Miten/miksi erota kivuttomimmin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Masentunut ja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja missä lukee;10297990:
.

Eihän ap ymmärtääkseni ollut hoitovapaalla kun auto hankittiin, tiedä oliko koko lapsesta tietoakaan silloin, tai mies opiskelija?

No jaa, minulle uusi auto tarkoittaa uutta autoa. Ei kaksi vuotta sitten hankittua. Kukin tietysti tulkitsee omista lähtökohdistaan käsin.

Huh, heti aloituksen luettuani toivoin, että ap olisit valinnut jonkun muun palstan.

Yritä olla välittämättä noista paskiaisista. Se on helppo sanoa mitä pitäisi tehdä kunnei itse elä siinä tilanteessa, ap he eivät tunne sinua eivätkä elämäntilannettasi. For all we know kirjoittajana voi olla kolme 11-vuotiasta. Itse asiassa toivon, että olisi, hirvittää ajatella jos ovat aikuisia.

Sinun elämäsi tärkein henkilö on tällä hetkellä lapsesi, hänen jälkeensä sinä itse, tai miten päin sen nyt haluaa nähdä. Te kaksi. Sinun on kuitenkin saatava tilanne ratkaistua, lapsi kunnei siihen pysty. Happinaamari laitetaan ensin itselle, sitten vasta muille.

Ensimmäiseksi voisit mennä terveyskeskukseen, kertoa lääkärille tilanteestasi ja pyytää jos saisit keskusteluapua. Tilanteenne on tulehtunut, ja sinulle olisi varmasti hyötyä päästä puhumaan ulkopuoliselle. Seuraavaksi älä menetä toivoasi! Jaksa uskoa, että kaikki vielä järjestyy. Lisäksi, tämäkin on vain elämää, luota siihen, ettei sinussa ole vikaa, etkä sinä ole vastuussa miehesi toimista. Miksi hakkaisit päätäsi seinään, vielä oman terveytesi kustannuksella? Vaikeista parisuhdetilanteista tekee järjenvastaisen se, että usein sydän vielä uskoo ja toivoo ja haaveista on niin vaikea luopua, vaikka järki sanoisi, että suhteen on loputtava. Suhteen loppuminen yleensäkkin on hirvittävä pettymys, kun kaikki se, mitä salaa tai avoimesti on toivonut pitääkin heittää roskikseen.

Jos haluat pois yhteisestä kodistanne, että myy se auto. Sitä on hirveän kallis ylläpitää. Hae tukea, soita kelaan, työkkäriin, sossuun joka paikkaan! Käytettäväksi ne tuet on tarkoitettu, se on täysin toisarvoista mitä mieltä esimerkiksi tämän palstan kirjoittajat henkilökohtaisesti sosiaalitukien käytöstä ovat. Soita kaupunkisi asuntotoimistoon. Koska olet vihanen miehellesi, eikä hän kuitenkaan ole kiinnostunut ottamaan sitä vastaan, sinulle voisi olla hyötyä erillään asumisesta. Teidän pitää pystyä keskustelemaan.

Jo tehtyjen valintojen kelailu tai arvostelu on turhaa. Sinä olet nyt tässä tilanteessa, suuntaa katsesi eteenpäin. Tulevaisuuttasi voit muuttaa, mennyttä tietysti et ja voit valita millainen ihminen haluat olla.

Alkuperäinen kirjoittaja näin porukat täällä;10297983:
Niin ja jos satutaan paikalle kun joku on jäänyt auton alle, niin jäädään irvuilemaan siihen viereen sanoen, että kylläpä olit tyhmä kun et eteesi katsonut ja oma syysi on jos siinä loukkaantuneena makaat. "Ja miten niin sydämetön, minähän sanon vaan totuuden! Nyt kaikki joukolla tänne katsomaan kun typerys kituu! Ja minä en ainakaan ambulanssia omalla puhelimella tilaa, enkä maksa veroja tuon typeryksen sairaalakuluihin. Raahatkoon itse itsensä sairaalaan!"

Vedä nyt vielä kehitysmaiden nälänhätäkin tuohon jeesusteluun mukaan! Jotenkin ei jaksaisi teitä hysteerikkoja.

Voi hitto mitä luusereita täällä oikein pyörii. Alkuperäinen sanoi, että kaikki neuvot ovat tervetulleita. Ja kun saa realistisia, järkeviä neuvoja, niin neuvojat haukutaan maanrakoon. MIssä pilvenhattaralla ihmiset oikein elävät? Eihän realiteettien ääneen sanominen ole mikään paha asia. Ehkä aloittaja saa niistä vähän perspektiiviä. Ei varmasti kenenkään tarkoitus ole olla julma julmuuttaan ja lyödä lyötyä. Lähinnä nuo neuvot olivat hyvinkin maanläheisiä ja järkeviä keinoja etsiä ulospääsyä tuosta elämäntilanteesta.

Päähänkö pitäisi taputella, että oikein olet hienosti soppasi sotkenut, kyl se siitä. Kyllä se mies vielä rakastaa ja rahakin kasvaa puussa, jos oikein tarkkaan katot. Maalaat vähän taivaanrantaa ja etsit sitä sateenkaarta. Kyllä se aarre vielä nenun alle tipahtaa, ootat vaan. Että jos vaikka rukoilisit, niin paistaa se aurinko vielä risukasaanki. Ihan ilman mitään toimenpiteitä ja lusikan ottamista kauniiseen kätöseen. Lastuna lainehilla, elämä johdattaa kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja viidessadas sydämetön;10298279:
Voi hitto mitä luusereita täällä oikein pyörii. Alkuperäinen sanoi, että kaikki neuvot ovat tervetulleita. Ja kun saa realistisia, järkeviä neuvoja, niin neuvojat haukutaan maanrakoon.

Alkuperäinen kirjoittaja eräsperäs.;10294969:
Kuulostat oikeasti vänisevältä pikkulapselta. Ei kyllä miehesikään mitään vaikutusta tee.

Vähävarainen ei todellakaan mene ostamaan uutta autoa osamaksulla...

Aloittaja ei selvästikään ole mikään talousihme ja valitettavan tietämätön siitä, että auton arvo laskee heti liikkeestä poistuttua rajusti ja osamaksulla ostetusta autosta saa aina varmasti persnettoa, kysymys on lähinnä siitä, että kuinka paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja eräsperäs.;10295634:
Työttömyystuella ja asumistuella ei autoja maksella, eikä vanhoja luottolaskuja. Kuten joku viisaasti kirjoittikin, lienee asiallista miettiä minkälaista työtä olisi valmis tekemään, vaikkei se ihan unelmahommaa oliskaan. Eli sinänsä mene töihin ja hanki lapselle hoitopaikka, ovat ihan varteenotettavia neuvoja, joita btdt antoi.

Melko paksujen linssien läpi saa tarkastella, jos löytää sen enempää Eräsperäksen, kuin minunkaan teksteistäni katkeruutta.

Sosiaalipummejahan ne sellaiset ovat, jotka värinkäyttävät sosiaalietuuksia, eikö niin? Vai millä nimellä sellaisia olisi paras nimittää, jotta täyttäisi päänsilittäjien vaatimukset.
Ja se on sosiaalietuuksien väärinkäyttämistä, jos tietoisesti sotkee asiansa päästäkseen sosiaalihuollon tukitoimenpiteiden pariin. Kas kun ei kukaan ole vielä käskenyt aloittajan mennä liioittelemaan ja itkemään ensi- tai turvakodin ovelle...

'

Eihän se autosta luopuminen ole enää harkinnanvaraista, vaan ilmeinen pakko. Ei voi pitää autoa, jos ei ole siihen varaa.

Alkuperäinen kirjoittaja eräsperäs.;10297650:
No ylipäätään sitä ei kannattaisi hankkia jos sitä maksellaan kotihoidontuella, miehen opintorahalla ja lehdenjaolla. Selvääkin selvempää on, ettei aloittajan käsitys siitä mihin hänellä on ylipäätään varaa on kovin hatara.

Jotenkin ei jaksaisi teitä hysteerikkoja.

Hysteerikko vähän liimaili esimerkkejä "hyvästä käytöksestä"

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja näin porukat täällä;10297983:
Niin ja jos satutaan paikalle kun joku on jäänyt auton alle, niin jäädään irvuilemaan siihen viereen sanoen, että kylläpä olit tyhmä kun et eteesi katsonut ja oma syysi on jos siinä loukkaantuneena makaat. "Ja miten niin sydämetön, minähän sanon vaan totuuden! Nyt kaikki joukolla tänne katsomaan kun typerys kituu! Ja minä en ainakaan ambulanssia omalla puhelimella tilaa, enkä maksa veroja tuon typeryksen sairaalakuluihin. Raahatkoon itse itsensä sairaalaan!"

No, eikös tämä nyt ollut vähän asiaton, hysteerinen purkaus? Ja neuvonikin annoin jo aiemmin. Ja muutkin ovat neuvojaan, ihan hyviä anteneet. Mikäs sinun neuvosi oli, vai oletko täällä vain tonkimassa viisaampiesi tekstejä? Siis sinä ed kirjoittaja ja pari muutakin?

On se kumma, kun kaivoon pudonneelle pitäisi teidän joidenkin mielestä kai kaataa lisää vettä, ettei pelastusrengas vaan kolauta avuntarvitsijaa. Ei se oikesti se hyminä ja päänsilittely auta. Asioille on tehtävä jotain ihan itse, eikä odottaa että joku muu siivoaa sotkut. Taas perään kuulutan sitä ihmisen vastuuta itsestään! On se kumma, kun isoksi ongelmaksi muodostuu joku hiton auto, mihin ei olisi edes varaa! Kaikki pitäisi saada ja mistään ei tingitä.

No, eikös tämä nyt ollut vähän asiaton, hysteerinen purkaus? Ja neuvonikin annoin jo aiemmin. Ja muutkin ovat neuvojaan, ihan hyviä anteneet. Mikäs sinun neuvosi oli, vai oletko täällä vain tonkimassa viisaampiesi tekstejä? Siis sinä ed kirjoittaja ja pari muutakin?

On se kumma, kun kaivoon pudonneelle pitäisi teidän joidenkin mielestä kai kaataa lisää vettä, ettei pelastusrengas vaan kolauta avuntarvitsijaa. Ei se oikesti se hyminä ja päänsilittely auta. Asioille on tehtävä jotain ihan itse, eikä odottaa että joku muu siivoaa sotkut. Taas perään kuulutan sitä ihmisen vastuuta itsestään! On se kumma, kun isoksi ongelmaksi muodostuu joku hiton auto, mihin ei olisi edes varaa! Kaikki pitäisi saada ja mistään ei tingitä.

Aika kuvaavaa on mitä kukin käsittää asiattomuudella. Mutta tämähän on ollut tiedossa.

Oikeastaan hyvä keino on lisätä kaivoon vettä, jos kaivossa olija on uimataitoinen, pelastusrengas voi tosiaan kolahtaa päähän jos se voimalla putoaa.

Meillä oli tänään hukassa avainnippu, se oli pudonnut eilen. En sanallakaan moittinut pudottajaa huolimattomuudesta tai tekemisistään, koska huomasin kyllä miten häntä harmitti ja sattui. En halunnut lyödä lyötyä. Mutta kyllä me yhdessä mietimme jokaista kohtaa missä se olisi voinut pudota ja keneltä kysytään ja mistä haetaan.

Tässä ketjussa aloittajalta voisi pyytää anteeksi, jotka ovat häntä solvanneet, vaikka kyllä tiedän että anteeksipyyntöjä ei tipu ja solvaajat ovat kykenemättömiä näkemään omissa vastineissa mitään asiatonta tai väärää.

Viimeksi muokattu:

Tuo auto-onnettomuus juttuhan oli hyvä esimerkki siitä, miten täällä vaikeuksiin joutuneisiin suhtaudutaan. Kaukana hysteerisyydestä.

Viimeksi muokattu:
Ja vaatii rohkeutta kysyä täältä yhtään mitään, kun jotkut ovat välittömästi nälvimässä ja aukomassa päätään: syytä itseäsi ja et ole mikään lusikkalaatikon terävin veitsi tyyliin.

Toisaalta se antaa juuri oikean kuvan vastaajien henkisestä tilasta ja siitä tasapainottomuudesta mitä heidän sisällään on. Oikeastaan hyökkäysreaktio on heikon ihmisen tapa toimia, joillakin ei vain ole voimaa olla hiljaa tai sitten kykyä hallita purkauksiaan. Oikeampi kuvaus kai on empatian puute, eli kyky asettua toisen asemaan ja kyvyttömyys tehdä eroa hyvän ja huonon käytöksen välillä. Mutta tuskin he tätä ymmärtävät ja kovuus on tavaramerkki; siitä varmaan saavat "nauttia" he jotka joutuvat päivittäin tekemisiin em. ihmisten kanssa.

Höpö, höpö. Tuo auto-onnettomuus esimerkki oli niin kaukaa haettu ja tarkoitus oli vain mollata muutamaa kirjoittajaa. Vain päästänsä sairas ihminen edes kuvittelee jonkun nauravan ja nauttivan kuvatunlaisessa tilanteessa. Ja voi, voi, kun lillukka taas mollaa, ottakaa, tai ota, pieni ryhmähali.

Tuo 'veitsilaatikon ainut lusikka' otsikointihan ei ollut ap:lle. Ja sinusta, 'näin se on' -ja mitä nikkiä nyt milloinkin käytät, tässäkin ketjussa useamampaa, huomaa, ettet todellakaan ymmärrä lukemaasi. Tuon lusikkajutunkin käänsit väärin. Ja näin käy usein, siis että ymmärrät väärin, kun et tajua lukemaasi. Aivosi alkaa ilmeisesti tuottamaan omaa höttöä muiden kirjoittajien rivien päälle?

Tuossa kaivo-tarinassa unohtui kirjoittaa, että kaivoon pudonneella yltää vielä jalat pohjaan, vaan ei veden lisäämisen jälkeen.

Kaiken kaikkiaan olen melkoisen tympääntynyt sinun vääntelyihisi ja vinkumiseesi. Koita nyt päästä tuosta vitutuksesta joitakin kirjoittajia kohtaan. Anna heidän/meidän olla sitä mieltä mitä olemme, äläkä aina tule rääpimään päätäsi, jos näet jonkun sinulle oksureaktioita kirjoittavan nikin näytölläsi. He joihin tämä osui, katsokoot peiliin. Muut voivat pitää mielipiteensä omana tietonaan.

Annan sinulle vielä ihan ilmaisen vinkin. Rekkaa nikkisi, käytä vain sitä ja laita ne nikit joista et pidä estolistalle. Tai jatka niiden nyklien etsimistä. Se joihin tämä osui, katsokoot peiliin. Muut voivat pitää mielipiteensä omana tietonaan.

Täällä on ihan koulunpihameininki. Paikalla muutama kiusaaja ja jos joku uskaltaa puolustaa kiusattua, kiusaajat siirtyvät potkimaan myös puolustajaa.

Njoo, se tuppaa ne roolit menemään aika lailla sekaisin yleensä elämässä. Minä en oikein itse enää osaisi märitellä kuka kiusaa ketä, Lillukka pillukkaa vai pillukka Lillukkaa, sen verran on sanomista ollut ihan puolin ja toisin.

Vai kiusaako kumpikaan kumpaakaan?

Viimeksi muokattu:
Hyssyttely-yhteiskunnassa ei ketään saa laittaa vastuuseen mistään, sillä oumaikaad, syyllistämistähän se on jos edes vihjaa yksilön olevan vastuussa omista päätöksistään. Vaikka se auton alle jäänyt olisi hyppinyt moottoritiellä silmät sidottuna, ei kukaan saa mennä huutamaan "tule pois sieltä, jäät muuten auton alle" - sillä hyppijällehän voisi tulla paha mieli.

On ihan oman pään sisällä tulkita, että yksilön omasta vastuusta muistuttajat olisivat ilkeämielisiä ilkkujia. Kuitenkin, jos aina vaan hyssytellään ja sysätään tapahtumien syyt "jonkun muun" tai "yhteiskunnan" tai "huonon tuurin" syyksi, ei mikään ikinä koskaan muutu. Koska OIKEASTI suurin osa tapahtumista olisi ollut ennakoitavissa ja estettävissä. JOS vain yksilö olisi uskaltanut/viitsinyt/osannut miettiä mitä tekee, ja miten oma tekeminen tulevaisuuteen vaikuttaa.

Esimerkiksi ap:n ei olisi pitänyt ostaa niin kallista autoa, että sen maksamiseen menee niin pitkään, että sinä aikana ehtii tulla raskaaksi, synnyttää, ja olla pitkään hoitovapaalla. Jos auto on ihan pakko hommata, ostetaan sen hintainen mihin on käteisellä varaa, tai mihin joutuu ottamaan niin pienen velan että siitä selviää "näkyvissä olevilla tuloilla". Ei siis vuosikausien velkaa jos suunnitelmissa on perheenlisäys ja/tai työ on epävarmaa.

Toisena esimerkkinä, ei oteta takaisin miestä joka käyttäytyy noin. Kerran voi tehdä virheen (kun alkaa seurustelemaan molopään kanssa), mutta saman virheen toistaminen uudestaan on silkkaa hölmöyttä. Jos vain hyssytellään "kyllä se mies voi muuttua, ethän sä voinut tietää että sama käytös jatkuu", jne, tehdään vain koko ajan samaa virhettä uudelleen.

Oman osuutensa tapahtumiin myöntäminen on ainoa keino ikinä saada muutosta aikaan. MINÄ tein huonoja päätöksiä, ja nyt MINÄ kärsin. Mitä MINUN pitää tehdä, että tilanne muuttuisi, ja että en uudestaan tekisi yhtä huonoja päätöksiä?

Jos syy on aina jonkun muun, pysytään samassa vanhassa kaavassa: huonoja asioita vain tapahtuu, minä en voi niihin vaikuttaa, tämä ei ole minun syyni. Tulevaisuudessakin teen asioita ihan "kun mä vaan haluun" pohjalta, ja päätöksieni vaikutuksista ei tarvitse välittää, koska enhän minä niihin voi kuitenkaan vaikuttaa. Ja sama paska elämä vain jatkuu, jos nyt ei ole niin satumaisen hyvä tuuri että tulee sattumalta tehtyä hyviä päätöksiä / mikään riski ei ikinä realisoidu.

Eli lyhyesti: oman vastuunsa myöntäminen on ainoa keino vaikuttaa elämäänsä.

Turha tässä on kiusaajien enää alkaa vastaan räpiköimään, koska aineisto on jokaisen jokaisen luettavissa. Täysin viattoman apua kysyvän teilaaminen oli kyllä johdonmukainen saalistus ja vielä peesaajia kehtaa ilmaantua. Menkää nurkkaan häpeämään ja jos haluatte vielä tuoda esille erinomaisuuttanne, niin tehkää se muita kunnioittaen.

Vähävarainen ei todellakaan mene ostamaan uutta autoa osamaksulla...

Aloittaja ei selvästikään ole mikään talousihme ja valitettavan tietämätön siitä, että auton arvo laskee heti liikkeestä poistuttua rajusti ja osamaksulla ostetusta autosta saa aina varmasti persnettoa, kysymys on lähinnä siitä, että kuinka paljon.
Melko paksujen linssien läpi saa tarkastella, jos löytää sen enempää Eräsperäksen, kuin minunkaan teksteistäni katkeruutta.
Sosiaalipummejahan ne sellaiset ovat, jotka värinkäyttävät sosiaalietuuksia, eikö niin? Vai millä nimellä sellaisia olisi paras nimittää, jotta täyttäisi päänsilittäjien vaatimukset.
Ja se on sosiaalietuuksien väärinkäyttämistä, jos tietoisesti sotkee asiansa päästäkseen sosiaalihuollon tukitoimenpiteiden pariin. Kas kun ei kukaan ole vielä käskenyt aloittajan mennä liioittelemaan ja itkemään ensi- tai turvakodin ovelle...
Eihän se autosta luopuminen ole enää harkinnanvaraista, vaan ilmeinen pakko. Ei voi pitää autoa, jos ei ole siihen varaa.

Missä kohdassa on se 'huono käytös', josta minut nyt tällä kertaa halutaan vetää tilille?

Aloittaja ei suinkaan pyytänyt mitään oppituntia 'kultaisessa käytöksessä', vaan aivan yksinkertaisesti neuvoja tilanteeseensa, joita mm. minä hänelle annoin. Sen lisäksi kritisoin joitakin, mielestäni hyvin arveluttavia ja huonoja neuvoja, jotka olisivat johtaneet aloittajan tilanteen huonompaan ja epävarmempaan suuntaan. Kaiken lisäksi se olisi ollut moraalitonta ja petollista.

Ja tuo anteeksipyyntöjen kerjäily muiden puolesta on taas niin tuttua... Ja edelleen yhtä typerää kuin aina ennenkin. Kerjätyllä anteeksipyynnöllä ei ole mitään arvoa ja toisen puolesta kerjätyllä vielä vähemmän.

Tsemppiä kuitenkin avainten etsimiseen, ei se sinun syytäsi ole, että ne ovat hävinneet, varmasti joku ilkeä ja huonotapainen elli tahallaan manannut ne kadoksiin. 'Näkijänlahjoilla' voisi ehkä paikallistaa, missä ne ovat.

Alkuperäinen kirjoittaja eräsperäs.;10299355:
Njoo, se tuppaa ne roolit menemään aika lailla sekaisin yleensä elämässä. Minä en oikein itse enää osaisi märitellä kuka kiusaa ketä, Lillukka pillukkaa vai pillukka Lillukkaa, sen verran on sanomista ollut ihan puolin ja toisin.

Vai kiusaako kumpikaan kumpaakaan?

Se on varmaan sitä hyvää elli-käytöstä, jota täällä niin kovasti kaipaillaan.

Meillä on Suomessa nuo yhteiskunnan tukiverkot juuri sen vuoksi, että asiansa tahallaan tai tahattomasti sotkeneet eivät ole pitkin katuja hyppimässä sivullisten silmille, tai pilaa syyttömien lastensa elämää. Yhteiskunnassa on AINA, siis aina tietty joukko ihmisiä jotka tahallaan tai tahattomasti menettävät kykynsä hallita elämäänsä ja oikeastaan eri yhteiskuntafilosofiat luokitellaan sen mukaan, miten ne suhtautuvat näihin ihmisiin.

Jos mitään tukiverkkoja ei ole, niin joudumme kärsimään huomattavasti turvattomammasta arjesta kaduilla ja esim. julkisissa kulkuneuvoissa, ja pohjalle romahtaneiden pintaan hilaus se vasta kalliiksi tulee, tai hilaamatta jättäminen kun menetetään hyvä veronmaksaja kokonaan. Sen vuoksi minä ainakin neuvoisin aina hankalaan tilaan joutuneita selvittämään ja hakemaan ne yhteiskunnan tuet ja avut, joihin ovat oikeutettuja. Ei ole yksittäisen ihmisen homma ruveta pohtimaan onko saatavissa olevan tuen nostaminen moraalisesti oikein vaiko ei. Jos säädösten mukaan on oikeutettu, niin on moraalisesti oikein nostaa tukea. Porsaanreikien hyödyntäjätkin auttavat omalta osaltaan systeemin kehittämisessä, enkä kyllä näe ap:n tilanteessa mitään porsaanreikä/vapaamatkustuspuolta - kenelle ne tuet sitten on tarkoitettu jos ei tuollaiseen umpikujaan päätyneelle? Ja miksei voisi vaikka ensikodin ovelle kolkutella jos tilanne oikein pahaksi menee? Pitääkö ensin odottaa nyrkkiä silmään?

Enkä oikein tajua, mitä glooriaa on ylipäänsä tehdä aina asiat mahdollisimman vaikean kautta ja kieltäytyä avusta, tuli sitä sitten läheisen tai yhteiskunnan taholta.

Minä olen samaa mieltä 1sivusta kanssa.

Minusta jokainen tarvitseva on oikeutettu tukiin. Näillä tuilla ei vaan pysty maksamaan aloittajan taloudellisen tilanteen kannalta akuuteimpia ongelmia. Niistä hän vastaa edelleen itse.

En jaksa tarkistaa, mutta olikohan niin, että ap:n luottokorttivelat syntyivät jo silloin, kun hän ja miehensä olivat vielä molemmat töissä. Kyse on siis kulutusluotosta. Myös uusi auto ostettiin velaksi. Sanokaahan te plutolta tulevat ja laatikoiden lusikat, kuinka mielellänne te maksatte välillisesti toisten leveää elämää? Jokaisen omasta itsestään vastuussa olevan pitäisi ymmärtää, että elämä ei ole vaan pelkkää heinäsirkkana viulua soittelua. Se tulee se talvi ja jos korret eivät ole ojennuksessa, niin voi, voi. Turha itkeä siinä vaiheessa muurahaisten hyväosaisuutta.

Ahaa, auton voi ostaa vasta sitten, kun on auton hinta koossa. Kylläpä muuten autoja olisi vähän liikenteessä, jos kaikki olisivat maksettuja siten, että perheillä ei olisi mitään velkaa. Että se niistä "talousneuvoista"

Niin joo, missä minä olen huonoa käytöstä esittänyt, enhän minä. Kyllä se nyt riittää, että on samassa kiusaajajengissä. Varmaan kohta täällä todistellaan, että emme me tätä aloittaneet, mehän vain jaoimme ystävällisiä neuvoja.

Koettakaa nyt pahvit tajuta, että te pilaatte parisuhdepalstan. Ihan oikeasti ei kukaan halua tulla teidän maalitauluksenne ongelmineen. Ja juuri ne ihmiset hakevat apua, jotka ovat ongelmissa. Eikö mene jakeluun?