Haaveissa vauva, heinäkuun haaveilut :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pikkupilvelle onnittelut! Loistavaa saada plussia pinoon! Mitenkäs se tuntuukin sille, että jos joku tältä palstalta saa plussan, lisääntyy muillakin mahdollisuudet :)

Itse käväisin juuri lääkärissä ja nyt olikin toinen tohtori vastassa. Tämä oli tutkinut tätä terolut asiaa pidemmälle ja sanoi, ettei ole pystynyt löytämään mitään todisteita siitä, että terolutit starttaisivat kuukautistoimintaa tilanteessa, jossa kuukautisia ei ollenkaan ole. Itselläni näin tietysti on käynyt kerran aiemmin, mutta näköjään ei nyt toista kertaa. Eli auttavat vain epäsäännöllisiin kuukautisiin, ei puuttuviin kuukautisiin.

Joka tapauksessa lähete on nyt taskussa gynelle ja alan tässä yrittämään ajan varausta. Onkohan kellään vinkkiä siihen, mitä tällä kertaa pitäisi tapahtua gynellä? Tilanne lyhyesti: pillerit jätetty pois tammikuun lopussa ja sen jälkeen ei kuukautisia ole näkynyt, pari terolutien jälkeistä mitätöntä tyhjennysvuotoa vain. Oviksista en tiedä, pari kertaa testitikussa on viivoja näkynyt, mutta en sitten osaa sanoa, että ovatko olleet tarpeeksi vahvoja.

Eli voikohan kuukautisia saada jollain alkamaan? Ja onko jotain tutkimuksia, joita voisin kysellä, jotta saataisiin tietää olenko normaalien kirjoissa? Voivatkohan clomit auttaa tälläisessä tilanteessa? Näitä kyselen sen takia, että täälläpäin lääkäriltä täytyy vaatia kaiken näköistä, jotta asiat etenevät. Eli nyt koitan selvitellä sitä, mitä alkaisin lääkäriltä kyselemään. Jollei vaadi mitään, niin lähettävät vain kotiin jotakuinkin tilanteessa kuin tilanteessa.

Ja vielä (kaikille sivusta huutelijoille tiedoksi ;)), tämäkin lääkäri sanoi, että ovulaatio voi tapahtua ilman, että kuukautiset alkavat.

Minnuli, samat terveiset sinnepäin! Plussaa kehiin :)

Mamma: Hyvää jatkoa sinulle! Ja plussatuulia, jos vielä joskus päätätte yrittää iltatähteä :)

Piksu: Voi miten ihania uutisia!!! Onnea ihan mielettömän paljon <3 Iksu tulee suakin. Tosin mä alan kyllä olla sitä mieltä, että haluan kyllä kuulla sun, minnulin, Sirenian, Nikin ja muidenkin kuulumisia plussista huolimatta (ja kaipaan edelleen ihan tolkuttomasti Apilaa ja Pamelaa).

Enpä olis arvannut, että näin kauan tarvitsi odottaa, että minä olen tämän ketjun "vanhin"... Huoh... Vaikka Ruusis kielsi mua vaipumasta epätoivoon, niin ei tämä olo kyllä mitenkään kauhean toiveikas ole :(

Ruusis: Miten meni follikkeliuä (ja mitä siinä tarkalleen etsitään)? Äh, se onkin vasta ylihuomenna?

Täällä on siis tällä hetkellä kaikki kaupungin terveyskeskuslääkärit kesälomilla ja elokuun alkupuolelle saakka (mitä ikinä tarkoittaakaan) saa vain akuuttiaikoja (=pää kainalossa) ta:lle. Eli pääsen lääkärin aikaisintaan elokuun puolivälissä ehkä ja sitten odottelen (jos ja kun saan lähetteen), että sairaalasta tulee kutsu naisten polille.

Täällä kp22 (en ole laskenut piiiiiiitkään aikaan päiviä) ja tuntuu, että vähintään kp30 jo menossa. Vielä siis saa odotella 1½-2viikkoa menkkojen alkua ainakin...

Muru

Voiii ONNEA Piksu! Tosiaan, kyllä se antaa toivoa meille muillekin, ihan totta! Teillä myös y09/09, kuten tavallaan meilläkin (no aluksi tjottailumeiningillä, siksi mulla varsinainen vasta y12/09).

Mamma, haleja ja tsemppiä tekemäsi ratkaisun puolesta. Sulla on kyllä vielä hyvin aikaa myöhemminkin näihin hommiin, ja onneksi 2 pikkuista jo =) Toiset ne vasta yrittää ekaa lähemmäs kolmekymppisenä, kuten allekirjoittanut..

Muru: On se kyllä jännä, että me täällä "vielä" roikutaan, kun silloin vielä ajattelin, että olen listan viimeisin, ja nyt sitten kärkipäässä jo näin nopeasti! No hyvähän se on tottakai että muut on plussanneet, tietenkin! Jostain luin, että 80% raskautuu vuoden sisällä yrityksen aloittamisesta.. Tarkoittaakohan se myös tjottailua vaiko vaan yritystä isolla Y:llä..?

Mulla nyt kp (hetkonen, lähtee hakemaan kalenteria..) 10. Ylihuomenna tosiaan se uä. Positiiviset fiilikset ainakin on, kun nyt vaan olisi mieli rento enkä pingottaisi, luulen suuresti että stressi on mun suurin syy raskautumattomuuteen, tai sellainen murehtiminen. Hei kun on rennompaa, on kierrotkin lyhyempiä, näin olen huomannut!

Jännä juttu kyllä tapahtui tuossa viime perjantaina. Silloin halutti aivan älyttömästi, ja tunsin vasemman munasarjan kohdalla (siis aivan kohdalla) tuntemuksia, jolloin jo ajattelin että jos tuntisin ovulaation, niin se tuntuisi aivan varmasti tältä! En ole mielestäni koskaan oikein osannut lukea ovista, kun sellaista epämäräistä juilimista tulee toisinaan ihan milloin sattuu pitkin kiertoa. Ja ilmavaivoja ne yleensä sitten lopulta on. Mutta nyt oli ihan oikea kohta, tarpeeksi myös syvyyttä ja se oli sellainen "hieno" ja "siisti" kipu. Jälkeenpäin mietin, että ei tosiaan voi mitenkään olla mahdollista, koska kp oli silloin 7! No kerroin miehelle tuntemuksista kp 8:n aikaan ja sekstailimme, mutta vähemmän vauvamielessä, koska mies tuli takaapäin. Ihan hölmöä, mutta se jäi hieman harmittamaan, että olisi voinut tulla "oikeinpäin", joten simpat olisi ehkä paremmin tähtäytyneet kohtuun, JOS se olisi ollut ovis. Niin unohdin sanoa, että kp 7 aikoihin tuli aikasta paljon kirkasta limaa.. Eli kolme superselkeää ovismerkkiä, (ja olen niin monta kertaa aiemmin yrittänyt bongata ovista, mutta saanut vain haljuja mutu-tuntumia aiheesta..). No täytyypä kysyä gyneltä, onko toi aivan mahdoton asia. Siinä tapauksessa menkat tulisi jo kahden viikon sisään, siitä sen sitten näkisi.. Muutoin mun laskemani "otolliset päivät" alkaa vasta elokuun alussa, eli tylsää "odottelua" niihinkin sitten vielä... Mutta päivittelen sitten gynen jälkeen, mitä siellä tapahtui!

Lauralle... sulla todellakin kinkkinen tilanne :( mä luulen että sulta aletaan ottaa verikokeita nyt ainakin ja muutoin tilanne kuulostaa siltä kuin sulla olisi todella ohut limakalvo, jolloin myöskään terot ei saa sitä vuotoa tuleen kunnolla. käsittääkseni aika huono juttu.. :( ja koska limakalvo on ohut, ei clomejakaan suositella kun ne ohentavat entisestään... eli mulle tuli mieleen vain että millä konstilla sitä limistä saa paksummaksi...? toivottavasti en ole ihan hakoteillä :D

Ruusis, kuulostaa tosiaan ovikselta ;) ja simpat pääsee kyllä perille asennoista huolimatta :) jos oviksen oireet tulee kp7 ja munasolu irtoaa siitä ehkä noin kp9 niin mitä kierron pituudeksi tulisi...? 23päivää? lyhyeltä kuulostaa mutta seuraava "ongelma" on että onko se limis tarpeeksi paksu jotta munis kiinnittyy... tsemppiä sulle joka tapauksessa!! :)

outoa kirjoitella tuollaisia kun ei ole niitä hetkeen ajatellut.. ja kuten pikkupilvi sanoi, myös täällä plussattiin kun ihan oikeasti koko asia alkoi jo suorastaan tympiä... ei siis ihan tuulesta temmattu teoria se että kun asian unohtaa....

Murulle paljon terkkuja ja plussatuulia +++!! :) ja tietysti muillekin :)

Minnuli, toivottavasti tämä ei ole tilanne. Tai muuten täytyy alkaa kaksin käsin juomaan sitä greippimehua! Ennen pillereitä vuodot oli aina kunnolla runsaita, nämä terovuodot taas ovat ihan melkein vuotamattomia. Mutta tosiaan, lääkäri sanoi, ettei terot ole saaneet kuukautisia starttaamaan, joten en vielä ala sitten murehtia limakalvoistakaan.. Optimistista ajattelua :) lääkäri oli kovasti rentona asian kanssa, sitä mieltä, että kyllä ne vielä sieltä tulevat ja tilanne hyvin normaalin rajoissa. Gynelle pääsin, kun sitä kunnolla vaadin.

Ruusis, meillä nuo ovistuntemukset kanssa tuovat mukanaan uudenlaista intoa makuuhuoneessa. Kyllä tuo hyvälle kuulostaa. Ja eiköhän kp 7 ole ihan sallituissa puitteissa, itselläni juuri samaan aikaan tuli ei-tarpeeksi-vahva ovisplussa samana päivänä. Mutta taidan olla aika huono esimerkki kiertojeni kanssa! Mutta kuten sanoit, parin viikon päästä tämä ajoitus on tiedossa tavalla tai toisella.

En ole tsekannut listaa pitkään aikaan, ja juuri huomasin olevani jo kolmosena! Pari on toki laittanut asiaa tauolle muista syistä, mutta onneksi on monta plussaakin mahtunut joukkoon puolen vuoden aikana. Käytännössähän tahti näyttäisi olevan yksi kuukaudessa, ei ollenkaan huono näin pienellä porukalla.

Noniin, nyt se tuli sit tännekin, pirttihirmu. =)
Ihmeelistä vatsakipua tässä onkin ollu loppuviikon ja mietinki et mitähäns et taas on.. No, nyt on ekat luomumenkat sitten 12 vuoteen, ihmeissäni tunnustelen kroppani fiiliksiä.
Kirjauduin yourdays- sivustolle ja laskeskelin sen avulla (tai no, konehan sen tekee) seuraavia mahdollisia päiviä.

Haaveilijat:

Muru 27/29 Y11/09
Ruusunmarja 27/30 Y12/09
Laura 34/36 Y03/10, terot
Ihmettelijä 25/25, Y03/10 (lapsi -08)
Zeni 25/24, Y11/09,(lapset -02, -06)
Sini82 ??/??, Y??/??
Lace 31/31 Y06/10
Myy-82 27/28 Y8/10
Nea Y07/10

Plussanneet:

Minttuilona 30/33 Y10/09 (1 lapsi 1,5 v), plussa 11/09
Viljonka31, plussa 12/09
kirsikka 25/28 Y11/09 (lapset -06, -07), plussa 12/09
Selia 28/? Y10/09 (lapsi -08), plussa 12/09
Kolkka 31/30 Y9/09 (lapset 07 ja 08), plussa 12/09
Niki 25/28 Y10/09, plussa 01/10
Pannari, plussa 01/10
Moonsun 30/35 Y07/09 (poika 07, km 11/09), plussa 01/10
Sirenia 31/34 Y12/09 (tytöt -05, -08), plussa 02/10
Oink 32/31 Y09/09, plussa 03/10
minnuli 28/28 Y08/09, plussa 05/10
Punamusta 24/25 Y04/10, plussa ??/10
PikkuPilvi 27/25, Y09/09 (taukoa välissä 7 kk), plussa 07/10

Jännäyslista:

Muru 2.8.
Zeni 12.8.

Heip! :)

Jospa saanen liittyä joukkoonne. :)
Me ollaan oltu onnekkaita ja pari lasta saatu. Nyt kuitenkin ollaan mietitty, että jos onni suo, niin mielellään otettaisiin uusi tulokas joukkoomme.
Imetän yhä ja edellisen jäljiltä on tullut yksi vuoto... Saapa siis nähdä kuinka käy. Ovis taisi jo olla ja mennä, ja silloin taisi juuri olla muutaman päivän tauko hommailussa. :/ Täytyy myöntää, että ärsyttää, jollei nyt super onnekkaita oltaisi ja heti tärppäisi, sillä ensi kierto olisi menossa hukkaan. Se käy vaan pikkaisen harvinaisen huonoon saumaan... Tällaisessa tilanteessa, kun järjen ääntä on pakko kuunnella, vaikkei millään tekisi mieli!
No mutta, jännäilyt ajoittuvat luultavasti aikaisintaan vajaan parin viikon päähän.
Olen nyt sitten tässä tähän kellon aikaan, kun näköjään vain keskelle yötä saatiin ajoitettua hommailu... Miekkonen tietty nukahti.

Pahoittelen kovasti, ettei minulla ole paljon kommentoitavaa vielä juttuihinne. Yritän päästä kiinni jostain ja sitten osallistun enemmän. Kohta alkaa ilmeisesti taas uusi ketjukin ja sen myötä uudet kujeet... Voi, kun olen niin kekseliäs. :P

Hyvää tiistaita kaikille ja paljon plussatuulia!!!

Täällä taas jo uudestaan... Hankin eilen ihan varmistukseksi vielä ovis testejä. Epäilin siis, että ovis olisi jo mennyt, joten en olekaan odottanut testiin plussaa. Halusin vain nähdä, että kai se viiva siinä testissä on himmenemään päin, että tietäisin josko se ovis tosiaan meni. No, eilen viiva oli vielä suht tumma, vaikkei tod yhtä tumma kuin se kontrolli viiva. Uusin sitten testin tänään verratakseni (tosin 6 tuntia eilistä aiemmin, muttei kuitenkaan aamuvirtsasta), että kai se tämänpäiväinen viiva on edes vaaleampi. Yllätyksekseni vertailua ei voinutkaan tehdä, kun se viiva edellisessä testissä oli selkeästi vaalentunut, vaikka paketin ohjeissa lukee, että tulos säilyy testissä! :/ Yritin sitten vertailla eilisiin mielikuviini ja kyllä se viiva on tummempi, kuin se jonka sain eilen. Tarkkoitaakohan tämä nyt sitten sitä, että ovis olisi vasta tuloillaan? Eilen olin tosin syönyt ja juonut ahkerammin, joten voi olla, että siitäkin syystä se eilinen tulos oli vaalempi. Sitten jos taas koitan olla oikein optimistinen, niin mieleeni juolahti, että ovis testiinhän tulee myös positiivinen tulos, jos on raskaana... No en nyt todellakaan kuvittele, että näin voisi ihan vielä olla, mutta tuli vain mieleen, että jos taas se ovis jo meni ja hedelmöityskin olisi jo tapahtunut, niin alkaako se hormonitaso nousta näinkin pian uudestaan, siis että ovis testi alkaisi tässä kierron loppuakin kohden uudestaan tummentua?

Jos jollain on siis mitään hajua, niin olisi kiva kuulla! :)

Oujees.. Nyt on myrskyvaroitus meikäläisen lähettyvillä. Aamulla kun nousin ylös tympäsi jo valmiiksi kaikki. pirttihirmu on tullu kylään!
Ei kai tässä auta kuin muistaa et kyllä tämä taas helpottaa muutaman päivän kuluttua.

Vuodosta muuten, Eilen alkoi tiputella ei mitenkään runsaasti mut kuitenkin selkeästi verta mut tänään ei ole tullut nimeksikään, onkohan tämä normaalia?

Edellisistä menkoista ilman hormoneja on peräti 12 vuotta ja hormoneilla varustetuista menkoista 3 vuotta.

kävin aamulla spinningissä, sen jälkeen olo on ollu outo. Heikottaa pienestäkin ponnistuksesta ja välillä on oksettava olo. Pötkötän sohvalla ja katson leffoja kun muuta en voi.

Viimeksi muokattu:
Onnea PikkuPilvi!!! :) Ihanaa että vihdoin plussia tähän ketjuun pitkästä aikaa:)

Paljon onkin kerinnyt porukka vaihtumaan siitä kun itse täällä pyörin, tosin enpä hirmu kauaa ehtinyt minäkään tässä ketjussa palstailemaan... Taitaa olla Muru ja Ruusis enää jäljellä niistä jotka mun kans yhtäaikaa kirjotteli. Mammalle hyviä jatkoja mikäli täällä vielä käyt kurkkimassa :) Niin ja Pamelalle kanssa!

Täällä kaikki ok, perjantaina ois rv tasan 30... mihin tää aika oikein menee..? :O Nää kovat helteet on kyllä ollu melko tuskasia tän mahan kanssa mutta jospa se tuosta kohta jo viilenis.

Hyviä vointeja kaikille ja oikein paljon plussatuulia!! :) <3

Dodih, lääkärissä käyty ja terot sain. tänään on just sopivasti kp 15 eli tänään aloitan ne. Otti myös papan ku edellisestä kohta kaks vuotta.. sanoi et kokeillaan tää yks tero kuuri ja sit yks luomu et jos tasottuis.. mut jos terojen jälkeinen kierto venyy ni sit takas lekurille.. ja sanoi lääkäri et kun kerran olen jo raskautunu (helmikuussa) et johtuu luultavammin vaan tästä mun epäsäännöllisestä kierrosta.. toivotaan ainakin..

Haaveilijat:

Muru 27/29 Y11/09
Ruusunmarja 27/30 Y12/09
Zeni 25/24, Y11/09,(lapset -02, -06)
Sini82 ??/??, Y??/??
Lace 31/31 Y06/10
Myy-82 27/28 Y8/10
Nea Y07/10

Plussanneet:

Viljonka31, plussa 12/09
Pannari, plussa 01/10
Punamusta 24/25 Y04/10, plussa ??/10

Jännäyslista:

Muru 2.8.
Zeni 10.8.

muutin ton jännärin kp 28....

Ruusis: Se puru tarkottaa meillä kaikkea pientä juttua :D Jos on roska silmässä, niin on puru/oka silmässä, jne :) Niin munikset on sit tietty kans puruja :)
Joo, kyllä me nyt voitais tässä pikkuhiljaa alkaa plussailee...Vähän turhaan pitkään jo roikuttu täällä :/

Nea: Tervetuloa!

minnulille vilkutuksia :) <3

Sirenia: Sulla käy kyllä aika vähiin, syyskuussa la? :O Kumpi tulossa? :)

Mulla on kyllä semmonen tunne, ettei tästäkään kierrosta tärpännyt :/ Liian vähän seksiä ja sit jäin miettimään, että kävin vielä oviksen aikoihin verenluovutuksessa, että olikohan se nyt kauheen hyvä idea kuitenkaan :/

Mihis mun tissikipu on jäänyt :O *Alkoi ihan miettimään* Mulla on aina oviksen jälkeen törkeen kipeet rinnat/nännit. Kai se vielä sieltä tulee ennen menkkoja.
Tänne ei kyllä mitään kuulu. Kierron päättymistä vaan odotellaan. Viikon verran varmaan vielä menee. Saiskohan ens viikolla jo varattua niitä lekuriaikoja, vaikka loppuviikosta...sitten on "elokuun alkupuoli", millon lääkäreiden listat tulee varattaviksi. Täytyy muistaa soittaa.
Papaankin mun piti nyt mennä, mut pitänee odotella niitä menkkoja, jos nyt jostain syystä olis tärppi käynyt, niin sitten en kyllä uskalla papaan mennä ja jos tulee menkat, niin sit tietää mennä heti, kun ne on loppu.

Muru kp24

Nea, tervetuloa palstalle! Onko ovisviivat vahvistuneet? Ja mikä kiertopäivä sulla on menoillaan? Mulla eilen tummeni kanssa viiva (kp21..) katsotaan mitä tänään tapahtuu. Teroja on vielä muutama jäljellä, joten kuukautisia en vielä odota reiluun viikkoon.

Muru, onko siellä lääkärit yhtä aikaa kaikki lomailemassa, kun ei edes aikoja saa varata? Itse soittelin juuri eilen lääkäriaikaa ja syyskuun lopulle menee.. Tylsää kun tuntuu sille, että vielä ei ole oikein päässyt yrittämistä aloittamaankaan! Ja kevät/kesävauva olisi niin kiva..

Follikkeliultrassa käyty, ja siellä näkyi siis johtava follikkeli oikealla puolella, ja kaikki siis niinkuin kuulemma pitääkin! Tämä tutkimus siis tehdään kp 12-15 yleensä. Aika kummallista, koska mulla on pitkä kierto, mutta en mä kaikkea ymmärräkään.. Lääkäri sanoi, että sunnuntaina varmaankin olisi ovis. Kysyin parhainta päivää seksille, no sehän olisi lauantai. Mutta ooooutoa, kun itse laskurilla laskin mahdollisen ovispäivän, se olisi sijoittunut pitkälle elokuun puoliväliin (näillä pitkillä kierroilla..). En sitten oikein tajunnut kysyä asiasta, olin vaan niin hölmistynyt että nytkö jo ovis? Ja lääkäri oli eri, tuntui olevan aika kiire hänellä, tuli sellainen fiilis että olin vaan yksi hoito muiden joukossa, "nopeasti pois vaan". En oikein kaikkea edes tajunnut mitä mulle puhuttiin.

Sain myös ajan verikokeeseen (progesteroni) elokuun alkuun, ja siitä sitten soittoajan. Ja nyt siis on jatko ihan meidän itsemme päätettävissä, haluammeko enemmän "hoitoa". Jos haluamme, niin seuraavaksi tehtäisiin munatorvien aukiolotutkimus ja miehen spermatutkimus. Pitkät kierrot kielivät siitä, että ovista ei välttämättä tapahdu. Lääkäri sanoi että tätä voisi hoitaa clomeilla. Itse en oikein tiedä haluanko mitään, millä puututaan asiaan. Siis normaali kierto on 28-32 päivää, voi hyvää päivää, eihän mulla koskaan ole noin vähän ollut! Luulin että 35:kin päivää olisi jo ollut tosi hyvä, mutta lääkäri sanoi että sekin kyllä on aika pitkä..

Laura: No ilmeisesti :/ Hoitaja sanoi mulle puhelimessa, että ei pysty varamaan aikoja kuin vasta elokuun alkupuolella, koska lääkäreiden työlistat ei ole vielä avoinna (lääkärit siis itse avaa ajat potilastietojärjestelmään, josta hoitajat voi varata niitä asiakkaille). Saa nähdä, miten nopeasti meillä asiat nyt alkaa edetä, kun tää heinäkuun kierto oli jo 9. ja mun oma kierto on 32-40pv ja heittelee joka kuukausi miten sattuu.

Ruusis: No mut teillähän on jo tosi hyvällä mallilla asiat, kun sä oot päässyt jo lääkärillekin. Mä kyllä ymmärrän hyvin ton, ettei haluais "kajota" omaan kiertoon/kehoon ja haluais, että lapsi sais luonnollisesti alkunsa jne. Mutta oon tässä nyt miettinyt jo valmiiksi asioita, että kyllä mä ainakin ne clomit haluaisin sitten (vaikka niissä oli ihan kaameet sivuoireet, kun luin Pharmaca Fennicasta) ja kaksosraskaus on hyvin yleistä (millä on sitten hyvät puolensakin, mutta vähän liikaa niitä huonoja puolia, siis noin ylipäänsä kaksosraskaudessa). Puuh. Kunpa mekin nyt päästäis edes johonkin suuntaan tän asian kanssa. En jaksa enää odottaa :(

Ja mä todella luulin, että se ad 35vrk on ihan normikierto...Ja mun kierto ollut minimissään sen 32vrk...Ei kyllä nyt paljoo mieltä lämmitä :/

Haaveilijat:

Muru 27/29 Y11/09
Ruusunmarja 27/30 Y12/09
Zeni 25/24, Y11/09,(lapset -02, -06), terot
Sini82 ??/??, Y??/??
Lace 31/31 Y06/10
Myy-82 27/28 Y8/10
Nea ??/?? Y07/10

Plussanneet:

Viljonka31, plussa 12/09
Pannari, plussa 01/10
Punamusta 24/25 Y04/10, plussa 05/10

Jännäyslista:

Muru 6.8.
Zeni 10.8.

Noniin, nyt alkaa elämä taas hymyillä pirttareiden jälkeen.. Olin kuin kävelevä aikapommi muutaman päivän!
Älytöntä kuinka tuommonen, täysin normaali naisen kierto voi sekoittaakin elämää.. Mies ja koira saivat ihan oikeasti väistellä mua. =)

Mulla oli sitten vain yksi vuotopäivä, toivottavasti se tuosta pitenee.

Miten muuten ne kiertopäivät taas laskettiin??

Hei! :)

Eli siis nyt taitaa olla kp 20, kun vuorokausi kerkesi juuri muuttumaan. Mitä luultavimmin ovis olisi siis jo mennyt. Ma taisin siis tehdä sen ekan ovis testin, jolloin olisi ollut kp 16 jo. Ti ja ke tein toiset. Nämä molemmat osoittautuivat tummemmiksi kuin se maanantainen. Mietin, että olisiko se hormonipiikki kerennyt mennä ohi juuri tuon ti ja ke testausten välillä, sillä to, kun tein testin, niin nyt se oli taas haalenemaan päin. Harmittaa, kun nyt ei taas olla päästy miehen kanssa asiaan pariin päivään. :/ Pakko se on kuitenkin koittaa vielä, jos olisi mitään mahiksia. En osaa sanoa paljoakaan kehoni toiminnasta, joten turha edes arvuutella... Ties mitä ruuansulatusongelmia. :D Vuodoistakaan en osaa sanoa mitään... Veren kyllä tunnistan, jos on tullakseen. :P Sormet ristiin... Tässä yrityksessä on nyt taas uudenlaisia haasteita kuin aikaisemmin, sillä lapsukaiset toimivat aika hyvänä ehkäisykeinona. ;) Eipä voida paljon muuta, kuin keskittyä tähän aikaan yöstä ja sitten vaan kärsiä väsymyksestä. Onhan se sen arvoista. :)

Eli voikohan kuukautisia saada jollain alkamaan? Ja onko jotain tutkimuksia, joita voisin kysellä, jotta saataisiin tietää olenko normaalien kirjoissa? Voivatkohan clomit auttaa tälläisessä tilanteessa? Näitä kyselen sen takia, että täälläpäin lääkäriltä täytyy vaatia kaiken näköistä, jotta asiat etenevät. Eli nyt koitan selvitellä sitä, mitä alkaisin lääkäriltä kyselemään. Jollei vaadi mitään, niin lähettävät vain kotiin jotakuinkin tilanteessa kuin tilanteessa.

Ja vielä (kaikille sivusta huutelijoille tiedoksi ;)), tämäkin lääkäri sanoi, että ovulaatio voi tapahtua ilman, että kuukautiset alkavat.

Jos kuukautisesi puuttuvat kokonaan ei terolut tosiaankaan auta. Saattavat saada aikaiseksi tyhjennysvuodon, mutta joskus eivät sitäkään. Gynen pitäisi ultrata munasarjat ja katsoa onko niissä minkäänlaista aktiviteettia. Verikokeilla voidaan selvittää eri hormonitasoja sekä niiden välisiä suhteita. Estrogeeniä saattaa olla liian vähän, silloin ei mikään oikein toimi. Ja greippimehu ei paksunna limakalvoa, sen tekee ainoastaan estrogeeni (sekä keltarauhashormoni oviksen jälkeen, mutta jotta ovulaatio voisi tapahtua tulisi estrogeeniä olla riittävästi).

Taisi taas olla joku muu lääkäri kuin gyne?? Jos ovulaatio tapahtuu niin silloinhan keltarauhanen paksuntaa limakalvoa joka tietyn ajan jälkeen vuotaa pois. Eli sellainen tilanne että ovulaatioita tapahtuisi, ainakaan kunnollisia sellaisia, mutta vuotoa ei vaan tule, on mahdoton. Tietysti ovulaatio voi tapahtua esim. kierron 70 päivä ja menkat alkaa sitten siitä parin viikon päästä. Olisipa kiva tietää miten lääkärisi perustelee tuon "väittämänsä" eli mitä tapahtuisi follikkelista muodostuvalle keltarauhaselle tilanteessa jossa ovulaatio tapahtuu mutta menkkoja ei näy eikä kuulu.. ;)

Viimeksi muokattu:
Sivusta huutelija, kiitos vinkeistä tuolle gynekeikalle. Nyt tiedän paljon paremmin, mitä pitää kysellä.

Terolutit jäävät taas tämän satsin jälkeen väliin. Tästäkin näyttäisi olevan ristiriitaista tietoa, että starttaavatko vaiko eivät. Kaksi gyneä on nyt sanonut että saattaa auttaa, omalääkäri taas tutki asiaa pidemmälle ja totesi, ettei auta. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että mun kp on jotakuinkin 210! Terolut tyhjennykset lasken vain ihan itseäni ilahduttaakseni kp ykkösiksi, tuo luku kun on aika suuri.

Kaksi omalääkäriä ja yksi gyne on nyt sanonut, että voi raskautua ilman kuukautisia. Ja nimenomaan tarkoittaen sitä, että ovulaatio voisi tulla ilman, että siitä seuraa kuukautiset. Gyne tosin välillisesti, toisen lääkärin kautta, mutta viesti tuli välitettyä aika suoraan. Mutta tosiaan, parempia perusteluita tälle ei ole, ihan vain toteamuksena ovat sanoneet. Ovistikun viivat ovat taas tummenemaan päin, siitä en tiedä tarkoittaako mitään, kun tarpeeksi tummaa viivaa en ole vielä saanut. Eivät nämä ainakaan kovin laadukkaita ovulaatioita ole, muutenhan olisi jo tullut tulosta ;) Imetyksen aikanahan voi raskaaksi tulla, vaikka yleensä kuukautiset eivät tänä aikana ala. Vaikea kuitenkin sanoa, olisivatko kuukautiset alkaneet, jos raskautumista ei olisi tapahtunut.

Onneksi seuraava lääkärikeikka on lapsettomuuteen erikoistuneella osastolla, jos sieltä sitten vaikka tulisi varmaa tietoa.

Kiva, kun jaksat kommentoida ja vähän miettiä kanssani näitä kuvioita.

Äh. On tää kumma, kun taas tänään tein ovis testin, niin se viiva olikin taas tummempi kuin eilen, vaikka eilinen siis oli haalenemaan päin. Ei tästä kyllä ota mitään selkoa. Toi testi oli sitten vika ovis testi, joten nyt ei auta kuin odotella ja ihmetellä. Kp 20 siis tänään, joten ainakin viikko vielä, että kannattaisi testata yhtään mitään. Mulla on kyllä kaapissa r-testejä useampiakin ja koska olen niin pöllö, niin kerkeän varmaan testaamaan monta negaa, ennen kuin plussan olisi edes mahdollista ilmaantua. No en siis muuten kyllä testaisi niin paljon, mutta joskus poltan, joten en halua vahingossakaan polttaa sitten enää yhtään. Olen todella tarkka tässä asiassa, vaikka tiedänkin että ei nyt ihan niin paljon tarvitsisi stressata... En itse asiassa haluakaan polttaa enää ollenkaan, mutta kun olen niin selkärangaton, niin helposti tulee poltettua muuten. Onko kellään muulla täällä tämmöistä huonoa tapaa? Toivottavasti tietty ei.

Hyvää viikonloppua kaikille! :)

Lace: Kiertopäivät aloitetaan laskea siitä päivästä, kun menkat alkaa.

).( Tänne ei ihmeitä. Muutamana aamuna on kuvottanut ihan huolella, kun oon noussut sängystä ylös, mutta niin kuin tänäänkin, se lähtee sillä, kun pakottaa itsensä syömään aamupalaa. Rinnat on yllättävän ei-herkät (vrt. esim. viime kiertoon, jolloin rinnat kipeytyi melkein heti oviksen jälkeen aivan järjettömiksi menkkoihin asti), hiukan aristelee, ei muuta. Sais kyllä tää kierto jo päättyä, tuntunut ihan ikuisuudelta.

Muru kp28

Yhteistyössä