Miten päästä yli pettämisestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Petetty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tsemppiä!;10716922:
Ties kuinka moni näistä uhoajista on tosiaan joutunut petetyksi tietämättään ja onnellisena porskuttaa suhteessaan... Jos tilastojen mukaan puolet miehistä ja hiukan vähemmän naisista pettää, niin todennäköisyys on aika suuri.
Hyvin sanottu, mutta vastatoimiakin kehitellään kiihkeästi! Messeviä vermeitä värähtelyyn!

Cam-fuck-me laptopless ja faceboot kontrollerit What-the-fuck spytelemetrialla.
WYSIWYG-LAN (Where You've Seen Is Why You're Get Lost At Now)

Paljon on myös esimerkkejä, että suhde päättyy pettämiseen. Petetty ei koskaan unohda petetyksi tulemistaan. Tälläkin palstalla kerran joku kirjoitti, miten mies petti 20 vuotta sitten. Kyllä se aina siellä jäytää,,,jossain takana. (en tarkoita itseäni, vaan yleensä)

Sekin pitää paikkansa. Mutta pitää muistaa, että pettäminen on prosessi, missä on aina vähintäinkin kolme osapuolta. Ja heillä jokaisella on oma taakkansa kannettavanaan asian johdosta. Tietysti taakat ovat hyvin eri kokoisiakin ja eri laatuisia, mutta asian käsittely tapahtuu monella tasolla ja monessa osoitteessa.
Jokainen voi kuvitella pettäjän roolia, miten hänen tunteensa vellovat ihastuksesta katumukseen ja ehkä häpeään ja myös pettymykseen, riippuen aivan siitä millä tavalla hän petokseensa suhtautuu. Voisi ajatella että petoskumppanin taakka on kevyin, alkaen sekin ihastuksesta, mutta tilanteestaan riippuen päättyen myös ehkä katumukseen, jos hänellä on perhettä tai sitten hän jää lillumaan ihastukseensa.
Petetyn rooli osa onkin sitten pettymys, shokki ja yritys ymmärtää tapahtunutta, jossa hänellä ei ole vastuuta toisten tekemisistä. Nyt jos ajatellaan viimeisiä tuntemuksia, joita luettelin, niin petetyn osa, missä hän yrittää ymmärtää miksi toinen hänet petti on kaikkein vaikein ja ongelmallisin sisäistää. Ei ole ollenkaan petetyn huonoutta, jos hän ei pääse asiasta yli, hän ei voi ymmärtää tapahtunutta, mutta yrittää elää sen tiedon kanssa: hänen selviytymisprosessinsa jää kesken. Ja hän voi jäädä katkeruuden tilaan, joka jatkuu ja jatkuu. varsinkin, jos tulee ero, niin pettäjän ajatukset ja toiminta jää petetylle selvittämättömäksi asiaksi ja voi jossain tapauksessa olla jopa huonompi ratkaisu petetyn kannalta, kuin asioiden selvittely, anteeksianto ja suhteen jatkaminen.

Emme voi mitenkään sanoa, että sinun ja teidän tulee toimia juuri näin, vaan asiat johtavat toiseen asiaan, mutta välissä pitäisi pystyä puhaltamaan peli poikki ja antaa pölyn laskeutua ja miettiä asioita uudelleen uusilla voimilla; tunnin aikaraja tavaroiden muutossa on jotakin kyvyttömyyttä hoitaa tilannetta.

Viimeksi muokattu:
On ihmistyyppejä jotka eivät koskaan voi antaa anteeksi. Esimerkiksi minä tunnen itseni ja tiedän, että jos yrittäisin antaa anteeksi se prosessi lopulta tuhoaisi minun arvoni ja itseluottamukseni. En koskaan lähde tuhoamaan itseäni valehtelemalla että menetetty luottamus voidaan palauttaa pariterapialla ja anteeksiannolla.

Se tarkoittaa eroa, oli lapsia tai ei, oltiin oltu naimisissa ihan miten kauan tahansa. Mieheni on samanlainen, pelisäännöt ovat selvät ja hänkään ei kykene antamaan tuollaista tekoa anteeksi. Menneisyydessään hän on katkonut välittömästi tuollaiset haitalliset suhteet. Olemme tietoisia molemmat että rikottu sopimus on päättynyt sopimus.

Pettämisen normalisoiminen tai nykyaikaan vetoaminen ovat silkkaa valhetta. Kun vaimo tai aviomies otetaan, silloin oletusarvoisesti rakastetaan. Jos halutaan toinen vain seksiä ja turvaa antamaan, se pitää sopia erikseen.
Mies joka pettää on käyttänyt myös vaimoaan seksilelunaan. Kun se lakkaa kiinnostamasta tai ei anna seksiä, otetaan uusi tilalle. Silloin ei pidä puhua tosirakkaudesta. Toista tosissaan rakastava ei yksinkertaisesti kykene vahingoittamaan puolisoaan ja suhdettaan pettämällä.

Mutta voin uskoa myös sen ettei kaikissa suhteissa ole koskaan tosirakkautta. Luulin exäni olevan maailman ihanin mies, enkä uskonut että löytäisin parempaa. Rakastin häntä kovasti. Mutta hän valehteli minulle ja käytti minua vain seksiin. Se miten tietää suhteen olevan rakkautta tai tosirakkautta? Sepä onkin ongelma. Itse tiedän kun vihdoin sen koin. Mutta yhtähyvin olisin voinut luulla ensimmäistä suhdettani tosirakkaudeksi. Uskon että monet luulevat tosirakkautta olevan, mutta tosiasiassa se on vain tykkäämistä, ehkä rakastamistakin, mutta ei sitä TOSIrakkautta.

Just näinhän nämä kakkoset juuri kuvittelevat; olevansa jotenkin, tai jossain parempia kuin vaimo.
Ehkä se rauhoittaa sun mieltäsi, kun tollee kuvittelet.
Pano olet ja silläsiisti.

Olen samaa mieltä, että harvemmin yhden illan jutussa sillä naisella on mitään välilä eikä se todellakaan ole parempi kuin oma nainen, jota rakastetaan. Ja kun oma mieheni minua petti niin kerroin myös kyseiselle naiselle mitä mieltä olen hänen kaltaisistaan ihmisistä jotka juoksevat varattujen perässä. Tilanne on tietenkin toinen jos kyseinen henkilö ei tiedä suhteesta. Itselleni kävi niin että meillä tuli baari illan päätteeksi mieheni kanssa riitaa ja tämä nainen näki sen. Hän soitti miehelleni ja pyysi häntä mukaansa, joten hän mielestäni käytti törkeällä tavalla hyväkseen tilannetta. Olen tottakai sitä mieltä, että mieheni teki väärin ja hän kantaa asiasta vastuun, mutta en silti voi olla vihaamatta tuollaista röyhkeyttä ja toisten suhteen tahallista pilaamista. En vain ymmärrä itse en kykenisi samanlaiseen moraalittomuuteen.

Viimeksi muokattu:
olenkin sitä joskus miettinyt, että pitäisikö laittaa vanha sormus nimettömään, että kävisi parempi flaksi.

Eikö sitä naisetkin käytä, mutta eri tarkoituksessa?

Se miten tietää suhteen olevan rakkautta tai tosirakkautta? Sepä onkin ongelma. Itse tiedän kun vihdoin sen koin. Mutta yhtähyvin olisin voinut luulla ensimmäistä suhdettani tosirakkaudeksi.

:):):) Ja näin mennään siihen asti, kunnes voit taas kirjoittaa, että luulit toisen suhteesi olevan sitä TOSIrakkautta, mutta vihdoin vasta kolmannen koittaessa ymmärsit, mitä se oikein on. Ja niin edlleen kohti seuraavaa...:):):)

Viimeksi muokattu:
Tilanne on tietenkin toinen jos kyseinen henkilö ei tiedä suhteesta. Itselleni kävi niin että meillä tuli baari illan päätteeksi mieheni kanssa riitaa ja tämä nainen näki sen. Hän soitti miehelleni ja pyysi häntä mukaansa, joten hän mielestäni käytti törkeällä tavalla hyväkseen tilannetta. Olen tottakai sitä mieltä, että mieheni teki väärin ja hän kantaa asiasta vastuun, mutta en silti voi olla vihaamatta tuollaista röyhkeyttä ja toisten suhteen tahallista pilaamista. En vain ymmärrä itse en kykenisi samanlaiseen moraalittomuuteen.

Nainen siis soitti, kertoiko nainen näin vai miehesi?

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä