IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Onnea @Liiby! Ihanaa että lukemat nousee. :love:

Tsemppiä piinailijoille!

Itselläni loppui tauon jälkeen aloitettu hoito lyhyeen, kun heti kierron alussa ultrassa ei löytynyt kuin yksi folli ja se oli liian pieni. Ekassa ivf:ssä saatiin vain yksi alkio, joten nyt mietitään kannattaako enää yrittää. Yksityisellä käydään ja hinta on tosi kova yhtä alkiota kohden, kun enempää ei näköjään tule.

On niin toivoton olo. Edes yhden lapsen olisin meille toivonut, mutta nyt sekin mahdollisuus on hiipunut surkean munasarjatilanteeni myötä pois. :cry::cry::cry::cry:
 
Onnea @Liiby! Ihanaa että lukemat nousee.

Tsemppiä piinailijoille!

Itselläni loppui tauon jälkeen aloitettu hoito lyhyeen, kun heti kierron alussa ultrassa ei löytynyt kuin yksi folli ja se oli liian pieni. Ekassa ivf:ssä saatiin vain yksi alkio, joten nyt mietitään kannattaako enää yrittää. Yksityisellä käydään ja hinta on tosi kova yhtä alkiota kohden, kun enempää ei näköjään tule.

On niin toivoton olo. Edes yhden lapsen olisin meille toivonut, mutta nyt sekin mahdollisuus on hiipunut surkean munasarjatilanteeni myötä pois.
Voi ei :( anteeksi, en tiedä historiaasi, mites julkinen puoli? Entäs lahjamunasolut?
 
  • Tykkää
Reactions: PumpuliNumpuli
Varoitus: sisältää synkkää avautumista elämän vaikeudesta.

Olen jo liian vanha julkiselle puolelle (meni ihan vähän yli ikärajan 39,5v., kun lähettävä lääkäri hidasteli lähetteen kanssa). Asiasta ei auttanut valittaa. Harmittavan päiväntarkat rajat heillä, kun on kovasti ruuhkaa.

Oma lapsi omilla munasoluilla oli toiveissa. En osaa selittää miksi, mutta miehen kanssa tehdyllä yhteisellä päätöksellä lahjamunasolu/-alkio ei ole (nyt vielä, jos koskaan) vaihtoehto. Todella pitkään olen yrittänyt, siis yli vuosikymmenen ja mieskin on ehtinyt jo vaihtua tässä vuosien kuluessa.

Jo ollessani parikymppinen todettiin hiipuvat munasarjat verikokein. Olin useamman vuoden vakavasti sairaanakin sen jälkeen. Uskomatonta miten monta vuotta tässä on valunut hukkaan. Pahimmillaan julkisella puolella minulle naurettiin, ettei kaikkien tarvitse tehdä lapsia. Sellaiseen alistuu, kun ei muutenkaan ollut helppoa silloin.
Nyt minulla on ihana mies, joka tukee minua täysin.
Silti on nyt tyhjä olo.
Paljon sulla on ikää nyt? Ymmärrän toiveesi oman lapsen suhteen. Meillä hoidon alussa oli miehen kanssa puhetta mahdollisesta luovutetuista siittiöistä jos ei omilla onnistu, niitä oli tosi vähän eikä mitään priimaa. Ja nyt puhutaan kymmenistä, ei edes sadoista siittiöistä. Miestä vierastutti ajatus siitä ja päätettiin että jos ei omilla niin ei ollenkaan. Tosin en tiedä sitten jos ei oltais aikaisemmin onnistuttu niin olisiko ajatus eri.
Onpas sulla ollu ikävä kokemus julkisesta puolesta :( missä päin olette hoidossa? Voimia kovasti <3
 
  • Tykkää
Reactions: PumpuliNumpuli
@odotuksenodotus harmi :( toivotaan että seuraavasta hoidosta onnistaisi. Voimia!

@PumpuliNumpuli tuli pala kurkkuun kun luin sun tekstiä... elämä ei kyllä oo reilua. Ja kamalaa miten asiattomasti oot tullut kohdelluksi. Jokaisella pitäisi olla mahdollisuus saada oma biologinen lapsi, ei se nyt vaan niin mene että pitäisi vain tyytyä lapsettomuuteen jos ei "luonnollisesti" raskaudu. Jos nyt verrataan, niin ihmisillä on mm. itseaiheutettuja sairauksia joita hoidetaan julkisella puolella kalliilla hoidoilla, eikä kukaan tule heille sanomaan että "no ei kaikki voi elää niin vanhaksi kuin haluaa".
Kävi miten kävi, niin toivon teille voimia tähän vaikeaan tilanteeseen <3
 
@Sabriiiina näyttää hyvältä! Ihan selvä viiva jo :)

@janitainen jos siirto oli 9.10. ja testasit 17.10 niin se on pp8 mun laskujen mukaan... siinä vaiheessa ei kai kovin vahvaa viivaa vielä saa (yleensä? Mä en oo koskaan saanut kuin viivanpaikan niin en tiedä :D). Mutta toivottavasti verikoe antaa hyvät hcg-lukemat.

@Nytkö mulla on ollut vain Lugesteron tukilääkkeenä, Terolutteja oon käyttänyt joskus vain jotta menkat tulis ajallaan (eikä ne edes tehonneet silloin). En huomannut että olis tullut hiustenlähtöä. Teroluteista en muista olleen oikein mitään sivuvaikutuksia, mutta mulla ne ei vaikuttaneet oikein millään tavalla muutenkaan.
 
Hei! Aktivoidun minäkin piiiitkästä aikaa ihan vaan purkamaan tuntojani. Ensinnäkin ompas menny pöhkön näköiseksi tämä sivusto
Ja epäkäytännölliseksi.

Ollaan oltu vuosia siis hoidoissa ja vihdoin saimme PAS:ista lapsen 2016.
Nyt olemme toivoneet uutta siirtoa kun alkioita on pakkasessa jäljellä.

No, sitten tuli korona ja kaikki meni kiinni, odotellaan.
Sitten sain soiton, että hoidot jatkuvat ja mikä kp, äkkiä verikokeisiin ja sitärataa. Noh innosta soikeana äkkiä verikokeet sun muut ja ilmoitin tulokset hoitavalle taholle, joka kertoikin, että "kukaan ei ilmeisesti muistanut kertoa sinulle, että emme tee hoitoja kuin 1vkon kesäkuussa ja sen jälkeen kaikki kiinni, hoidot jatkuvat joskus elo-syyskuu tienoilla. Nyt näyttää, että ovulaatio on sellaiseen aikaan, ettei siirtoa voida tehdä kun klinikka on kiinni, palataan!"

Purskahdin itkuun. Viikon aika-ikkuna. VIIKON. Hoitaja lohdutti, että "eihän se ole pitkä aika kato" ja "entä ne kaikki muut jotka ovat samassa tilanteessa" no nii-in!! Miten se lohduttaa, kun tölvii puhelimessa, että entä ne kaikki muut? Pitäskö mun siis olla itkemättä, että muutkin odottaa vuosia? Siinä vaiheessa kuukaudet, päivät tuntuvat pitkiltä

Lääkäri vielä sanoi, että ei ole pitkä aika että päästään yrittämään ja siihen sanoin, ettei sano tuollaisia sanoja lapsettomille enää IKINÄ. Loka-syyskuussa ovulaatio on ns väärään aikaan ja osuu vkolopulle, siirtoa ei voida tehdä. Jos tulee keskenmenoja, kun on joulu. Jos alkiot loppuvat taas ja aloitetaan uudet hoidot alkaa uusi pistely, odotus, punktiot ja hyvässä lykyssä puhutaan jo vuodesta 2022 kaiken paskan jälkeen, niin ole kiltti äläkä enää sano, että 3kk "ei ole pitkä aika".

Kiitos ja anteeks purkautuminen. Te, jotka olette tässä kierteessä tiedätte miltä tämä tuntuu. Fiilis on, kun ois potkastu mahaan ja naurettu päälle.
Huomenta!

Hei! Aktivoidun minäkin piiiitkästä aikaa ihan vaan purkamaan tuntojani. Ensinnäkin ompas menny pöhkön näköiseksi tämä sivusto
Ja epäkäytännölliseksi.

Ollaan oltu vuosia siis hoidoissa ja vihdoin saimme PAS:ista lapsen 2016.
Nyt olemme toivoneet uutta siirtoa kun alkioita on pakkasessa jäljellä.

No, sitten tuli korona ja kaikki meni kiinni, odotellaan.
Sitten sain soiton, että hoidot jatkuvat ja mikä kp, äkkiä verikokeisiin ja sitärataa. Noh innosta soikeana äkkiä verikokeet sun muut ja ilmoitin tulokset hoitavalle taholle, joka kertoikin, että "kukaan ei ilmeisesti muistanut kertoa sinulle, että emme tee hoitoja kuin 1vkon kesäkuussa ja sen jälkeen kaikki kiinni, hoidot jatkuvat joskus elo-syyskuu tienoilla. Nyt näyttää, että ovulaatio on sellaiseen aikaan, ettei siirtoa voida tehdä kun klinikka on kiinni, palataan!"

Purskahdin itkuun. Viikon aika-ikkuna. VIIKON. Hoitaja lohdutti, että "eihän se ole pitkä aika kato" ja "entä ne kaikki muut jotka ovat samassa tilanteessa" no nii-in!! Miten se lohduttaa, kun tölvii puhelimessa, että entä ne kaikki muut? Pitäskö mun siis olla itkemättä, että muutkin odottaa vuosia? Siinä vaiheessa kuukaudet, päivät tuntuvat pitkiltä

Lääkäri vielä sanoi, että ei ole pitkä aika että päästään yrittämään ja siihen sanoin, ettei sano tuollaisia sanoja lapsettomille enää IKINÄ. Loka-syyskuussa ovulaatio on ns väärään aikaan ja osuu vkolopulle, siirtoa ei voida tehdä. Jos tulee keskenmenoja, kun on joulu. Jos alkiot loppuvat taas ja aloitetaan uudet hoidot alkaa uusi pistely, odotus, punktiot ja hyvässä lykyssä puhutaan jo vuodesta 2022 kaiken paskan jälkeen, niin ole kiltti äläkä enää sano, että 3kk "ei ole pitkä aika".

Kiitos ja anteeks purkautuminen. Te, jotka olette tässä kierteessä tiedätte miltä tämä tuntuu. Fiilis on, kun ois potkastu mahaan ja naurettu päälle.
Huomenta.

Yritetääs nyt 4:ttä kertaa päästä alkonsiirtoon.. Meillä ollut ihan älyttömän huono tuuri näiden kanssa. Kun kesä kului madellen ja päivä päivästä, tunti tunnista tuli vihdoin elokuu. Pääsin ultraan ja kaikki näytti oikein kivalta, irroituspiikin laittopvm sovittiin jonka jälkeen alkionsiirto piikistä viikko eteenpäin (blastot). Kuinkas ollakkaan meille soitettiin maanantaina (siirto olis ollut keskiviikkona), että korona-altistuminen henkilökunnassa ja hoidot seis, sinne ei saa tulla ja siirto TAAS jäihin.
Mä jäädyin puhelimessa. Voiko tämä olla edes mahdollista enää? Itkin ja romahdin tottakai. Kärvistelin irroituspiikin aiheuttamissa oireissa "turhaan" 2vkoa ja jokainen päivä muistutti siitä, että nämä olisivat nyt niitä kuuluisia "piinapäiviä", muttakun ei ole. Taas odotellaan.

Soitin eilen klinikalle, koska menkat alkoivat. Klinikka aukeaa pikkuhiljaa uudelleen, karanteeniajat ovat ohi toistaiseksi. Sovittiin ensiviikolle folliultra ja katsotaan taas mikä tilanne. Olen vähän pessimistinen asian suhteen, meillä on nyt kolme kertaa peräkkäin tämän hel*etin koronan takia jäänyt parista päivästä siirto kiinni ja epäonnistunut toistuvasti. Voi luoja, että toivon että nyt marraskuussa me päästäs edes yrittämään ja kokemaan niitä piinapäiviä, tikkujen ihmettelyä, odotusta, jännitystä sekä mahdollisesti niitä pettymyksiäkin totta kai, mutta päästäs edes yrittämään.

Olen koko kesän ja tämän syksyn seurannut tätä ketjua, jännittänyt ja katsellut kuvia sekä elänyt mukana. En vain ole jaksanut kirjoittaa tänne mitään. Joten laittakaa lisää kuvia, kokemuksia hyviä sekä huonoja tottakai, koska veikkaan, että täällä on muitakin niitä hiljaisia, jotka sivusta seuraavat näitä asioita mutteivät jaksa kommentoida. Minä ainakin olen saanut lohtua tästä ketjusta paljon <3
 
Huomenta!



Huomenta.

Yritetääs nyt 4:ttä kertaa päästä alkonsiirtoon.. Meillä ollut ihan älyttömän huono tuuri näiden kanssa. Kun kesä kului madellen ja päivä päivästä, tunti tunnista tuli vihdoin elokuu. Pääsin ultraan ja kaikki näytti oikein kivalta, irroituspiikin laittopvm sovittiin jonka jälkeen alkionsiirto piikistä viikko eteenpäin (blastot). Kuinkas ollakkaan meille soitettiin maanantaina (siirto olis ollut keskiviikkona), että korona-altistuminen henkilökunnassa ja hoidot seis, sinne ei saa tulla ja siirto TAAS jäihin.
Mä jäädyin puhelimessa. Voiko tämä olla edes mahdollista enää? Itkin ja romahdin tottakai. Kärvistelin irroituspiikin aiheuttamissa oireissa "turhaan" 2vkoa ja jokainen päivä muistutti siitä, että nämä olisivat nyt niitä kuuluisia "piinapäiviä", muttakun ei ole. Taas odotellaan.

Soitin eilen klinikalle, koska menkat alkoivat. Klinikka aukeaa pikkuhiljaa uudelleen, karanteeniajat ovat ohi toistaiseksi. Sovittiin ensiviikolle folliultra ja katsotaan taas mikä tilanne. Olen vähän pessimistinen asian suhteen, meillä on nyt kolme kertaa peräkkäin tämän hel*etin koronan takia jäänyt parista päivästä siirto kiinni ja epäonnistunut toistuvasti. Voi luoja, että toivon että nyt marraskuussa me päästäs edes yrittämään ja kokemaan niitä piinapäiviä, tikkujen ihmettelyä, odotusta, jännitystä sekä mahdollisesti niitä pettymyksiäkin totta kai, mutta päästäs edes yrittämään.

Olen koko kesän ja tämän syksyn seurannut tätä ketjua, jännittänyt ja katsellut kuvia sekä elänyt mukana. En vain ole jaksanut kirjoittaa tänne mitään. Joten laittakaa lisää kuvia, kokemuksia hyviä sekä huonoja tottakai, koska veikkaan, että täällä on muitakin niitä hiljaisia, jotka sivusta seuraavat näitä asioita mutteivät jaksa kommentoida. Minä ainakin olen saanut lohtua tästä ketjusta paljon <3
Voi mikä odotus teillä on ollut! Monissa paikoissa varmasti ehtinyt sitten kertyä vielä jonoakin. Toivotaan että ovis osuu oikealle päivälle ja pääsette siirtoon <3
*

Pp6 https://aijaa.com/Qdo825 ja nyt mä rauhotun pariks päivää testauksen suhteen :D
 
Voi @PumpuliNumpuli :( Toivottavasti osaan pukea sanoiksi fiiliksen, oon niin pahoillani sun/teidän puolesta. Tulee omasta tilanteesta vähän outo fiilis (en oikein löydä oikeita sanoja). Mulla siis mies ei ole mitenkään superinnoissaan tässä projektissa, niin... Äh, en oikein nyt osaa sanoittaa tätä fiilistä. Olen todella pahoillani, ja toivoisin, että teillekin jotenkin se lapsi suotaisiin.

@odotuksenodotus Pahoittelut sullekin <3 ja jaksamista seuraavaan IVF rypistykseen!

Onpa @Nato varsin huono tuuri käynyt! Olette siis yksityisellä? Vai nimenomaan julkisella kun noin pitkä kesätauko? Toivottavasti nyt onnistuu siirto, mulla meni todella monta siirtoa ohi kun lääkäri halusi tehdä luonnonkiertoon ja ovulaatio osui aina väärille päiville.

Kiitos @Sabriiiina ja @Tuutikki84 noista pp-laskuista :) Ihan hävettää miten pihalla olen näistä kaikista. Ja nyt jos vielä tämä onnistui näin "helpolla" (kaunistan tilastoja liikaa).

Mut joo, lopuksi omia juttuja. Mitä mieltä olette ovulaatiotestillä testaamisesta? Mulla on kaapissa muutama vielä noita perusviivatestejä, enkä niillä ovulaation bongamiseen tee mitään. Testasin siis tuossa aamulla sellaisen. Enkä ole koskaan saanut niin vahvoja viivoja siihen testiin. En olisi muuten testannut (olen ehkä hieman taikauskoinen tai jotain :D ja ehkä myös se vaikuttaa kun mies ei ainakaan tällä hetkellä ole niin mukana tässä jutussa), mutta tuossa aamulla kohdussa tuntui semmosta juilintaa, ei kuten menkkoja, mutta jotain. Se "pala kurkussa" oikeastaan jäi pois, ja olinkin taas eilen varma ettei tämä kiinnittynyt. Toisaalta mitään menkkaoireita ei ole ollut, hikoilen öisin ennen menkkoja ja pari päivää ennen on migreeni.
Mut joo, huomenna aamulla labraan.
ps. miten tänne saa laitettua kuvan?
 
Voi @PumpuliNumpuli Toivottavasti osaan pukea sanoiksi fiiliksen, oon niin pahoillani sun/teidän puolesta. Tulee omasta tilanteesta vähän outo fiilis (en oikein löydä oikeita sanoja). Mulla siis mies ei ole mitenkään superinnoissaan tässä projektissa, niin... Äh, en oikein nyt osaa sanoittaa tätä fiilistä. Olen todella pahoillani, ja toivoisin, että teillekin jotenkin se lapsi suotaisiin.

@odotuksenodotus Pahoittelut sullekin <3 ja jaksamista seuraavaan IVF rypistykseen!

Onpa @Nato varsin huono tuuri käynyt! Olette siis yksityisellä? Vai nimenomaan julkisella kun noin pitkä kesätauko? Toivottavasti nyt onnistuu siirto, mulla meni todella monta siirtoa ohi kun lääkäri halusi tehdä luonnonkiertoon ja ovulaatio osui aina väärille päiville.

Kiitos @Sabriiiina ja @Tuutikki84 noista pp-laskuista Ihan hävettää miten pihalla olen näistä kaikista. Ja nyt jos vielä tämä onnistui näin "helpolla" (kaunistan tilastoja liikaa).

Mut joo, lopuksi omia juttuja. Mitä mieltä olette ovulaatiotestillä testaamisesta? Mulla on kaapissa muutama vielä noita perusviivatestejä, enkä niillä ovulaation bongamiseen tee mitään. Testasin siis tuossa aamulla sellaisen. Enkä ole koskaan saanut niin vahvoja viivoja siihen testiin. En olisi muuten testannut (olen ehkä hieman taikauskoinen tai jotain ja ehkä myös se vaikuttaa kun mies ei ainakaan tällä hetkellä ole niin mukana tässä jutussa), mutta tuossa aamulla kohdussa tuntui semmosta juilintaa, ei kuten menkkoja, mutta jotain. Se "pala kurkussa" oikeastaan jäi pois, ja olinkin taas eilen varma ettei tämä kiinnittynyt. Toisaalta mitään menkkaoireita ei ole ollut, hikoilen öisin ennen menkkoja ja pari päivää ennen on migreeni.
Mut joo, huomenna aamulla labraan.
ps. miten tänne saa laitettua kuvan?
Kunhan ovistestin testiviiva on tummempi kun kontrolliviiva,niin todennäköisesti olet raskaana. Näin oon ite saanu ainakin. Sama digitesti,tulee hymynaama.
Mee aijaa.com, lataa kuva sinne ja linkki tänne :)
 
Tupsuli tässä
En jaksa kirjautua, mut pakko kommentoida, että ajan ihanaa Kun tänne satelee plussia, Sabriina ja Janitainen <3 Ja haikeita ja surullisia tarinoita. Toivoisin niin sitä lasta kaikille haluaville, luopuisin omasta plussasta mielellään, jos sen voisi lahjoittaa jollekin, jolla ei ole yhtään lasta, jos se niin menisi ja olisi mahdollista. Lämpimät halaukset kaikille hoitoja lopetteleville <3 Oon samaa mieltä kuin Nato, että kirjottakaa ja höpöttäkää tänne kaikenlaista, laittakaa plussakuvia ja pohtikaa oireita, tämä palsta on nyt koronavuonna niin hiljentynyt ja kaikki vastoinkäymiset korostuu... Väliaikatietoja (.), tyroksiini tuntuu hyvältä, ostin myös kirkasvalolampun. Tuli aika leikkaukseen, jonotan poskiontelotoinenpiteeseen, joka on Koronan vuoksi keväällä peruttu. Nyt aika tuli marraskuun loppuun. Se taitaa tarkoittaa, että siirtoa ei voi marraskuussa tehdä, eikä kai muutenkaan kun tyroksiinin pitää kai pari kuukautta olla, että elimistö palautuu normitilaan. Eli joulukuussa sitten! Jos alkio sulaa ja jatkaa kehitystä... plussaa en uskalla edes toivoa, jospa pääsis vielä piinailemaan, plussa olis paras joululahja ikinä
 
Tupsuli tässä
Ovistestien käytöstä, Gonapeptyl muuten nostaa LH-piikin, eli ihan heti siitä ei kannata testata. Ja LH-taso nousee kierron loppua kohti, joten vain vahva plussa markkaa ovistestissä raskautta. Mut siis ei liian lähellä tukipiikkiä.
 
Moi! Kiitos @janitainen kysymästä, nyt kuuluu jo parempaa. Kyllä se melkonen hyperstimulaatio sitten oli ja olin sairaalassa. Pikkuhiljaa alkaa elämä voittaa mutta vielä on syke korkea ja päässä heittää :) nyt saa olla tositosi tyytyväinen ettei tehty tuoresiirtoa, huh! Oli kyllä tosi tukalat muutama päivää.

7 alkiota pääsi pakkaseen, 5x 3pv ja 2x5pv ikäisiä. Luonnolliseen kiertoon tehdään. Vaikuttaako siihen viikonloput jotenkin? Kumpa ei myöhästyis vuoto koska sitten ovulaatio menee jouluviikolle..
 
  • Tykkää
Reactions: janitainen
Kiitos tsempanneille ja myötäeläjille. Olette ihania kaikki! Nyt olen vain tosi loppu ja koetan etsiä apua itselleni jaksamisen tueksi. Elämä on vaan niin epäreilua ja tällä hetkellä täysin vailla järkeä.

Tsemppiä @Nato, tosi kurjasti korona sotki sun hoidot.
Voimia sulle tosi paljon <3 voit laittaa mulle yv, jos haluat kirjotella, kuuntelen kyllä. <3
 
  • Rakkaus
Reactions: PumpuliNumpuli
Moi! Kiitos @janitainen kysymästä, nyt kuuluu jo parempaa. Kyllä se melkonen hyperstimulaatio sitten oli ja olin sairaalassa. Pikkuhiljaa alkaa elämä voittaa mutta vielä on syke korkea ja päässä heittää nyt saa olla tositosi tyytyväinen ettei tehty tuoresiirtoa, huh! Oli kyllä tosi tukalat muutama päivää.

7 alkiota pääsi pakkaseen, 5x 3pv ja 2x5pv ikäisiä. Luonnolliseen kiertoon tehdään. Vaikuttaako siihen viikonloput jotenkin? Kumpa ei myöhästyis vuoto koska sitten ovulaatio menee jouluviikolle..
Sulla kun on kahden ikäisiä alkioita, niin siinä on uskoakseni enemmän mahdollisuuksia. Mulla tosiaan oli 3-päiväsiä, niin ovulaation piti osua loppuviikolle.
Mut kukas se täällä kirjoittikaan, että eri sairaaloissa lasketaan se päivät ovulaatiosta eri tavalla. KYS on tehnyt semmoisen taulukon, mistä ne katsoi, että milloin ovulaatio ja milloin sitten alkion siirto.

Tsemppiä toipumiseen ja toivottavasti pääsette nopeasti siirtoon.
 
@Nato onpas sulla kyllä käynyt huono tuuri noiden siirtojen kanssa! :( aika kohtuutonta jo. Missä ootte hoidoissa? Ymmärrettävää toisaalta että altistuminen aiheuttaa ongelmia, mutta että pitää kaikkien hoidot sen ajaksi keskeyttää... kuulostaa siltä, että klinikalla ei ole kunnolla varauduttu mahdolliseen altistumistilanteeseen.
Pidetään peukkuja että pääsisitte tästä kierrosta siirtoon! On se vaan joskus niin pienestä kiinni.

@Lina87 huh, se sinun hyperstumulaatio oli sitten näköjään aika paha jos kerran sairaalassakin jouduit olemaan :eek: tsemppiä toipumiseen!

@janitainen mä mainitsin joskus aiemmin siitä, että HUSissa lasketaan alkionsiirtopäivä lh-huipusta (ovulaatiotestin positiivisesta tuloksesta). Eli jos lh-huippu olisi tänään niin viispäiväinen alkio siirretään viiden päivän päästä. Sitä en kyllä ymmärrä, koska eikös ovulaatio tapahdu lh-huipusta vasta yleensä seuraavana päivänä? Ja eihän se hedelmöittyminen tapahdu myöskään silloin samana päivänä vielä... joten aika outoa minusta. Tästä täytyy varmaan kysyä lääkäriltä perusteita, koska aiemmin en ole niitä saanut. Tosin mulle ei oo aiemmin tehtykään alkionsiirtoa luonnolliseen kiertoon, mutta nyt tässä kierrossa ois tarkotus tehdä ja en kyllä halua, että alkion kiinnittymisen mahdollisuudet on huonot liian aikaisen siirtoajankohdan takia.
 
@Nato onpas sulla kyllä käynyt huono tuuri noiden siirtojen kanssa! aika kohtuutonta jo. Missä ootte hoidoissa? Ymmärrettävää toisaalta että altistuminen aiheuttaa ongelmia, mutta että pitää kaikkien hoidot sen ajaksi keskeyttää... kuulostaa siltä, että klinikalla ei ole kunnolla varauduttu mahdolliseen altistumistilanteeseen.
Pidetään peukkuja että pääsisitte tästä kierrosta siirtoon! On se vaan joskus niin pienestä kiinni.

@Lina87 huh, se sinun hyperstumulaatio oli sitten näköjään aika paha jos kerran sairaalassakin jouduit olemaan tsemppiä toipumiseen!

@janitainen mä mainitsin joskus aiemmin siitä, että HUSissa lasketaan alkionsiirtopäivä lh-huipusta (ovulaatiotestin positiivisesta tuloksesta). Eli jos lh-huippu olisi tänään niin viispäiväinen alkio siirretään viiden päivän päästä. Sitä en kyllä ymmärrä, koska eikös ovulaatio tapahdu lh-huipusta vasta yleensä seuraavana päivänä? Ja eihän se hedelmöittyminen tapahdu myöskään silloin samana päivänä vielä... joten aika outoa minusta. Tästä täytyy varmaan kysyä lääkäriltä perusteita, koska aiemmin en ole niitä saanut. Tosin mulle ei oo aiemmin tehtykään alkionsiirtoa luonnolliseen kiertoon, mutta nyt tässä kierrossa ois tarkotus tehdä ja en kyllä halua, että alkion kiinnittymisen mahdollisuudet on huonot liian aikaisen siirtoajankohdan takia.
Meillä Jkl pas esimviiden päivän ikäsellä, kun ovistesti oli pe aamuna+,niin siirto oli sit to. Viimeks ovis+ lauantaina, siirto perjantaina. Eli käsittäisin että kun testi on + niin siihen alkion ikä ja yks päivä lisää.

Saanko vähän hehkuttaa omaa tilannetta, että hyvältä taitaa näyttää! Aikasemmat testit ollu herkkyys 10, tää 25.

Hyvää viikonloppua kaikille :)
 
@Sabriiiina näyttää tosi hyvältä!!!!

Omasta navasta kantautuu huonompaa uutista. Tänään 6+3 veristä ja ruskeaa tuhrua. Saa nähdä onko nyt lopun alkusoitto. Mä olen ollut niin pienin toivein koko ajan,en vaan voi sille mitään, että tämä huolestuttaa ja paljon.
 
@Sabriiiina näyttää tosi hyvältä!!!!

Omasta navasta kantautuu huonompaa uutista. Tänään 6+3 veristä ja ruskeaa tuhrua. Saa nähdä onko nyt lopun alkusoitto. Mä olen ollut niin pienin toivein koko ajan,en vaan voi sille mitään, että tämä huolestuttaa ja paljon.
Älä huoli vielä, vuodot normaaleja alkuraskauksissa, mullaki ollu kaikissa kolmessa!
 
  • Tykkää
Reactions: Liiby
Joo, niin olitkin @Tuutikki84
Mulla tosiaan oli su-iltana plussa, ja sekä ma-aamuna. Ja tosiaan torstaina otettiin sulamaan 3-päivänen ja perjantaina laitettiin 4-päivänen.

Täällä sormet ristissä @Liiby jospa se on noita harmittomia vuotoja, ja tosiaan itsekin seurannut noita plussanneiden ketjuja, niin aika monella niitä on ollut.

Ja sitten oma napa.
Unohtakaa kaikki mitä horisin kiinnittymisongelmista...on ne ongelmat ollut muualla. Hävettää ihan miten helposti tämä meni, tai no "helposti".
Mut joo, en oikein tiedä mitä ajatella.
http://aijaa.com/bo8Kio
En osaa laittaa/saa laitettua tota kuvana :D

Verikokeessa kävin eilen, mutta Kannassa sitä ei näy, enkä saanut ketään puhelimen päähän tänään. Et sen tulosta en osaa sanoa.
 
Joo, niin olitkin @Tuutikki84
Mulla tosiaan oli su-iltana plussa, ja sekä ma-aamuna. Ja tosiaan torstaina otettiin sulamaan 3-päivänen ja perjantaina laitettiin 4-päivänen.

Täällä sormet ristissä @Liiby jospa se on noita harmittomia vuotoja, ja tosiaan itsekin seurannut noita plussanneiden ketjuja, niin aika monella niitä on ollut.

Ja sitten oma napa.
Unohtakaa kaikki mitä horisin kiinnittymisongelmista...on ne ongelmat ollut muualla. Hävettää ihan miten helposti tämä meni, tai no "helposti".
Mut joo, en oikein tiedä mitä ajatella.
http://aijaa.com/bo8Kio
En osaa laittaa/saa laitettua tota kuvana

Verikokeessa kävin eilen, mutta Kannassa sitä ei näy, enkä saanut ketään puhelimen päähän tänään. Et sen tulosta en osaa sanoa.
Onnea <3 mäki tein vielä tänään pp8 illalla parin tunnin pidätyksellä kaupan testin ja tuli tasavahvat viivat :) maanantaina käyn verikokeissa, tuloksen saan varmaan viim tiistaina :)
 

Yhteistyössä