Miten selvisit raiskauksesta?

  • Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti
Lukutaitoinen
Alkuperäinen kirjoittaja näsäviisauden huppu:
Voiko käydä kalassa raiskaamatta, voiko suudella raiskaamatta ja voiko olla yhdynnässä raiskaamatta?

Olisi nyt tarpeen jo kuulla, miten Sivupersoona käsittää sanan RAISKAUS. Mikä siitä tekee siitä rikoksen? Jos ei nimittäin tuota ymmärrä, eikä aikuisena miehenä osaa kertoa muille, niin ei kannata ihmetellä, miksi niinkin paljon raiskataan.
No juuri tuollaisiahan se kyllä ei ole ihmetellyt. Halooo. On miettinyt, voiko tuollaisissa tilanteissa aavistaa mistään, että on tulossa vaaratilanne. Miten päin te noita tekstejä oikein luette. Takaperin? Ylösalaisin??
 
näsäviisauden huppu
Alkuperäinen kirjoittaja Lukutaitoinen:
Alkuperäinen kirjoittaja näsäviisauden huppu:
Voiko käydä kalassa raiskaamatta, voiko suudella raiskaamatta ja voiko olla yhdynnässä raiskaamatta?

Olisi nyt tarpeen jo kuulla, miten Sivupersoona käsittää sanan RAISKAUS. Mikä siitä tekee siitä rikoksen? Jos ei nimittäin tuota ymmärrä, eikä aikuisena miehenä osaa kertoa muille, niin ei kannata ihmetellä, miksi niinkin paljon raiskataan.
No juuri tuollaisiahan se kyllä ei ole ihmetellyt. Halooo. On miettinyt, voiko tuollaisissa tilanteissa , aavistaa mistään, että on tulossa vaaratilanne. Miten päin te noita tekstejä oikein luette. Takaperin? Ylösalaisin??
Raiskausta ei Sivupersoonan ihmettelemissä tilanteissa, kalaan lähtiessä, suudellessa eikä edes vakisuhteessa voi mitenkään ennakoida, koska raiskaus tulee yllätyksenä. Tietenkin ihmisillä joskus hälytyskellot soivat ja silloin voi ehkä raiskauksenkin ehkäistä. lapsia ja varsinkin nuoria tyttöjähän on aina opetettu, ettei tuntemattomien, vieraiden miesten seurassa kannata metsään tai kalaan lähteä. Ja fiksu nainen näin on varmaankin monet raiskaukset välttänyt. Mutta kun osa raiskauksista tapahtuu aivan tutuissa ympäristöissä, tuttujen toimesta.

Harvemmassa taitavat olla ne raat ja väkivaltaiset raiskaukset, joissa ventovieras naamioitunut hyökkää pusikosta naisen kimppuun. Kun ei sellaistakaan voi aina ehkäistä niin, miten tutussa seurassa tapahtuneita raiskauksia muutoin kuin, että naisella on aina esiliina tai luotettava turva matkassa tai hän pysyttelee yksin lukkojen takana.

Raiskaus on aina raiskaajasta, yleensä miehestä lähtevä rikos. Sen voi ehkäistä vain "kasvattamalla" pojat ja miehet ymmärtämään väkivallan rajat. Se tarkoittaa sitä, että mies ymmärtää naisen (tai kenen tahansa toisen ihmisen) KIELTÄYTYMISEN KIELTONA, rajana jota ei ylitetä, vaikka oma halu ja kiima sanoisi muuta. Mitään muuta tapaa ehkäistä raiskauksia ei ole!

 
näsäviisauden huppu
Täsmentäisin vielä, että seksiin pitää olla aina toisen SUOSTUMUS. Tämä koskee myös niitä tilanteita, missä nainen ei ole voinut kieltäytyä kuten unessa tai päihtyneenä tai tajuttomana.

Tuskin Sivupersoonakaan pystyisi vastaavissa tilanteissa tapahtuneita raiskauksia mitenkään ennakoimaan. Tai voisihan sitä kieltää naisilta nukkuminen, päihteet ja tajuttomuus - kaikki sellainen, mihin vain hiemankin itse voi jollain kontin vaikuttaa. Mutta todennäköisesti silti raiskattaisiin.
 
Näin täällä taas
Ymmärtääkseni Sivupersoona on vain ääneen ihmetellyt hänelle täysin käsittämätöntä ilmiötä omalla tyylillään. Ei siis tosiaan ole syyttänyt ketään mistään eikä mitenkään yrittänyt lieventää raiskauksen rikollisuutta tai vierittää sitä uhrin piikkiin.

Sivupersoonan tekstejä on täällä nähnyt jo sen verran, että tietää, että hänellä jos kellä on kunnioitus tallella toiseen ihmiseen, varsinkin naiseen. Joskus liikaakin. ;) Tyyli miettiä ääneen on omanlaisensa, ja maailmankuva ehkä jopa käsittämättömän ylikiltti jollekulle nykyarkea nähneelle nuorelle - siitä väärintulkinnat. Tarkoitus siis ilmeisen hyvä, vaikka ne esimerkit olisivatkin sieltä Suomi-filmin maailmasta, toteaa keskiväliin iältään ja maailmankuvaltaan kuuluva lueskelija :)

Täysin selväksihän Sivupersoona teki tuolla jo senkin, että myös hänestä raiskaus on aina täysin raiskaajan syy, ja väärin. Ja se lienee selvä kaikille muillekin paitsi niille raiskaajille, jotka eivät taida valitettavasti Elli-palstoja juurikaan lueskella. Pysyvät luultavimmin pahemmilla sivustoilla...
 
Sivupersoona
No palatkaa sitten oikeille urille.

Sain paljon uutta tietoa, vaikka kysymyksiä jäikin vielä ilmaan. Ryhdyn vielä kiltimmäksi enkä kysele enempää näin arasta asiasta.

Kiitos myös puolustuspuheenvuoroista.

Jatkan muissa ketjussa omituista höpöttelyä. Tämän ketjun aihe on liian vakava leikinlaskuun.
 
minna.
No minun kohdallani ainakin raiskaaja oli yksinkertaisesti sairas. Hän etsi alaikäisten, kokemattomien tyttöjen seuraa ja ammattimaisesti hankki sinisilmäisen tytön luottamuksen ja käytti sitä hyväkseen. Hän fantasioi 12-15 vuotiaista ja metsästi heitä.

Ei siitä tule mitään, jos naisen pitäisi aina olla varuillaan ja pelätä jokaista "houkuttelua" raiskauksen yritykseksi. Eikö saisi koskaan lähteä työkaverin kyytiin, jatkoille tms, kun aina pitäisi osata ajatella että nyt se meinaa raiskata? Haluan uskoa, että raiskarit ovat marginaalinen ryhmä. Normaali mies ei voi tehdä sellaista naiselle.

Lisäksi, ei kukaan ymmärrä mitä raiskaaminen tekee ihmiselle ennen kuin sellasta kokee. Kauniissa ja rohkeissa Brooke raiskattiin vähän aikaa sitten ja Brooken kamppailu raiskauksesta toipumiseksi on mielestäni hyvinkin realistinen. Brooke kärsii flashbackeista, vihanpurkauksista, saa raivo- ja itkukohtauksia, kavahtaa kosketusta, kärsii pelkotiloista... Mä kävin myös ne kaikki läpi, vuosien ajan. Seksi inhotti, sai raivon valtaan. Vieläkin mun pitää kääntää kanavaa jos radiosta tulee esim. joku seuraavista:

PMMP: ...routa raiskaa tämän maan, joutsenetkin jäätyy kiinni jaloistaan...
Apulanta: ...pimeät alueet aina kiinnostaa enemmän kuin valokeilan raiskaamat...
Ismo Alanko: ...rakkaus on ruma sana - runojen raiskaus...
Jonna Tervomaa: ...mut on raiskattu rakkaudella, niin kuin sinutkin...

Varsinkin toi viimeinen, raiskattu rakkaudella niin kuin sinutkin... Puistattaa. Mun mielestä raiskaus esitetään musiikissa lähes aina sellaisena, että se tekee uhrista ruman, pilaantuneen. Raiskaus on ruma asia ja se vaurioittaa uhria, mutta ei se tee hänestä viallista. Haluaisin ostaa Singstarin suomirokkia, mutta siellä on toi PMMP:n raiskausbiisi ja en kyllä varsinkaan pari sidukkaa ottaneena kestä kuunnella että joku laulaa sitä.

Ja kyllä väkisin suuteleminen tai hipelöinti on ihan eri asia kuin raiskaus. Mä olen kokenut ne kaikki. Eka mua hiplailtiin teininä ja olin kyllä ihan hajalla siitä, mutta en sentään traumatisoitunut. Ulkomailla joku poika kiinnostu musta ja osti mulle ruusun. Istuttiin rannassa mun kaverin ja sen pojan kanssa. Mä juttelin lähinnä mun kaverin kanssa kun se poika ei kiinnostanut. Yhtäkkiä se nousi, tarttu mua päästä kiinni ja suuteli väkisin. Sekin oli hirveää, mutta selvisin siitä heittämällä sen ruusun mereen. Lisäksi mun työkaveri on bileissä tarttunu musta kiinni ja tehny panoliikkeitä. Sekin sai hajalle pariksi päiväksi, mutta ei sen pahempaa. Kyllä raiskaus on ihan eri asia, koska siinä pelkää henkensä puolesta. Sitä lopettaa vastaan taistelun vain säilyäkseen hengissä, tavallaan antaa raiskata. Se on sellainen reaktio ja mulle se oli tosi vaikea hyväksyä, sitä käsiteltiin terapiassa pitkään. Ihminen vain tekee kaikkensa henkensä pitimiksi äärimmäisessä hädässä.

Ja been there done that, vaikka oletkin mielestäsi varmasti kaikkitietävä, ei ole olemassa mitään provosoivaa pukeutumista. Se on myytti, ihan paskapuhetta. Kyllä raiskatuksi voi joutua vaikka tuulipuvussa lenkkipolulla. En tiedä onko olemassa tilastoa kuinka moni on joutunut raiskatuksi minihameessa ja korkkareissa, kuinka moni arkisemmissa vaatteissa. Ja missä liikkuu ihmisiä (juhlat), siellä liikkuu myös raiskaajia. Juhliin pukeudutaan yleensä naisellisemmin kuin muuten. Ei se että joutuu raiskatuksi käytettyään minihametta tarkoita sitä, että joutui raiskatuksi minihameen syystä. Ihan sama, jos raiskaaja väijyy pusikossa ja sinä olet tuulipuvussasi iltalenkillä, jos raiskaaja näkee sopivan uhrin, hän hyökkää. Minihameita vain on enemmän liikkeellä juhlien aikaan, jolloin ihmisiä on muutenkin enemmän liikkeellä ja humalassa. Toki jos on lenkkarit jalassa ja selvin päin, on suuremmat mahdollisuudet paeta jos raiskaaja hyökkää. Siksi minä en enää ikinä ole käyttänyt korkkareita. En tosin käyttänyt niitä silloinkaan kun minut raiskattiin, mutta pelokkaaksi se on saanut. Mutta ei se että käyttää korkkareita aiheuta raiskausta. Minä olen kuullut monta kertaa, että jouduin uhriksi, koska olen kaunis. En tiedä siitä. Uskon itse, että raiskaaja aisti minusta kokemattomuuden ja arkuuden, sopivan uhrin. Mutta pitäisikö naisten todella peitellä kauneuttaan jottei joutuisi raiskatuksi sen takia? Kyllä tähän ongelmaan on löydyttävä ratkaisu muualta.

Totta on, että itseään voi suojella, jos ei kulje kaupungilta yksin yöllä kotiin lähiöön jalkaisin. Itseään voi suojella jos ei lähde tuntemattomien matkaan. Itseään voi suojella käyttämällä lenkkareita ja pitämällä juoksukuntonsa korkealla. Itseään voi suojella opettelemalla taistelulajeja. Itseään voi suojella käyttämällä siveysvyötä tai sellaisiakin on että emättimeen työnnetään kappale, jonka sisäpinta on teräviä piikkejä toiseen suuntaan. No siis raiskarin vehje menee sisään, mutta piikit lävistää sen ulos vedettäessä. Se ei varsinaisesti suojaa, mutta ainakin raiskari saa samalla mitalla takaisin. Missä menee se terveen itsesuojelun raja, ja milloin kyse on lähinnä oman elämän rajoittamisesta pelon vuoksi? Ei ole mukava elää ajatellen koko ajan että joku voi tulla tuolta kulman takaa ja yrittää raiskata, miettiä toimintasuunnitelmaa sen varalle. Minä olen elänyt niin. Ja päätin että minua ei toista kertaa raiskata. Tai sitten pitää tappaa ensin. En jaksa enää toista kertaa käydä läpi sitä kaikkea.

Mutta siis, raiskattu on aina uhri, syytön, vaikka sitten olisi alasti liikkeellä.
 
OneDayAtTheTime
Mut on raiskattu. En ilmoittanut poliisille, en vain pystynyt.

Nyt kun tapahtuneesta on kulunut 3 vuotta (kaiken muun syyllistämisen lisäksi) syyllistän itseäni siitä etten ilmoittanut. Koen vielä olevani syyllinen mahdollisiin muihin raiskauksiin ... Vaikka tiedän etten ole. Ja tiedän että vain toinen raiskattu voi tietää kuinka siinä alussa mielessä ei olee muuta kuin kuolla tai selvitä... ei siinä jaksa ajatella järkeviä.

Mutta olkaa kiltti älkääkö syyllistäkä ihmisiä ilmoittamatta jättämisestä. Raiskattu kantaa päällään jo muutenkin niin paljon syyllisyyttä.
 
vieras
Helkkari onkohan tuo sivupersoona pedari, ku tuollaisia kirjoittaa, se ei näköjään tajua sitä miltä uhrista kaikki tuntuu... Itteäni käytettiin 6,5 vuotta hyväks alko ku olin 8v. Nyt ku mulla oma tytär niin helkkari suojelen sitä niin paljon, että just nää lähi paikat voin kulkea, mutta muualle mennessä vaadin kavereit mukaan. Kahdestaan en tytön kanssa lähde minnekkää, sen verran tärkee sen elämä mulle on. vaikka haluisin elää oikeesti normaalia elämää ja teenkin sitä, mutta rajoitan alueita aika tavalla vieläki, ettei tuu vaan käymään mitään ei toivottuja juttui. aattelin etten kirjoittais tähän mitään. Käyn edelleenkin välil juttelee tuol näist. Miehiä en vihaa mutta pedareit kyl.... Niiltä ehdottomasti mulkut pois !!!!!
 
vierailija
En mäkään poliisille kehannu kertoo, ku luulin et mut pannaan vankilaan, niinku se ukko monesti sano. Uskoin tietenkin kaiken, ku olin lapsi. Mun päähän oli iskotettu sellainen asia, et aina vanhemmat ja isot ihmiset on oikeassa ja niitä pitää kunnioittaa, mikä ei TODELLAKAAN pidä paikkansa ainakaan tällaisis jutuis. Aatelin usein et mun täytyy vaan yrittää kestää tää hetki, se on kohta ohi.... Pelko seurasi jatkuvasti mukana, siihen ehti tottua. Joka ikinen askel minkä astuin oli pelottava, joka ikinen uusi asia ahdisti. Olin vaan vaiti ja syrjään vetäytyjä koulussa en ikinä viitanu tunneilla enkä oikein halunnu olla muiden kanssa, ku pelkäsin et ne näkee sen mitä on tapahtunut. Pelkäsin sen tulevan ilmi. Itse tuho oli mielessä joka päivä.

Nyt ku aattelen näin jälkeen päin kaikkea niin kyl siitä vaan selvittiin, vaikka ne tapahtumat ei ikinä häviä mielestäni on tilanteita mitkä muistuttaa siitä, mutta täytyy vaan ottaa päivä kerralla ja hetki kerralla ja varoa askeleitaan, ettei mee taas harhaan. En syytä itseäni, mutta häpeän kyl kaikkee mitä on tapahtunut. Häpeän peräti sitä et olen puhunut asiasta, mutta menneitä ei voi muuttaa.
 
Varpu
Minua ei ole raiskattu mutta muutaman kerran( melkein lapsena ollessani) yritetty...läheisten taholta.

Ne asiat jäivät todellakin käsittelemättä kun en voinut voinut puhua kenenkään kanssa, ei tullut edes mieleeni.
Annoinko sitten pahan kiertää......mutta asiat eivät ole aina niin kuin sivullinen "tuomitsee"..

Sen tiedän että olisi pitänyt pystyä keskustelemaan, näin vuosikymmenten jälkeen ymmärrän omaa pahaa oloani ja ahdistuneisuuttani.
Toki mieleeni vaikuttaa monet monet muutkin lapsuuteni vaikeat asiat.

Tämä teksti voisi olla kirjain kirjaimelta, sana sanalta ja lause lauseelta myös minun kirjoittamani.
 
Viimeksi muokattu:
tytttto17
Avaan ketjun , johon toivon vertaistukea raiskatuille. Mikä auttoi pääsemään asiasta yli ja saiko raiskaaja rangaistuksensa. Minun käsitykseni on, että läheskään kaikki raiskaukset eivät tule paljastettua. Niitä tapahtuu perheissä, matkoilla ja aina se on uhrille kärsimys ja pitkään omaa terveyttään jäytävä koettelumus. Pääseekö siitä yli ja miten? Mikä on tärkeintä? Anteeksianto? Rikosvastuu? Perheen tuki?
Olen samaa mieltä tuosta että läheskään kaikki raiskaukset eivät tule poliisin tietoon. Minut on esim raiskattu useammankin kerran. En pystyisi mitenkään menemään poliisille tästä asiasta kertomaan. Vaikka kyllä kannattaisi! Voisin saada vaikkapa rahaa rahanhimooni. Mutta mielummin teen vaikka rikoksia jotta saisin rahaa kuin menisin kertomaan poliisille. Miksi? :( Koska hävettää. Itsetunto oli alhaalla jo ennen raiskauksia (nämä olivat siis ihan raiskauksia, joista yksi väkivaltainen, koska olin selvinpäin ja pystyin taistelemaan vastaan. Minulla on tapauksista traumaa) ja nyt se itsetunto on laskenut vielä siitäkin. Mutta mulla kuitenkin menee aika hyvin nyt. On poikaystäväkin. <3 Vaikkakin olen viillellyt. Mutta ei se varmaan noista raiskauksista johdu. En oikein tiedä... Vihaan itseäni joka tapauksessa. Minua on käytetty hyväks aika paljon. Olen vielä alaikäinen ja mulla oli joku aika ihan kunnon alkoholiongelma ja jouduin taas hyväkskäytetyksi useamman kerran. Join todellakin niin paljon että todellisuuden taju ei ollut ihan kunnossa. En välttämättä edes tajunnut että minua käytettiin hyväksi vaikka esitettiin kaveria yms. Mutta nyt en enää juo... Lapsikin saattaa olla tulossa. No mutta poikaystäväni ei tunnu tajuavan millään että en kehtaa mennä poliisiasemalla noista raiskauksista. Ja aina kun riidellään, niin hän syyllistää minua tuostakin. On jopa sanonut että se on puoliksi minunkin vika. Toki sitä voi niinkin ajatella. Itsepähän olen päätynyt tuolloin huonoon seuraan... Mutta ei sitä aina voi tietää millaisia ihmiset oikeasti ovat. Maailma on niin paha. :( Mutta ei se minun vika ole silti että minuun tungettiin muna VÄKISIN, jos olen kieltänyt ja yrittänyt vastustella niin paljon kun puhtia riittää. Tiedän sen, mutta syyllisyys on silti todella kova. Poikaystäväni aina välillä kiroilee kaikkea "voi vittu", kuulen aina jotain että "hyi vittu" ja luulen, että hän haistattelee minulle koska olen niin inhottava. Kerran kerroin että mua pantiin useasti perseeseen ilman lupia -kun halusin selittää vähän tosta mun puliakka-ajasta, josta moni ilkeä juoruilija on vääntänyt ilkeitä tarinoita- niin poikaystäväni vaan sanoi Hyi Helvetti. Silloin mä aloin itkemään. Ja sitten kultani sanoi lohduttaakseen että ei se sun vika ole. Mutta kuitenkin kokoajan hän syyllistää minua, että miks en mene kyttäasemalle ja kaikkea... Mulla ei ole aina ihanaa. Mutta rakastan kultaani todella paljon. Lopetin juomisen noin kuukauden oltuamme yhdessä. Sen jälkeen olen juonut vain kerran. Yhteesä ei olla oltu yhdessä kuin ehkä 2 kk. Mutta tunnettu pidempäänkin ja hän oli minusta kiinnostunut jo puoli vuotta aikaisemmin. Itse tykkään hänestä sitä enemmän mitä enemmän hänen elämäänsä opin tuntemaan. Tuntuu vain että en ole tarpeeksi hyvä hänelle. Mikä on varmasti aivan totta. Mutta raiskauksista haluaisin päästä jo yli ja ajan kanssa varmaan pääsenkin, mutta vielä on vaikeaa...
 
Viimeksi muokattu:
tytttto17
oon sama kun tuo edellinen...

Sitten vielä kommenttia tähän:
"Kyllä raiskaus on ihan eri asia, koska siinä pelkää henkensä puolesta. Sitä lopettaa vastaan taistelun vain säilyäkseen hengissä, tavallaan antaa raiskata. Se on sellainen reaktio ja mulle se oli tosi vaikea hyväksyä, sitä käsiteltiin terapiassa pitkään. Ihminen vain tekee kaikkensa henkensä pitimiksi äärimmäisessä hädässä."

Elikkäs... minut raiskattiin siis useasti ja yksi kerroista oli väkivaltainen... Mies oli vahva. Olen itse aika pienikokoinen 16 vuotiaaksi. nyt olen 17. Olin kuitenkin aina ennen tuota raiskausta luottanut "tahdonvoimaan" eli ajattelin että ei kukaan pystyisi esim raiskaamaan. Jos yritin lyödä, että lopettaisi hän puraisi tissistä KOVAA! Ja se ei todellakaan ole kivaa... Siispä en enää lyönyt. Huusin aluksi, mutta kun hän sanoi jotai että "huuda" niin en halunnut alistua mihinkään hänen tahtoonsa... Mutta en silti halunnut suostua joten YRITIN ja YRITIN poistua hänen puristuksesta ja pitää samalla housuista kiinni, mutta en päässyt. Lopulta minun oli pakko luovuttaa sillä housut oli jo kiskottu pois ja alkoi ahdistaa se kokovartalo puristaminen... luovutin. Ja sitä on vaikeaa antaa itselleen anteeksi. :'( Ottaen huomioon sen että "annoin" hänen jatkaa. En ole edes kullalle kertonut tuosta että luovutin. Hän ei ymmärtäisi ja syyttäisi minua taas. Tämä oli traumaattisin kokemus mitä minulle on ikinä tapahtunut, yksityiskohdat välkkyvät mielessä... Ja ainaku olen esim kullan päällä "ratsastusasennossa" alkaa ahdistaa oikein kunnolla ja on pakko poistua tilanteesta. Poikaystäväni ei tiedä miten ahdistavaa se on kun ei kunnolla tiedä yksityiskohdista niin välillä kun meinaan poistua hänen päältään niin hän jotai "älä mee" ja pitelee kiinni. Se tuntuu pahalta, koska mulla on traumoja. Yhdessä vaiheessa raiskaustahan raiskaaja asetti minut päälleen ja pani... Mulkkasi vain kun kai itkin tai jotain. Ja voisi kuvitella että päältä on helppo poistua mutta ei se ole välttämättä. Olen jopa nähnyt isäni kuolevan silmieni edessä, mutta sekään ei vedä vertoja tälle. :'(
 
Lillukka.
tytttto17. Jatka terapiassa käyntiä ja päihteetöntä elämää. Pystytkö vanhempiesi kanssa keskustelemaan elämästäsi -millaiset välit teillä on? Neuvoisin sinua myös huolehtimaan ehkäisystä. Olet aivan liian rikkinäinen äitityteen ja itsekin vasta aikuisuuden kynnyksellä. Myös suhde noin vakavan askeleen ottamiseksi on liian lyhyt.
 
N32
Minulla on sen verran järkeä päässäni että ymmärrän mistä on kyse raiskausten ilmoittamisessa, tai ilmoittamatta jättämisessä.

Haluan vielä korostaa että jokainen tapaus on kohteeksi joutuneelle"maailmanloppu"..
miettikää onko ihminen silloin kykenevä ajattelemaan muuta kuin että on (ehkä) selvinnyt tilanteesta.
Tottakai pitäisi ilmoittaa, ja niinhän onneksi tapahtuukin, mutta on myös sellaisia tapauksia ettei kertakaikkiaan voi!
Ymmärrän hyvin, ettei ilmoittaminen poliisille ole kaikissa tapauksissa aina mahdollista. Raiskauskokemus aiheuttaa aina jonkinlaisen trauman ja on hyvin yksilöllistä, että miten kukin asiaa käsittelee ja pääsee sen ylitse. Ja, kun ja jos oikeusprosessiin lähdetään, niin mielestäni ei pitäisi ensisijaisesti miettiä sitä, että estäisi saman tapahtumasta muille, vaan pystyttäisi olemaan sen verran itsekkäitä ja ajattelemaan ensisijaisesti omaa tulevaisuutta. Sinä itse joudut elämään asian kanssa ja joskus oikeuskäsittely ja tekijän uudelleen näkeminen voivat olla auttavia tekijöitä toipumisessa.
Minä jouduin raiskatuksi kolmevuotta sitten ja, vaikka teko oli "lievä", niin tein rikosilmoituksen ja asia käsiteltiin oikeudessa. Hävisin juridisesti, mutta moraalisesti voitin ja olen nyt ylpeä siitä, että vein asian poliisille. Tsemppiä kaikille kohtalontovereille ja lämmin halaus!
 
Viimeksi muokattu:
someone
itsekin ollut seksuaalisen hyväksikäytön uhrina noin puolivuotta sitten,asiasta ilmoitettiin poliisille,käytiin sairaalassa,kuulusteluissa,kriisiavussa,psykiatrilla,oikeudessa jne... oikeus hylkäsi syytteen vedoten että kun olin tajuissani niin sitä ei voi lasketa raiskaukseksi ja humalatilasta ei ollut todisteita.. tässä odotellaan hovi oikeuteen pääsyä...
 
kyllästynyt
Helkkari onkohan tuo sivupersoona pedari, ku tuollaisia kirjoittaa, se ei näköjään tajua sitä miltä uhrista kaikki tuntuu...!
^Tällaista puhetta oli tuolla toisella palstalla kun kirjoitteli todella omituisia juttuja. :( Loppuiskohan leikinlasku ja vitsailu sekä typerääkin typerämpi ihmettely, jos hänet itsensä raiskattaisiin tai vaimo tai lapsi.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllästyneempi
Miksi näitä muiden ketjujen kirjoituksia tänne vetelette.

Jos kysymyksiä ja keskustelujen ajatuksia ette ymmärrä, niin ei niitä vääristellä kannata.

Itse olette typerääkin typerämpi.

Tuommoiset kirjoitukset suorastaan yllyttää raiskaamaan.

Ja nyt olen tosiaan vihainen, joten kannattaa miettiä mitä kirjoittelette.
 
Häpeäisit
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllästyneempi;10529492:
Tuommoiset kirjoitukset suorastaan yllyttää raiskaamaan.
Raiskaaja keksiikin aina jonkun (teko)syyn tekoonsa. Joku nettikirjoitus on kyllä kaiken huippu! Täytyy olla yksinkertaistakin yksinkertaisempi ääliö kun vetoaa tuohon (että kirjoitukset yllyttää tekoihin).
 
Niin
Onko puheenaiheista pulaa, kun tuo asia piti tänne ketjuun vetää?

Koittakaa tajuta nyt vähitellen etten ole mikään raiskaaja.

Kai minulla on oikeus puolustaa itseäni asiattomilta syytöksiltä.
Se nyt on ajatustekninen asia väittää, tekevänsä sitä mistä on jo turhaan syytetty.

Voinhan minäkin väittää teitä raiskaajaksi, koska raiskauksen haluatte jatkuvasti ottaa esille.
Ja tuo jopa pitää paikkansa, sillä ainakin olette raiskannut kirjoitukseni.
 
ymmärrän kyllä
tyttö 17
kuule kumpikaan raiskaus ei ole ollut sun syy.

Jos pienikokoinen nainen väsyy toisen voiman edessä ja luopuu vastustelusta se on edelleen raiskaus jos kerran et sitä halua.

Lopeta itsesi syyttely et voinut mitään. Hienoa että olet ollut juomatta. Se on paras varmistus ja nykyinen rakkaus että tulet toipumaan.

Minutkin on raiskattu 12v mutta se onkin jo eri juttu se.

oon sama kun tuo edellinen...

Sitten vielä kommenttia tähän:
"Kyllä raiskaus on ihan eri asia, koska siinä pelkää henkensä puolesta. Sitä lopettaa vastaan taistelun vain säilyäkseen hengissä, tavallaan antaa raiskata. Se on sellainen reaktio ja mulle se oli tosi vaikea hyväksyä, sitä käsiteltiin terapiassa pitkään. Ihminen vain tekee kaikkensa henkensä pitimiksi äärimmäisessä hädässä."

Elikkäs... minut raiskattiin siis useasti ja yksi kerroista oli väkivaltainen... Mies oli vahva. Olen itse aika pienikokoinen 16 vuotiaaksi. nyt olen 17. Olin kuitenkin aina ennen tuota raiskausta luottanut "tahdonvoimaan" eli ajattelin että ei kukaan pystyisi esim raiskaamaan. Jos yritin lyödä, että lopettaisi hän puraisi tissistä KOVAA! Ja se ei todellakaan ole kivaa... Siispä en enää lyönyt. Huusin aluksi, mutta kun hän sanoi jotai että "huuda" niin en halunnut alistua mihinkään hänen tahtoonsa... Mutta en silti halunnut suostua joten YRITIN ja YRITIN poistua hänen puristuksesta ja pitää samalla housuista kiinni, mutta en päässyt. Lopulta minun oli pakko luovuttaa sillä housut oli jo kiskottu pois ja alkoi ahdistaa se kokovartalo puristaminen... luovutin. Ja sitä on vaikeaa antaa itselleen anteeksi. :'( Ottaen huomioon sen että "annoin" hänen jatkaa. En ole edes kullalle kertonut tuosta että luovutin. Hän ei ymmärtäisi ja syyttäisi minua taas. Tämä oli traumaattisin kokemus mitä minulle on ikinä tapahtunut, yksityiskohdat välkkyvät mielessä... Ja ainaku olen esim kullan päällä "ratsastusasennossa" alkaa ahdistaa oikein kunnolla ja on pakko poistua tilanteesta. Poikaystäväni ei tiedä miten ahdistavaa se on kun ei kunnolla tiedä yksityiskohdista niin välillä kun meinaan poistua hänen päältään niin hän jotai "älä mee" ja pitelee kiinni. Se tuntuu pahalta, koska mulla on traumoja. Yhdessä vaiheessa raiskaustahan raiskaaja asetti minut päälleen ja pani... Mulkkasi vain kun kai itkin tai jotain. Ja voisi kuvitella että päältä on helppo poistua mutta ei se ole välttämättä. Olen jopa nähnyt isäni kuolevan silmieni edessä, mutta sekään ei vedä vertoja tälle. :'(
 
Viimeksi muokattu:
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Nyt pitäisi kysyä aloituskysymyksen lisäksi, miten selvisit aiheettomasta syytöksestä.

Herttileine! Et kai tosissasi vertaa fyysistä raiskausta anonyymeihin nettikirjoituksiin? Olet väärässä ketjussa jos sinua ei ole raiskattu. Jos on, niin miten selvisit? Jos ei, niin oikeastaan toivon että niin kävisi, ehkä tyhmyytesi karisisi kokemuksen myötä.
 
Viimeksi muokattu:
Niin
Alkuperäinen kirjoittaja ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨;10530538:
Herttileine! Et kai tosissasi vertaa fyysistä raiskausta anonyymeihin nettikirjoituksiin? Olet väärässä ketjussa jos sinua ei ole raiskattu. Jos on, niin miten selvisit? Jos ei, niin oikeastaan toivon että niin kävisi, ehkä tyhmyytesi karisisi kokemuksen myötä.
Kyllä fyysinen raiskaus on kamala asia, enkä kenenkään soisi sitä kokevan.

Omasta tahdostani en ole tähän ketjuun tullut muuten kuin lukemaan.

Mutta kun minun kirjoitukset tuotiin muiden toimesta tähän ketjuun raiskaaja syytöksin, niin katson oikeudekseni puolustautua.

Esitän myös syvän pahoitteluni osaltani tämän ketjun aiheen häirintään.

No ei tätä minun solvausta voi verrata raiskaukseen, mutta ei silti vaikka asia mitättömämpi onkin, niin ei se oikeuta kirjoittamaan vääriä tuomioita.

Tuliko tämä asia nyt selväksi.

Ihan vitsinä ja loppukevennyksenä sanon.
Minähän olen selvinnyt raiskaukselta, kun minua ei ole raiskattu.
 

Yhteistyössä