Viranomaiset miettivät parhaillaan miten ihmisten elämästä saisi mahdollisimman kallista ja hankalaa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Anteeksi, unohdin, että olet persu. Eli viisikymmentä autoa vr. (verrattuna) yksi bussi.

Kymmenen ihmistä matkustaa bussilla tuossa esimerkissä.

Kymmenen muuta verrokki ihmistä voi matkustaa vaikkapa henkilöautolla.

Jos kymmenen ihmistä matkustaa bussilla verrattuna kymmeneen henkilöautoon, on matkustaminen edullisempaa Suomen kansallismaisemille, jos siis muistan luvun oikein.

Haluatko, että tavutan?
Riittää että kirjoitat oikein. Silloin suomea osaava pystyy lukemaan ajatuksesi.

Eli kymmenen ihmistä bussissa keskimäärin tekee siitä tasa-arvoisen tai paremman kuin henkilöautosta oletuksella, että niissä keskimäärin matkustaa vain yksi ihminen. Heti kärkeen on todettava, että keskimäärin henkilöautossa matkustaa vähän yli yksi ihminen. Ja sitten kuten todettua, linja-autot ajavat aika pitkälti alle 10 ihmistä kyydissään. Kun menet ennen aamuruuhkaa katsomaan miltä niissä dösissä näyttää, niin tyhjinä ajavat. Kun menet aamuruuhkan jälkeen katsomaan vaikka klo 11, niin siellä kulkee pari mummoa ja tokaluokkalaista. Ja sama juttu illalla. Tätä on joukkoliikenteen realiteetti ja näin on oltavakin koska ilman säännöllistä liikennettä myös ruuhka-aikojen ulkopuolella koko homman suosio romahtaisi.
 
vierailija
Eli pitäisi uskoa ennemmin sinua, koska sulla on parempi mutu?
Jossain toisessa keskustelussa kommentoinkin, että tämä liikenteen verotus on sellainen yleissivistykseen kuuluva asia, joka yksinkertaisesti pitää tuntea, jos meinaa siitä keskustella. Nostan hattua Palstapesulle, jos hän aikoo kanssasi tästä vääntää, mutta suositan olemaan siihen lähtemättä. Kyllä tosiasiat pitää tunnustaa keskustelun pohjaksi tai keskustelussa ei ole mitään järkeä.
 
  • Tykkää
Reactions: Palstapesu
Sisältyykö noihin haittoihin yhdyskuntarakenteen hajautuminen joka autoilusta seuraa? Se tulee kalliiksi sekä kunnille että yksityisille, kun etäisyydet yhdyskuntarakenteen sisällä pitenevät ja palveluiden järjestäminen ja inftastruktuurin rakentaminen kallistuu.
Anteeksi kuinka? Suomessa on autoiltu vuosikymmeniä. Miten se on yhdyskuntarakennetta hajauttanut? Kai ymmärrät, että sinunkin vuokrayksiösi vuokra nousee moninkertaiseksi, jos kaikki pakkaantuisivat samaan paikkaan?
 
vierailija
Jossain toisessa keskustelussa kommentoinkin, että tämä liikenteen verotus on sellainen yleissivistykseen kuuluva asia, joka yksinkertaisesti pitää tuntea, jos meinaa siitä keskustella. Nostan hattua Palstapesulle, jos hän aikoo kanssasi tästä vääntää, mutta suositan olemaan siihen lähtemättä. Kyllä tosiasiat pitää tunnustaa keskustelun pohjaksi tai keskustelussa ei ole mitään järkeä.
Mä mietinkin, että koska hyppäät paikalle kannustamaan persuja. Mitä tällä kertaa? Vihervassareilla pyyhitään lattiaa? palstapesu vie kirkkaan voiton? poppareita esille tms?


Ehkä eniten saastuttaa tuo turbourpoilu.
 
No siten, että kun intressin omaava instanssi jotain väittää, sinä valitset sellaisen totuuden. Että jos autoliitto sanoo, että autot on hyvä juttu, niin miksipä sellaista pitäisi epäillä.
Lainasin Autoliiton sivuilta tiedon tieliikenteen verotuloista. Jos tämä on mielestäsi väärin, niin ole ystävällinen ja korjaa se tieto. Jos et löydä toista tietoa, niin ole hiljaa.
 

Yhteistyössä