Paskana olevat parisuhteet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pine
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvät kirjoittajat,

käyttämään kappalejakoa. Tämä on kohteliasta lukijalle. Kappale sisältää n. kymmenen riviä tekstiä asiasisällöstä riippuen. Pidemmässä kappaleessa lukijan silmä väsyy eikä näin pysy tekstissä rivillä.

Kiitos.

Vaikka kuinka olisi hyvää asiaa ja kiinnostaisi, ei yksinkertaisesti pysty lukemaan tuollaista! Ei minunkaan hyväksi kehuttu lukutekniikkani riitä! Ja olen kyllä tottunut lukemaan melkoisia romaaneja ja tiedetekstejä.

Sitä uupuu täysin jo tuollaisen seinämän näkemisestä. Silmäkin tarvitsee ilmatilan. Ja on harmi, jos hieno asia jää lukematta, kun ei vain kertakaikkisesti pysty!

Viimeksi muokattu:
Voi olla vaikea löytää sellaista joka sitä ei olisi tehnyt. Luulen että melkein jokainen on jo kokeillut. Vai onko kysymys että tekee sitä parhaillaan, tai jotain sellaista?

"vaikka onhan siellä ihan normaaleja ja terveitä miehiäkin. Mutta ei kiitos minulle! :)"

Onko se ikäänkuin potentiaalisen pettäjän, "rikollisen mielen", tai jo patologisen pettäjän tunnusmerkki? Vai onko deittipalstat kontaminoituneet ja ne edelleen kontaminoivat ihmisiä, jos tekee profiilin, että paha ikäänkuin asuu nettideiteissä?

Onko deittipalsta kuin viettelysten valintamyymälä ja tilaisuus tekee varkaan. Jos sinne erehtyy, tulee kiusaus, alkaa ensin näpistellä ja moraali heikkenee ajan myötä enemmänkin, synnyttäen taparikollisuutta?

Onko deittipalsta työkalu, mitä ilman pettäjä ei pysty toimimaan, tai sarjapettäjä käyttää sitä varmasti toimintansa tehostamiseen ja työkalun käytöstä tunnistaa pettäjän?

Eikö pettäjiä ole sitten missä tahansa "seassa" elävässä elämässä, tai suhteellisesti enemmänkin livenä? Heillä on kai usein jotenkin liikkuva elämäntapa?

En ymmärrä mistä on kysymys…

Ei, vaan joku on saanut trauman, kun petettyllä on ollut pettäjämies, joka on käyttänyt netin deittisaitteja saalistuksessa. :) Ex siis. :)

Viimeksi muokattu:
Ei, vaan joku on saanut trauman, kun petettyllä on ollut pettäjämies, joka on käyttänyt netin deittisaitteja saalistuksessa. :) Ex siis. :)

yksi vain ja nimetön: kiitos teille tästä keskustelusta. Mua lämmitti tekstissä oleva termi "tervehtynyt" :-) Tällä hetkellä olen käynyt todellakin koskettamassa pohjaa, mutta onneksi tiedän päässeeni sieltä takaisin pinnalle. Yksi vain - olen iloinen puolestasi. Vaikuttaa siltä, että olet erittäinkin hyvin tasapainossa elämäsi kanssa ja jotenkin musta tuntuu, että se rakkauskin vielä kolahtaa kohdalle. Sun tekstistä sain kimmokkeen on kuin yksi preusteistani koko topicin aloittamiselle. Tiedän juurikin myyntityössä olevia ihmisiä, jotka pettävät AINA ja JOKA IKINEN KERTA, kun vain ovat työmatkalla ja mahdollisuus tulee esille. Se miten vetosit ihmisiin olemaan pettämättä ja miettimään seurauksia kolahti kohdalle - been there, done that...

Voit mielestäni olla ylpeä siitä, että annoit kuitenkin miehellesi uuden mahdollisuuden. Minä tällä hetkellä toivon saavani sen saman mahdollisuuden... ja luotan saavani sen... :-)

Keskustelu jatkukoon...

Viimeksi muokattu:
"Ja lopuksi, erään nykkiläisen sanoin: "Manhattanilla maailman kauneimmat ja lahjakkaimmat ihmiset deittailevat toisiaan, mutta kaikki ovat lopulta yksin, koska kukaan ei kelpaa kenellekään". Eli kannattaisi varmaan osata tyytyä siihen perushyvään, eikä aina vain hakea uutta ja parempaa..."

The Private Lives of Pippa Lee - Wikipedia, the free encyclopedia

Minulle suositeltiin Pippa Lee elokuvaa. Onko joku nähnyt elokuvan ja pyöriikö se Suomessa?

Mielenkiintoinen tuo tutkimus eri vuosikymmeniltä. Mielestäni faktat pitävät paikkansa.
Moni on pettynyt suhteisiin tässä viestiketjussa. Niin minäkin olin mutta nykyään voi hyvin
ja luottamus ihmisiin on palautunut.

Netissä on hyviä ja huonoja puolia. Netti on liiankin helppo väline asioiden hoitamiseen.
Sen takia en hommaa kotiin tietokonetta.

Ymmärrän noiden myynti-ihmisten iskemisvimmaa. Siinä tavallaan testataan myyntitaitoja
ja puretaan työn aiheuttamia paineita. Voi olla yksinäinenkin hotellissa. Ihmiset ovat ikuisia
lapsia ja kaipaavat hellää syliä. Ei pään silittämisessä ja kädestä pitämisessä ole mitään pahaa.
Pitää vain hillitä itsensä ja kiittää kauniisti yhteisestä ajasta. Ei kaikilta luonnistu netissä
juttelu.

Minä olen melko kova puhumaan. Mutta joskus huomaan että vastapuoli ei pysy rytmissäni kiinni tai ajatus katkeaa. Siksi tämä netissä jutustelu sopii minulle. Näen jälkeenpäin virheeni. Huomaan missä olen kehittynyt ja missä on vielä parantamisen varaa.

Olin eilen hätäesiapukurssilla. Kun tuon kurssin antia ajattelin illalla niin moni muu asia
menetti painoarvoaan. Elämässä sattuu ja tapahtuu. Mutta tärkeintä on että olemme hengissä ja voimme hyvin. Mielenterveysasiat paranevat aikanaan. Haavat paranevat ja suhteet eheytyvät.

Kirjoitin eilen illalla Helsingissä Rikhardinkadun kirjastossa. Olin näköjään kirjoittanut kadun nimen väärin. Kirjaston kone takkuili ja selkäni takana esiintyi kuoro esittäen joululauluja.

Noissakin olosuhteissa tein virheitä. Miksi sen siis muuallakin. Ei virheetöntä ihmistä ole olemassakaan. Älkää vaatiko itseltänne ja puolisoltanne täydellisyyttä.
Hakeutukaa jonkin uskonnon piiriin. Itse koen kristinuskon kaikista armahtavimmaksi uskonnoksi. Raamattu on täynnä pettämistä. Ei ihminen ole koskaan ollut pyhimys.
Avaapa tuon kirjan mistä kohtaa tahansa niin aina sen seurassa viihtyy ja saa itselleen näkökulmaa elämäänsä. Viimeksi tutkin psalmia 33 ja naureskelin ääneen. Joku muukin on ennen minua käräjöinut Jumalan kanssa.

En minä taistellut yhteiskuntaa ja ex-miestäni vastaan avioerossa. Etsin totuutta ja kovistelin Luojaani.

Rakentakaa tästä joulusta hyvä ja lämmin joulu. Hyvä ja lämmin mieli ja unohtakaa terapiat ja pettämiset. Netistä luette vain uutisia ja sähköpostia. Deittisivuille ei kannata mennä.
Minä en edes tiedä missä ne sivut ovat. Viihdyn vain ellien muutamilla palstoilla.

Pippa Leelle...

Hei thanks, sun teksti sai mut hymyilemään... On lopulta NIIN totta, että elossa tässä vielä ollaan. Ehkä todellakin pitää kyetä antamaan edes itselleen jossain vaiheessa armoa. Ison kirjan tekstit, hmm... Pitäisiköhän avata jostain kohdasta ja etsiä referenssi? ;-) Todellisuudessa on rauhoittavaa ajatella, että virheetöntä ihmistä ei varmastikaan ole. "Tyhmäksi sitä kalaa sanotaan, joka kahdesti samaan koukkuun tarttuu".

Mä olen tosin jo päättänyt vetää pääni pois hanurista ja aion katsoa eteenpäin, rohkeasti ja avoimena... We'll see if it's gonna pay off... :-)

l.php

Leaving Facebook... | Facebook

L
"Manhattanilla maailman kauneimmat ja lahjakkaimmat ihmiset deittailevat toisiaan, mutta kaikki ovat lopulta yksin, koska kukaan ei kelpaa kenellekään".

Ihmiset etsivät rakkautta. Minkälaista rakkautta? Jotain sellaista mitä oikeaksi rakkaudeksi sanotaan? Tarvitaan siis "se oikea".

"Eli kannattaisi varmaan osata tyytyä siihen perushyvään"
Ei vain riitä. On löydettävä "se oikea" ihminen, jotta voi rakastua. Oikea ehkä löytyy, mutta ei sittenkään kelpaa, koska olosuhteet ovat väärät rakastumiselle, ei rakastu, jatketaan yksin.

"Ei pään silittämisessä ja kädestä pitämisessä ole mitään pahaa."
Ei ole, mutta sillä ei ole arvoa niille jotka etsivät rakastumista. Rakastuminen on monogaamista ja täysi vilpittömyys ilmenee siten, ettei päänsilittelijöitä kerätä. He ovat tässä skenariossa "ylimääräisiä".

"Ihmiset ovat ikuisia lapsia ja kaipaavat hellää syliä."
Rakastuttaessa erityisesti tunne-elämä regressoituu lapsen tasolle. Sylinkin on oltava oikea (vrt. oma vanhempi), se ei ole korvattavissa.

", eikä aina vain hakea uutta ja parempaa..."
Rakastuminen loppuu aikanaan ja tunteet tasaantuvat. Mitä sitten?

"Voi olla yksinäinenkin hotellissa."
Tai kotona kumppaninsa seurassakin. Syntyy tarve tuntea enemmän. Haluaa jälleen rakastua. Palaa takaisin lähtöruutuun, lukee arpapelissä.

"luottamus ihmisiin on palautunut.
Eikö "luottamuksen täydellinen menettäminen" olekin sitä, että luottaa ihmisiin, että he pettävät varmasti?

"Netissä on hyviä ja huonoja puolia."
Yritän käyttää hyviä puolia ja jättää huonot käyttämättä. Kaikissa asioissa on hyvää ja huonoa. Kysymys on valinnasta, päätöksestä mitä tekee. Mitä näkee, mitä haluaa, miten toimii = mitä tavoittelee = mitä lopulta voi ehkä saadakin.

Oikea suunta ja hyvällä tavalla matkaaminen on jo miellyttävää. Päämäärän saavuttaminen voi olla tyydyttävää, mutta jatkoakin tarvitaan.
Siis jos ei maata kuolinvuoteella, niinkuin entinen mies, joka kysyi vaimoltaan: "Nyt kun en kykene enää kostamaankaan, voit olla minulle täysin rehellinen. Oletko ollut minulle uskollinen?". Vaimo vastaa: "Voi, monta kertaa!".

"Ymmärrän noiden myynti-ihmisten iskemisvimmaa. Siinä tavallaan testataan myyntitaitoja ja puretaan työn aiheuttamia paineita."
Hmm… myydään itseään, ruumistaan (ammattitaito tuo tulosta, keho on väline ja tapahtuma, seksinautinto, on palkkio). Tämä kyllä vesittää hyväksynnän tuntemista, mikäli se on tavoite. Taitava markkinoija kyllä tietää että kovamyynnillä saadaan huonokin tuote kaupaksi. Huijaus takuuehdoissa kääntää kannattavuuden viimeistään negatiiviseksi. Asiakastyytyväisyyttä ei kai seurata.

Lyhytnäköinen liikeidea: Suuresta liikevaihdosta huolimatta toiminta on kannattamatonta. Luottoluokituksen keinotekoisuus on liikesalaisuus ja ylivelkaannutaan.

Itsepetoksen tajuaminen aiheuttaa itseinhoa. Kupla puhkesi, vippi oli vilppi. Omatunto syö itsetunnon, seuraa henkinen konkurssi ja joudutaan suoritustilaan. Vastattavaa ei voi kuitata puheilla (lupauksilla), tarvitaan näyttöä (tekoja).

Joudunkin nyt pyörtämään hieman aikaisempia puheitani hyväksynnän hakemisesta. Ajatusrakennelmani toimii silti, kun mainonta on rehellistä. Sitä en ole ajatellut missään vaiheessa että toimisi pitkällä tähtäyksellä. Ihminen on kuitenkin aika lyhytnäköinen ja itsepetos houkuttelee, menee täydestä kuin väärä raha.

Syitä on niin sysissä (puuta) kuin sepissä. Rautaseppä ei välitä puussa olevista lustoista. Taitava puuseppä ottaa syiden lisäksi nekin huomioon, ettei tulisi sutta. Kultaseppä miettii mitä vaakakupissa on, ettei se millä on painoarvoa, menisi hukkaan.

"Joku muukin on ennen minua käräjöinut Jumalan kanssa."
Tai tinkinyt kuten Loot? (kts. Sodoman ja Gomorran tuho). "Jos löytyy monia vanhurskaita…jne. jne…jos löydän yhdenkin, niin hävitätkö?", vastaus: "En silloin hävitä.".

"kovistelin Luojaani."
Isävainaa ruukasi sanoa: "Saa nähdä kuinka käy, kun on vastassa kaksi kovaa, meijän poika ja Jumala?".
Heikkona hetkenä olen rukoillut ja myöhemmin saanutkin rukoilemani. On käynyt vähän niin kuin Aku Ankalle. Olisi pitänyt varoa mitä haluaa, kun kylkiäisenä voi saada muutakin, mitä ei halua.

Huhhuh! Jos olen ihan liian huumorintajuinen muiden makuun, on kyllä Jumala todellakin aivan liian huumorintajuinen minun makuuni!

Viimeksi muokattu:
Pippa Leelle...

Hei thanks, sun teksti sai mut hymyilemään... On lopulta NIIN totta, että elossa tässä vielä ollaan. Ehkä todellakin pitää kyetä antamaan edes itselleen jossain vaiheessa armoa. Ison kirjan tekstit, hmm... Pitäisiköhän avata jostain kohdasta ja etsiä referenssi? ;-) Todellisuudessa on rauhoittavaa ajatella, että virheetöntä ihmistä ei varmastikaan ole. "Tyhmäksi sitä kalaa sanotaan, joka kahdesti samaan koukkuun tarttuu".

Mä olen tosin jo päättänyt vetää pääni pois hanurista ja aion katsoa eteenpäin, rohkeasti ja avoimena... We'll see if it's gonna pay off... :-)

Huomasin tänä viikonloppuna tehneeni virheen Raamatun viitteessä. Kyseessä ei ole Psalmi 33
vaan Jobin kirjan luku 33. Lupaan tästä lähtien välttää viitteitä Raamattuun.
Radio Suomessa on mainostettu raamattuiltaa. Toivottavasti olen kuulolla.

Joku tekstieni inhoaja on taas käynyt purkamassa katkeruuttaan ellien julkut palstalla.
En tiedä mikä tuota ihmistä riipoo. Voi olla että hän tuntee minut henkilökohtaisesti.

Olin eilen katsomassa Lucia-kulkuetta. Vaikka kuinka suurennan HBL:n kuvaa en ole varma olenko kuvassa. Ei kai sillä olekaan väliä. Kaikkihan me olemme luojamme peilikuvia.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä