Lapsiperhearki ja miehen käytös

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Perheeseemme kuuluu minun lisäksi mieheni ja poikamme 2v8kk sekä koira ja syksyllä syntyvä vauva. Itselläni on tällä hetkellä paha olo tilanteestamme, mitä esiintyy ajoittain (osa asioista päivittäin).
Mies käy päivätöissä ma-pe ja itse olen kotona lapsemme kanssa. Minä olen vuosia jo joka yö heräillyt 1-2h välein wc ( yliaktiivinen rakko, laskeumat ja nyt raskaus jne syitä..) sekä kun poika oli nuorempi niin hänelle aina yöllä maitoa jne. Olen itse väsynyt, koska en saa nukuttua kerralla useampaa tuntia vaan uneni on pätkäunta (esim 7h unien aikana herään juuri sen 1-2h välein). Olen kuitenkin pystynyt hoitamaan ja selviytymään arjen askareista vaikka välillä arki tuntuu suorittamiselta ja raskaus ei helpota kipuineen päivine. Mies kuitenkin myös " valittaa" väsymystä töistä johtuen. Saattaa tulla kotiin ja ilmoittaa heti, ettei jaksa lähteä ulos tänään enään ( eli koiran viemiset ja pojan vieminen ulos jää minun vastuulle) tai saattaa olla sohvalla ja käyttää puhelinta sen sijaan että seurustelisi minun ja pojan kanssa. Mies myös saattaa hermostua jos kysyn tai sanon jotain ja sanoo niin ilkeästi, että tulee itsellä paha mieli / itku. Ja sen sijaan, että pyytäisi anteeksi tai korjaisi asiat, niin rupeaa mykkäkoulua pitämään tai ignooraamaan yleisesti. Puhuu pojalle ja tervehtii poikaa kun tulee töistä mutta ei minua. Ei kysy voinnistani ja koen, että jos kysyn tai sanon jotain saan tiuskimista tai hän sanoo " miksi kysyt, miksi haluat tietää....onko ongelma? " kysyin taas nyt vastaavassa tilanteessa, miksi on pahalla tuulella ja vastaus oli, että on väsynyt töiden takia.. en vain jaksa, että tämä purkautuu näin.. kaikki on ensin ok ja sitten hermostuu jostain mitä sanon tai kysyn (koska on väsynyt ) ja sen sijaan että yrittäisi korjata asiat.. rupeaa käyttäytymään huonosti minua kohtaan... kaiken lisäksi, koen että koiran hoito on lähestulkoon kokonaan minun vastuulla ( leikkaan kynnet, hoidan hampaat, varmistan että on vettä ja vaihdan ja laitan ruoan ja leikitän koiraa).. ainoat asiat mitä koiran suhteen tekee on vie ulos välillä... häntä tuntuu ärsyttävän vain koiramme. On tosi raskasta muutenkin ja saati, että ensin asiat ovat hyvin ja sitten hermostuu jostain ja kaikki menee pieleen ja koen että olen tosi yksin ja ei puhuta ja ei mitään läheisyyttä... ainoat asiat mitä sanotaan on " otatko ruokaa, tässä on tätä jne "
 
Älä ole nyhverö
Kuulostaa siltä että miehellä on jotain muuta sutinaa menossa.
Puhelimen katsominen, tiuskiminen ja välinpitämättömyys.

Oletko kertonut miehellesi saman mitä kirjoitit tänne?

Miksi annat hänen kohdella itseäsi noin?
Tai sitten mies pitää sinua vain itsestäänselvyytenä.
Jätäppä lapsi ja koira miehelle ja lähde kaverille tai hotelliin nukkumaan.
Älä ole mikään nyhverö ja ovimatto.
Yhteinen koira ja yhteinen lapsi. Yhdessä hoidetaan.
 
vierailija
Tiedän ettei mitään kolmansiaosapuolia ole kuvioissa (kännykät salasant jne on molempien vapaassa käytössä ja tiedossa) eikä hän käy töiden ulkopuolella missään eli se ei ainakaan ole se. Eipä se kuitenkaan liiemmin lohduta että joka kerta kun ei tykkää jostain mitä sanon tai teen.. Jään ns yksin eikä kysytä tai puhuta tai ei hellyyttä tms
 
vierailija
Tiedän ettei mitään kolmansiaosapuolia ole kuvioissa (kännykät salasant jne on molempien vapaassa käytössä ja tiedossa) eikä hän käy töiden ulkopuolella missään eli se ei ainakaan ole se. Eipä se kuitenkaan liiemmin lohduta että joka kerta kun ei tykkää jostain mitä sanon tai teen.. Jään ns yksin eikä kysytä tai puhuta tai ei hellyyttä tms
Ja aina olen sanonut tiukasti etten jaksa tai hyväksy tällaista käytöstä mutta en tiedä mitä muuta oikein voin koska en nyt heti eroamassakaan olisi. On vain tosi uuvuttavaa tällainen enkä tiedä miten päästä tilanteessa eteenpäin
 
vierailija
Sanoista tekoihin.
Sanot ettet hyväksy mutta teoillasi näytät että hyväksyt. Hoidat kaiken itse ja mies kiukuttelee.
Näytä ettet hyväksy! Kun mies tulee töistä nakkaa lapsi syliin sille ja lähde näkemään ystäviä.
Ihmistä ei pysty muuttamaan kukaan muu kuin kyseinen henkilö itse.
Muista että kerran me täällä eletään.
 
vierailija
Perheeseemme kuuluu minun lisäksi mieheni ja poikamme 2v8kk sekä koira ja syksyllä syntyvä vauva. Itselläni on tällä hetkellä paha olo tilanteestamme, mitä esiintyy ajoittain (osa asioista päivittäin).
Mies käy päivätöissä ma-pe ja itse olen kotona lapsemme kanssa. Minä olen vuosia jo joka yö heräillyt 1-2h välein wc ( yliaktiivinen rakko, laskeumat ja nyt raskaus jne syitä..) sekä kun poika oli nuorempi niin hänelle aina yöllä maitoa jne. Olen itse väsynyt, koska en saa nukuttua kerralla useampaa tuntia vaan uneni on pätkäunta (esim 7h unien aikana herään juuri sen 1-2h välein). Olen kuitenkin pystynyt hoitamaan ja selviytymään arjen askareista vaikka välillä arki tuntuu suorittamiselta ja raskaus ei helpota kipuineen päivine. Mies kuitenkin myös " valittaa" väsymystä töistä johtuen. Saattaa tulla kotiin ja ilmoittaa heti, ettei jaksa lähteä ulos tänään enään ( eli koiran viemiset ja pojan vieminen ulos jää minun vastuulle) tai saattaa olla sohvalla ja käyttää puhelinta sen sijaan että seurustelisi minun ja pojan kanssa. Mies myös saattaa hermostua jos kysyn tai sanon jotain ja sanoo niin ilkeästi, että tulee itsellä paha mieli / itku. Ja sen sijaan, että pyytäisi anteeksi tai korjaisi asiat, niin rupeaa mykkäkoulua pitämään tai ignooraamaan yleisesti. Puhuu pojalle ja tervehtii poikaa kun tulee töistä mutta ei minua. Ei kysy voinnistani ja koen, että jos kysyn tai sanon jotain saan tiuskimista tai hän sanoo " miksi kysyt, miksi haluat tietää....onko ongelma? " kysyin taas nyt vastaavassa tilanteessa, miksi on pahalla tuulella ja vastaus oli, että on väsynyt töiden takia.. en vain jaksa, että tämä purkautuu näin.. kaikki on ensin ok ja sitten hermostuu jostain mitä sanon tai kysyn (koska on väsynyt ) ja sen sijaan että yrittäisi korjata asiat.. rupeaa käyttäytymään huonosti minua kohtaan... kaiken lisäksi, koen että koiran hoito on lähestulkoon kokonaan minun vastuulla ( leikkaan kynnet, hoidan hampaat, varmistan että on vettä ja vaihdan ja laitan ruoan ja leikitän koiraa).. ainoat asiat mitä koiran suhteen tekee on vie ulos välillä... häntä tuntuu ärsyttävän vain koiramme. On tosi raskasta muutenkin ja saati, että ensin asiat ovat hyvin ja sitten hermostuu jostain ja kaikki menee pieleen ja koen että olen tosi yksin ja ei puhuta ja ei mitään läheisyyttä... ainoat asiat mitä sanotaan on " otatko ruokaa, tässä on tätä jne "
Kuulutko niihin naisiin ketkä tekevät mukisematta aina kaiken tai sen harvan kerran kun mies tekee jotain niin tekee mielestäsi väärin?
Ei teidän ongelma ratkea tänne kertomalla, teidän pitää puhua.
Tosin tuossa kyllä huokuu että on kyllästynyt sinuun, itse olin samanlainen entiselle kun ei enää huvittanut ja kiinnostanut.
Vaadi parempaa kohtelua tai lähe meneen. Jossain on joku joka rakastaa ja arvostaa sinua, laittaa sinut tärkeämmäksi kuin omat tarpeensa.
Testosteronit taitaa olla alhaalla ja hänellä on myös salasuhde.
 
vierailija
Kuullostaa myös että mies voi olla masentunut ja siksi voimat vähissä ja pakenee puhelimen maailmaan. Sillehän voi esimerkiksi ehdottaa että tekisi masennustestin, sitä ei aina itsekkään tajua masentuneensa. Jos vain onnistuu, niin yritä puhua hänelle asiasta ja kerro myös että olet kokenut sen niin hankalaksi, että olet alkanut kyselemään apua tilanteeseen muualta. Koittakaa puhua ja voimia jaksamiseen.
 
Kukaan ulkopuolinen ei pysty sanomaan mikä on miehesi käytöksen takana tai mitä sinun pitäisi asian eteen tehdä jotta asiat paranisi. Monin tavoin kuvailemasi asiat kuulostavat samalta kuin mitä koin omassa avioliitossani. Nyt siis ihan tässä hiljattain laitoin avioeron vireille hyvin pitkälti samojen asioiden takia. Tätä jatkui vuosia mutta aina elättelin toiveita että asiat muuttuu. Mieheni kanssa ei kuitenkaan voinut puhua mistään asiasta, hän ei vaan osannut (ja halunnut).
Meillä siis lapset jo isoja (nuorin 8) joten sinällään eri tilanne kuin teillä mutta pointti siinä että ei kukaan toinen voi ihmistä muuttaa jos hän ei itse sitä muutosta halua. Minä päätin haluta muuttaa asioita ja otin eron, ja kylläpä helpotti! :)
 

Yhteistyössä