Heinäkuiset 2021

vierailija
Voimia Vehkikselle! Onnea kaikille, joilla on hyviä uutisia raskaustestin tai varhaisultran myötä.

Mulla etovaa oloa ruokaa kohtaan. Vaikea syödä mitään. Tänään dpo20 tein testissä aavistuksen kontrolliviivaa vahvemman viivan, joten joko nyt malttaisi lopettaa..

Tyttö/poika asiaan ei ole oikein toiveita. Tai ajatuksiakaan. Toivon kuitenkin tiedon ennakkoon. Uskon sen vahvistavan himpun enemmän sidettä jo ennen kun tietää kumpi on tulossa ja voi mennä syvemmälle ajatuksissa tulevaan. Jutella masun läpi pojalle tai typylle. Toivotaan että tuokin vaihe tulee. :)

Huikkaan tässä myös vielä, että mikäli on halua jakaa matkaa myös fb:ssä niin siellä on ainakin heinäkuiset 2021 ryhmä olemassa. Ollaan perustettu rinnalle loppukuun odottajille "heinäkuun hippuset (la 15.-31.7.21)" -ryhmä, joka on tarkoitus pitää kohtuu pienenä (miten sitten yhdessä sovitaan).
Tämä nyt tiedoksi mikäli uusia odottajia on tullut mukaan, joita voisi kiinnostaa. :)

Hippunen 4+6
 
  • Tykkää
Reactions: kakkulapio
@kakkulapio
Mä kävin varhaisultrassa 6+0 ja syke näkyi ❤ joten uskon että sinulla jo näkyy myös.
Aika matelee. Onneksi nyt tuo doppler jolla voinut ne sykkeet katsoa.. Neuvolaankin vielä yli viikko, silloin tasan 10+0. Onneksi seuraava ultra on sitten ennen joulua. Sitä siis jännitetään. Minusta tuntuu että neuvola pitää mun lasketun ajan heinäkuulla, vaikka ultrat ja tiedossa oleva ovulaatio sen viikolla aikaisemmaksi laittaakin.. Saas nähdä.
Huoli ja pelko, hälveneekö lie koskaan.. Esikoinen muuttamassa alta 2vuoden päästä pois kotoa ja pelottaa jo nyt! Vaikka tietää että pärjää mut.. Silti :ROFLMAO:
Ihanaa viikonloppua kaikille ❤

Oliivi 8+4
 
Tää on kyllä hurjan stressaavaa! Jotenkin iski kauheet pelot keskiviikon-torstain mahakipujen jälkeen, vaikka kivut loppuivatkin lopulta. Aamuisin on rinnat tosi arat, väsyttää 24/7, hirveä ruokahimo ja nälkä jatkuvasti. Muuten ei ole viikkoon ollut ihmeempiä oireita. Huomenna ajattelin tehdä vielä kerran cb:n viikkotestin, pitäisi alkaa näyttää +3.

Varhaisultraan vielä pari viikkoa, jännittää! Päivät tuntuu matelevan, kun voisi vaan hypätä pahimman "riskiajan" yli. Kaikki on niin outoa ja uutta.

Miehen lisäksi kukaan muu läheinen ei vielä tiedä raskaudesta, onneksi täällä voi avautua! Tsemppiä ja hyvää viikonloppua kaikille ❤
 
Onnea hyvistä uutisista @Sinpuli :love:

Mulla eka neuvola ensi viikolla rv 10 (9+0) veikkaan et se ehdottaa että kuunnellaanko sydän ääniä mut tuskin annan /haluan ees kokeilla.
Viimeksi samoilla viikoilla kuunneltiin ja sanoi että joku syke näkyi ruudussa vaikka kuuluviin ei saatukaan vaikkakin myöhemmin selvis että sikiöhän oli jo kuollut siinä vaiheessa niin taidan vasta nt ultrassa sitten, muistaakseni siellä sitten kuunnellaan:unsure:
Tuntuu kyllä olevan ikuisuuden päässä sekin, menispä viikot äkkiä! :D
 
Ihania ultrakuulumisia täälä ❤
Vielä pari viikkoa mulla varhaisultraan. Jännittää tääläkin onko kaikki hyvin!
Tällä oireina nyt vain jäätävän kipeät tissit :) hyvin samaa kaavaa kuin aiemmissakin raskauksissa. Ei ole ikinä ollut juurikaan pahoinvointia tms. Välillä sitä toivoo, että tulis nyt edes yksi oksennus päivässä, että tää tuntuisi todellisemmalta! Hullua :)
Mä toivon kyllä poikalasten äitinä tyttöä, mutta samalla mietin, että osaisiko sitä edes tytön kanssa olla toivottavasti tulisi terve pikkuinen, se on tärkeintä.
 
Moikka kaikki, täällä uusi just äsken plussannut! Nyt viikkoja 4+1 ja la 31.7. eli voisin liittyä siihen myöhäisten heinäkuisten fb-ryhmään vähän myöhemmin kunhan viivat vahvistuvat. Odotan tosiaan esikoista, viime vuonnakin odotin heinäkuista, mutta viikolla 12+1 tuli km. Pidettiin tässä taukoa yrittämisestä monestakin syystä, ja tämä oli nyt eka kierto kun yritettiin enkä voi uskoa, että heti muka tärppäsi. Täytyy siis lähteä testikaupoille niin voi vielä seuraavinakin päivinä testailla, kun kotona oli vain tää yks testi valmiina. Mutta kovasti toivon, että tämä pikkuinen on tullut jäädäkseen ja saataisiin hänet syliin saakka! ❤

https://aijaa.com/VyZSeN
 
Moikka kaikki, täällä uusi just äsken plussannut! Nyt viikkoja 4+1 ja la 31.7. eli voisin liittyä siihen myöhäisten heinäkuisten fb-ryhmään vähän myöhemmin kunhan viivat vahvistuvat. Odotan tosiaan esikoista, viime vuonnakin odotin heinäkuista, mutta viikolla 12+1 tuli km. Pidettiin tässä taukoa yrittämisestä monestakin syystä, ja tämä oli nyt eka kierto kun yritettiin enkä voi uskoa, että heti muka tärppäsi. Täytyy siis lähteä testikaupoille niin voi vielä seuraavinakin päivinä testailla, kun kotona oli vain tää yks testi valmiina. Mutta kovasti toivon, että tämä pikkuinen on tullut jäädäkseen ja saataisiin hänet syliin saakka!

https://aijaa.com/VyZSeN
Onnea ja toivottavasti nyt menee kaikki hyvin❤
 
  • Rakkaus
Reactions: rubiini.
Onnea @Sinpuli hyvistä ultra uutisista
onneks olkoon plussasta @rubiini. ❤

Huomenna olis aamulla neuvola. Jännittää hirveesti. Näinkin yksi yö unta, että olin unohtanut sen ja myöhästyin
miten niin jännittää..
Tänään aamulla oli taas kyllä niin huono-olo, et ajattelin oksennuksen tulevan. Onneks se päivällä alkoi sitten jo helpottaa. Huvittaa kuinka koko ajan toivoo ja mietii, että olisipa oireita enemmän. Kuitenkin oon ollut ihan tyytyväinen tähän tissikipuun ja lievään pahoinvointiin. Toivon että pahoinvointi ei kuitenkaan johda oksentamiseen. Pelkään yli kaiken oksentamista
 
Täällä viime viikolla plussannut, LA 31.7. Pelottavat ajat käsillä kun takana kohdunulkoinen ja varhainen keskenmeno tänä vuonna. Mulla sattuu oleen gynen ultra tällä viikolla (hyvälaatuisen munasarjakystan tsekki), niin josko näkisi edes ruskuaispussin että on oikeassa paikassa....(5. viikko vasta) SItten sen jälkeen menen kyllä varhaisultraan vielä varmistamaan että sydän lyö. Pelottaa kyllä vietävästi, vaikka aavistan jotenkin hyvää tästä raskaudesta. Ja tosi vahva plussa oli dpo 12 jo ja dpo 15 digiin raskaana 2-3 vkoa hedelmöityksestä, eli ihan "oikeat" lukemat. Tsemppiä meille kaikille jännäilijöille!
 
Onnea plussista @rubiini. ja @Suffeli87 :love:

8+2. Huono olo ja väsyttää. Niskaturvotusultra 18.12. Menispä aika nopeasti! Seuraava neuvola ensi vuoden puolella.

Heinäkuiset

28.6. / Oliivi3 / 3. lapsi (miehen 1.)
30.6. / Alinna86 / 3. lapsi (miehen 1.)
30.6 / Ks_ / 1. lapsi
3.7 / rougemoux / 2.lapsi /nt-ultra 18.12
4.7. / Brave / 1. lapsi
4.7 / laa95 / 2.lapsi
7.7. / Lintuliini95 / 1. lapsi
7.7. / Mustalilja / 1. lapsi
8.7. / Sannaap123 / 3. lapsi
10.7. / Norappi / 3. lapsi
10.7. / Ingaliini / 2. lapsi
12.7 / Hanipani / 1. lapsi
12.7. / Angervo76 / 3.lapsi, miehen 1.
15.7. / -Lounatuuli- / 1. lapsi
18.7. / lilla_ / 2. lapsi
20.7 / Aureliam/ 3.lapsi, miehen2.
25.7./Aniaj/3.lapsi.
 
  • Rakkaus
Reactions: Aniaj ja rubiini.
Pitipä sitä dopleria testata, semmonen vanhanmallin korvalappustereo tyyppinen vekotin. Ja niin vaan paukutus kuulu! En kestä <3 vaikka viikkoja "vasta" 8+2.
Vinkkinä jotka kokeilette, niin aikalailla häpyluun päältä tai pikkasen yläpuolelta kannattaa mallata, muuten kuuluu oma syke. Sen erottaa kyllä omasta, ihan kun hevonen ravais :D


Heinäkuiset

28.6. / Oliivi3 / 3. lapsi (miehen 1.)
30.6. / Alinna86 / 3. lapsi (miehen 1.)
30.6 / Ks_ / 1. lapsi
3.7 / rougemoux / 2.lapsi /nt-ultra 18.12
3.7/ Sabriiiina/4.lapsi (miehen 2.)
4.7. / Brave / 1. lapsi
4.7 / laa95 / 2.lapsi
7.7. / Lintuliini95 / 1. lapsi
7.7. / Mustalilja / 1. lapsi
8.7. / Sannaap123 / 3. lapsi
10.7. / Norappi / 3. lapsi
10.7. / Ingaliini / 2. lapsi
12.7 / Hanipani / 1. lapsi
12.7. / Angervo76 / 3.lapsi, miehen 1.
15.7. / -Lounatuuli- / 1. lapsi
18.7. / lilla_ / 2. lapsi
20.7 / Aureliam/ 3.lapsi, miehen2.
25.7./Aniaj/3.lapsi.
 
Nyt on neuvolassa käyty :D laskettuaika siirtyi 3.7 tietokoneen mukaan, mutta tiedän sen silti itse, että vasta 7.7 on lähempänä totuutta. Mulla oli kuitenkin menkat tosi pitkät 10pv ja tiedän koska on ollut ovulaatio. Siellä kuitenkin sanottiin ettei siirretä sitä laskettua. Keskiviikkona meillä on se varhaisultra niin saa nähä mitä siellä sanotaan. Itse aijon pysyä tuossa LA 7.7
 
Nyt on neuvolassa käyty laskettuaika siirtyi 3.7 tietokoneen mukaan, mutta tiedän sen silti itse, että vasta 7.7 on lähempänä totuutta. Mulla oli kuitenkin menkat tosi pitkät 10pv ja tiedän koska on ollut ovulaatio. Siellä kuitenkin sanottiin ettei siirretä sitä laskettua. Keskiviikkona meillä on se varhaisultra niin saa nähä mitä siellä sanotaan. Itse aijon pysyä tuossa LA 7.7
Laskivatko koon, menkkojen vai oviksen mukaan aikasemman la?
 
Täällä myös yksi plusssannut! Nyt on rv 4+3, eli menkkojen perusteella laskettu olis vasta 2.8., mutta mahdollisesta ovulaatiosta laskettuna 31.7. Ja jos tämä uusi tapaus tulee isoveljeensä, niin syntyy jo heinäkuun vikalla viikolla :D sopiiko liittyä porukkaan, vaikka virallinen laskettu on vasta 2.8.? :)

Meillä entuudestaan vuoden vanha esikoinen. Sitä ennen taustalla yksi kemiallinen ja kaksi alkuraskauden km. Nyt sormet ristissä toivotan, että tämä raskaus jatkuisi loppuun asti! :) oireita ei vielä ole kuin satunnaiset alavatsakivut ja -jomottelut sekä kylmät ja kuumat aallot. Jos tää raskaus on kuin edellinen niin pahoinvointi astuu kuvioihin viikon päästä ja samalla iskee väsy :D
 
Täällä myös yksi plusssannut! Nyt on rv 4+3, eli menkkojen perusteella laskettu olis vasta 2.8., mutta mahdollisesta ovulaatiosta laskettuna 31.7. Ja jos tämä uusi tapaus tulee isoveljeensä, niin syntyy jo heinäkuun vikalla viikolla sopiiko liittyä porukkaan, vaikka virallinen laskettu on vasta 2.8.?

Meillä entuudestaan vuoden vanha esikoinen. Sitä ennen taustalla yksi kemiallinen ja kaksi alkuraskauden km. Nyt sormet ristissä toivotan, että tämä raskaus jatkuisi loppuun asti! oireita ei vielä ole kuin satunnaiset alavatsakivut ja -jomottelut sekä kylmät ja kuumat aallot. Jos tää raskaus on kuin edellinen niin pahoinvointi astuu kuvioihin viikon päästä ja samalla iskee väsy
Mun mielestä miks et vois :) ei oo niin päivien päälle. luulen että meillä ei pysytä heinäkuulle asti, mulla on syntyny 1. Rv39+4, 2. Rv 38+5 3. Rv 36+3 :D
 
Viime yönä 2-vuotias nukkui tosi huonosti ja kiipesi jossain kohtaa viereeni nukkumaan. Pelästyin ihan sikana, että hän litistää vauvan, sillä olin nähnyt unta, että mulla nukkui pieni vauva kainalossa. Kun sit havahduin, iski hirveä paniikki, että missä vauva, onko peittojen alla tms. Hetki meni tajutessa, että eihän meillä ole vielä vauvaa kuin vasta mahassa :LOL:
 
Lauantaina näytti cb:n testi +3, eli oli taas viikot nousseet. Tänään heti aamulla kuitenkin alkoi ruskea tiputteluvuoto, ja lievähköä menkkamaista kipua alamahassa ja selässä :( Lääkäri puhelimessa käski seurata tilannetta, uudestaan yhteys jos vuoto yltyy pahaksi.
Lääkäri ei tuntunut olevan huolissaan, itse revin suunnilleen hiuksia päästä kun stressaa ja ahdistaa että oliko tämä nyt tässä..
Varhaisultraa siirsin tämän vuoksi viikolla aikaisemmaksi, eli tämän viikon lopulle.

Kenelläkään vastaavaa?
Tänään rv 6+1. Juuri kun viime viikkoiset vatsakivut loppuivat ja sain suunnilleen mielenrauhan niin tuli sitten tämä :/
 
Lauantaina näytti cb:n testi +3, eli oli taas viikot nousseet. Tänään heti aamulla kuitenkin alkoi ruskea tiputteluvuoto, ja lievähköä menkkamaista kipua alamahassa ja selässä Lääkäri puhelimessa käski seurata tilannetta, uudestaan yhteys jos vuoto yltyy pahaksi.
Lääkäri ei tuntunut olevan huolissaan, itse revin suunnilleen hiuksia päästä kun stressaa ja ahdistaa että oliko tämä nyt tässä..
Varhaisultraa siirsin tämän vuoksi viikolla aikaisemmaksi, eli tämän viikon lopulle.

Kenelläkään vastaavaa?
Tänään rv 6+1. Juuri kun viime viikkoiset vatsakivut loppuivat ja sain suunnilleen mielenrauhan niin tuli sitten tämä :/
Mulla ei itsellä ole kokemusta, mutta parhaalla kaverillani oli juuri ruskeaa vuotoa vissiin viikon tai parikin ja ihan terve tyttö syntyi. Siitä olen saanut itsekin sen mielikuvan että tuollainen olisi vaaratonta, mutta tiedän kyllä että itselläni olisi myös kamala pelko. Sitä tuntuu aina unohtavan kaikki järjen äänet tuollaisena hetkenä.
 
  • Tykkää
Reactions: Minie
Lauantaina näytti cb:n testi +3, eli oli taas viikot nousseet. Tänään heti aamulla kuitenkin alkoi ruskea tiputteluvuoto, ja lievähköä menkkamaista kipua alamahassa ja selässä Lääkäri puhelimessa käski seurata tilannetta, uudestaan yhteys jos vuoto yltyy pahaksi.
Lääkäri ei tuntunut olevan huolissaan, itse revin suunnilleen hiuksia päästä kun stressaa ja ahdistaa että oliko tämä nyt tässä..
Varhaisultraa siirsin tämän vuoksi viikolla aikaisemmaksi, eli tämän viikon lopulle.

Kenelläkään vastaavaa?
Tänään rv 6+1. Juuri kun viime viikkoiset vatsakivut loppuivat ja sain suunnilleen mielenrauhan niin tuli sitten tämä :/
Monella enemmän ja vähemmän vuotoja alkuraskaudessa, sillon kun on vielä niukkaa eikä tule kuin hanasta kera hyytymien ja kovien kipujen niin koittaisin olla ainain rauhallisin mielin.
Toi menkkamainen kipu kuuluu alkuraskauteen, mullaki poltti viikon ajan niin että tuntu menkkojen alkavan hetkenä minä hyvänsä.
 
  • Tykkää
Reactions: Minie
Toivottavasti @Minie sinulla olisi vain harmitonta tuo vuoto, mutta eiköhän ole :) itsellänikin on jomotellut, varsinkin ekojen viikkojen alussa kovastikin selkää ja mahaa.

Tänään kävin heti aamusta neuvolassa ja ihana neuvolantäti ultrasikin ja siellähän se vauva kölli ja hienosti näkyi syke <3 olin ihan ihmeissäni kun olin niin varma ettei tämä raskaus voisi olla normaali tai onnistunut mutta ainakin tähän mennessä kaikki on kohdallaan ja olen niiiin onnellinen kun siellä olikin ihan oikea vauva! Aivan ihanaa. Nyt viikkoja 7+4 mutta viikot tarkentunee myöhemmin hieman lisää sillä muutaman päivän heitto tuossa luultavasti on.
 

Yhteistyössä