naisystävän rintsikat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Häpeilijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Häpeilijä

Vieras
naisystävälläni on olkapäät paljastava kesämekko, jossa on kapeat olkaimet. Sitten hänellä on tilaisuuksissa, joissa pitää pukeutua, rintsikat, joiden valkoiset olkaimet lähtevät eri kohdasta sellästä kuin mekon olkaimet, eikä ne etupuolellakaan siellä mekon olkaimien alla pysy. Minua hävettää tällainen pukeutuminen, mutta en uskalla siitä sanoa, mutta kärsin aivan hirveästi, kun nainen on vielä melko tukeva istuvassa mekossaan...

Onko tämä nyt muotia ja minä olen vanhanaikainen? mitä teen?

Alkuperäinen kirjoittaja Häpeilijä;10943322:
naisystävälläni on olkapäät paljastava kesämekko, jossa on kapeat olkaimet. Sitten hänellä on tilaisuuksissa, joissa pitää pukeutua, rintsikat, joiden valkoiset olkaimet lähtevät eri kohdasta sellästä kuin mekon olkaimet, eikä ne etupuolellakaan siellä mekon olkaimien alla pysy. Minua hävettää tällainen pukeutuminen, mutta en uskalla siitä sanoa, mutta kärsin aivan hirveästi, kun nainen on vielä melko tukeva istuvassa mekossaan...

Ei tuo enää mitään muotiakaan ole. Nuorilla tytöillä se ei niin haittaa, mutta jos on kysymys aikuisesta naisesta niin koita sanoa mielipiteesi nätisti.

Alkuperäinen kirjoittaja Kesäyöt;10943391:
Ei tuo enää mitään muotiakaan ole. Nuorilla tytöillä se ei niin haittaa, mutta jos on kysymys aikuisesta naisesta niin koita sanoa mielipiteesi nätisti.

kiitos, entä sitten sellaiset valkoiset, istuvat pitkälahkeiset kalsarit ja siinä päällä lyhyt mekko ja edelleen se tukeva olemus...

ja kysymys on keski-ikäisestä naisesta, ei hän sanomistani ymmärtäisi, ei vain ole kivaa minulla. Toki olen pitänyt suuni ja melkein silmätkin kiinni, mutta miten voi ihminen olla noin yksinkertainen pekeutumisessa. Oikein pelkään, että mitä on seuraavalla kerralla yllään. Kuka hänelle sanoisi asiasta.

On se muotia kun olkaimet näkyy. Mutta niin on sekin kun pojilla/miehillä kalsarit paistaa kun farkut roikkuu niin alhaalla. Nuorilla tytöilläkin, mutta yleensä farkut on tällöin piukat ja kolme numeroa liian pienet.

Hirvittävää se on, olkoon muotia tai ei. Oksettaa. En pidä säädyllisenä pukeutumisena ainakaan juhlissa. Olin kerran ostamassa kesämekkoa ja yksi sovittamistani oli yläosaltaan sellanen väljä, jossa rintsikan olkaimet olis väkisinkin näkynyt. Myyjä vaan huolettomasti totesi että "sehän on muotia, mutta pitää olla kalliit rintsikat että merkkiä kehtaa esitellä". Järkytyin!! Jäi mekko siitä kaupasta ostamatta.

Voithan ottaa asian esiin jossain muussa yhteydessä. Kun hänellä on peittävät vaatteet, ja näette jonkun kenellä olkaimet paistaa, voit sanoa että on tuo muoti outoa ja jotenkin säädyttömän näköistä kun alusvaatteet näkyy. Jos hän löytää linkin itseensä, toteat ettet ole huomannut jos hänellä on käynyt niin. Mutta suoraan älä moiti, tuleepi tupenrapinat. Jotkut naiset kyllä kestää arvostelun mutta en suosittele ottamaan riskiä.

Näkyvät rintsikoiden olkaimet (ohuet) sopivat mielestäni baaripukeutumiseen ja arkiseen pukeutumisen kesällä, silloinkin kannattaa kyllä mielestäni harkita minkäväriset rintsikat laittaa. Mustat tai kirkkaanväriset ovat ehkä parempi valinta kuin valkoiset tai puuterinväriset.

Sen sijaan arvokkaammissa ja juhlallisissa tilaisuuksissa tätä kannattaisi kyllä välttää. Olkaimettomat rintsikat eivät välttämättä ole ratkaisu isokokoiselle naiselle, varsinkin jos rinnat ovat isot, joten kannattaisi mieluummin valita mekko jossa on joko hihat tai paksummat olkaimet.

Tilanteesi on kyllä aika vaikea, koska nainen loukkaantuu helposti, jos joku huomauttaa virheestä pukeutumisessa, itsekin saattaisin tehdä niin. Riippuu tietysti myös naisen luonteesta. Voithan yrittää korostaa tilanteen juhlallisuutta, niin hän ei ehkä ota itseensä niin paljon. Jos menette vaikka yhdessä ostoksille, voit yrittää ehdottaa asuja, jotka peittävät rintaliivit.

Tiedä, jos nainen on n.30-vuotiaana lihava, millainen onkaan vanhana! Itse olen ollut vielä 40-v.laihahko, mutta yli viiskymppisenä jo on ollut liikakiloja, ja mitä vanhemmaksi tulee sitä enemmän läskiä tulee.

Siis jos naisystäväsi on jo nyt lihava, hän lihoo ylilihavaksi äkkiä. En ymmärrä naisia, jotka eivät pidä huolta ulkonäöstään, vaan antavat itsensä lihoa muodottomiksi.

Kehoitan etsimään sellaisen joka huolehtii ulkonäöstään, mutta vain siinä tapauksessa, että olet itsekin samoilla linjoilla. Jos olet itse vatsakas, huonosti pukeutuva, ole silloin tyytyväinen naiseesi.

eiköhän sulla ap ole tuo naisystäväsi paino myöskin ongelmana.
Jos aikuisten oikeasti hänestä välittäisit, et useampaan kertaan mainitsisi, että hän on tukeva.
Hän kelpaisi sinulle juuri sellaisena kuin mitä hän on.

Tosin aloituksesihan on provo..mutta ei se mitään.
Jos oikeasti olet olemassa, minä sinuna viis välittäisin hänen rintsikoiden olkaimista. Kulkisin hänen rinnallaan ylpeänä ja onnellisena. Ihminen siellä vaatteiden sisällä on tärkein.

Katumuoti on muuttunut. Enää ei ole nuorille tarkoitettuja vaatteita, yli 30 vuotiaille ns. aikuisten vaatteita ja yli 50 vuotiaille tarkoitettuja mummovaatteita. Onneksi.

Muumimammalle.. mitä itsensä hoitamiseen tulee, ei ylipaino automaattisesti merkkaa sitä, että ei välitä itsestään. Tosi lihavakin voi olla nätti, hyvin hoidettu ja myös terve ja onnellinen omana lihavana itsenään.
Lääketieteellisten tutkimuksien mukaan 5-10 kg ylipainoiset elävät pidempään kuin laihat.
Miksi näin oli, sitä en muista, mutta kai se tutkimus googlettamalla löytyy.

Jos lähtee arvostelemaan ylipainoisia, niin samalla tapaa viivalle voidaan laittaa langanlaihat misutyypit, keski-ikäiset kuivat ja harmaat "muumiot", pakonomaisesti kuntoaan hoitavat ja grammantarkasti ravintonsa mittaavat kuntoilijat ja myös henkisesti teini-ikäisiksi jääneet pissismummot.
Jokaisesta heistä löytyy piirteitä joista joku toinen ei tykkää.

Ei paino ole ongelma. Kai vika on sitten minussa, en saisi edes ajatella arvostella toisen pukeutumistyyliä, mutta kieltämättä asia minuunkin vaikutti siinä rinnalla, mutta vain muutaman minuutin ja pakotin itseni unohtamaan asian ja sietämään. Tiesin, että asia on arka, kun sitä ei voisi edes oikein kysyä muiltakaan.

toki saat ajatella ja tehdä konkreettisia tekojakin. Mene hänen mukanaan vaateostoksille makutuomariksi. Kehu niitä vaatteita jotka aikuisten oikeasti näyttävät hänen päällään hyviltä.
Jos hän ei pidä samoista vaatteista, niin ei sitten pidä. Teillä on erilainen vaatemaku.

Tai sitten ystäväsi näkee itsensä peilistä täysin eri lailla kuin sinä.
Jos muuttaa haluat, niin toki voit sanoa suoraan, että rintsikoiden olkaimet häiritsevät.

Jos muutettavia asioita on muitakin, niin muista, että vaarana on ettei rakkaasi ehkä hetken päästä olekaan enää sama ihminen johon sinä rakastuit.

Alkuperäinen kirjoittaja säädyllinen N 37v;10943416:
Hirvittävää se on, olkoon muotia tai ei. Oksettaa. En pidä säädyllisenä pukeutumisena ainakaan juhlissa.

Oletko kokeillut pahoinvointilääkkeitä vaivaasi? Syvimmät sympatiani ovat kuitenkin puolellasi.

Alkuperäinen kirjoittaja Muumimamma¤;10943553:
Tiedä, jos nainen on n.30-vuotiaana lihava, millainen onkaan vanhana! Itse olen ollut vielä 40-v.laihahko, mutta yli viiskymppisenä jo on ollut liikakiloja, ja mitä vanhemmaksi tulee sitä enemmän läskiä tulee.

Siis jos naisystäväsi on jo nyt lihava, hän lihoo ylilihavaksi äkkiä. En ymmärrä naisia, jotka eivät pidä huolta ulkonäöstään, vaan antavat itsensä lihoa muodottomiksi.

Kehoitan etsimään sellaisen joka huolehtii ulkonäöstään, mutta vain siinä tapauksessa, että olet itsekin samoilla linjoilla. Jos olet itse vatsakas, huonosti pukeutuva, ole silloin tyytyväinen naiseesi.

Jos olet terve, voit todellakin syytellä itseäsi lihavuudestasi.
Mutta toisten arvosteluun ei ole oikeutta!

Olin minäkin laiha ja liikunnallinen vielä 25-vuotiaana, sitten sairastuin. Lääkityskokonaisuus aiheuttaa lihomista. Siihen on turha kotikokin antaa neuvoja liikunnasta (jota en voi edes harrastaa sairauden takia) saati ruokavaliosta. En syö pullamössöjä.

35-vuotiaana olin jo läski, mutta aina olen ollut sinut itseni kanssa vaikka se onkin hatuttanut, koska olen ymmärtänyt syyt. Jossain vaiheessa koko sairaus lisukkeineen masensi ja oli lähellä etten sairastunut masennukseenkin. Vain tahdonvoimalla ja elämänhalulla pääsin siitä yli, mutta kaikki eivät pääse. Masennus lääkityksineen voi pahentaa lihomista entisestään.
Pitäisikö silloin puolison häipyä, koska "lihava ei pidä huolta itsestään" ja häntä hävetään? Olet kyllä todella typerä.
Onneksi oma poikaystäväni ei hylännyt kun sairastuin. Se ja muut läheiseni piti itsetuntoni kurissa. 15 vuotta hän jaksoi, ja oli todella raskaitakin aikoja. Lopulta hän ei enää jaksanut, siinä masennusvaiheessa. En ollut mikään enkeli ja ihanneihminen edes omille vanhemmille. Sinänsä ymmärrän että mies lähti. Hän ei hävennyt lihavuuttani. Olemme vieläkin tekemisissä ja käydään kahvilla. Kai hän häpeisi sitäkin jos kyse olisi lihavuudesta.

Pukeutuminen on ollut vaikeaa koska tykkään (tykkäsin nuorena pitääkin) näteistä vaatteista jotka ei lihavan päällä enää olekaan nättejä. Yli 10 vuoteen en edes käynyt missään sukutilaisuuksissakaan. En missään. Nyt olen alkanut vähän sosiaalistua. Kai ikä tuo suvaitsevaisuutta ulkonäkönsäkin suhteen ja pukeuduinkin käytännössä telttoihin. Ettei läskit paista tai mistään purista ja korosta läskejä. En ole kiinnostunut tyylineuvojista. Asuni ovat säädylliset ja jos jollain on nipottamista, voi sitten sijoittaa rahansa minun tyylikkäisiin vaatteisiin. Kyllä se sopii, koska lääkkeisiinkin kuluu paljon rahaa.

Antakaa ihmisten pukeutua niin kuin pukeutuvat. Asia ei kuulu toiselle. Voi sitä myötähäpeää tietysti tuntea, mutta en lähtisi puuttumaan siihen miten toinen pukeutuu.

Miksi et vie naista kanssasi rintsikka ja mekko ostoksille. Ainakin vielä viime viikollaoli rintsikoita myynnissä johon sai sekä läpinäkyvät olkaimet ja ne omat. Kyllä ne muoviolkaimet kantaa ne tukevankin DD ja DEF rinnat.. Nehän jäi sinulta mainitsematta.

Oikeesti en kai ymmärrä naisena mistä oikeesti puristaa. Pukeutuuko hän kaiken kaikkiaan liian pieniin vaatteisiin..silloin mikä tahansa mekko on karmea päällä.

Pukeutumista voi auttaa myös pienellä pikku takilla tai huivilla joka peittaa nuo hirveät olkaimet jos ne kerran on niin kauhiat.

Ei paino ole ongelma. Kai vika on sitten minussa, en saisi edes ajatella arvostella toisen pukeutumistyyliä, mutta kieltämättä asia minuunkin vaikutti siinä rinnalla, mutta vain muutaman minuutin ja pakotin itseni unohtamaan asian ja sietämään. Tiesin, että asia on arka, kun sitä ei voisi edes oikein kysyä muiltakaan.

Viimeksi muokattu:
Antakaa ihmisten pukeutua niin kuin pukeutuvat. Asia ei kuulu toiselle. Voi sitä myötähäpeää tietysti tuntea, mutta en lähtisi puuttumaan siihen miten toinen pukeutuu.

Mun mielestä puolison pukeutumisesta pitää voida puhuu avoimesti. Suhteen pitää kestää se. Puhumisen pitää olla asiallista ja rakentavaa ja kuuntelevaa molemmin puolin. Periaatteessa ihmisten pitää saada pukeutua kuten tahtoo mut kaikilla ei oo käsitystä asiallisuudesta sillon ku sitä kaivataan. Nuorison viel ymmärtää mutta ei aikuisia. Puolisoaan ei voi muuttaa ees väkisin. On kuitenkin hyvä puhua näkemys ja mielipide-eroista. Jos ei suhteessa voi puhua tulee ennen pitkää muitaki ongelmia.
Mä annan reilusti palautetta jos mies on lähdössä viralliseen iltamenoon puvussa joka sopii esim kesäpäivään. Joskus sillä on merkitystä joskus ei. En silti häpeä häntä. Siinäkin riippuu mennäänkö mun sukulaisiin vai hänen. Hänen sukulaisiin menköön vaikka sortseisssa mutta mun suvun juhliin se on kyllä laittanu mitä oon ehdottanu. Kysyn mäkin häneltä joskus mielipiteitä mut ne on niitä 'pääasia kun on vaatteet'....

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Häpeilijä;10943322:

Itselläni on sama tilanne kuin ap:lla mutta en tohdi sanoa ystävättärelleni asiasta. En tiedä, eikö naiset todellakaan huomaa että rintareppu ja hihnat paistavat kilsojen päähän.. hyhhyh mikä näky. On kamalan näköistä. Koska me miehet alamme pitämään sepaluksiamme esillä? Toivottavasti se päivä ei tule koskaan. Kohta tulee kylmät ilmat ja ilmiö vähenee huomattavasti.

kiitos, entä sitten sellaiset valkoiset, istuvat pitkälahkeiset kalsarit ja siinä päällä lyhyt mekko ja edelleen se tukeva olemus...

ja kysymys on keski-ikäisestä naisesta, ei hän sanomistani ymmärtäisi, ei vain ole kivaa minulla. Toki olen pitänyt suuni ja melkein silmätkin kiinni, mutta miten voi ihminen olla noin yksinkertainen pekeutumisessa. Oikein pelkään, että mitä on seuraavalla kerralla yllään. Kuka hänelle sanoisi asiasta.

Näkyvien rintsikoiden lisäksi vielä nuo leggarit.... jaiks! :(

Viimeksi muokattu:
Lääketieteellisten tutkimuksien mukaan 5-10 kg ylipainoiset elävät pidempään kuin laihat.
Miksi näin oli, sitä en muista, mutta kai se tutkimus googlettamalla löytyy. .

Voi olla joo hyvinkin mutta monasti on kyse 40-60 kiloa ylipainoisista tädeistä, eikä mistään lievästä pulleudesta. Käypä viikonloppuna jossain jenkkityyppisessä pikaruokapaikassa katsastamassa, eiköhän aukene siellä, kun katselet ympärillesi, mitä tarkoitan.

Viimeksi muokattu:
On sitä miehillä kaikenmoisia ongelmia. Naisystävän rintsikan remmitkin.

Kyllä tähän pitää vastata vain vanhanaikaisesti: Hanki, kuule, ihan oma elämä. Lakkaa nimittäin naisystävän rintsikoiden remmit vaivaamasta.

Nyt en oikein ymmärrä, että mikä siinä niin kauheata on, jos rintsikoitten olkaimet näkyy.
Itselläni näin kesällä päällä mekko, jossa olkaimet ja voi kauheata sentään, niiden vierellä näkyy rintsikoiden olkaimet. So what.
Olen ehkä niin muotitiedoton, etten ymmärrä, kuinka kamalalta se näyttääkään.
Vaikka kuinka katson peilistä, en näe sitä mitenkään kauheana. Onhan ne sentään puhtaat. Ne olkaimet, rintsikat.
Onpa ongelmaa kerrakseen arvon neideillä.
Itse olenkin jo 50+, enkä enää osaa nipottaa noin pikkujutuista. Voihan olla, että tuolla kaupungilla liikkuessani ihmiset kauhistelevat tätä tyylittömyyttä. Mutta siitä vaan, jos se heille hyvän mielen tuo.

On sitä miehillä kaikenmoisia ongelmia. Naisystävän rintsikan remmitkin.

Kyllä tähän pitää vastata vain vanhanaikaisesti: Hanki, kuule, ihan oma elämä. Lakkaa nimittäin naisystävän rintsikoiden remmit vaivaamasta.

Häiritsevät ne minuakin. Mautonta, jotenkin halpamaisen epätoivoista tyrkkymeininkiä. Teineillä ymmärrän, kuuluu kapinointeihin mutta aikaihmisillä - ei.

Että pitäisi hankkia elämä? Minä taasen kehottaisin ihmisiä katsomaan peiliin, myös taustapeiliin kun lähdetään himasta ulos.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä