Jos yhtään lohduttaa niin mulla ainakin on nuo kaksi onnistunutta raskautta mennyt niin että oireet on välillä ollu melkein viikonkin poissa. Toki kaikki raskaudet on erilaisia mutta oireiden väheneminen ei onneksi automaattisesti meinaa että joku ois hullusti.@Jonsku88, mä en myöskään lähde facebookiin.
Ylihuomenna neuvola. Nyt tuntuu aika nt-ultraan aivan ikuisuudelta (kuun lopussa, ei ole vielä tarkkaa aikaa) ja pohdin, pitäisikö sittenkin mennä varhaisultraan... Ja taas toisaalta, kun eihän sekään mitään takaa. Äh. Sydänääniäkään tuskin vielä kuuntelevat neuvolassa.
Eilen oli selvästi vähemmän pahoinvointia, ja on tämä niin ristiriitaista, kun heti siitä tuli huolestunut olo. No, jospa se tänään palaisi
mulla on silloin viikot 12+2Millä raskausviikolla teillä muilla on nt-ultra? Mulla 13+1 ja mietin nyt, että onko se liian myöhään?
Mulla on 12+3Millä raskausviikolla teillä muilla on nt-ultra? Mulla 13+1 ja mietin nyt, että onko se liian myöhään?
Mulla 12+4, aikaisemmin ei ollu vapaita aikoja.Millä raskausviikolla teillä muilla on nt-ultra? Mulla 13+1 ja mietin nyt, että onko se liian myöhään?
Me ei saatu edes itse päättää. Postissa tuli vaan kirje missä aika nt-ultraan ja tarkka päivä millon pitää käydä verikokeilla. Meillä mies ei taida edes päästä tuonne ultraan, kun se aika on ihan keskellä päivää ja mies työskentelee yli 50km päässä sairaalasta.Täällä meillä päin suosituksena on rv 12+4 - 13+6 tehdä tuo ultra, joten kaipa annan vain varauksen olla. Jospa se ei olisi liian myöhään. Kauhee, kun tästäkin saa stressiä aikaiseksi. Meillä oli pakko tuo ottaa, kun mies on reissuhommissa ja tuolloin vain sattuu olemaan kotona.
Minä olen ihan raskauden alusta saakka nukkunut yöni jotenkin pätkittäisesti. Välillä on joutunut valvomaan melkein pari tuntia keskellä yötä, mutta onneksi uni tulee useimmiten vielä kun hiimailee aikansa ja käy syömässä jotain yöpalaa. Viime aikoina nukkuminen on onneksi vähän helpottunut alkuun verraten, mutta edelleen saattaa tulla pari "valvontakierrosta" yössä. Minuakin silti väsyttää kovin, ja saatan ottaa 1-2 päiväunet päivän aikana jos oikein uuvuttaa.Onkos muita joilla katoo uni aamuyöllä 4-5aikaan?
Nyt monena aamuna heränny eläkeläisaikaan
Muutenkin ihan väsyny raskaudesta johtuen ja sit uni vähenee mikähän yö kulkuja tolta syntyykään
Tsemppiä huomiseen! Minä niin toivon, että kaikki olisi hyvin ja kohdun suojista löytyisi elävä, kehittyvä pikkuinen Kerrothan sitten kuulumiset käynniltä (jos vain haluat)Minäkin olen käynyt lukemassa palstaa, mutta en ole jaksanut kirjoittaa. Epätietoisuus raskauden kulusta vaivaa. Varhaisultra on 2.1. ja jos siellä on kaikki kunnossa, alan uskoa että tässä raskaana ollaan. Nyt olen lähinnä koittanut keskittyä muihin asioihin.
Epävarmuutta tähän odotukseen on tuonut lapsettomuus, tuhruvuoto ja nyt oireiden lievittyminen. Kaikkialla sanotaan, että pahoinvoinnin pitäisi voimistua kohti yhdeksättä raskausviikkoa, mutta omalla kohdalla pahin hetki oli joskus 5+5 ja siitä muutama päivä eteenpän. Nyt on 7+6 ja pahoinvointi on huomattavasti helpottunut. Oksentanut olen viimeksi viikko sitten. Pelkään, että ultrassa diagnosoidaan keskeytynyt keskenmeno. Eipä auta kuin odottaa ja toivoa parasta.
Tsemppiä kaikille!
Aika paljon siinä ekassa neuvolassa vaan höpöteltiin, käytiin läpi asioita ja sain lippulappusia... ja kertoi eri näytteiden otosta mitä raskausaika pitää sisällään. Katottiin paino, verenpaine ja verensokeri. Mutta minun miestäni mietitytti myös tuo kun pitkä ensimmäinen neuvola, mutta kyllä siinä se aika nopeasti menee. Meillä meni 2h kun oli varattu 1h45min.Tervetuloa uusille ja paljon onnea!
@Jonsku88 ja @merin En ole näillä näkymin siirtymässä faceen, joten kiva tietää, että te ainakin jatkatte täällä. Toivottavasti mahdollisimman moni muukin
Mites teillä muilla, jotka olette jo käyneet ekassa neuvolassa tai joilla on lapsia ennestään, miten olette neuvolan kokeneet? Mitä asioita käydään läpi ja mitä olisi sellaisia tärkeitä asioita, joihin kannattaisi kiinnittää huomiota/nostaa esille?
Ekalla kerralla aikaa on varattu peräti 1,5 tuntia, mikä tuntuu tooosi pitkältä.