IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Huh olipa jännittävä scratching käynti. Natan mukaan siis alkionsiirtoa edeltävässä kierrossa olis hyvä tehdä scratching. Luulin että on ihan läpihuutojuttu mut lääkäri olikin sitä mieltä että koska edellinen kierto oli ollut niin pitkä (36 päivää) niin voi olla että nyt ei ookaan vielä tullut ovulaatiota eikä voida tehdä scratchingia. No, onneks kaikki oli kunnossa ja raapaisu tehtiin. Nyt sit alkaa Synarelan suihkuttelu ja ens kierrossa siirto jos kaikki menee hyvin. Vähän jännittää kuinka pitkäksi kierto venyy Synarelan vuoksi, kun heinäkuun lopussa olen lähdössä työmatkalle (Suomessa kylläkin) ja jännittää ehtiikö siirron tehdä sitä ennen. Onko muita menossa nyt heinäkuussa siirtoon?
 
Just matkalla kotiin alkionsiirrosta. Punktio oli tiistaina ja se meni hyvin ja olokin on ollut ihan hyvä. Yhteensä tyhjennettiin 13 follikkelia (kaikki vasemmalta), joista saatiin 7 munasolua, joista 6 hedelmöittyi ja 5 lähti jakautumaan. Näistä yksi eli kolmannen päivän alkio siirrettiin ja kaksi muuta jäi vielä viljelyyn mutta niille ei liikoja luvattu. Maanantaina saan soitella niiden kuulumisia.

Jaan kyllä samat tuntemukset @M4rianne77 mutta ihanaa kuulla @Tupsuli että joskus sinnikkyys palkitaan. Yritän nyt pysyä neutraalilla linjalla ajatusten kanssa, kuten tän pari päivää punktion jälkeen. Minähän olen aina saanut jännittää, tuleeko ylipäätänsä mitään siirrettävää.. Saa nyt sitten nähdä, miten onnistuu.
 
Ei valitettavasti onnistunut. Nyt taytyy miettia, kummilla yritetaan seuraavaksi, omilla vai lahjamunasoluilla (jos siis Ovumia on jo normaalisti auki myos). Harmin paikka, mutta kortteja on naista kummastakin viela kaantamatta, joten aitiysloman viela jatkuessa ei oikein kannata luovuttaakaan. Tanaan syon kylla pizzaa ja jaateloa illalla. Sitten huomenna taas tiukan terveellista. Paino nyt 74kg, joten kai niilla luovutetuillakin taas uskaltaisi yrittaa. Taytyy miettia.
 
Huh olipa jännittävä scratching käynti. Natan mukaan siis alkionsiirtoa edeltävässä kierrossa olis hyvä tehdä scratching. Luulin että on ihan läpihuutojuttu mut lääkäri olikin sitä mieltä että koska edellinen kierto oli ollut niin pitkä (36 päivää) niin voi olla että nyt ei ookaan vielä tullut ovulaatiota eikä voida tehdä scratchingia. No, onneks kaikki oli kunnossa ja raapaisu tehtiin. Nyt sit alkaa Synarelan suihkuttelu ja ens kierrossa siirto jos kaikki menee hyvin. Vähän jännittää kuinka pitkäksi kierto venyy Synarelan vuoksi, kun heinäkuun lopussa olen lähdössä työmatkalle (Suomessa kylläkin) ja jännittää ehtiikö siirron tehdä sitä ennen. Onko muita menossa nyt heinäkuussa siirtoon?
Mina varmaan menen... Sanoisitko muuten, mita tuossa Natassa taas testataankaan, minkatyyppisia tuloksia/ohjeita siita saa? En ole koskaan sita tehnyt.
 
Mina varmaan menen... Sanoisitko muuten, mita tuossa Natassa taas testataankaan, minkatyyppisia tuloksia/ohjeita siita saa? En ole koskaan sita tehnyt.
@Rusakkonen Olen pahoillani, ettei tullut toivottua tulosta siirrosta. Toivon voimia seuraavaan! Natassa otetaan kohdun limakalvosta näyte. Se näyte kertoo onko kohdun limakalvon tappajasolut (en tiedä niistä enempää) liian aktiivisia tai aliaktiivisia. Minulla ilmeni sekamuotoinen tilanne. Jotenkin siis kyse kohdun limakalvon toiminnasta, mikä joillakin saattaa olla pielessä. Sitä voi sitten lääkkeillä ja scratchingilla paikkailla. Meidän limakalvo lähettiin tänne https://www.matricelabinnove.com/en/ tutkittavaksi. Tuolta löytyy lisätietoa asiasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@Rusakkonen Olen pahoillani, ettei tullut toivottua tulosta siirrosta. Toivon voimia seuraavaan! Natassa otetaan kohdun limakalvosta näyte. Se näyte kertoo onko kohdun limakalvon tappajasolut (en tiedä niistä enempää) liian aktiivisia tai aliaktiivisia. Minulla ilmeni sekamuotoinen tilanne. Jotenkin siis kyse kohdun limakalvon toiminnasta, mikä joillakin saattaa olla pielessä. Sitä voi sitten lääkkeillä ja scratchingilla paikkailla. Meidän limakalvo lähettiin tänne https://www.matricelabinnove.com/en/ tutkittavaksi. Tuolta löytyy lisätietoa asiasta.
Kiitos! Aion kysya tuosta testista. Se ilmeisesti otetaan noin kp21 ja jos aikoo tehda laakkeellisen hoidon, niin varmaan limakalvonayte otetaan estrogeenilaakityksen ollessa paalla? Kun ajattelen, etta minun on aloitettava laakitys varmaan nyt viikonloppuna, enka pysty nyt puhumaan laakarini kanssa. Niin sitten voisi joko tehda siirron taikka testin.
 
Tänne on helppo kirjoittaa, koska satavarmasti löytyy kohtalotovereita, kiitos @Lumitalvi kommentistasi, ja huomaan miten samankaltaisia ajatuskuvioita on myös muilla liittyen ahdistukseen ja katkeruuteen. Samalla kuitenkin täältä saa arvokasta tsemppiä, kuten @Tupsuli kokemuksen äänellä kertoi ja se auttaa, eivätkä ikävät tunteet vello ja paina täysin maahan tässä projektissa yrittäjää.
@Rusakkonen voimia myös sinulle!!

Juuri, kun olin kirjoitukseni tänne julkaissut tuli vessakäynnillä paperiin pyyhkiessä rusehtavaa ja se on lisääntynyt päivän kuluessa. Eiköhän tämä ole selvä merkki, että varmuudella ei tulosta ensimmäisestä ivf:stäkään. 3 inseminaatiota siis takana myös tuloksetta.
 
Kiitos! Aion kysya tuosta testista. Se ilmeisesti otetaan noin kp21 ja jos aikoo tehda laakkeellisen hoidon, niin varmaan limakalvonayte otetaan estrogeenilaakityksen ollessa paalla? Kun ajattelen, etta minun on aloitettava laakitys varmaan nyt viikonloppuna, enka pysty nyt puhumaan laakarini kanssa. Niin sitten voisi joko tehda siirron taikka testin.
Joo juurikin niin että samat lääkkeet siinä näytteenottokierrossa kuin lääkkeellisessä pas:ssa. Katsoin että mulla otettiin tuo näyte kp 20, että varmaan keskimäärin just toi 21. Saa nähdä miten käy nyt siirrossa kun hoidetaan tuon natan perusteella.
 
  • Rakkaus
Reactions: Rusakkonen
Joo juurikin niin että samat lääkkeet siinä näytteenottokierrossa kuin lääkkeellisessä pas:ssa. Katsoin että mulla otettiin tuo näyte kp 20, että varmaan keskimäärin just toi 21. Saa nähdä miten käy nyt siirrossa kun hoidetaan tuon natan perusteella.
Todella mielenkiintoista! Mita Sinun kaskettiin siis Natan mukaan tehda? Kohdun rapsutus? Muutakin? Minulla kokeiltiin talla kertaa Januviaa ja Nivestimia, jos tarvitsisi kohdun immuniteettia heratella. Minulla taisi alkio olla ei-hyvanlaatuinen.
 
Todella mielenkiintoista! Mita Sinun kaskettiin siis Natan mukaan tehda? Kohdun rapsutus? Muutakin? Minulla kokeiltiin talla kertaa Januviaa ja Nivestimia, jos tarvitsisi kohdun immuniteettia heratella. Minulla taisi alkio olla ei-hyvanlaatuinen.
Ne antoi sieltä tutkimuspaikasta tarkat ohjeet lääkärille. Mun kohdalla tosiaan tuo raapaisu, sitten siirtokierron 10. pvä intralipid -tiputus, joka korvaa kortisonin (sitä ei kuulemma koronan aikana saa käyttää), sitten zumenonit siirtokierron alkuun myös ja korkea annos Lugesteronia. Ihan tarkkoja ohjeita mulla ei ole, koska oma lääkäri oli lomalla ja lääkäri joka, teki nyt raapaisun ei ihan ollut kartalla mun lääkkeistä. Era mulle tehtiin myös (se missä katsotaan, onko siirtoajankohta hyvä) ja sen perusteella lugesteronit aloitetaan nyt hieman myöhemmin jottei kohdun limakalvo kehity liian nopeasti ohi otollisimmasta vaiheesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Ne antoi sieltä tutkimuspaikasta tarkat ohjeet lääkärille. Mun kohdalla tosiaan tuo raapaisu, sitten siirtokierron 10. pvä intralipid -tiputus, joka korvaa kortisonin (sitä ei kuulemma koronan aikana saa käyttää), sitten zumenonit siirtokierron alkuun myös ja korkea annos Lugesteronia. Ihan tarkkoja ohjeita mulla ei ole, koska oma lääkäri oli lomalla ja lääkäri joka, teki nyt raapaisun ei ihan ollut kartalla mun lääkkeistä. Era mulle tehtiin myös (se missä katsotaan, onko siirtoajankohta hyvä) ja sen perusteella lugesteronit aloitetaan nyt hieman myöhemmin jottei kohdun limakalvo kehity liian nopeasti ohi otollisimmasta vaiheesta.
Mielenkiintoista. Minulle ei ole intralipidia viela ikina kaytetty. Katsottiinko Sinulla siis olevan limakalvon, joka tarvitsee hiukan enemman immunologista stimulointia? Kun sita minulta tama laakari epaili. Vai olivatko tappajasolut ongelma? Vai molemmat? Mulla tehty yksi tappajasolutesti, mutta mitaan kummempaa ei siita loydetty. Tuo intralipid nyt vahan kiinnostaa.
 
Täällä jännän äärellä. Tänään alkiot otettu sulamaan ja viimeksi, 4. IVF:n alkioiden sulatuksessa kaikki kuoli saman tien. Eilen hoitaja sanoi että biologi soittaa tänään, jos niin käy, mutta se on kuulemma erittäin harvinaista... No joo se on jo kerran meille tapahtunut. Äsken puhelin soi, mutta en ehtinyt vastata ja nyt mulla ei näy mitään logissa? Onko se voinut soittaa tuntemattomasta numerosta, eikö se silloin näy edes vastaamattomana puheluna? Oon ihan hermona.. Onneksi töissä niin saa muuta ajateltavaa... Luulis, että se soittaa vielä toisenkin kerran? Tietöäkö kukaan monelta alkiot otetaan sulamaan? Mulla on siirto iltapäivällä, joten otetaanko sulamaan aamusta vai suunnilleen siirron kanssa saman aikaan? Mä on jo ihan luovuttaneella fiiliksellä. Oon varma ettö biologi yritti soittaa ha kaikki alkiot kuolleet. Mulla on vielä klinikan netisovelluksesta hävinnyt tiistain ajanvaraus, onko sekin jo peruttu... Huh, nyt vaan jäitä hattuun, pieni toivonkipinä, että puhelin vaan temppuili :unsure::rolleyes:o_O:eek::cry:
 
Mielenkiintoista. Minulle ei ole intralipidia viela ikina kaytetty. Katsottiinko Sinulla siis olevan limakalvon, joka tarvitsee hiukan enemman immunologista stimulointia? Kun sita minulta tama laakari epaili. Vai olivatko tappajasolut ongelma? Vai molemmat? Mulla tehty yksi tappajasolutesti, mutta mitaan kummempaa ei siita loydetty. Tuo intralipid nyt vahan kiinnostaa.
Myönnettäköön etten ole kauheen perillä asiasta. Lääkäri sanoi vaan että mulla on sekamuotoinen tilanne eli jossain välissä liikaa aktivaatiota ja jossain liian vähän. Ja niitä nyt paikkaillaan lääkkeillä ja raapaisulla. Mut en oo kauheen perillä että minkä suhteen. Jos saan selville jotain lisää niin kerron

@Tupsuli toivottavasti kaikki sujuu hyvin! Eiköhän ne olis soitelleet sieltä useamman kerran jos joku on mielessä. Laitoitko numeron googleen hakusanalla kuka soitti? Sieltä oon usein saanut selville onko kyseessä ollut esim lehtimyyjä. Mulla Mehiläisen sovellus tekee sitä että yhtäkkiä ei näy mun seuraava aika lääkäriin ja sit tyyliin parin päivän päästä taas näkyy. Oon muutaman slaagit saanut.
 
Onpa harmi @M4rianne77 nuo vessauutiset. Mutta jos yhtään lohduttaa niin ensimmäinen hoito antaa yleensä hyvät pohjat seuraavalle ja siinä ehkä osataan tehdä jotain paremmin. Eli jos vielä päätät jatkaa, on tämä hoitokierros apuna uutta suunniteltaessa. Minulla on menossa jo 4. Ivf ja ikäkin painaa. Sinnikkäiden sissien hommaa tämä on, varsinkin henkisesti. Ja itselle myös fyysisesti, kun yleensä urheilen päivittäin jopa useamman kerran ja nyt on taas yli viikko mennyt ilman. Ei muista käydä suihkussa, kun yleensä se on yhteydessä treenaamiseen.

@Tupsuli tässä hommassa kyllä tulee valitettavan paljon jännitystä elämään. Toivotaan, että puhelin vain temppuili. Kokemusta ei ole pakastealkioista mutta just eilen klinikalla sanottiin, että nykyään alkiot selviää sulatuksesta melkein 100%:sti, olikohan prosentit 96%.

Itse haluaisin, että kropassa tuntuisi edes vähän erilaiselta kuin aiemmissa epäonnistuneissa sessioissa mutta pelottavan samalta tuntuu. Lievää kouristelua ja "poltteentunnetta" kohdun alueella. Kohdussa ei siis tuntunut mitään ennen siirtoa ja jo kotimatkalla alkoi tuntemukset. Yritän jatkaa neutraaleilla ajatuksilla mutta kuten huomaatte, tiukkaa tekee jo ekana päivänä.
 
Täällä testattu tänään pp11 nega. Ja eilen ja torstainakin jo testasin, kun en jaksanut odottaa. Ei haamun haamua yhtenäkään päivänä, joten ei tässä oikein toivoa enää jaksa elättää plussasta :(

Te tiedätte miltä tää tuntuu. On niin turhautunut ja pettynyt olo. Ensimmäinen alkionsiirto, joten ensimmäinen iso pettymys - eikä sitä tiedä, miten monta pettymystä on vielä edessä. Se tietysti lohduttaa, että pakkasessa on 5 muuta alkiota odottamassa... mutta jos tää ensimmäinen ei ollut paras mahdollinen, niin millaisia ne muut on? Mulla oli hyvä ja paksu limakalvo, kaikki ok, mutta silti tulos oli tämä. Mies oli varma, että heti ekasta kerrasta tärppää, ja ärsyttää jo tuo asenne että ois kaikki jotenkin niin helppoa ja varmaa. Nyt tuntuu, että oishan se ollut jo ihme jos niin helppoa oliskin ollut...

Muutamana päivänä on menkkamaista, voimakasta kipua ollut vatsassa ja vatsa on niin turvoksissa että näyttää kuin olisin jo hyvinkin raskaana. Mitään vuotoa ei ole ollut yhtenäkään päivänä. Varmaan luget pitää ne poissa... luulen, että kun lopetan lääkkeet niin hanat aukeaa aika pian (toivottavasti ainakin!). Ei tätä kipua ja turvotusta jaksais enää turhaan.

@Rusakkonen voimia sinullekin, samoin @M4rianne77. Pitkä yrittäminen teillä takana, toivon kovasti että vielä te saisitte kokea onnistumisen <3

Aika paljon tässä oon lueskellut netistä alkion kiinnittymiseen liittyviä asioita, mutta oikeaa tietoa on hirveän vähän saatavilla. Ja lääkäreilläkään ei tunnu olevan oikein mitään vastauksia kysymyksiin. Mä haluaisin tietää, onko jotain mitä itse olisin voinut tehdä toisin, tai olisiko joku toinen lääke auttanut? Joillekin on määrätty Ovitrelle/Gonapeptyl/Pregnyl -pistos siirron jälkeen, kiinnostaa tietää että millä perusteella ja onko se auttanut... ja miten esim. omilla elämäntavoilla voisi tukea alkion kiinnittymistä, vai voiko mitenkään?
 
  • Tykkää
Reactions: M4rianne77
Mulla oli varmaan tänään päivällä väärä hälytys, puhelin soitti illalla taas haamuhälytyksen ja tuskin ne kuudelta illalla sieltä soittaa! Näin se oma hermoilu ja mielikuvitus teki tepposet. Eli biologi ei tänään soittanut, joten ainakin alkiot ovat sulaneet ja jatkaneet siinä heti kehitystään. En tiiä kauanko se siellä lauantaina niitä seurailee, tuskin tuntia kauempaa. Seuraava tsekkaus maanantaina ja silloin aion todellakin soittaa väliaikatietoja, tiistaihin en jaksa mitenkään odottaa. Meillä tosiaan viimeksi kuoli kaikki alkiot sulatuksessa, vaikka se on TODELLA harvinaista, näin olen kuullut. Joten siksi mä sitä varmaan pelkään. Meillä on alkiot pakastettu vanhalla menetelmällä, joka ei ole niin hellävarainen kuin uusi menetelmä. Vanhalla menetelmällä katoa tulee enemmän. Toki hyvä alkio kestää varmaan vaikka uudelleen pakastuksen ja sulatuksen ja nykyinen menetelmä on kehittyneempi kuin vanha.

Voi harmi @Tuutikki84 ! Nuo kohdun polttelut on kai usein raskausoireitakin, vaikka voi toki menkkojakin enteillä. Mä oon yleensä käynyt veritestissäkin varalta, mutta nyt tuskin käyn. Kyllä mä uskon, että PAS:ssa voi vielä onnistua. Ei ne alkiot ole aina hyviä, vaikka siltä näyttää, siinä on voinut joku kehitys mennä pieleen. Kaveri raskautui huonolaatuisella alkiolla. Joku sanoi, että hyvä alkio saattaa kehittyä pieleen ja huono voi korjata kehitystä ja kehittyä normaalisti, biologit ei kaikkea näe mikroskoopilla. Toivottavasti teillä pakkasessa olis hyvä alkio <3 Eikö nykyään PAS:ssa ole aivan yhtä hyvät ellei paremmat mahkut tulla raskaaksi?

Harmi @Rusakkonen ettei teille nyt tullut plussaa. Mä niin toivoin, että olisitte taas plussanneet <3 Ehkäpä ensi kierto on teidän. Ihanasti jaksat olla positiivinen ja katsoa tulevaisuuteen. Kaikki keinot kannattaa käyttää.

Tsemppiä @Lumitalvi , toivottavasti teillä nyt tärppää <3
 
Aika paljon tässä oon lueskellut netistä alkion kiinnittymiseen liittyviä asioita, mutta oikeaa tietoa on hirveän vähän saatavilla. Ja lääkäreilläkään ei tunnu olevan oikein mitään vastauksia kysymyksiin. Mä haluaisin tietää, onko jotain mitä itse olisin voinut tehdä toisin, tai olisiko joku toinen lääke auttanut? Joillekin on määrätty Ovitrelle/Gonapeptyl/Pregnyl -pistos siirron jälkeen, kiinnostaa tietää että millä perusteella ja onko se auttanut... ja miten esim. omilla elämäntavoilla voisi tukea alkion kiinnittymistä, vai voiko mitenkään?
Harmi, jos teillä ei onnistunut tällä kertaa, aivan hyvin silti voi pas onnistua.

Meillä saatiin toisen icsi kierroksen tuoresiirtoon tuo gonapeptyl. Julkisella oltiin hoidossa ja siellä oli käypäläinen lääkärinä joka sanoi, että voi määrätä sen, mutta ei välttämättä ole apua. Ei siis ollu mitään muuta perustettu, kuin että itse olin niin alamaissa jo valmiiksi kun edellinen icsi kierto oli menny hukkaan huonon munasolu saaliin vuoksi (1 alkio saatiin silloin) ja sitä valittelin, että eikö voi tehdä mitään muuta lisäksi. En tiä oliko tuo piikki vai mikä mutta tuosta siirrosta ollaan onnellisesti raskaana.

Tsemppiä jatkoon sinulle ja muillekin täällä oleville! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Tuutikki84
@Tuutikki84 Mulle möärättin Gonapeptyl, koska se on ollut mukana tuoresiirroissa -14 ja -16 ja molemmilla kerroilla tärppäsi. En tiedä onko siitä näyttöä, mutta lääkärin mukaan ei ole ainakaan haittaakaan. Pregnyl varmistaa oman ovulaation, jos rakkula ei "tajua" muuten hajoa. Jos rakkula ei hajoa -> voi jatkaa kasvuaan kystaksi? Korjatkaa jos oon väärässä. Ja muutenkin se munasolun irtoaminen aiheuttaa luonnollisia hormonaalisia muutoksia kohtuun, elimistö on vastaanottavaisempi alkiolle. Ovitrelle naksut kai yrittää kans tukea kohdun vastaanottavaisuutta alkiolle ja varmistaa raskauden alkaminen. Pregnyliä vois kans pistää 2 vrk välein kolme kertaa. Lugesteron tukee omaa keltarauhasta kuten Terolut. Mä sanoisin, vaikka en toki asiantuntija ole, että itse ei ihan hirveesti voi kiinnittymiseen vaikuttaa. Mulle joskus lääkäri sanoi, että hyvä alkio kiinnitty mihin vaan ja huonoa on vaikea saada kiinnittymään. Mutta oliko se vaan semmonen lohdutuskommentti, en muista missä yhteydessä se sanottiin. Itse yritän liikkua mahd. paljon, että kohdussa verenkierto hyvä, yritän nukkua ja syödä ja olla rennolla mielellä. Myös punaviiniä olen hieman ottanut siirron jälkeen. En usko, että sillä on vaikutusta, rentouttaa ehkä. Ite oon jatkanut Lugesteronia aina noin kymppiviikolle asti, "henkisenä" tukena. Oon saanut siihen luvan. Alan kevennellä ar-ultran jälkeen annosta, kun oma istukka alkaa toimia progesteronin tuotossa, viimeistään 12 viikolta lähtien.

Tuli muuten mieleen, että mulla on kans aina alkionsiirtopäivänä, etenkin heti siirron jälkeen tuntunut pientä supistelua. Ei se ole raskautumista estänyt. Mietin, että pienestä kohdun supistelusta ei ole varmaankaan haittaa eikä sitö voi varmaan välttää, kun kohdunkaulaa ronkitaan, mulla tosin on ollut superhelpot siirrot, vain pientä paineen tunnetta ja terävä nipistys niistä pihdeistä. Kun munatorvihan on normaalisti se, minkä läpi alkio tulee kohtuun, munatorvi on ahdas ja sen supistelu siirtää alkiota eteenpäin, eli en usko että pienellä supistelulla on merkitystä. Sit yleensä Gonapeptylin piston jälkeen on ollut pari päivää tooooosi hiljasta kohdussa, ei mitään tuntemuksia. mut sitten sen jälkeen onnistuneissa siirroissa on ollut sukkapuikkotuntemuksia, pieniä pistoksia aina välillä, paineen tunnetta ja "kirvelyä", menkkajomotusta. Mutta ei välttämättä joka päivä ja joka hetki vaan välillä. Mutta muistaakseni ollut kaksi aika erilaista kokemusta, mutta tuo Gonapeptylin "hiljentävä" vaikutus oli molemmilla kerroilla. Tai voihan se olla, kun se pistetään dpo 6, että se "hiljaisuus" liittyy kiinnittymiseen. Toivottavasti tämä rauhoitti @Lumitalvi sinua, kaikenlaisia tuntemuksia voi olla, ihan hiljaistakin. Nyt vaan yrität ajatella, että tämä voi olla se teidän onnistuminen <3
 
@Lumitalvi Olen ollut vain yhdessä alkionsiirrossa, itse siirrossa ei tuntunut kuin pieni vihlaisu silloin kun katetri vihdoin saatiin oikeaan paikkaan. Mutta heti kun lähdin kävelemään klinikalta bussille, niin alkoi menkkamaiset krampit, jotka kesti ehkä puolisen tuntia. Niistä ei selvästikään ollut haittaa, koska tulin raskaaksi. Tsemppiä piinailuun!
 
Kiitos @Tupsuli ja @Silmu75 omien kokemusten kertomisesta. Rauhoitti kyllä kuulla! Ja ei nyt auta muuta kuin olla positiivisella mielellä. Niinhän se on, että etukäteen murehtiminen ei mitään auta. @Rusakkonen, sinulle on jo pidemmän aikaa pitänyt kirjoittaa, että ihailen sitä, kuinka positiivinen jaksat olla näiden rankkojen juttujen keskellä. Saisinpa edes ripauksen toiveikkuudestasi!
 
Mä taas palailen näihin hoitojuttuihin. Aikaisemmasta suhteesta tuli kolmannelle ICSI:llä lapsonen joka nyt 5v. Nyt uusi parisuhde, yritystä vuos takakana ja tällä viikolla käytiin lapsettomuuslääkärin kanssa suunnittelemassa uutta ICSI-hoitorumpaa.

Mulla ikää jo 39 ja miehellä reilusti enemmän. Ultratessa munasolutilanne näytti hyvälle: ”sinulla on nuoren naisen munasarjat” Miehen siittiöt vielä tutkitaan ja meille tehdään nää perinteiset hepatiitti-sun-muut -veritestit. Oli helpottunut tunne kun mun reilusta ylipainosta ei nassutettu ☺

Dhea:lla aletaan nyt vahvistamaan munasoluja ja sitten (elokuussa?) aletaan piikittään Menopurilla.
 
Hei @Snipsu ja toivotaan, että 5 vuotias saa sisaruksen. :) Olen myös 39 ja tuosta Dheasta on pitänytkin kysellä. Onko siitä ollut selkeästi hyötyä jollekin? Siitä oli joskus lääkärin kanssa puhetta mutta on kiellettyjen aineiden listalla, joten ei sitten tullut mukaan hoitoihin (urheilija siis olen). Nyt kyllä olisin valmis koittamaan, jos tälläkään kertaakaan ei tärppää. On tämä lapsiasia kuitenkin niin paljon tärkeämpi kuin urheilu.
 
Hei @Snipsu ja toivotaan, että 5 vuotias saa sisaruksen. Olen myös 39 ja tuosta Dheasta on pitänytkin kysellä. Onko siitä ollut selkeästi hyötyä jollekin? Siitä oli joskus lääkärin kanssa puhetta mutta on kiellettyjen aineiden listalla, joten ei sitten tullut mukaan hoitoihin (urheilija siis olen). Nyt kyllä olisin valmis koittamaan, jos tälläkään kertaakaan ei tärppää. On tämä lapsiasia kuitenkin niin paljon tärkeämpi kuin urheilu.
@Lumitalvi, meille Mehiläisen lapsettomuuslääkäri sanoi että se on jenkkien ihmelääke jonka apua on kyllä vaikea mitata. Mutta sen pitäisi tosiaan auttaa vahvistamaan munasoluja, ja se on tärkeää kun kyseessä kuitenki iäkäs äiti.
 
  • Tykkää
Reactions: Lumitalvi
Moikka kaikki! Nyt kaipaisin kokemuksia aiheesta pas ja vuoto. Eli mulla on nyt pp6 menossa ja viisipäiväinen blasto kyydissä tänään sain jo haalean viivan raskaustestin joten yritystä on ainakin mutta mutta nyt tulee limasta verta pyyhkiessä "ei joka kerta eikä siteeseen asti vielä" lääkkeet on 1x3 zumononia ja 2x400g lugestronin sekä asa ja klexsane... Edellisestä siirrosta josta tyttö 5/19 oli myös pikku vuotoa mutta ei todellakaan näin aikaisin joten menkatko ne tekee tuloaan lääkityksen läpi? Niin ja kipujakin on
 
Moikka kaikki! Nyt kaipaisin kokemuksia aiheesta pas ja vuoto. Eli mulla on nyt pp6 menossa ja viisipäiväinen blasto kyydissä tänään sain jo haalean viivan raskaustestin joten yritystä on ainakin mutta mutta nyt tulee limasta verta pyyhkiessä "ei joka kerta eikä siteeseen asti vielä" lääkkeet on 1x3 zumononia ja 2x400g lugestronin sekä asa ja klexsane... Edellisestä siirrosta josta tyttö 5/19 oli myös pikku vuotoa mutta ei todellakaan näin aikaisin joten menkatko ne tekee tuloaan lääkityksen läpi? Niin ja kipujakin on

Mulla tuli viime pas:sta pp7 pientä rusehtavaa vuotoa. Siteeseen asti, mutta toisaalta se varmaan tuli lugesteronmössön mukana. Mä ymmärsin sen kiinnittymisvuodoksi. Tosin raskaus sit meni rv7 kesken.
 

Yhteistyössä