen kyllä jo entuudestaan.
mun mielestä se on hyvä juttu jos nyt siitä maksaakin.
onhan se vähän inhottava olla siinä kaikki näytillä

Myös minä kuulun ihmisiin, joista gynekologilla käynti kaiken kaikkiaan on äärettömän vastenmielistä. Tiedän tiedän, se on omaksi parhaakseni ja minun terveyttänihän siinä edistetään jne, mutta kun vaan inhottaa se tilanne yli kaiken. (Miksi muuten gynellä sorkitaan niin tiheästi? Yhtä hyvin voitaisiin ajatella, että joakiselle on tehtävä kolono- ja gastroskopiat säännöllisesti syövän löytämiseksi..) Maata siinä reva levällään ja sietää sorkkimiset, tökkimiset, venyttelyt ja repimiset. Tekee TODELLA tiukkaa pitää se peppu siinä penkissä jo normaalin sisätutkimuksenkin aikana ja veikkaan, että jos joku yrittäisi anaaliini niin saattaisin refleksinomaisesti vaikkapa potkaista napakasti päähän ja/tai loikata pois siitä pöydältä.

Kai kyse on samasta asiasta kuin mikä tahansa kammo. Minulla ei ole mitään ongelmia esimerkiksi hammaslääkärissä käynnin kanssa ja viisureiden repimiset ovat olleet piece of cake. Sen sijaan gynekäynti on asia, jota pyrin venyttämään mahdollisimman kauas ja josta näen painajaisia etu- ja jälkikäteen ja aina kun ajattelenkin että sellainen juttu on olemassa. En vaan tykkää yhtään siitä, että vieras ihminen katselee ja ronkkii genitaalejani - se kosketus tuntuu iljettävältä ja liukuvoide sotkee joka paikan ja spekula ja se vatsan päältä runnominen sattuvat ja koko homman jälkeen on sellainen olo että äkkiä suihkuun ja peiton alle piiloon. Ei minulla tietääkseni mitään traumoja ole, mutta silti VIHAAN gynen tutkimuksia.

no voi herranjestas lääkärihän tutkii meitä ettemme sairastuisi pahemmin mihinkään pahempaan mitä voisi odottaa,tutkiihan se automonttöörikin toisen auton tällä tavalla ja toisen tuolla ja ihmisetkin on erilaisia jos ette ole huomanneet ehkä siksi on syytäkin tutkia eripaikoista,vaikka värkit on samat voivat viat olla eri ja sairauksilla ei leikitä

ole tutkittu anaalin kautta. Gynellä olen käynyt 25-30 kertaa elämäni aikana. Lääkäreitä ollut yli 10. Sekä miehiä että naisia.
Kertaakaan ei ole tarvinnut riisuutua kokonaan alasti, enkä kyllä riisuutuisikaan.
Vaatteiden valinnastahan se on kiinni. Ei sinne mennessä mihinkään yhtenäiseen makkarankuoreen tarvitse pukeutua.

Rinnat on tutkittu aina maaten. Eikä ole tarvinnut ottaa pois edes sitä paitapuseroa.
Riittää kun napit ja rintsikat avaa. Ihan varmasti saan yhtä hyvän, sairaudet pois sulkevan, tutkimuksen näinkin.

Jos minulla olisi todettu myomia tai muuta vikaa, joka edellyttäisi peräsuolen kautta tehtävät tutkimukset, toki sen hyväksyisin.
Mutta en minä kenenkään lääkärin antaisi ihan noin vaan mitään ilmoittamatta ja perustelematta asiaa mitenkään tökkiä sormeaan mun peräsuoleen. Nostaisin kyllä helvetinmoisen metelin jos niin tekisi.

Olen käynyt samalla hyvällä naisgynellä jo vuosia. Aikaisemmin hän teki sisätutkimuksen myös anaalin kautta eikä siinä sen kummempaa kauhistumista ollut, kun tiesin että näin tutkitaan. Nykyään hänellä on vastaanotollaan ultralaite, jota käyttää normaalin sisätutkimuksen ja papa-näytteenoton lisäksi eikä anaalin kautta enää tutkita. Rinnat ja kainalot hän tutkii ja tunnustelee aina huolellisesti, mutta alasti ei ole koskaan pyytänyt riisuutumaan - eikä kukaan muukaan gynekologi. Ovatkohan nämä kaikki nakuksi itsensä riisuneet naiset ymmärtäneet ihan oikein lääkärin kehotuksen riisuutua tutkimusta varten? Lääkäri ei sitten ole enää kehdannut korjata, että krhm...riittää, kun rinnat ja alapää on paljaina. Usein niissä vastaanottohuoneissa on niin tehokas ilmastointikin, että palelee, jos joutuisi nakuna siellä hyppelehtimään.

Juu, en minäkään kehdannut korjata, kun pyysin selkä- ja lonkkakuvaukseen miestä riisuutumaan siten, etä alushousut ja sukat saa jäädä jalkaan. Siellähän se makasi tutkimuspöydällä ilkosen alasti... peittelin sitten vaan pyyheliinalla.

ole tutkittu anaalin kautta. Gynellä olen käynyt 25-30 kertaa elämäni aikana. Lääkäreitä ollut yli 10. Sekä miehiä että naisia.
Kertaakaan ei ole tarvinnut riisuutua kokonaan alasti, enkä kyllä riisuutuisikaan.
Vaatteiden valinnastahan se on kiinni. Ei sinne mennessä mihinkään yhtenäiseen makkarankuoreen tarvitse pukeutua.

Rinnat on tutkittu aina maaten. Eikä ole tarvinnut ottaa pois edes sitä paitapuseroa.
Riittää kun napit ja rintsikat avaa. Ihan varmasti saan yhtä hyvän, sairaudet pois sulkevan, tutkimuksen näinkin.

Jos minulla olisi todettu myomia tai muuta vikaa, joka edellyttäisi peräsuolen kautta tehtävät tutkimukset, toki sen hyväksyisin.
Mutta en minä kenenkään lääkärin antaisi ihan noin vaan mitään ilmoittamatta ja perustelematta asiaa mitenkään tökkiä sormeaan mun peräsuoleen. Nostaisin kyllä helvetinmoisen metelin jos niin tekisi.

minusta on ihan normaalia että myös anaali tutkitaan ja se jopa tuntuu mukavalta käyn itse mies gynellä ja hän tekee sen ihan rauhallisesti tuntuu oikein mukavalta kun hänen paksu sormensa on minun pienessä pepussani ...ottakaa tytöt rennosti kun olette vanhoja mummoja ei kukaan enään koske teihin vaikka kuinka haluisitte terveisin leena

Viimeksi muokattu:
-----alasti ei ole koskaan pyytänyt riisuutumaan ---- riittää, kun rinnat ja alapää on paljaina. Usein niissä vastaanottohuoneissa on niin tehokas ilmastointikin, että palelee, jos joutuisi nakuna siellä hyppelehtimään.

En minäkään koskaan riisuutumisverhon takaa ole tutkimuspöydälle alasti kirmannut, mutta kyllähän siinä pöydällä aika nakuna on kun ei pöksyjä jalassa ja jos lääkäri tutkii rinnat (kuten hyvä lääkäri tekee) niin ei kun paita ja liivit ylös 'korviin' ...hameessa jos menee niin sen voi tietysti vetää alapäänsä peitoksi kun siirrytään rintoja tutkimaan.

Eipä silti, ei minulla ole ollut ahdistuksia niistä käynneistä, käyn naisgynellä ainoastaan, se on minulle luontevampaa.

Viimeksi muokattu:
Miksi gynet pistivät minua isolla isolla piikillä kun en pysynyt paikoillaan kun gyne työnsi peräaukosta ultrasauvan ja gynen apuri oli vaan vieressä että jaahas ja siinä samas kaks isoo piikkii oli lyoty sisälle ja sanottiin et näin käy jos ei rauhotu. tämä oli erittäin kivulias toimen pide kun ikääkin on vasta 13v. Gyne totes vaa et ei oikee osaa kestää kipuu. Miksi.... Kokemuksiin gyne piireistä??Ä

Miksi gynet pistivät minua isolla isolla piikillä kun en pysynyt paikoillaan kun gyne työnsi peräaukosta ultrasauvan ja gynen apuri oli vaan vieressä että jaahas ja siinä samas kaks isoo piikkii oli lyoty sisälle ja sanottiin et näin käy jos ei rauhotu. tämä oli erittäin kivulias toimen pide kun ikääkin on vasta 13v. Gyne totes vaa et ei oikee osaa kestää kipuu. Miksi.... Kokemuksiin gyne piireistä??Ä

Häivy täältä perverssi idiootti!

Viimeksi muokattu:
Minua pelottaa minun pitäisi mennä saamiselle gynelle ensi viikolla ja minulle tehdään kaikki alapää tutkimukset ja koealat otetaan. Aivan kauheaa... Onko jollain kokemuksii tutkimuksista ja että sattuuko ne. Tietääkö joku että saako niihin puudutuksia ja jos saa niin mihin puudutus laitetaan(alapäähän???)olen siis tyttö. Ensimmäinen gyne käynti12vuotiaana oli ok koska sisätutkimus tehtiin peräaukon kautta mutta oli tämäkin kivulias koska röörit ovat/olivat tiukkoja..tietoo kokemuksii????

Minua pelottaa minun pitäisi mennä saamiselle gynelle ensi viikolla ja minulle tehdään kaikki alapää tutkimukset ja koealat otetaan. Aivan kauheaa... Onko jollain kokemuksii tutkimuksista ja että sattuuko ne. Tietääkö joku että saako niihin puudutuksia ja jos saa niin mihin puudutus laitetaan(alapäähän???)olen siis tyttö. Ensimmäinen gyne käynti12vuotiaana oli ok koska sisätutkimus tehtiin peräaukon kautta mutta oli tämäkin kivulias koska röörit ovat/olivat tiukkoja..tietoo kokemuksii????
Miksi sinulta otetaan koepala?? Vai tarkoitatko papa-näytettä, joka otetaan pumpulipuikolla. En ole koskaan kuullut, että kenenkään alapäätä olisi puudutettu tutkimusten takia. Tehdäänkö sinulle gynekologinen tutkimus jonkin erityisen syyn takia vai ihan perusjuttuja?

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä