Yli äyräiden lihonut mies..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Alina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Alina

Vieras
Nyt menee hermot tuon avomieheni kanssa, sillä mies vain lihoo vuosi vuodelta. Olemme seurustellet viitisen vuotta, ja tässä ajassa miehelle tullut noin 30 kiloa lisää. Nykyisellään 178 cm pitkä ja painaa n 125 kg. Hän ei urheile lainkaan, harrastaa mielestään ns. hyötyliikuntaa ja mässyttää aivan valtavat määrät ruokaa ja karkkia päivittäin. Viimeksi hän on urheillut 3km lenkin viime vuoden kesäkuussa. Tänä kesänä hän on alkanut heräämään öisin syömään, koska ei ehtinyt syömään iltapalaa, vaikka esimerkiksi vasta klo 19 syöty grillattu päivällinen. Harmittaa ja suoraan sanottuna vituttaa paisunut olemus, valtava pallomainen raskausmaha arpineen, turvonneet kasvot ja tissit nekin kasvaa vain.. Seksielämämme on minimiä, koska en kertakaikkisesti pysty harrastamaan seksiä noin radikaalisti muuttuneen olemuksenomaavan miehen kanssa! Olin pinnallinen bimbo tai ei, mutta seksihaluja ei vain ole. Maha painaa minua alla ollessani, ja päälläollessani tuo suuri maha on tiellä.

Meillä on kaksi pientä lasta, elämä kiireistä, joten itsestään huolehtiminen ja urheilu jäävät väkiselläänkin vähiin. MUTTA, minä olen synnyttänyt ne kaksi lasta, paisunut raskausaikona ne 9-21kg mutta myös laihduttanut ne kilot pois. Lihomisesta on seurannut myös sosiaalisia ongelmia, en kehtaa liikkua mieheni kanssa tuttaviemme ja ystävieni luona, koska minulla nolottaa paisunut mieheni. Illanistujaisiin menen yksin, "koska emme saanet hoitajaa lapsille", ja miehelleni sanon aina tilaisuuden olevan tyttöjen ilta. Samoin ystäväni häihin menin yksin, koska "kutsu koski vain minua..". Ihan kamalaa, mutta en vain kerta kaikkiaan pysty elämään tuon lihavuuden kanssa. En todellakaan ole mikään missi, vain tavallinen liikuntaa harrastava 32-vuotias nainen joka mahtuu 36-38 vaatteisiin. Inhoan, kun kaikissa vaatteissa mieheni maha roikkuu vyötärön yli ja jokaisessa paidassa tissit pömpöttää läpi.

Tämä on ihan kamalaa, niin kamalaa, että kohta riittää alkaa olla syynä eroon..

Tämä on ihan kamalaa, niin kamalaa, että kohta riittää alkaa olla syynä eroon..
Eron ensimmäinen ennusmerkki on arvostelu, johon liittyy sellaiset sanat kuin "aina", "et koskaan" ja "jälleen kerran". Toinen merkki on se, että toinen joutuu puolustuskannalle. Kolmas vaihe on paha eli silloin halveksutaan. Erityisen paha tilanne on silloin, kun suhteen aikana on paljastettu itsestään intiimin arkoja asioita ja sitten kumppani alkaakin käyttää niitä heikkouksia lyömäaseena. Neljännessä vaiheessa vetäydytään ja viidennessä vaiheessa on vuorossa piittaamattomuus.
Liittoa pitää vastaavasti kasassa positiivinen ajattelu. Vaikeitakaan tilanteita ei päästetä halvennuksan tasolle. Kyse on siitä, kuinka tulkitsemme kumppanimme käyttäytymistä. Vika voidaan löytää toisesta tai sitten ulkoisista tekijöistä. (Rakkauden selitys - Ben Kast)

Viimeksi muokattu:
Et varmaan ole pinnallinen. Ystävättärellä Suomessa lie sama tilanne, koska hänen miehensä on ällistyksekseni paisunut näinä minun ulkomailla asuminani vuosina (10+) hyvännäköisestä nuoresta miehestä 40+ ikäiseksi jolla on vatsa kuin kaksosia odottaisi 9. kuukaudella. Kaljaa vetää janojuomana tosta vain pullo 5-10 min. Ytävättäreni on yrittänyt saada miestä korjaamaan elintapojaan (se kalja ja rasvaisen ruuan mässytys) ja on houkutellut miestä sunnuntaikävelylle ja vastaavaa. Häntä kyllä on viime aikoina risonut se kaljottelu enemmän kuin lihominen. Ystävätär on itse normaalipainoinen.

Olen itsekin ihmetellyt, että mitähän jengi tuumaa Ranskassa (johon tämä pariskunta on reissannut viime vuosina miltei joka vuosi), jossa porukka on suht timmiä, kun moinen siellä lampsii teepaita vatsan päällä pingottaen. Tämä ei ole näyttänyt toistaiseksi ystävätärtä haitanneen, mutta mistäpä minä kenenkään päänsisäisiä ajatuksia tiedän.

Et Alina pysty muuttamaan miehesi ulkoista habitusta ellei hän itse niin halua. Vasta kun hän itse herää ja haluaa tehdä asialle jotain on toivoa muutoksesta. Sinun takiasi hän ei laihduta. Turha yrittää uhkailla, kiristää tai lahjoa.

Niin tuo exänikin lihosi yhdessä olomme aikana yli 30 kg, minä pysyin mitoissani. Vasta kun hän itse motivoitui laihduttamaan kilot karisivat. Hassua sinänsä, mutta koska hän lihoi pikku hiljaa en ollut tajunnut kuinka pulska hänestä oli tullut. Vasta kun vertasimme ennen-jälkeen -valokuvia iski totuus tajuntaan. Eipä tuo elopaino kuitenkaan vaikuttanut eroon, ihan muut oikeasti tärkeämmät asiat sen aiheuttivat.

Kuvittelepa tilanne toisinpäin että olet itse ylipainoinen ja miehesi hoikka ja mieti sitten miten kohtelet miestäsi.

Hassua sinänsä, mutta koska hän lihoi pikku hiljaa en ollut tajunnut kuinka pulska hänestä oli tullut. Vasta kun vertasimme ennen-jälkeen -valokuvia iski totuus tajuntaan.

Sama juttu täällä. Katsoin jokin aika sitten valokuvia, jotka oli otettu ensimmäisenä yhteisenä kesänä viisi vuotta sitten. Paikan tunnistin kyllä, mutta en aluksi älynnyt, kuka se vieras mies oli kuvassa.

Viimeksi muokattu:
Voi voi. No ensinnäkin, toista ihmistä ei voi muuttaa. Kun mies on lihonnut eikä huolehdi riittävästi itsestään, niin et välttämättä mitään voi. Jos mies ei itse halua laihduttaa, niin mikään ei auta.

On aika surullista, että häpeät miestäsi niin, ettet halua näyttäytyä hänen seurassaan. Kuullostaa siltä, että teidän parisuhteessanne lähtölaskenta on alkanut. Kyllä miehesi on huomannut, että häpeät häntä. Se luultavasti vain pahenta tilannetta, hän vajoaa itseinhoon eikä pysty senkään vertaa huolehtimaan terveydestään.

Minusta miehesi ansaitsee kuulla totuuden. Ei sitä ole pakko sanoa ilkeästi, mutta jos jopa suunnittelet eroa miehen lihavuuden vuoksi, niin eikö kannattaisi yhteisten lastenne takia sanoa miehelle, että hänen on tehtävä jotakin painolleen. Voi olla, että mies on masentunut tai jotakin muuta, mutta sitten hoidetaan se ongelma ennen kuin päästään lihavuuden hoitoon käsiksi.

Kannattaisi myös ottaa perheelle yhteistä aikaa ja alatte käymään esim. iltakävelyllä tai uimassa koko porukka. Kaikki aika pois jääkaapilta on hyvästä. Jos on paljon ylipainoa, niin ei jaksa tehdä lastenkaan kanssa mitään.

Kyllä asiasta varmaan kannattaa sanoa, jotenkin nätisti. Onhan tuollanen paino jo suuri terveysriski. En minäkään haluaisi seksiä läskimooseksen kanssa. Kuulostaa kauhealta, mutta niin se vaan on.
Kaikkein parasta tietty olisi, jos keksisitte jotain kivaa liikunnallista yhdessä. Lasten kanssa se tietysti on vähän hankalampaa. Mutta jos vaikka yhdessä kävelylle, lapset mukaan polkupyörillä tms.

Sama ongelma meilläpäin. Ennen ihan ok miehestä on 5 vuodessa tullut isomahainen löllykkä jonka tissitkin alkaa pikkuhiljaa olemaan isommat kuin mulla. Liikunta ei kiinnosta pätkääkään ja ruoka maistuu -mitä enemmän voita ja kermaa, sen parempi.
Pyöreä olen minäkin, myönnetään, mutta mies kuulemma pitää siitä, että on jotain, mistä ottaa kiinni -ja minä sentään teen jotain sen eteen, etten aivan taikinaksi paisu.

Pinnallista arvostelua tai ei, mutta en minä tällaiseen mieheen ihastunut enkä itselleni halunnut. Seksi ei jaksa kiinnostaa, koska miehen läskit "ovat tiellä" ja minusta -sorry vaan siskot ja veljet suoruudestani- hyllyvä läski on mahdollisimman epäseksikästä/kiihottavaa.

Sanottu on miehelle, useita kertoja. Ensin vihjaillen, sitten suoremmin. Mutta kun ei herraa kiinnosta. Näytää mahan koko olevan jonkinlainen statussymboli jolle vaan naureskellaan ja lauotaan typeryyksiä kuin "Kaikki voi saada sixpackin, harvalla on koko tynnyri!"

No jaa...tuosta seksiasiasta en ole vielä sanonut suoraan...en vain saa suustani ulos totuutta päin naamaa.

Ihan totta, tällaiseen en lähtenyt ja mietinkin tässä juuri, että miksi jäädä suhteeseen, jos toisen koko olemus tökkii -asiasta, jonka voisi korjata mutta kun toinen ei viitsi edes yrittää?

Kuten ap sanoo, niin alkaa olla aihetta eroon. Tiesikö mies yhteen mennessänne, että olet kiinnostunut vain ulkomuodosta ja että olet valheellinen ja moukkamainen? Toivottavasti löydät sellaisen puolison, jonka ansaitsetkin!!

Kuten ap sanoo, niin alkaa olla aihetta eroon. Tiesikö mies yhteen mennessänne, että olet kiinnostunut vain ulkomuodosta ja että olet valheellinen ja moukkamainen? Toivottavasti löydät sellaisen puolison, jonka ansaitsetkin!!

Tässäkin on kai jonkinlainen logiikka ja looginen päättelyketju takana...kiinnostaisi tietää, millainen?

Kuka on sanonut olevansa kiinnostunut vain ulkomuodosta?
Mistä päättelet jonkun olevan valheellinen -- mikä on se valhe?
Moukka tarkoittaa sivistymätöntä -- miten päättelet jonkun olevan sivistymätön?
(Miten SINÄ ymmärrät sanan sivistys...?)

Viimeksi muokattu:

olen ollut jonkin aikaa suhteessa miehen kanssa, joka oli lihava. ajattelin ennen suhdetta, ettei painolla ole väliä, mutta oli sillä loppujen lopuksi. nimittäin paino kertoo jotain elintavoista ja usein myös ajatusmaailmasta. oletan, että ap:n mies sanoisi kaikkea loukkavaa, jos ap olisi lihonut. entisen seurustelukumppanini mielestä kyllä mies saa lihoa, nainen ei. huomasin, että ylilihavuus kertoo jotain yleisestä elämänasenteesta, rahankäytöstä jne. eli on "antaa mennä vaan" -tyyppiä. jos itse yrittää pitää taloutensa kunnossa, rahankäytön hallinnassa jne. niin ei oikein jaksa kumppania, joka ei välitä mistään mitään. en vaadi itse täydellisyyttä, olen itse painoindeksissä 26, eli minulla on ylipainoa, mutten ole ylilihava, ja rahaa menee välillä liikaa, mutta minulla on silti säästöjä. eli minulla on yritystä pitää asiani kunnossa, ja sitä vaatisin myös kumppanilta. en vaadi täysin hoikkaa miestä, mutta miehen pitäisi pyrkiä terveellisimpiin elintapoihin. suunta on tärkein, en itse vaadi niinkään sitä hoikkaa adonista.

minusta ap:n pitäisi pyrkiä saada mies kääntämään kelkka, mutta tuloksia ei kannata odotella liian pian. ja takapakkia tulee ihan varmasti, moneen kertaan. anna miehelle porkkana, kun hän katsoo tv:tä. yritä itse käydä ostoksilla, ja osta terveellisiä ruokia. yritä pitää huoli siitä, että mies syö PALJON sitä mitä sinä ostat ja teet ruoaksi. silloin hän ei nimittäin syö enää niin paljon roskaa, joka lihottaa. minusta nimittäin tuntuu, että kiellot ei tehoa, jos hänellä ei ole itsellään motivaatiota.

Viimeksi muokattu:
Ei tuo minunkaan mieheni mikään tiukka adonis kai koskaan ole ollutkaan, normaalipainoinen ja -vartaloinen kylläkin. Meillä ongelma onkin juuri siinä, että vain minä huomaan tuon ongelman. Mies itse ei vain yksinkertaisesti välitä. Ei välitä terveydestäänkään, ei siitä, että ylipainon mukana hän on alkanut kuorsaamaan niin että me nukumme eri huoneissa eikä edes siitä, että on pakko ostaa vähillä rahoilla uusia vaatteita jatkuvasti.

Salaattia voin kyllä eteen kantaa ja mies syö, mutta se menee muun ruoan lisäksi, ei korvaa esim. lihottavia välipaloja.

Eli kyllä minun kohdallani asiaan liittyy paljon muutakin kuin vain ulkonäkö, vaikka en siitä aikaisemmin kirjoittanutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Plääh.;10615983:
Ei tuo minunkaan mieheni mikään tiukka adonis kai koskaan ole ollutkaan, normaalipainoinen ja -vartaloinen kylläkin. Meillä ongelma onkin juuri siinä, että vain minä huomaan tuon ongelman. Mies itse ei vain yksinkertaisesti välitä. Ei välitä terveydestäänkään, ei siitä, että ylipainon mukana hän on alkanut kuorsaamaan niin että me nukumme eri huoneissa eikä edes siitä, että on pakko ostaa vähillä rahoilla uusia vaatteita jatkuvasti.

Salaattia voin kyllä eteen kantaa ja mies syö, mutta se menee muun ruoan lisäksi, ei korvaa esim. lihottavia välipaloja.

Eli kyllä minun kohdallani asiaan liittyy paljon muutakin kuin vain ulkonäkö, vaikka en siitä aikaisemmin kirjoittanutkaan.

ei vain salaatteja. yksinkertaisesti täyttävää terveellistä ruokaa. siihen menee rahaa, mutta parin pihvin jälkeen ei vaan enää sipsit maita enää niin suurina määrin kuin aiemmin. tämä saa painon laskemaan alussa, ja sen jälkeen mieskin ehkä saa jujusta kiinni, kun huomaa, että tuloksia alkaa tulla.

Alkuperäinen kirjoittaja yritän auttaa;10615961:
olen ollut jonkin aikaa suhteessa miehen kanssa, joka oli lihava. ajattelin ennen suhdetta, ettei painolla ole väliä, mutta oli sillä loppujen lopuksi. nimittäin paino kertoo jotain elintavoista ja usein myös ajatusmaailmasta. oletan, että ap:n mies sanoisi kaikkea loukkavaa, jos ap olisi lihonut. entisen seurustelukumppanini mielestä kyllä mies saa lihoa, nainen ei. huomasin, että ylilihavuus kertoo jotain yleisestä elämänasenteesta, rahankäytöstä jne. eli on "antaa mennä vaan" -tyyppiä. jos itse yrittää pitää taloutensa kunnossa, rahankäytön hallinnassa jne. niin ei oikein jaksa kumppania, joka ei välitä mistään mitään. en vaadi itse täydellisyyttä, olen itse painoindeksissä 26, eli minulla on ylipainoa, mutten ole ylilihava, ja rahaa menee välillä liikaa, mutta minulla on silti säästöjä. eli minulla on yritystä pitää asiani kunnossa, ja sitä vaatisin myös kumppanilta. en vaadi täysin hoikkaa miestä, mutta miehen pitäisi pyrkiä terveellisimpiin elintapoihin. suunta on tärkein, en itse vaadi niinkään sitä hoikkaa adonista.

Voin sanoa samaa. Olen aikoinani seurustellut hetken oikein mukavan miehen kanssa, iloinen ja seurallinen yms., MUTTA, en vaan voi itselleni mitään, en voinut jatkaa miehen kanssa fyysisempään ja pitempään suhteeseen koska mies oli lihava. Mikään ei ole niin turn off, kuin läski. Se on vaan aina ollut minulla niin (olen 36v.), jo nuoresta. Muutama vuosi sitten yritin suhdetta pyöreämmän miehen kanssa (avioliittoon asti...), koska mies oli muilta osin OK, ja ajattelin että koitan olla välittämättä ulkonäöstä.
Mutta, minua vaan aina hävetti ihmisten ilmoilla läski mies. Pahinta olivat kesät kun mies joskus otti paidan pois jolloin kaljamaha oikein korostui... Se oli kauheaa. Olemme jo eronneet (muistakin syistä), ja olen vihdoin sattumalta löytänyt miehen jota voin rakastaa kokonaan, niin sielua, mieltä kuin, mikä on kuitenkin loppupeleissä tärkeää (kokemuksen syvällä rintaäänellä:D), myös fyysistä ulkomuotoa...

Sanokaa vain pinnalliseksi, mutta kyllä se vaan on niin tärkeää toisen haluamisen ja seksin suhteen että toinen edes miellyttää silmää, vai voivatko esim. miehet sanoa vastaan?
Koskaan aikaisemmin ei ole kemiat ja mieltymykset näin kohdanneet elämässäni, ja täytyy myöntää että nautin kaikesta paljon enemmän kun puoliso on lähempänä sellaista mistä on haaveillut... (?).

Näin se on, eikä sitä tarvitse minusta puolustella tai pitää pinnallisena. Lihavuus kertoo melkein aina epätervellisistä tavoista ja liikunnan puutteesta, henkisestä velttoudesta.
Siis ulkonäköä tarvitsee puolustella.

Plösö mies ei ole myöskään eroottisesti mitenkään haluttava.
Mielenkiintoista asiaa ulkonäöstä. Suoritettiin testi, jossa tietokone valitsi partnerin ja sitten 600 paria tanssi ja jutteli, mutta..."Tietokoneen valitseman parin tekemä vaikutus [...] riippui vain yhdestä asiasta[...] : ulkonäöstä." (Rakkauden selitys - Ben Kast)

Viimeksi muokattu:
Sanokaa vain pinnalliseksi, mutta kyllä se vaan on niin tärkeää toisen haluamisen ja seksin suhteen että toinen edes miellyttää silmää, vai voivatko esim. miehet sanoa vastaan?

Näinhän se on, vaikka kuinka pinnalliseksi ssiitä syystä leimattaisikin.

Seksi nyt vain sattuu olemaan se suurin ero parisuhteen ja ystävyyden välillä, se juuri erottaa ne ihmiset, joiden kanssa haluamme olla ystäviä ja ne, joiden kanssa haluamme vielä enemmän. Ja mitäköhän se "vielä enemmän" on...aivan.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Plääh.;10616328:
Näinhän se on, vaikka kuinka pinnalliseksi ssiitä syystä leimattaisikin.

Seksi nyt vain sattuu olemaan se suurin ero parisuhteen ja ystävyyden välillä, se juuri erottaa ne ihmiset, joiden kanssa haluamme olla ystäviä ja ne, joiden kanssa haluamme vielä enemmän. Ja mitäköhän se "vielä enemmän" on...aivan.

olisin hiukan eri mieltä. en halua seksiä kaikkien hyvännäköisten miesten kanssa, siihen haluun tarvitaan muutakin. olen halunnut seksiä ylipainoisten kanssa, juuri koska sitä muuta vetovoimaa on ollut heidän kanssaan. minua ylipaino ei aluksi ole häirinnyt, itselleni siitä muodostui ongelma vasta pidemmän ajan kuluessa, erilaisten elämäntapojen yms. takia. ja tietysti seksissä sen ylipainon huomaa eniten.

Alkuperäinen kirjoittaja yritän auttaa;10616346:
olisin hiukan eri mieltä. en halua seksiä kaikkien hyvännäköisten miesten kanssa, siihen haluun tarvitaan muutakin.

No enhän minä niin sanonutkaan, että JOKAISEN hyvännäköisen miehen kanssa haluaisi sänkyyn.
Jos on kaksi luonteeltaan täysin samanlaista miestä, toinesella on hyvä kroppa ja toinen on lihava, kumman ottaisit?

Yksilöllistä tietysti, jotkut tykkäävät isommista mahoista ja tisseistä miehillä. Minä en.

Alkuperäinen kirjoittaja Plääh.;10616373:
No enhän minä niin sanonutkaan, että JOKAISEN hyvännäköisen miehen kanssa haluaisi sänkyyn.
Jos on kaksi luonteeltaan täysin samanlaista miestä, toinesella on hyvä kroppa ja toinen on lihava, kumman ottaisit?

Yksilöllistä tietysti, jotkut tykkäävät isommista mahoista ja tisseistä miehillä. Minä en.

tämä on vähän sellainen kysymys, että ottaisitko isorintaisen vai pienirintaisen naisen. ei mikään yksittäinen ominaisuus ratkaise kuitenkaan parinvalinnassa, vaikka jotkut ominaisuudet ovat haitaksi seksuaaliselle vetovoimalle ja jotkut ovat eduksi. todella merkittävä ylipaino on kuitenkin kokonaisvaltaisempi asia kuin jonkin yksittäisen ruumiinosan muoto, joten ylipaino on kyllä ehkä merkittävin juttu joka vähentää seksuaalista vetovoimaa, jos vain ihmisen ruumista ajattelee.

olisi kiva jos tähän ketjuun kirjoittaisi joku jolla on ollut sama ongelma, hoikka mies on paisunut ja sitten on onnistunut muuttamaan elämäntapojaan. miten se on tapahtunut?

Minä seurustelin miehen kanssa vakavastikin, vaikka hänellä oli/on ylipainoa noin 40 kg. Tosin mies tekee fyysistä työtä, joten lihasvoimaa kyllä löytyy. Alussa yritin tosi paljon tsempata häntä ja tehdä terveellistä ruokaa, mutta mies väitti, että koska hän on tottunut siihen, ettei syö aamupalaa ja lounasta ollenkaan, niin hänen oma ruokailysysteeminsä on parempi. Niinpä hän töistä kotiin päästyä söi 2-3 lautasellista ruokaa, jonka jälkeen hän olikin niin ähkyssä, että oli pakko mennä sohvalle ottamaan päivänokoset (15 min - 3 h). Herättyään oli jo taas nälkä, joten siinä vaiheessa, kun minä aloin mennä nukkumaan, niin mies veti makkaraa, paistettuja munia yms. iltapalaa. Myös yöllä hän heräsi usein syömään.

Lopulta minua alkoi ärsyttää miehen muutosvastarinta. Mies olisi laihtunut helpostikin, koska fyysinen rasitus töissä oli niin kova, mutta opin, että väkisin ei voi ketään muuttaa. Hänen tapauksessa todennäköisesti jo se olisi pitänyt hänet normaalipainoisena, että hän olisi opetellut syömään aamupalan ja siitä eteenpäin n. 3 tunnin välein pieniä aterioita.

Eniten otti päähän se, että mies ei jaksanut mitään. Hän syytti fyysistä työtään, mutta minusta syyllinen oli hänen väärä ruokailunsa. Olen aiemminkin seurustellut esim. raksamiehen kanssa, joka jaksoi ihan hyvin vielä vapaa-ajallaankin käydä kuntosalilla, lähteä minun mieliksi iltakävelylle jne.

Olen huomannut, että minua ei niinkään haittaa ulkonäössä se, että on ylipainoa, vaan se, että elämäntyyli on laiska ja saamaton. Sanottakoon nyt, että minullakin on jonkun verran ylipainoa, mutta harrastan silti 4-5 kertaa viikossa liikuntaa, syön 5 kertaa päivässä, syön paljon kasvispitoista ruokaa jne. Varsin terveellisten elämäntapojen ansiosta energiaa riittää ihan helposti iltoihin ja viikonloppuihin. Todennäköisesti AP:nkin olisi vähän helpompi antaa anteeksi miehensä ylipaino, jos mies muuten eläisi täysipainoista elämää.

minua ei niinkään haittaa ulkonäössä se, että on ylipainoa, vaan se, että elämäntyyli on laiska ja saamaton.

Juuri näin. Joidenkin kohdalla se ylipaino ei johdu aineenvaihdunnasta tai perimästä, vaan ihan vain siitä että on laiska, ahne ihminen jolla on olematon itsekuri. SE on se joka on turn-off, läskimakkarat vain ikään kuin ovat tämän luonteenheikkouden konkreettisena todisteena.

Viimeksi muokattu:
Eniten otti päähän se, että mies ei jaksanut mitään. Hän syytti fyysistä työtään, mutta minusta syyllinen oli hänen väärä ruokailunsa. Olen aiemminkin seurustellut esim. raksamiehen kanssa, joka jaksoi ihan hyvin vielä vapaa-ajallaankin käydä kuntosalilla, lähteä minun mieliksi iltakävelylle jne.
.

Tämä väsymyksen valittaminen on nykyään miehillä hyvin yleistä. Ja varmaan 95% se johtuu huonosta fyysisestä kunnosta ja huonoista ruokailutottumuksista. Normaali ihminen ei ole tavallisen työpäivän jälkeen päivästä toiseen niin väsynyt että ei jaksaisi sohvalta nousta edes vaikka pienen iltakävelyn verran. Ja sama väsymys jatkuu valitettvasti myös makuukammarin puolelle.
On kumma kun toinen mies jaksaa melkein joka ilta kirmaista 10 kilometrin juoksulenkin ja tulee sieltä virkeänä ja iloisena jaksaen vielä illalla huomioida vaimoaankin. Ja toinen on aina ihan uupunut ja jaksaa juuri nostaa kaukosäädintä oluttölkin lisäksi. Ihan sattumaltako toinen on niin paljon energisempi vai olisiko toinen tehnyt jotain oikein?

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä