Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Eka neuvola takana! Sain ens viikon perjantaille ultra ajan äippäpolille tarkempaan viikkomääritykseen ja sen toisen laajentuman tarkistamiseen :) Eipä tässä taas malttaisi sinne odottaa :D

Mullaki on doppleri, en oo vielä uskaltanu kaivaa esiin (esikon ajalta jossain). Ja @Sofialla mullakin on välillä hyvinki vilustunu olo! Mut kyllä tää pahoinvointi peittää kaiken alleen, yök.
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Nokare ja Mäyh
Onnea kihlauksesta @Sofialla ♥

Ja minäkin tahtoisin sitten FB-ryhmään, kunhan raskaus varmistuu ultralla @Mimpsu93 . Alustavasti ultra menis kyl 22.10. asti, jollei sitten kunnallisella pääsiskin aiemmin. Mulla hieman ollut epäsäännöllisyyttä kierroissa ja yksi vuotohäiriö, niin mietin riittäiskö se varhaisultraan neuvolan kautta :unsure: Huomenna aion neuvolaan soitella, kun viiva nyt vahvistui PC:ssä ja ClearBlue näyttää raskaana 2-3.

Samoiten mut vois lisätä listalle. Poistellaan sitten tarvittaes tai taustailen täällä jonkin aikaa, jos LA muuttuu myöhemmäks :)

31.5./Mäyh/28/1.
 
  • Tykkää
Reactions: Mimpsu93
Onko muilla ihomuutoksia? Mulla naaman iho näyttää erikoiselta normaaliin nähden. Ensinnäkään epäpuhtauksia ei ole ollenkaan ja toiseksi naama on tullut täyteen punaisia laikkuja, varsinkin silmien alapuolella. Lisäksi iho hassusti pistelee kun laittelee naamarasvaa aamuisin. Ei oo koskaan ollu naaman iho näin hyvässä kunnossa mutta samalla tullu noita hassuja punaisia laikkuja.
 
Oon menossa viikonlopuksi kylään lasten kanssa niiden isovanhemmille ja jännään, että pysyykö raskaus salassa. :unsure:Oon aiemmissa raskauksissa kertonut heille vasta lähellä rakenneultraa ja siihen asti onnistunut ihan hyvin olla kertomatta, koska mulla ollut tosi pieni vatsa läpi raskauden. Mut nyt mietityttää, et tuleeko enemmän paha olo, kun kylässä ei voi ihan samalla tavalla syödä sitä, mikä maistuu ja siihen aikaan, kun iskee paha olo. Pitäkää siis peukkuja, että pahoinvointi pysyy kurissa ja ettei tarjolla oo kiellettyjä ruokia:censored:
 
  • Tykkää
Reactions: pioni89
Onko muilla ihomuutoksia? Mulla naaman iho näyttää erikoiselta normaaliin nähden. Ensinnäkään epäpuhtauksia ei ole ollenkaan ja toiseksi naama on tullut täyteen punaisia laikkuja, varsinkin silmien alapuolella. Lisäksi iho hassusti pistelee kun laittelee naamarasvaa aamuisin. Ei oo koskaan ollu naaman iho näin hyvässä kunnossa mutta samalla tullu noita hassuja punaisia laikkuja.
Mulla on selkä mennyt nyt tosi huonoon kuntoon. Paljon näppyjä. Naamaan tuli plussa-aamuna neljä isompaa hormonaalista finniä, mut oon kohtuu hyvin saanu niitä nyt parina päivänä paranneltua.

Menin kans tänään saamaan Kefexin -kuurin. Sanoin kyl lekurille, et oon just tehny plussan r-testiin, mut ei kuulemma vaikuta raskauden etenemiseen. Vähän jänskättää silti.. jos oisin parin viikon päästä saanu kuurin, niin oisin varmaan täysin rauhallisin mielin. Tänää rv4+2 eli kehitys niiiin alussa vasta :unsure:
 
Mulla alkoi tämä aamu tosi kovilla alavatsan krampeilla ja eilen jäi paperiin ihan vähän vaaleanpunaista vuotoakin. Nyt aamupäivästä tuota vuotoa ei ole näkynyt, mutta olohan on silti niin huolestunut kuin olla voi. En oikein tiedä tointaako tästä edes soittaa vielä neuvolaankaan, kun ei tilanteelle mitään mahda.
Mikä sulla nyt tilanne, onko krampit jatkuneet?

Ihosta: mulla on naamassa näppyjä ja tukka rasvottuu normaalia nopeammin. En kyllä oo pahoinvoinnilta jaksanut ees kosteusvoidetta laittaa aamuisin. Näppyjä mulla ei kuitenkaan oo normaalisti koskaan, vaikka en oo korona-aikaan juuri mitään kosmetiikkaa tai ihonhoitotuotteita käyttänyt, kun pyörin vaan täällä kotona. Ehkä vaan just kosteusvoidetta laittanut aamuisin.
 
Jäin eilisen neuvolan jäljiltä ihmettelemään sellaista yksityiskohtaa, että sain ohjeeksi varata itse verikoeajan tietylle viikolle. Labraan ei kuitenkaan mene neuvolalta ilmeisesti mitään lähetteen tyyppistä saatetta tutkimuksen syystä, eikä labran ajanvaraukseen pystynyt millään lailla itse täsmentämään MIKSI varasin ajan verikokeisiin. Mistä siellä tiedetään, mitä heidän on määrä näytteestäni tutkia?! Outoja juttuja taas lisää vaan tässä meidän ihmeellisessä järjestelmässä.

Koko eilisen neuvolakäynnin ajan vaan (taas) mietin, että hirveän määrän työtä terkkari tekee tietoja kerätessään ja kirjatessaan, ja entä jos kaikki olisikin ollut turhaa, koska kukaan ei tuossa vaiheessa neuvolassa vielä viikkokausiin tutki, odotanko ketään! (Oltiin siis käyty etukäteen omaan piikkiin yksityisellä varmistamassa että raskaus on tosi, mutta neuvolan näkökulmasta tuota tietoa ei heillä olisi, jollen sitä olisi kertonut.)

Näköjään en pääse yli tästä asiasta että toimintajärjestys on musta tosi outo tässä meidän systeemissä.

Tuolta huhtikuisten puolelta kurkkailen tänne välillä kun la on niin lähellä huhtikuun loppua. Mutta. Mä siis mä oon itsekin tuota systeemiä miettiny tosi paljon, että melko hurjaa käydä neuvolassa juttelemassa raskaudesta ennenku edes tietää onko siellä mahassa elossa ketään.:rolleyes: Kuitenki sinne ultraan on pitkä aika vielä ekasta neuvolasta.
Neuvolasta mulle ainaki laitettiin lähete sinne labraan ja just varasin ajan verikokeisiin. Terveydenhoitaja vielä kirjoitti erikseen lapulle, että mille aikavälille se labra pitää varata.
 
Auttakaa!! Hcg tänään 33900 Rv. 6+5 pitäsköhän soitella aikaa neuvolaan sitten vai pyytää pääsyä varhais ultraan?! Aika epäuskoinen 46 v, äippä täällä.
Mä en ainakaan tiedä mitään noista lukemista. Mutta ilman muuta kantsii soitella neuvolaan ja kysyä, et onko mahdollista päästä. Ja jos pystyy, niin kannattaa sitten itse kustantaa ja mennä mielenrauhansa takia tsekkaan tilanne varhaisultraan.

Ihania uutisia kaikilla ultrissa tänään. En kestä kuin ihanaa ♥ Onnea!!
 
  • Rakkaus
Reactions: pioni89
Mikä sulla nyt tilanne, onko krampit jatkuneet?

Ihosta: mulla on naamassa näppyjä ja tukka rasvottuu normaalia nopeammin. En kyllä oo pahoinvoinnilta jaksanut ees kosteusvoidetta laittaa aamuisin. Näppyjä mulla ei kuitenkaan oo normaalisti koskaan, vaikka en oo korona-aikaan juuri mitään kosmetiikkaa tai ihonhoitotuotteita käyttänyt, kun pyörin vaan täällä kotona. Ehkä vaan just kosteusvoidetta laittanut aamuisin.
Päivällä tuli lyhyt (alle 10min) "kipukohtaus" mutta muuten on ollut ihan ok olot, olen tänään lähinnä lepäillyt ja ottanut tosi rauhallisesti. Myöskään verta ei ole tullut enempää. En sitten tiedä vaikuttaako se, että työ stressaa tällä hetkellä kovasti ja joudun olemaan töissä koko päivän käytännössä seisaallani.
Olen etsinyt googlesta hirveästi tietoa krampeista ja vuodosta ja vähän ristiriitaiset tunnelmat, kun toisaalta sanotaan että kovatkin kivut (jos menevät ohi) ja pieni vuoto on yleistä alkuraskaudessa, mutta toisaalta taas heti perään toki sanotaan että voi olla merkki kohdun ulkopuolisesta raskaudesta. Ehkä kuitenkin soitan huomenna sinne neuvolaan jos kovia kramppeja vielä tulee.
 
  • Tykkää
Reactions: Disco Volante
NaanaNaana
Ensi viikolla on vissiin uskallettava soittaa neuvolaan tämän yllätys raskauden kanssa kun nyt taitaa alkaa 9rv mitä jollain sovelluksella laskeskelin. Vielä ei oo oikein ajatukset selvinneet että meille olisi tosissaan tulossa neljäs lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: Anicette
Huutelen täällä vielä, että Facebookin salaisessa toukokuisten ryhmässä on vielä vapaata. Ajatellusta ryhmäkoosta noin puolet jäljellä. Mulle yksityisviestillä linkki profiilista niin laitan teille kaveripyyntöä, lisään ryhmään ja poistan kamuista
Minä liityn myös, jos enää mahtuu joukkoon. Ja saan tietää viikot ja lasketun ajan.
 
  • Tykkää
Reactions: Mimpsu93
Ja ihosta kyseltiin nii mulla ainaki otsa on täynnä pikku näppylää, mitä ei normaalisti oo
Siis mulla on otsa täynnä näppylöitä, samoin toinen poski nenän vierestä ja leuka. Otsassa enemmän sellasia kuivan ihon näppylöitä mutta poskessa ja leuassa kunnon finnijä.
Iho on muutenkin tosi kuiva ja ku viel on toi atooppinen iho, ootan innolla talvea miten pahasti kädet kuivuu, varsinkin nyt ku pesee kokoajan ja käyttää käsidesiä.

Onks muita piilareitten käyttäjiä?, Tuntuu et silmät on tosi kuivat ja linssien laitto on tosi vaikeeta. Ootteko voinu käyttää normaalisti koko raskauden ajan piilareita?
 
Siis mulla on otsa täynnä näppylöitä, samoin toinen poski nenän vierestä ja leuka. Otsassa enemmän sellasia kuivan ihon näppylöitä mutta poskessa ja leuassa kunnon finnijä.
Iho on muutenkin tosi kuiva ja ku viel on toi atooppinen iho, ootan innolla talvea miten pahasti kädet kuivuu, varsinkin nyt ku pesee kokoajan ja käyttää käsidesiä.

Onks muita piilareitten käyttäjiä?, Tuntuu et silmät on tosi kuivat ja linssien laitto on tosi vaikeeta. Ootteko voinu käyttää normaalisti koko raskauden ajan piilareita?
Kyl mä oon käyttänyt ja aion käyttää piilareita. Voi olla joo, et silmät kuivemmat, pitäs ostaa kostutustippoja. Ja huulet on sika kuivat myös. Ei tässä ihan vielä ainakaan hehkuta :D
 
vierailija
Minäkin tuun kurkkii tänne, 5. lapsi, täysin vahinko, söin siis pillereitä, mutta epäuskon ja itkun jälkeen on tervetullut jos pysyy matkassa. Tilanne että isän kanssa ystäviä joka ei halua lapsia ja itsellä 38v. ja lapsiluku täynnä, no elämä on ihmeellistä. 2 testiä tehnyt ja kummassakin selkeät viivat, la 17.5. Ja viikkoja siis 5+3. Asiasta puhuttu lapsen isän kanssa, toivoo minun tekevän abortin mutta en tahdo. Iltatähti siis ja ajatukset vielä mullinmallin. Miten selviän yksin, miten jaksan kun haasteita on nytkin. Ehkä se tästä helpottaa. Väsynyt, huonovointinen ja julmetusti vihloo, 9vuoden pölyt ja sisustus uusiksi, onhan siinä pienellä hommaa tehdä puhdas yksiö tuonne

Meillä aika samanlainen tilanne, paitsi että neljäs lapsi tuloillaan.

Lasten isä myöskin toivoisi aborttia, itse tiedän että en siihen pysty.
Uskon että pärjään kuitenkin, mikäli huomenna varhaisultrassa elämää löytyy.
 
  • Tykkää
Reactions: Anicette
Tänään huimannu ja pystyssä ollessa tuli heikko olo ja hiki nouspintaan hetkes. Muita oireita ei ole ollut joka tietysti huolestuttaa, onko kaikki hyvin? Muissa raskauksissa paitsi kaksosten odotuksessa oon voinu pahoin etten oo kyenny mihinkään. Osassa joutunu käymään tiputuksessa. En kyllä sitäkään toivo
 

Yhteistyössä