Huomenta kaikille ja ensiksi iso kiitos myötelämisestä kaikille. Hitto kun en pääse koneelle kovin usein (rauhassa!) niin en pääse kommentoimaan kaikkea mitä haluaisin, puhelimella kirjoittamisesta ei meinaa tulla mitään.
Tuutikki kyseli missä me ollaan hoidoissa, ollaan siis julkisella puolella, mutta pohjoisessa suomessa. Ja ilmeisesti tosiaan noita biologeja jotka voi työskennellä alkioiden parissa ei kasva kuin sieniä sateella, eli se on todella, todella pieni osa, joka pystyy alkioiden kasvatuksen parissa työskentelemään, eli erittäin tärkeitä henkilöitä, mutta ilmeisen vähän arvostettuja valitettavasti..
Mitä kuuluu
@Liiby ja
@Sabriiiina ? Molemmilla jännät paikat tänään ilmeisestikkin, sekä sitä piinaavaa odotusta. Pidän peukut pystyssä molempien puolesta ja aidosti toivon onnistumisia.
@janitainen, onko sun puoliso normaalistikkin sitten vähän sellainen-ei niin räikeä- tyyppi? Sellainen hillitty? Meillä vuosia sitten kun tahkottiin näitä hoitoja läpi niin mies oli aivan kuutamolla kaikesta. Kyllähän se jotain kai yritti, mutta tottahan se on, että naiseen nämä hoidot kohdistuvat ja miehen on ihan älyttömän hankala olla siinä tunnemyrskyssä, kalenterihelvetissä ja tunteissa mukana kun itse soittelet sitä ovulaatioultraa, laitat pillupalloja epäuskoisena, kyttäät vuotoja ja oloja yms. Samaan aikaan se mies on siinä sohvalla autuaan tietämättömänä, että naisella juoksee se miljoona asiaa päässä sillä hetkellä.
Kun sitten vihdoin PAS:sista aikanaan plussa tuli, mies oli hölmistynyt. Se oli tyyliin "OK" ja that´s it. Ei tullu kukkakimppuja eikä mitään spesiaalia vaan elämä jatkui normaalisti eikä asiasta puhuttu. Muistan, kun itkin silloin omissa hormonihuuruissa sitä, että vuosia ollaan yritetty ja lopputulos positiivisesta testistä olikin "OK".
Näin meni ainakin 2kk, ennenkuin pahoinvointi alkoi. Kun mieheni näki minun ensimmäisen kerran oksentavan (kaupan lattialle!) niin silloin hän jotenkin tajusi missä tilassa olen, ja sen reissun jälkeen alkoi ihan erilainen huolehtiminen, kysely. Se tunne tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta silloin, jotain tapahtui miehen päässä silloin kun se näki niin konkreettisesti sen, että olen raskaana ja voin pahoin.
Tänä päivänä hän on mitä lempein isä lapselleen. Ei edelleenkään hypi riemusta eikä raivoa pahasta tuulesta, on vain hyvin tasainen ja pitkään harkitseva tyyppi.
Voin siis vain sanoa, että odota rauhassa, keskity omaan hyvään oloon ja hyvinvointiin. Nauti raskaudesta. Ne tunteet vaihtelee laidasta laitaan joka tapauksessa. Jos asiat eivät kirkastu, käykää pariterapiassa ja satsatkaa toisiinne. Siellä voi olla paljon sitä sanomatonta pahaa mieltä molemmilla, mistä eri ongelmat johtuvat, mutta ovat kuitenkin selvitettävissä
Omaa napaa erittäin huolensekaisin tuntein. Tänään on folliultra, tein PC:n testin aamulla ja se on kyllä melkein plussa mun mielestä. Tänään on siis kp11.
Jos ovuloin tänään, niin käsittääkseni alkionsiirtoa ei taaskaan voida tehdä koska ne 3-päiväiset. En tiedä, en oikein jaksa omalta osaltani uskoa onnistumiseen nyt mitenkäänpäin. Tämä on nyt se 4:s kerta PUTKEEN kun yritämme aktiivisesti ja kohta tulee 11kk täyteen tätä sooloilua. 11:sta kuukauteen 3 yritystä, joista yhdessäkään yrityksessä emme ole päässeet edes klinikalle saakka. Eli siis yrityksen yrityksen yritys. Phuh.