Toukokuiset 2021

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Koska meinaatte kertoa raskaudesta muille, mä haluaisin jo varhaisultran jälkeen.. mutta sitten taas järki sanoo, et kannattas odottaa sinne 12viikolle. Toisaalta mitä vaan voi käydä, koska tahansa. Töissä toki vielä hissukseen. Mutta mulla kolmas raskaus, niin kyllä tää alkaa jo näkymään parin viikon päästä
Ehkä joulun aikoihin viimeistään voisin kertoilla, silloin noin puolivälissä. Toki muutamille kavereille voisin sitä ennen jo kertoa.:giggle:
Viime raskaudessa ei olis mitään kukaan huomannut ennen sitä, mutta muutamille olin siihen mennessä jo tietty kertonut. Mulla on molemmissa raskauksissa näkynyt vatsa vasta aika myöhään, mutta tietty nyt viime raskaudesta on aika vähän aikaa. Jotenkin en silti usko vatsan aikoihin pullahtavan esille mun pituuden vuoksi tälläkään kertaa. Hiukan jännittää osan reaktio tähän kolmanteen, mutta ei voi mitään:unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare
Oon kertonut yhdelle ystävälleni jo heti kun tein ekan selvän plussatestin.
Päätin myös, että jos varhaisultrassa kaikki hyvin niin voisin omalle äidille kertoa. Ehkä sit muuten kerrotaan ajan kuluessa fiiliksen mukaan ystäville ja sukulaisille kun parhaalta tuntuu.:giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: Wema
Koska meinaatte kertoa raskaudesta muille, mä haluaisin jo varhaisultran jälkeen.. mutta sitten taas järki sanoo, et kannattas odottaa sinne 12viikolle. Toisaalta mitä vaan voi käydä, koska tahansa. Töissä toki vielä hissukseen. Mutta mulla kolmas raskaus, niin kyllä tää alkaa jo näkymään parin viikon päästä
Lähipiirille keiden kanssa surisin myös keskenmenoa aion kertoa lähipäivinä ja joillekin jo sanonutkin :) suurimmalle osalle kuitenki vasta sen np ultran jälkeen (en kyllä ees tiiä onko se julkisen puolen eka ultra?) .

Musta on ollu kiva keksiä erilaisia tapoja kertoa tästä ku tiiän että monet odottaa uutista, miten te ootte kertonu tai aiotte kertoa?
 
Minä olen jo kertonut useammalle, koska heidän tuki km aikaan oli korvaamaton ja uskon, että olisi myös nytkin :) Lapsista tietää vanhin, koska hän sanoi, että haluaa heti tietää ja osaa käsitellä mahdollisen km paremmin, kuin 2 pienempää (he ovat niin herkkiä.)

Meillä kyllä keskimmäinen (12v) jo toissapäivänä kysyi, että olenko raskaana ja hän oli jo ihan innoissaan, et saako hän pikkuveljen ❤ On katsonut mun turvonnut mahaa kuulemma pari päivää. Onneksi sain luovittua itseni siitä sillä pois, että äidillähän turpoaa useasti maha, jos syö esim. leipää :D

Mun on nyt jotenkin vaikea uskoa, että joku tuolla kasvaa (ehkä) , koska ei ole yhtään raskaana oleva olo. Ensimmäisissä neljässä raskaudessa tiesin jo ennen testiä, että plussa tulee, kun se olo vain olo niin vahva. Nyt ei mitään, mä vaan oon :censored:
 
Mä en jaksa tän turvotuksen kanssa. Maha on siis turvonnut alhaalta rintoihin asti. Haittaa hengittämistä ja näytän siltä et oisin jo synnyttämässä parin vkon päästä. Pakko ottaa tää turvotus puheeksi ekassa neuvolassa, koska tää ei vaikuta kovin terveeltä, varsinki ku turvotuksen takia myös painoa tullu lisää 3-4kg muutamasa viikossa.
Mulla sama, vatsa on turvonnut palloksi ja hengästyn nopeasti, sängyssä nukkumisasennot vaikeita kun tuntuu ettei ilma kierrä
 
Me ei kerrota, kun vasta nt-ultran jälkeen. Enkä muutenkaan pidä siitä hössötyksestä mikä osan isovanhempien kohdalla alkaa niin mieluusti olisin kertomatta ollenkaan :D mä en ole itse yhtään hössöttäjä tyyppiä niin rasittaa sellanen ja myös sitten jatkuvat kyselyt miten voit jne. Musta tuntuu ettei raskaana oleva ole välillä mitään muuta kuin maha.
 
Me ei kerrota, kun vasta nt-ultran jälkeen. Enkä muutenkaan pidä siitä hössötyksestä mikä osan isovanhempien kohdalla alkaa niin mieluusti olisin kertomatta ollenkaan mä en ole itse yhtään hössöttäjä tyyppiä niin rasittaa sellanen ja myös sitten jatkuvat kyselyt miten voit jne. Musta tuntuu ettei raskaana oleva ole välillä mitään muuta kuin maha.
Onneks täällä ei kukaan hössötä :D Isovanhemmat saa täälläkin tietää vasta, kun on tiedossa, että kaikki ok :) Tosin eipä se nt-ultrakaan takaa, että kaikki ok. Nimim. Esikoisen menettänyt 20+3. 19+3 viikoilla selvisi vakava rakennevika ja raskaus piti keskeyttää. En siis nykyään luota yhteenkään ultraan :(
 
Täällä muutama ystävä tietää, koska heidän kanssa kävisin läpi myös jos kävisi huonosti. Tuleville isovanhemmille kerrotaan ekan ultran jälkeen. Oon yrittänyt keksiä kivaa tapaa kertoa mm mun äidille, koska tulee ekaa kertaa mummoksi :) joulun aikoihin varmaan sit töissä ja avoimesti muillekin aletaan kertomaan.
 
Hei taas! Ihana lukea onnellisia ultrakokemuksia!
Kerroin tossa jokunen päivä sitten mun älyttömistä vatsakrampeista ja valitettavasti ne vaan jatkuu. Onneks ei koko ajan ole tuskainen olo, saattaa olla useampi tuntikin välissä rauhallista ja sit tulee taas karseita kramppeja. Verta ei ole onneksi tullut uudestaan.
Varasin noin puolentoista viikon päähän ultran yksityiseltä. En uskaltanut aikaisempaa mennä, kun mun mielestä mulla ei viikkoja kovin paljoa ole. Omien laskujeni mukaan ultra olis mulla 6+3, neuvolan laskujen mukaan silloin olis 7+3, joten olettaisin että jos siellä jotain on, niin varmaan näkyis.

Oireista: Pahoinvointia ei juurikaan ole, vain hetkittäin vähän etoo. Yöllä varsinkin tulee vessahätä vaikka kuinka monesti ja yleensä aamuyöstä jonkinlaisia kramppeja alavatsaan. Nälkä on usein ja päiväunet (joita ei ikinä normaalisti nuku) on alkaneet kiinnostaa. Sammahtelen siis sohvalle helposti. Rinnat on kipeät ja painavat ja verisuonet erottuu hurjan selkeästi. Sit nää kipeät krampit ja alaselän kivut, niistä voisin kyllä luopua.
 
Ja päivitys listaan, nyt kun muistan :)

La/nimimerkki/ikä/kuinka mones

1.5. / Vappuvauva / 38 / 1.
1.5 / Haavekuvia / 24 / 2.
2.5 / Vanamo85 / 35 /5.
4.5 / Viuleija / 33/ 2.
4.5/ Avaolivia/35/3
4.5/ ~Sannukka~/31/2.
6.5/ Mustikkako/34/1
7.5. / Coconutt / 34 /1
6.5./ Reetaleena / 40/ 6.
8.5/Mimpsu93/26/2.
8.5. / Pihaportti / 30 / 1.
8.5. / Disco Volante / 37 / 1.
9.5 / iinesankka82/ 37/ 2.
9.5 / vadelmapensas1 / 28 / 1.
10.5. / Mohan / 31 / 1.
10.5. / Wema / 27 / 1.
12. 5 / Sofialla / 28 / 1.
12.5. / FantaViona / 33 / 2.
13.5 / LaTiLa / 39 / 6.
14.5 / Caro87 / 33 / 3.
14.5 / hemari / 31 / 3.
14.5. / Sofianella / 30 / 1.
16.5. / Tinksuliini / 31 / 1.
17.5. / ouzeii / 35 / 3.
19.5. / astianpesukone / 27 / 1.
19.5. / babyonmind / 32 / 4.
19.5. / EEEE19 / 39 / 2
20.5. / mim1 / 41 / 3.
20.5/ ViileäVenla/ 32/ 4.
21.5. / Pioni89/ 30/ 1.
22.5. / Mami/ 36 / 4.
23.5. / Hortesia / 31 / 1.
24.5. / helmikorvakoru / 26 / 1.
24.5. / Earhart / 32 / 1.
28.5 / Kasikuus / 34 / 4.
29.5 / Nokare / 31 / 1.
31.5. / Mäyh / 28 / 1.
 
Me kerrotaan vanhemmille/perheille varhaisultran jälkeen, haluttais tehdä se kasvotusten mut ei varmaan onnistu tähän hätään :( kavereille kerrotaan varmaan joskus marraskuun aikana, ja töissä varmaan samoihin aikoihin tai ennen joulua.
 
Me kerrotaan vanhemmille/perheille varhaisultran jälkeen, haluttais tehdä se kasvotusten mut ei varmaan onnistu tähän hätään kavereille kerrotaan varmaan joskus marraskuun aikana, ja töissä varmaan samoihin aikoihin tai ennen joulua.
Mä haluaisin kans kertoo kasvotusten, mut en usko että onnistuu kun asutaan kaukana toisista.

Omalla äitillä on loppuvuodesta synttärit ja mietin, et rakentaisi sille tulevan mummon selviytymispakkauksen lahjaksi:love:
 
Me kerrotaan varmasti isommin np ultran jälkeen mutta varmaan pakko kertoa ihan lähimmille jo aiemmin koska muutto lähestyy ja mä vaan makaan sohvalla ja miehen kaikki aika menee esikoisen kanssa.

Täällä tuttu vkl meno, kun ei ole pakko tsempata töiden takia niin vaan torkun sohvalla. Tänään ei (vielä) huonoa oloa, paineen tunnetta alavatsalla ja heikotusta
 
Me kerrotaan varmasti isommin np ultran jälkeen mutta varmaan pakko kertoa ihan lähimmille jo aiemmin koska muutto lähestyy ja mä vaan makaan sohvalla ja miehen kaikki aika menee esikoisen kanssa.

Täällä tuttu vkl meno, kun ei ole pakko tsempata töiden takia niin vaan torkun sohvalla. Tänään ei (vielä) huonoa oloa, paineen tunnetta alavatsalla ja heikotusta
Täällä kans makaan vaan sohvalla. Nukuin 11h yöunet, jouduin yön aikana nousee 2 krt vessaan. Ja nyt on niin paha olo, etten pysty tekemään mitään. Vähän turhauttaa katsoa kun muut menee ja tekee, ja itselle on suoritus et selvii sängystä sohvalle. Onneks tää ei kestä ikuisesti.
 
Täällä tänään noussut eka kertaa huoli raskauden suhteen :( Rintojen arkuus tuntuu vähenevän, eli ne vähäisetkin oireet alkaa hiipua (?) ... Vai johtuuko se siitä, että olen pari pvä syönyt/juonut heikosti (tänään en mitään) ja siksi arkuus vähenee. Yritän lohduttautua, että eihän maitokaan nouse kunnolla/alkaa hiipua, kun vauva syntynyt, jos ei syö/juo säännöllisesti.
Muilla rintojen arkuudessa vaihtelua? :rolleyes:
 
  • Surullinen
Reactions: Earhart
Jotenkin tuntuu, et on muutenkin huolta, kun poika kävi eilen koronatesteissä ja niiden tuloksia odotellessa. Veikkaan kyllä ihan perus flunssaa. Työt alkaa ma ja pomo jo laitto viestiä, että saan tehdä töitä urakalla, koska hommat on vaan kasaantunu ja isompi pomo huohottaa niskaan puhelimen välityksellä. Kiva juttu! Sitten joudun kiertämään asiakkaiden luona ympäri kaupunkia ja täällä koronatartunnat nousussa, niin toki huolettaa tämän vauvan puolesta. Kuinka sanoa asiakkaille, että en halua tulla sisälle ja saavat itse tulla hakemaan tavarat autosta, koska ei tekisi mieli paljastaa raskautta epävarmoilla hetkillä. Nyt niin toivon sitä lomautus lappua käteen :censored:
 
Onneks täällä ei kukaan hössötä Isovanhemmat saa täälläkin tietää vasta, kun on tiedossa, että kaikki ok Tosin eipä se nt-ultrakaan takaa, että kaikki ok. Nimim. Esikoisen menettänyt 20+3. 19+3 viikoilla selvisi vakava rakennevika ja raskaus piti keskeyttää. En siis nykyään luota yhteenkään ultraan

Voi kamala, otan osaa. Itse asennoidun samalla tavalla, että ennenkun vauva on hengissä sylissä voi tapahtua mitä vaan. Meillä esikoinen vammautui vaikeasti synnytyksessä, onneksi selvisi hengissä, mutta luotto meni lääkäreihin ja suhtautuu moneen asiaan nykyään eri tavalla.
 
Voi kamala, otan osaa. Itse asennoidun samalla tavalla, että ennenkun vauva on hengissä sylissä voi tapahtua mitä vaan. Meillä esikoinen vammautui vaikeasti synnytyksessä, onneksi selvisi hengissä, mutta luotto meni lääkäreihin ja suhtautuu moneen asiaan nykyään eri tavalla.
Kiitos ❤ Joo kyllä tässä on mennyt luotto ihan kaikkeen ja kaikkiin. Olen pahoillani, että synnytyksessä ei mennyt kaikki hyvin :( Ihanaa kuitenkin, että selvisi hengissä ❤

Mulla nyt alkaa jostain nämä pelot hiipimään, liekö takaraivossa kesäkuun keskenmeno ja pelkää samaa, vaikka mikään ei viittaa siihen, että nyt kävisi samoin. Silloin sain taistella neuvolan ja tk lääkäreiden kanssa 2vko, että pääsin mihinkään näytille. Sekin jätti kivat arvet, kun oli muutenkin rikki ja varma, että km oli kyseessä, niin yhtään ei helpottanut, että sai soitella koko ajan sinne tänne ja kukaan ei kuunnellut. En ymmärrä miksi odottavia äitejä ei oteta tosissaan, kun aika monesti se äidinvaisto on vain oikeassa.
 
vierailija
Ja päivitys listaan, nyt kun muistan

La/nimimerkki/ikä/kuinka mones

1.5. / Vappuvauva / 38 / 1.
1.5 / Haavekuvia / 24 / 2.
2.5 / Vanamo85 / 35 /5.
4.5 / Viuleija / 33/ 2.
4.5/ Avaolivia/35/3
4.5/ ~Sannukka~/31/2.
6.5/ Mustikkako/34/1
7.5. / Coconutt / 34 /1
6.5./ Reetaleena / 40/ 6.
8.5/Mimpsu93/26/2.
8.5. / Pihaportti / 30 / 1.
8.5. / Disco Volante / 37 / 1.
9.5 / iinesankka82/ 37/ 2.
9.5 / vadelmapensas1 / 28 / 1.
10.5. / Mohan / 31 / 1.
10.5. / Wema / 27 / 1.
12. 5 / Sofialla / 28 / 1.
12.5. / FantaViona / 33 / 2.
13.5 / LaTiLa / 39 / 6.
14.5 / Caro87 / 33 / 3.
14.5 / hemari / 31 / 3.
14.5. / Sofianella / 30 / 1.
15.5 / Äippä 46 v. / 5.
16.5. / Tinksuliini / 31 / 1.
17.5. / ouzeii / 35 / 3.
19.5. / astianpesukone / 27 / 1.
19.5. / babyonmind / 32 / 4.
19.5. / EEEE19 / 39 / 2
20.5. / mim1 / 41 / 3.
20.5/ ViileäVenla/ 32/ 4.
21.5. / Pioni89/ 30/ 1.
22.5. / Mami/ 36 / 4.
23.5. / Hortesia / 31 / 1.
24.5. / helmikorvakoru / 26 / 1.
24.5. / Earhart / 32 / 1.
28.5 / Kasikuus / 34 / 4.
29.5 / Nokare / 31 / 1.
31.5. / Mäyh / 28 / 1.
 
Äippä 46 v.
Lisäsin nyt myös itseni tuonne. Vaikka ultraan en pääse, ennen kuin sen ensimmäinen on. Neuvola on varattu ensi to. Tänään olis 7+0 katsotaan nyt rauhassa, jatkuuko tämä. Kaikki edelleen niin "yllärii kun olla voi.
 
  • Tykkää
Reactions: mim1
@Kasikuus mulla ainakin vähän sahailee tissikipu. Viime yönä oli taas niin kipeät ettei meinannut pystyä kylkeä kääntämään mutta nyt päivällä taas ei paljon yhtään arkuutta. Oon huomannut muutenkin etttä öisin aremmat kun päivisin.
Mulla taas toisinpäin :D Yöllä ei juurikaan kipeät, kun ei pidä liivejä ja päivällä kun liivit, niin kipeämmät.. Jospa tässä koittais rauhoittua ja mennä päivä kerrallaan ❤
Se pahoinvointi ois vaan kiva :D Kohta varmaan kadun, kun noin sanoin, jos sieltä se pahoinvointi vielä hiipii joku päivä :X3:
 
  • Rakkaus
Reactions: Nokare
Mulla taas toisinpäin Yöllä ei juurikaan kipeät, kun ei pidä liivejä ja päivällä kun liivit, niin kipeämmät.. Jospa tässä koittais rauhoittua ja mennä päivä kerrallaan
Se pahoinvointi ois vaan kiva Kohta varmaan kadun, kun noin sanoin, jos sieltä se pahoinvointi vielä hiipii joku päivä
Haha joo mut oon samoilla linjoilla sun kans, et tänne nyt se paha olo vaan niin saa ainakin oireet kohdilleen:LOL:
 
  • Haha
Reactions: Kasikuus
Moi taas tännekin. Täällä huonovointi on aika raastava. Ruoanhimot saapuneet ja aina syönnin jälkeen seuraa ällötyskohtaus ja tähän mennessä on jo useita ruokia joita en enää voi syödä.... kiva. Vatsan juilinnat on tehneet paluun ja varsinkin työpäivän jälkeen kolottaa kohdun seudulla. Mutta kylläpä tuli ihan flashback aiempiin raskauksiin että mitä tämä pahoinvointi oikein onkaan.... pitkät viikot edessä. Tsemppiä muillekin❤
B ja pakura 6+3
 
  • Tykkää
Reactions: Mäyh ja Nokare

Yhteistyössä