Heinäkuiset 2021

Toivottavasti @Minie sinulla olisi vain harmitonta tuo vuoto, mutta eiköhän ole itsellänikin on jomotellut, varsinkin ekojen viikkojen alussa kovastikin selkää ja mahaa.

Tänään kävin heti aamusta neuvolassa ja ihana neuvolantäti ultrasikin ja siellähän se vauva kölli ja hienosti näkyi syke <3 olin ihan ihmeissäni kun olin niin varma ettei tämä raskaus voisi olla normaali tai onnistunut mutta ainakin tähän mennessä kaikki on kohdallaan ja olen niiiin onnellinen kun siellä olikin ihan oikea vauva! Aivan ihanaa. Nyt viikkoja 7+4 mutta viikot tarkentunee myöhemmin hieman lisää sillä muutaman päivän heitto tuossa luultavasti on.
Voi miten hyviä uutisia. Niin paljon toivon tuota myös meille, että tämä olisi vihdoin meille se normaali raskaus. On tänä vuonna tuntunut että normaalisti raskautuminen on jotenkin ihan lottovoitto, että siihen tarvii ihan sikana kaikkea onnea ynnä muuta, vaikka sen pitäisi olla maailman luonnollisinta :/. Hmpf, peukkuja pidän meille kaikille.
 
Pitipä sitä dopleria testata, semmonen vanhanmallin korvalappustereo tyyppinen vekotin. Ja niin vaan paukutus kuulu! En kestä <3 vaikka viikkoja "vasta" 8+2.
Vinkkinä jotka kokeilette, niin aikalailla häpyluun päältä tai pikkasen yläpuolelta kannattaa mallata, muuten kuuluu oma syke. Sen erottaa kyllä omasta, ihan kun hevonen ravais


Heinäkuiset

28.6. / Oliivi3 / 3. lapsi (miehen 1.)
30.6. / Alinna86 / 3. lapsi (miehen 1.)
30.6 / Ks_ / 1. lapsi
3.7 / rougemoux / 2.lapsi /nt-ultra 18.12
3.7/ Sabriiiina/4.lapsi (miehen 2.)
4.7. / Brave / 1. lapsi
4.7 / laa95 / 2.lapsi
7.7. / Lintuliini95 / 1. lapsi
7.7. / Mustalilja / 1. lapsi
8.7. / Sannaap123 / 3. lapsi
10.7. / Norappi / 3. lapsi
10.7. / Ingaliini / 2. lapsi
12.7 / Hanipani / 1. lapsi
12.7. / Angervo76 / 3.lapsi, miehen 1.
15.7. / -Lounatuuli- / 1. lapsi
18.7. / lilla_ / 2. lapsi
20.7 / Aureliam/ 3.lapsi, miehen2.
25.7./Aniaj/3.lapsi.
Tähän pitää kirjoittaa et itse löysin ne sykkeet tosi ylhäältä, n. 10cm reippaasti häpyluusta napaa kohti. Tuntui niin hassulta kun kaikki sanoi et pitää sieltä ihan Alhaalta etsiä :D . Ja kyllä, oli pikkasen sykkeet kun huiteli 150-172 väliin, näkyi näytöllä ja kuului. Maailman ihanin ääni ❤ mulla tosissaan taaksepäin kallistunut kohtu joten johtuuko siitä et kuului noin ylhäältä, en tiedä.:unsure:

Oliivi 9+0! ❤
 
Laskivatko koon, menkkojen vai oviksen mukaan aikasemman la?
Menkkojen mukaan. Ei meillä täällä pikku paikkakunalla neuvolassa oo ultraa. Pitää naapuri kaupunkiin mennä aina ultrattavaks. XD mut joo menkat alko 26.9 eli jos siitä laskee niin joo laskettu olis tolloin 3.7,mutta menkat kesti 10pv et loppu 5.10 ja ovis oli 14.10 (tikutettu) eli sit laskettu on 7.7 :O Mut se neuvola sano, kun sille asiasta sanoin et jos heittää muutamalla päivällä ni ei ne silti vaihda sitä päivää. Saa nyt nähä mitä taas sit ultra sanoo...
 
Menkkojen mukaan. Ei meillä täällä pikku paikkakunalla neuvolassa oo ultraa. Pitää naapuri kaupunkiin mennä aina ultrattavaks. XD mut joo menkat alko 26.9 eli jos siitä laskee niin joo laskettu olis tolloin 3.7,mutta menkat kesti 10pv et loppu 5.10 ja ovis oli 14.10 (tikutettu) eli sit laskettu on 7.7 :O Mut se neuvola sano, kun sille asiasta sanoin et jos heittää muutamalla päivällä ni ei ne silti vaihda sitä päivää. Saa nyt nähä mitä taas sit ultra sanoo...
No onpahan sinne päin :D voihan ne vaihtaa vielä koon puolesta la. Mut ei se niin päivän päälle tosiaan oo.
Meillä vastas rv 7+4 -> rv 8+1, mutta koska pakastealkionsiirto niin viikot pysyi kun siirto tiedettiin tarkalleen.
Meilläkään ei aina ultraa käytössä kun pikkunen paikka, kiertää aina ympäri tkta röntgeniä myöten :D kävin naapurikunnassa sillon rv 6+, siellä oli niin iän ikuinen vanha ultra että luulin sen olevan joku koriste :D näyttö oli semmonen paksun mini matkatelkkarin näkönen, hyvä että siitä näki mitään. Mutta pääasia että toimi :D
 
  • Tykkää
Reactions: Sannaap123
Heippa kaikille! Mä uskaltaudun vihdoin tänne mukaan, viikon olen teidän juttuja lukenut. Nyt viikkoja on laskutavasta riippuen noin 5+0/5+2, laskettu aika olisi 25./28.7., normaalisti mulla on lyhyt kierto, joten tuo aikaisempi täsmäisi siihen ja todennäköisesti neuvolan mukaan tuo toinen. Meillä on taustalla esikoisen kuolema alkukeväästä ennenaikaisuuden seurauksena, joten varovasti mennään. Tosin mulla on ihan eri fiilis tästä raskaudesta kuin edellisestä, joten toivotaan parasta. Tänään ajattelin laittaa neuvolaan viestiä, onneksi on tuttu terkkari, niin ei tarvi kaikkea selittää alusta.
Aion täällä palstalla pysyä, en juuri käytä Facebookia. Lisäksi olen melko julkisessa työssä pienessä kaupungissa ja nimi on melko harvinainen, joten riski siihen, että joku tunnistaa on suuri.
 
@Lintuliini95 yleensä menkoista laskettua laskettua aikaa siirretään vasta, jos ultrassa saatujen mittojen mukaan eroa on viikko tai yli. :) tietty keinohedelmöityksellä on sit ihan eri ”säännöt”.

täällä vaihtelee taas tunteet ihan nollasta sataan. :D eka oon ihan varma, että meille tulee toinen lapsi, ja hetken päästä ihan varma että tuulimuna kyseessä tai muuten vaan menee kesken. :S vielä pitäis jaksaa 3 viikkoa odottaa varhaisultraa. Neuvola-aikaakaan en ole vielä saanut soitettua.
 
@Lintuliini95 yleensä menkoista laskettua laskettua aikaa siirretään vasta, jos ultrassa saatujen mittojen mukaan eroa on viikko tai yli. tietty keinohedelmöityksellä on sit ihan eri ”säännöt”.

täällä vaihtelee taas tunteet ihan nollasta sataan. eka oon ihan varma, että meille tulee toinen lapsi, ja hetken päästä ihan varma että tuulimuna kyseessä tai muuten vaan menee kesken. :S vielä pitäis jaksaa 3 viikkoa odottaa varhaisultraa. Neuvola-aikaakaan en ole vielä saanut soitettua.
I feel you. Mulla huomenna tosiaan jo elokuussa sovittu hyvälaatuisen munasarjakystan tsekkaus, ja tavallaan kiva et on ultra jo nyt mut sit taas ahdistaa ihan sikana kun odotan et näkisivät jotain ja nyt on omien laskujen mukaan vasta 4+3 joten tuulimuna-ahdistukset on kanssa itsellä, koska äidilläni ja anopillani on ollut tuulimunat niin jotenkin koen että ne on melko yleisiä. Kohdunulkoisen oon jo mielessäni poissulkenut koska viimeksi mulla alkoi vuoto samointein kun kuukautiset piti alkaa ja nyt ei oo onneks mitään vuotoa, ja "tunnen" että se on oikeassa paikassa...

Ahdistaa se huominen ku näkevät varmaan vaan laajentuneen kohdun tms et ei oikeestaan mitään.. Enkä tiedä voiko ne edes hcg:tä ottaa kun tää tapaaminen on sovittu ihan muuhun tarkotukseen kuin raskauden seurantaan. Eli ei auta kuin odotella varhaisultraviikkoja...

@AnnMariii Meillä on muuten samat viikot!
 
Viimeksi muokattu:
@Lintuliini95 yleensä menkoista laskettua laskettua aikaa siirretään vasta, jos ultrassa saatujen mittojen mukaan eroa on viikko tai yli. tietty keinohedelmöityksellä on sit ihan eri ”säännöt”.

täällä vaihtelee taas tunteet ihan nollasta sataan. eka oon ihan varma, että meille tulee toinen lapsi, ja hetken päästä ihan varma että tuulimuna kyseessä tai muuten vaan menee kesken. :S vielä pitäis jaksaa 3 viikkoa odottaa varhaisultraa. Neuvola-aikaakaan en ole vielä saanut soitettua.
Joo, mulla kahdessa ekassa luomussa on laskettu menkkojen mukaan ja sitten ultran mukaan muistaakseni määräytyny la. Ei ne hirveesti heittäny,päivällä parilla. Tai no ekassa tais pelkän ultran mukaan kun söin pillereitä..
 
Tervetuloa maimos mukaan ja onnea plussasta❤

@Sabriiiina @AnnMariii Joo niin ymmärsin et jos heittää muutamalla päivällä ni sitä ei vaihdeta. Toki sit ku puhuttiin näistä ultrista ja sokerirasituskokeista ni ohjeisti sitten et ite vähän soveltaa niitä et ei mee heti ekoilla ns päivillä mitä aika haarukka hän antoi.
Tää on kaikki kyllä ihan sekavaa ja uutta, mutta eiköhän tää tästä lähe :)
 
Täällä tänään käyty varhaisultrassa tsekkaamassa tilanne ja arvioimassa laskettua aikaa. Sydän siellä sykki kovasti! Laskettu aika laitettiin nyt 14.7. ja nyt menossa koon puolesta 6+5-7+0. Eli oltiin juurikin niissä viikoissa, mitä itsekin vähän arvioin. :) Neuvola tulossa 14.12.. tuntuu niin pitkältä ajalta.

Miten olette jaksaneet töissä? Onko joku ottanut saikkua alkuraskauden oireiden takia?

Itse päiväkodissa töissä ja tuntuu melko uuvuttavalta. Pahoinvointia ja väsymystä läpi päivän, sekä verenpaineet olleet todella alhaiset. Tuntuu, että kun töissä painelee lasten kanssa koko päivän, en jaksa kotona tehdä enää yhtään mitään. :( Olisi kiva, jos jäisi energiaa vielä tuon 6-veen kanssa puuhasteluunkin vähän enemmän.
 
Huomenna eka virallinen neuvola, kortit ja kaikki, apua! Oon ihan tosi onnellinen. Tänään piti kuunnella taas sydänääniä, kauan niitä sai hakea mutta sieltä vaan jumputti <3

@Tserry toisen lapsen kohdalla olin sairaslomalla pahoinvoinnin takia. Viime raskaudessa en ollut kun jotenkin se pysyi kurissa,nyt jos olisin työelämässä niin varmasti olisin saikkua hakenut, kun oli niin huono olo ja päässä pyöri + aivan jäätävä väsy. Siinä kombossa ei ois ollu turvallista olla ees töissä :D
Nyt rupee pikkusen helpottaa, jotkut hajut pistää yököttää mutta muuten ihan ok.
Tää väsymys on vaan jotain ihan hirveetä, oon siitä varmaan aikaisemminkin valitellu.
Miten en muista tämmöstä väsyä edellisistä raskauksista..
 
Moikka kaikille! Oon jo jonkun aikaa lueskellut täällä viestejä ja nyt uskallan uskoa tähän raskauteen niin että voin hypätä mukaan, vaikka vielä pelottaa. Esikoista odotan, la 28.7. kuukautisten mukaan ja ikää on 29.
Plussasin jo 3+5 selkeen viivan, mutta kun edellinen raskaus meni kesken 4+5 ja näitä on vuos yritetty ennen kun nyt tärppäs, niin on ihan älyttömän vaikee uskoa, että voisko kaikki nyt muka olla hyvin! Varattiin varhaisultra 7+0 päivälle ja tuntuu, et siihen on ihan ikuisuus. Eli jos on hyviä vinkkejä rentoutumiseen niin otetaan vastaan, sitä oon yrittäny nyt harjottaa tässä odotellessa! pieni pahoinvointi ja jäätävän kipeet tissit on ollu kyllä ihan hyvä rauhottelija.
Kiva lukea täältä muiden vähän pidemmällä olevien kokemuksia, onnea ja tsemppiä jokaiselle ❤
 
Onnea uusille plussainneille ja tsempit kaikille ❤

Millä viikoilla teillä on näkynyt ultrassa syke? Varhaisultra perjantaina ja sillon pitäisi olla rv 6+5, mietin että näkyyköhän vielä mitään.

Maanantaina alkanut tiputtelu jatkuu. Eilen illalla oli kovat vatsakivut ja kerran tuli vuodon mukana jotain lähes mustaa "limaa", säikäytti kyllä todella! Muuten vuoto pysynyt vähäisenä, tänään tullut ihan haalean ruskeaa vaan pyyhkiessä. Kivut hellittänyt paljon, jonkun verran juilii vielä.

Kovasti jännittää onkohan masussa ketään, toivottavasti perjantaina selviää jotain.
 
Onnea uusille plussainneille ja tsempit kaikille

Millä viikoilla teillä on näkynyt ultrassa syke? Varhaisultra perjantaina ja sillon pitäisi olla rv 6+5, mietin että näkyyköhän vielä mitään.

Maanantaina alkanut tiputtelu jatkuu. Eilen illalla oli kovat vatsakivut ja kerran tuli vuodon mukana jotain lähes mustaa "limaa", säikäytti kyllä todella! Muuten vuoto pysynyt vähäisenä, tänään tullut ihan haalean ruskeaa vaan pyyhkiessä. Kivut hellittänyt paljon, jonkun verran juilii vielä.

Kovasti jännittää onkohan masussa ketään, toivottavasti perjantaina selviää jotain.
Edellisessä näkyi 5+4, tässä 6+4. Kahdesta ekasta en muistakkaa :D

Just käyty neuvolassa, siell pallero olla möllötti ja syke näkyi hyvin <3
Rv 8+4 <3
 
Hei, olen viritellyt hiljaiseloa, kun kaikki energia mennyt arjen pyörittämiseen työn ja esikoisen parissa sekä pahoinvoinnin sietämiseen

Paljon onnea uusille plussanneille! ❤

Kävin tänään ekassa neuvolassa ja varhaisultrassa, siellä pikkuinen oli ja sykekin löytyi! ❤ Mä voisin kanssa nyt liittyä tonne salaiseen FB-ryhmään. Yritän kaivella vanhemmista viesteistä, että kelle piti laittaa pyyntöä

Heinäkuiset ❤

28.6. / Oliivi3 / 3. lapsi (miehen 1.)
30.6. / Alinna86 / 3. lapsi (miehen 1.)
30.6 / Ks_ / 1. lapsi
3.7 / rougemoux / 2.lapsi /nt-ultra 18.12
3.7/ Sabriiiina/4.lapsi (miehen 2.)
4.7. / Brave / 1. lapsi
4.7 / laa95 / 2.lapsi
4.7./ naapu / 2. lapsi
7.7. / Lintuliini95 / 1. lapsi
7.7. / Mustalilja / 1. lapsi
8.7. / Sannaap123 / 3. lapsi
10.7. / Norappi / 3. lapsi
10.7. / Ingaliini / 2. lapsi
12.7 / Hanipani / 1. lapsi
12.7. / Angervo76 / 3.lapsi, miehen 1.
15.7. / -Lounatuuli- / 1. lapsi
18.7. / lilla_ / 2. lapsi
20.7 / Aureliam/ 3.lapsi, miehen2.
25.7./Aniaj/3.lapsi.
 
Apua mulle ei oo tullut mitään ilmoituksia! Oli taas luettavaa. :)
Mä taidan olla ainut joka ei mene varhaisultraan..olisin kovasti halunnut mennä, mutta hinnat on niin korkeita. Saisin mielenrauhan, mutta muutettiin juuri okt ja hankintoja 1+1000 :/.
Mitä te olette maksaneet niistä? Tuleeko siihen päälle vielä joku lääkärin palkkio tms? Mikä oli siis hinta kokonaisuudessaan, kuulisin kokemuksia :)
 
Apua mulle ei oo tullut mitään ilmoituksia! Oli taas luettavaa.
Mä taidan olla ainut joka ei mene varhaisultraan..olisin kovasti halunnut mennä, mutta hinnat on niin korkeita. Saisin mielenrauhan, mutta muutettiin juuri okt ja hankintoja 1+1000 :/.
Mitä te olette maksaneet niistä? Tuleeko siihen päälle vielä joku lääkärin palkkio tms? Mikä oli siis hinta kokonaisuudessaan, kuulisin kokemuksia
Meillä maksoi 220e. Yksityisillä tulee joo ultran päälle vielä lääkärin taksa.
Meillä ei ees vaihtoehto odotella, mun mielenrauhan vuoksi vielä uusinta ultra ensi viikolla, sitten ootellaankin 3 pitkää viikkoa nt ultraa jonne ei saatu aikaa kun vasta jouluviikolle:rolleyes:
Jotain edullisempia paikkoja oli lahdessa ja hesassa, en vaan muista nimiä.
 
Meillä maksoi 220e. Yksityisillä tulee joo ultran päälle vielä lääkärin taksa.
Meillä ei ees vaihtoehto odotella, mun mielenrauhan vuoksi vielä uusinta ultra ensi viikolla, sitten ootellaankin 3 pitkää viikkoa nt ultraa jonne ei saatu aikaa kun vasta jouluviikolle
Jotain edullisempia paikkoja oli lahdessa ja hesassa, en vaan muista nimiä.
Joo hui..onhan ne hinnoissaan, mut mielenrauhan siitä saa.
Taitaa jäädä meidän menemättä ja yritän luottaa siihen, että kaikki menee hyvin. Kahdesta aikaisemmasta en oo käynyt, mut tä kolmas on ollut triplasti stressaavampi myös :rolleyes:
 

Yhteistyössä