@Tuutikki84 Mulle möärättin Gonapeptyl, koska se on ollut mukana tuoresiirroissa -14 ja -16 ja molemmilla kerroilla tärppäsi. En tiedä onko siitä näyttöä, mutta lääkärin mukaan ei ole ainakaan haittaakaan. Pregnyl varmistaa oman ovulaation, jos rakkula ei "tajua" muuten hajoa. Jos rakkula ei hajoa -> voi jatkaa kasvuaan kystaksi? Korjatkaa jos oon väärässä. Ja muutenkin se munasolun irtoaminen aiheuttaa luonnollisia hormonaalisia muutoksia kohtuun, elimistö on vastaanottavaisempi alkiolle. Ovitrelle naksut kai yrittää kans tukea kohdun vastaanottavaisuutta alkiolle ja varmistaa raskauden alkaminen. Pregnyliä vois kans pistää 2 vrk välein kolme kertaa. Lugesteron tukee omaa keltarauhasta kuten Terolut. Mä sanoisin, vaikka en toki asiantuntija ole, että itse ei ihan hirveesti voi kiinnittymiseen vaikuttaa. Mulle joskus lääkäri sanoi, että hyvä alkio kiinnitty mihin vaan ja huonoa on vaikea saada kiinnittymään. Mutta oliko se vaan semmonen lohdutuskommentti, en muista missä yhteydessä se sanottiin. Itse yritän liikkua mahd. paljon, että kohdussa verenkierto hyvä, yritän nukkua ja syödä ja olla rennolla mielellä. Myös punaviiniä olen hieman ottanut siirron jälkeen. En usko, että sillä on vaikutusta, rentouttaa ehkä. Ite oon jatkanut Lugesteronia aina noin kymppiviikolle asti, "henkisenä" tukena. Oon saanut siihen luvan. Alan kevennellä ar-ultran jälkeen annosta, kun oma istukka alkaa toimia progesteronin tuotossa, viimeistään 12 viikolta lähtien.
Tuli muuten mieleen, että mulla on kans aina alkionsiirtopäivänä, etenkin heti siirron jälkeen tuntunut pientä supistelua. Ei se ole raskautumista estänyt. Mietin, että pienestä kohdun supistelusta ei ole varmaankaan haittaa eikä sitö voi varmaan välttää, kun kohdunkaulaa ronkitaan, mulla tosin on ollut superhelpot siirrot, vain pientä paineen tunnetta ja terävä nipistys niistä pihdeistä. Kun munatorvihan on normaalisti se, minkä läpi alkio tulee kohtuun, munatorvi on ahdas ja sen supistelu siirtää alkiota eteenpäin, eli en usko että pienellä supistelulla on merkitystä. Sit yleensä Gonapeptylin piston jälkeen on ollut pari päivää tooooosi hiljasta kohdussa, ei mitään tuntemuksia. mut sitten sen jälkeen onnistuneissa siirroissa on ollut sukkapuikkotuntemuksia, pieniä pistoksia aina välillä, paineen tunnetta ja "kirvelyä", menkkajomotusta. Mutta ei välttämättä joka päivä ja joka hetki vaan välillä. Mutta muistaakseni ollut kaksi aika erilaista kokemusta, mutta tuo Gonapeptylin "hiljentävä" vaikutus oli molemmilla kerroilla. Tai voihan se olla, kun se pistetään dpo 6, että se "hiljaisuus" liittyy kiinnittymiseen. Toivottavasti tämä rauhoitti
@Lumitalvi sinua, kaikenlaisia tuntemuksia voi olla, ihan hiljaistakin. Nyt vaan yrität ajatella, että tämä voi olla se teidän onnistuminen <3