voiko viikolla 11 tuntea liikkeitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auts
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

auts

Aktiivinen jäsen
03.11.2004
6 895
0
36
meinaan kun pistelen napapiikkejä niin aina pistoksen jälkeen tuntuu ihan selvästi tuolla vasemmalla puolella :whistle: pojan kanssa oli sama että rupes liikkuu aina pistämisen jälkeen mut se oli kyllä myöhemmillä viikoilla kun npapiikit aloitettiin vasta rv 22... mut tuntuu ihan selvät vasemmalla puolella pistämisen jälkeen... kuvittelenko vaan?= :o

Mä tunsin uutena vuotena (raskausviikkoja oli silloin n.12) mieletöntä lepatusta vatsasta ilotulituksen aikana. Sitten kuitenkin varsinaiset liikkeet tunsin vasta paljon paljon myöhemmin...

Mut tää jäbytin (rv 24) sai myös napapiikeistä kauheita sätkyjä, ekalla kerralla oikein pelästyin miten hurja meno alkoi heti piikin saatuani.

Sä kuitenkin tiedät miltä ne liikkeet pitäis tuntua kun et ensimmäistä odota, joten voihan se olla mahdollista että et kuvittele...

Hiukan epäilen, että olisivatko liikkeitä, joita tunsit, kun sikiö on noilla viikoilla vasta n. 3-4 cm. pitkä. Mutta kyllähän jotkut väittävät tunteneensa liikkeet todella aikaisin... Ehkä heillä on sitten keskimääräistä herkempi tuntoaisti...?

Minä kyllä tunsin kuopuksesta jo niitä "perhosen siipiä" jo viikolla 12. Neuvolassa kun sanoin asiasta niin laittoi korttiin, plussaa liikkeiden kohdalle ja sanoi että ihan hyvin näillä viikoilla uudelleen synnyttäjä voi tunnistaa liikkeet. Ja kyllä ne niitä oli.

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Minä kyllä tunsin kuopuksesta jo niitä "perhosen siipiä" jo viikolla 12. Neuvolassa kun sanoin asiasta niin laittoi korttiin, plussaa liikkeiden kohdalle ja sanoi että ihan hyvin näillä viikoilla uudelleen synnyttäjä voi tunnistaa liikkeet. Ja kyllä ne niitä oli.

No joo...Kun itse asiassa minäkin muistelen, että minulla on jonkinlaisia tuntemuksia liikkeistä ollut 12 viikolla.

muoks. en kuitenkaan ole ollut täysin varma siitä ovatko olleet liikkeitä. :ashamed:

no itse en usko että vois tuntea. Tosin mussa on varmaan joku vika kun kaikista 4 olen tuntenut liikkeet vasta viikolla 19-21
Kyllähän siellä mahassa välillä tuntuu vaikka mitä ainakin mulla vaikka ei olis raskaana. :whistle:
en sitten tiedä jos jollain on niin hyvät tunto aistit että tuntee kun 4 cm vauva potkaisee 1cm jalalla

kyllä se on niin, ETTEI niitä liikkeitä VOI TUNTEA noin aikaisin. kun katsotte vauvan kehityksestä kertovia juttuja, niissä sanotaan että jalat kehittyvät myöhemmin, ei se sikiö siellä kimpoile seinästä toiseen noin aikaisin. sitä paitsi kohtu on vielä lantiossa piilossa, liikkeet tuntee vasta kun vauvan jalat osuu vatsanpeitteisiin! luuletko, että terkka neuvolassa kehtaa nauraa päin naamaa, kun ihan vakavana väität tuntevas liikkeet vkolla 9-10.

nyt kaikki muuta väittävät tavaamaan sikiön kehitys -kirjoja, älkääkä tulko väittämään, että 'tunsin liikkeet hedelmöityksestä lähtien'!!