IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Mulla tuli viime pas:sta pp7 pientä rusehtavaa vuotoa. Siteeseen asti, mutta toisaalta se varmaan tuli lugesteronmössön mukana. Mä ymmärsin sen kiinnittymisvuodoksi. Tosin raskaus sit meni rv7 kesken.
Kiitos vastauksesta ja joo kuulut oon juurikin tuosta "kiinnitymis vuodosta" no aika vaan tässäkin tapauksessa näyttää mikä onhomman nimi...
 
  • Tykkää
Reactions: odotuksenodotus
Moikka kaikki! Nyt kaipaisin kokemuksia aiheesta pas ja vuoto. Eli mulla on nyt pp6 menossa ja viisipäiväinen blasto kyydissä tänään sain jo haalean viivan raskaustestin joten yritystä on ainakin mutta mutta nyt tulee limasta verta pyyhkiessä "ei joka kerta eikä siteeseen asti vielä" lääkkeet on 1x3 zumononia ja 2x400g lugestronin sekä asa ja klexsane... Edellisestä siirrosta josta tyttö 5/19 oli myös pikku vuotoa mutta ei todellakaan näin aikaisin joten menkatko ne tekee tuloaan lääkityksen läpi? Niin ja kipujakin on
Mulla tuli ekassa raskaudessa kiinnittymisen aikaan kirkasta vuotoa ja sitä tuli aika säännöllisesti h 12 asti. Välillä oli valtavan runsastakin. Myös menkkatuntemuksia. Normaali raskaus, mutta alkio oli kiinnittynyt kohdunsuun lähelle, joten vuoto tod. näk. tuli siitä. Sulla on vielä kaksi verenvuotoa lisäävää lääkettä, asa ja klexane, joten varmasti herkästi vuotaa pienestäkin ärsykkeestä. Kannattaa olla nyt ärsyttämättä kohdunsuuta, esim. seksi, ummetus ja turha ronkkiminen nyt pois... Jospa se pikkuinen kuitenkin pysyis matkassa!! Tsemppiä!

On. Tänään väliaikatietoja soittelin klinikkaan, useampi alkio kehittyy, mutta hyvin eri tahtisia ovat, mutta mahdollista on, että huomenna pääsee siirtoon. Voi jopa olla, että joku kelpaa pakkaseenkin. Huh kuinka jännittävää :eek:
 
Mahtavaa @Tupsuli! Pääset sinäkin piinailemaan.

Itse soittelin tänään klinikalle, että miten kävi viikonlopun yli kasvatukseen jääneille alkioille ja huonosti oli käynyt. Eli tämä neljäs IVF menee samaa kaavaa kuin edelliset.. Mulle tuli eilen aamupäivästä hirveä ”kouristelukohtaus” ja kipu oli eniten peräaukossa. Tä! Eilen oli vasta pp2. Meni ohi ehkä vajaassa 15 minuutissa mutta sattui kyllä! Onko muilla ollut samanlaista?
 
Mulla tuli ekassa raskaudessa kiinnittymisen aikaan kirkasta vuotoa ja sitä tuli aika säännöllisesti h 12 asti. Välillä oli valtavan runsastakin. Myös menkkatuntemuksia. Normaali raskaus, mutta alkio oli kiinnittynyt kohdunsuun lähelle, joten vuoto tod. näk. tuli siitä. Sulla on vielä kaksi verenvuotoa lisäävää lääkettä, asa ja klexane, joten varmasti herkästi vuotaa pienestäkin ärsykkeestä. Kannattaa olla nyt ärsyttämättä kohdunsuuta, esim. seksi, ummetus ja turha ronkkiminen nyt pois... Jospa se pikkuinen kuitenkin pysyis matkassa!! Tsemppiä!

On. Tänään väliaikatietoja soittelin klinikkaan, useampi alkio kehittyy, mutta hyvin eri tahtisia ovat, mutta mahdollista on, että huomenna pääsee siirtoon. Voi jopa olla, että joku kelpaa pakkaseenkin. Huh kuinka jännittävää :eek:
Kiitos @Tupsuli kommentista tein äskön vielä testin Ip lirusta ja viiva on kyllä vahvistunut jo aamusta vaikka sama testi kyseessä ja vasta pp6... Mutta samalla kivut ja verenmäärä lisääntynyt.. No katsotaan kuin ämmäm käy..

Sinulla hyvän kuuloinen saalis tsemppiä siirtoon ja piinailuun ja uskotaan että pakkaseen saat huuruneniä❤

Itse en tällä palstalla ole muutakun lukian roolissa ollut jo montavuotta en halua kellekkään pahaa mieltä aiheuttaa koska minulla on jo 7lasta kuusi luomu ja yksi lahja alkio taapero ja nyt siis hänelle sisarusta koitetaan saada niistä huurunenistä joita on vielä pakkasessa ja jos ei tämä tai muut alkiot tärppää niin meillä on hoidot ohi,olenhan jo 44vuotias taustaa senverran että omilla soluilla tehtiin 4IVF yhteenkään siirtoon ei päästy oman solut oli kuraa jo 39vuotiaana.. Yksi lahja alkio siitä nega... 1 luovuttaja 2x siirtoon molemmista nega.. 2lahjoittaja eka siirto plussa ja nyt tää toka siirto käynnissä toistaiseksi plussa... Lahja alkio puolella oon kirjotellu mutta siellä nyt tosi hiljaista.. Huolitteko minua mukaan?
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
Etköhän sinä @Pimpula76 ole tänne ihan yhtä oikeutettu kirjoittamaan kuin kuka tahansa muu hoidoissa oleva tai hoitoihin menevä. Kiva kuulla taustoistasi. Meillä kaikilla on varmasti ihan erilaiset taustat mutta sama toive! Itselläkin taitaa omat munasolut olla kuraa.. Kolmessa Ivf-hoidossa jokaisessa vain yksi on selvinnyt siirtoon mutta ei siitä pidemmälle. Ja tämä 4. toteuttaa samaa kaavaa. Eli ehkäpä edessä lapsettomuuden hyväksyminen tai lahjasolut. Niistä en kyllä yhtään ole vielä selvää ottanut.
 
Onkos täällä muitakin piinailioita kun minä? Mitä tuntemuksia onko kukaan uskaltanut testiä tehdä jo ennen virallista päivää? Täällä pp7 testi edelleen plussa ja vuoto yön aikana pysynyt poissa mutta en uskokkaan että siihen jää.jotenkin hassua vaikka testi on + niin mieli ei anna olla iloinen vaan pelkää pahinta...
 
Onkos täällä muitakin piinailioita kun minä? Mitä tuntemuksia onko kukaan uskaltanut testiä tehdä jo ennen virallista päivää? Täällä pp7 testi edelleen plussa ja vuoto yön aikana pysynyt poissa mutta en uskokkaan että siihen jää.jotenkin hassua vaikka testi on + niin mieli ei anna olla iloinen vaan pelkää pahinta...
Minä piinailen ja pp4. Ihan samat tuntemukset kuin edellisessä kolmessa epäonnistuneessa siirrossa. Eli ei muita oireita kuin kohdun "polte" kuten minulla aina n. viikkoa ennen kuukautisia. Rinnat ei juurikaan ole arat. Teroluteista ne kipeytyy enemmän. Nyt käytössä Lugesteron. Ja en ole testannut eikä ole testejä edes ostettuna. Ajattelin olla ostamattakin niin ei tule kiusausta kiusata itseä.
 
Täällä kohta päästään (toivottavasti!) piinailemaan. Lugesteron on muuten minusta aika paljon raskausoireita aiheuttava lääke. Esimerkiksi mulla on ollut useampi päivä pahoinvointia ja kohdun polttelua ja alkiot on vielä biologin hellässä huomassa.... Eli raskaana en voi vielä olla :D Mutta toivottavasti kohta saan kyytiläisen matkaan! Kiva piinailla yhdessä :love: Tsemppiä @Lumitalvi ja @Pimpula76 , jospa me oltais kohta kaikki plussanneissa <3 Pimpulalla ainakin varma plussa jo, ehkäpä pikkuinen pitää tiukasti kiinni ja vuodot tulee kohdunkaulasta ja loppuu pian!
 
Minä piinailen ja pp4. Ihan samat tuntemukset kuin edellisessä kolmessa epäonnistuneessa siirrossa. Eli ei muita oireita kuin kohdun "polte" kuten minulla aina n. viikkoa ennen kuukautisia. Rinnat ei juurikaan ole arat. Teroluteista ne kipeytyy enemmän. Nyt käytössä Lugesteron. Ja en ole testannut eikä ole testejä edes ostettuna. Ajattelin olla ostamattakin niin ei tule kiusausta kiusata itseä.
No aika samoissa mennään,joo ihan mahdoton sanoo mikä on lääkkeistä johtuvaa oloa ja mikä ei.. Varsinkin sillon kun tehtiin 4IVF niin oli kroppa täynnä kokoajan jotain "mömmöjä" nyt vaan toivotaan että raskaus alkaa ja jatkuu tsemppiä kovasti
 
  • Tykkää
Reactions: Lumitalvi
Täällä kohta päästään (toivottavasti!) piinailemaan. Lugesteron on muuten minusta aika paljon raskausoireita aiheuttava lääke. Esimerkiksi mulla on ollut useampi päivä pahoinvointia ja kohdun polttelua ja alkiot on vielä biologin hellässä huomassa.... Eli raskaana en voi vielä olla :D Mutta toivottavasti kohta saan kyytiläisen matkaan! Kiva piinailla yhdessä :love: Tsemppiä @Lumitalvi ja @Pimpula76 , jospa me oltais kohta kaikki plussanneissa <3 Pimpulalla ainakin varma plussa jo, ehkäpä pikkuinen pitää tiukasti kiinni ja vuodot tulee kohdunkaulasta ja loppuu pian!
kyllä sinä pääset kohta mukaan laskemaan pp:eitä ja isot peukut myös sinulle❤
 
Kiitos @Tupsuli ja @jonxu vastauksistanne ja tsempeistä <3 täytyypä kysyä sitten seuraavassa siirrossa, oiskohan mitään mahista saada se pistos siirron jälkeen.... tai että mitä mieltä lääkäri on, jostain luin että julkisella sitä ei pakkasalkionsiirroissa yleensä oo määrätty. Aina voi silti yrittää!

Tänään oli virallinen testipäivä ja testasin vielä Clearbluen viikkonäytöllisellä, vaikka arvasin että nega tulee. Liuskatesteihin verrattuna tuo tuntui varsin isolta ja fiiniltä, mutta halusin "virallisen" tuloksen näin. Ja kuten tiesinkin, niin tulos oli "Ei raskaana". Ei enää tuntunut niin isolta pettymys, kun siihen oli jo varautunut ja surutyötä tehnyt jo useamman päivän. Mies lohdutti, että kyllä se vielä onnistuu, uutta yritystä vaan. Omapolulle kun laitoin tuloksen, niin hoitaja oli siihen vastannut ja kirjoittanut empaattisen ja pahoittelevan viestin. Se tuntui lohdulliselta myös.

Nyt vaan heinäkuun ajan yritän keskittyä muihin asioihin, elokuussa taas pitäis päästä uuteen siirtoon. AIkamoinen työstressi tällä hetkellä, joten ainakin on kyllä muuta ajateltavaa -vähän liikaakin. Elokuussa töissäkin tilanne varmasti rauhoittuu ja ehkä se on alkionsiirtoa ajatellen parempi ajankohta kuin mitä kesäkuu oli. Stressi kuitenkin vaikuttaa niin moneen asiaan....

Tsemppiä vielä piinailuun teille jotka ootte vast'ikään olleet siirroissa, @Lumitalvi ja @Pimpula76 <3 toivottavasti teillä tärppää! Kesäkuulle ei saatu plussa-aaltoa (tulikohan yhtään plussaa?), mutta toivottavasti heinäkuulle saadaan!
Ja @Tupsuli toivottavasti pääset siirtoon ja sitä myöten myös piinailemaan :)
 
@Pimpula plussasi kesäkuussa ja eikös @pcosilainen plussannut myös :) Miten @Pimpula76 sun viivat, vahvistuuko? Entä vuoteleeko vielä?

Pp1. Täällä pääsin piinailemaan, tänään pistin Gonapeptylin. Pakkaseenkin meni eilen blastovaiheessa yksi, tänään ehkä 1-2 vielä hitaampaa kaveria. Ihan huikee tulos, kun en uskonut että yksikään etenee siirrettäväksi asti! Nyt on hiukan ristiriitaiset olot, välillä en edes muista, että alkio on siirretty, välillä on olo, että miksei vois jo heti tärpätä ja sitten realisti iskee takaisin, että ei joka alkio tod. näk. elinkelposia ole, että hattu viilenemään! Itse siirto oli helppo, ei tuntunut muu kuin sen tähystimen laittaminen. Kahden synnytyksen jälkeen kohdunkaula on ilmeisesti jo väljä. Ja on tuntunut hieman paineen tunnetta menkkamaisesti, kuten ennen siirtoakin, varmaan Lugesteroniin liittyen.

Ensimmäistä kertaa mulla ei ole yhtään raskaustestiä kotona. Enkä osta! Vasta jos alkaa tulla oireita, voin ostaa, mutta nyt aattelin ootella ainakin ens viikkoon... Toisaalta tuo Pimpulan pp4 plussa kyllä vähän innostaa, jospa itsekin testailis jo esim. sunnuntaina, kun alkaa kesäloma... Mulla on ovistestejä vielä pari kpl, joten niillä vois kokeille vahvistuuko viivat, sit on digiovistestejäkin muutama :sneaky:

Tsemppia @Tuutikki84 elokuun siirtoon, ehkäpä se tosiaan on teidän kuukausi ❤
 
@Pimpula plussasi kesäkuussa ja eikös @pcosilainen plussannut myös :) Miten @Pimpula76 sun viivat, vahvistuuko? Entä vuoteleeko vielä?

Pp1. Täällä pääsin piinailemaan, tänään pistin Gonapeptylin. Pakkaseenkin meni eilen blastovaiheessa yksi, tänään ehkä 1-2 vielä hitaampaa kaveria. Ihan huikee tulos, kun en uskonut että yksikään etenee siirrettäväksi asti! Nyt on hiukan ristiriitaiset olot, välillä en edes muista, että alkio on siirretty, välillä on olo, että miksei vois jo heti tärpätä ja sitten realisti iskee takaisin, että ei joka alkio tod. näk. elinkelposia ole, että hattu viilenemään! Itse siirto oli helppo, ei tuntunut muu kuin sen tähystimen laittaminen. Kahden synnytyksen jälkeen kohdunkaula on ilmeisesti jo väljä. Ja on tuntunut hieman paineen tunnetta menkkamaisesti, kuten ennen siirtoakin, varmaan Lugesteroniin liittyen.

Ensimmäistä kertaa mulla ei ole yhtään raskaustestiä kotona. Enkä osta! Vasta jos alkaa tulla oireita, voin ostaa, mutta nyt aattelin ootella ainakin ens viikkoon... Toisaalta tuo Pimpulan pp4 plussa kyllä vähän innostaa, jospa itsekin testailis jo esim. sunnuntaina, kun alkaa kesäloma... Mulla on ovistestejä vielä pari kpl, joten niillä vois kokeille vahvistuuko viivat, sit on digiovistestejäkin muutama :sneaky:

Tsemppia @Tuutikki84 elokuun siirtoon, ehkäpä se tosiaan on teidän kuukausi ❤
Mahtavaa nyt on kyytiläinen kohdunlämmössä ❤Ja vielä pakkaseenkin sait,nyt vaan niitä nk.lehmänhermoja joita minä en omista.joo plussa tuli kesäkuun puolella mutta sitä ei vissiin lasketa kun virallinen testipäivä on 4.7 ja verikokeeseen meen maanantaina.viivat vahvistuu ja ihan niukkaa vuotoa pyyhittäessä lähinnä gklugejen laiton jälkeen muuta silti ahdistaa jos vähänkin näkyy punasta.. Tänään pp8... Jätin omatoimisesti jo klexsanen pois koska mulla on myös asa molemmat verenohennuslääkke ne oli vaan tukemassa raskautumista "parantaa kohdun verenkiertoa"
 
@Pimpula76 juuri niin minäkin laskin! vaikuttaa hyvälle, tsemppiä vielä enne verikoetta! ♥

kyllä minäkin plussasin kesäkuussa, tulin vielä kertomaan että näitä oireita on ruvennu tulemaan vasta täällä 6-7 viikoilla.. Ja kovin paljon vaihtelee, välillä ei mitään ja välillä taas kaikennäköistä..
 
  • Rakkaus
Reactions: Pimpula76
@Pimpula76 juuri niin minäkin laskin! vaikuttaa hyvälle, tsemppiä vielä enne verikoetta!

kyllä minäkin plussasin kesäkuussa, tulin vielä kertomaan että näitä oireita on ruvennu tulemaan vasta täällä 6-7 viikoilla.. Ja kovin paljon vaihtelee, välillä ei mitään ja välillä taas kaikennäköistä..
ONNEA HURJASTI ja oireista että kun viimeksi odotin niin vasta 7+ tuli oireita ja niitä sitten riittikin rv32 saakka "raju pahoinvointi"
 
  • Tykkää
Reactions: pcosilainen
@pcosilainen ja @Pimpula76 tosiaan, tehän ootte plussanneet kesäkuussa! Anteeksi hajamielisyyteni ja onnea vielä plussista, toivottavasti @Pimpula76 tuo vuoto lakkaisi pian.

Mä todellakin toivon että elokuu olisi meidän kuukausi, ois ihanaa saada toukokuun vauva. Vaikka ei sillä lapsen syntymäkuukaudella ole niin väliä, kunhan saisi sen lapsen! Lapsettomuuden pelko on ollut mulla jotenkin aina vahvana, koska lapsen saamisesta oon haaveillut koko ikäni. Harmi ettei sopivaa kumppania löytynyt parikymppisenä, silloin kun raskautuminen ois ollut vielä helppoa...
 
@pcosilainen ja @Pimpula76 tosiaan, tehän ootte plussanneet kesäkuussa! Anteeksi hajamielisyyteni ja onnea vielä plussista, toivottavasti @Pimpula76 tuo vuoto lakkaisi pian.

Mä todellakin toivon että elokuu olisi meidän kuukausi, ois ihanaa saada toukokuun vauva. Vaikka ei sillä lapsen syntymäkuukaudella ole niin väliä, kunhan saisi sen lapsen! Lapsettomuuden pelko on ollut mulla jotenkin aina vahvana, koska lapsen saamisesta oon haaveillut koko ikäni. Harmi ettei sopivaa kumppania löytynyt parikymppisenä, silloin kun raskautuminen ois ollut vielä helppoa...
Joo liputan kevät/alkukesä vauvaa jotenkin mielestäni ollu rennompaa kevät/kesä vauvojen kanssa minulla on 1toukokuu 2kesäkuu ja 1elokuu vauvoja ja kaikki tyttöjä ❤ Sitten on yksi marraskuu ja yksi joulukuu ja tammikuu vaavi... Jos tämä raskaus pääsee maaliin asti niin helmi/maaliskuussa ois la.. Nyt vaan toivotaan ja uskotaan että on sinun vuoro saada pikkuinen❤
 
@Pimpula76 Ihana katras sulla kotona! :love: Mä haaveilen kevätvauvasta, mutta toki mikä tahansa vuodenaika käy. Nyt on yksi kesällä ja yksi loppusyksystä syntynyt lapsi. Näissä hoidoissa on joutunut niin monesta unelmasta luopumaan, että miksei sitä saisi haaveilla! Järki tietenkin sanoo, että vauva tulee sitten kun kaikki osuu nappiin, eikä sekään ole itsestäänselvyys. Mutta haaveilu on sallittua! Myös nimien ja kummien miettiminen ja lasketun ajan laskeminen, kaikki se on tärkeää ja voimaannuttavaa!

(.) Täällä on tänään erittäin hiljaista kohdussa, eilen oli koko iltapäivän poltteluita, vihlontaa ja juilimista, eilen aamulla laitoin Gonapeptylin. Viimeksi mulla oli kyllä aika hiljaista pp1...? No ei näistä voi oikein mitään päätellä. Polttelis hirveesti jo testailla, mutta mitä järkeä mun on Pregnylin hitusia sieltä bongailla..? Jos sitä nyt sunnuntaihin jaksais ootella... Keltarauhanen nipistelee vasemmalla ja kohdunkannattimet juilii, mutta saattaa liittyä maanantain vatsalihastreeniin, jonka tein noin kuukauden paussin jälkeen... Hiivatti kun mieli keksii kaikenlaista oiretta...
 
Mitens @Lumitalvi ja @Tupsuli mitkä fiilikset?
Kiitos kysymästä mutta ei kovin hyvät fiilikset. Viime yönä hikoilin ja se enteilee aina kuukautisia. Ja alavatsassa sellainen tunne, että tässä lähipäivinä kyllä alkaa. Tänään siis pp7. Aiemmin mulla on alkanut aina pp14 tienoilla mut nyt selvästi tuntemukset aikaisemmassa. Sitä jotenkin toisaalta turtuu näihin pettemyksiin tai ehkä sitä ei uskalla olla toiveikas ja alitajuntaisesti valmistuu jo näihin ei-toivottuihin uutisiin. Mutta haaveilu on kyllä toisaalta voimaannuttavaa, kuten @Tupsuli kirjoitti. Jos edellinen Ivf olisi onnistunut, olisin nyt n. viikon ikäisen äiti.

Tänään alkaa kesäloma. Sää kyllä ei kovin kesäinen ole mutta loma kuitenkin!
 

Yhteistyössä