~Elokuiset 2020~

Joko olette nimiä pohtineet? Täällä kova mietintä päällä, kun kaikki meistä parhaat nimet on jo käytössä, joko omilla tai sisarusten lapsilla. Ja jotenkin pitäisi sopia tähänastiseen sarjaan.

Nimiä ollaan mietitty tytölle on muutama nimi vaihto ehto mutta pojalle en osaa sanoa vielä pitäis sopia Esikoisen kanssa :)
Esikoisen raskaus aikana meillä oli vaan pojalle nimi ja se tuli tulikin kokonaisuudessa käyttöön :)

Tytölle olisi pari hyvää nimivaihtoehtoa mut pojalle en keksi mitään (n) Mua vähän jännittää kun lapsille syntyi just tyttöserkku ja toinen syntymässä keväällä ja jos sekin on tyttö että jos heille annetaankin just se nimi mitä minä oon pyöritellyt päässäni tai joku samantyylinen etten vois käyttää omaani. Ollaan niin paljon tekemisissä ja samat sukunimet niin ei tulis kuuloonkaan antaa samaa nimeä :ROFLMAO:

Tytölle olisi pari hyvää nimivaihtoehtoa mut pojalle en keksi mitään (n) Mua vähän jännittää kun lapsille syntyi just tyttöserkku ja toinen syntymässä keväällä ja jos sekin on tyttö että jos heille annetaankin just se nimi mitä minä oon pyöritellyt päässäni tai joku samantyylinen etten vois käyttää omaani. Ollaan niin paljon tekemisissä ja samat sukunimet niin ei tulis kuuloonkaan antaa samaa nimeä :ROFLMAO:
No meilläpä on käynyt juuri näin. Eli veljeni ovat antaneet suunnilleen samanikäisille pojilleen saman nimen, ja heillä on sama sukunimi. Ja se nimi oli sama, jota myös me olimme ajatelleet esikoiselle, jos olisi ollut poika. Ja edelleen olisi mieluinen vaihtoehto, mutta eipä sitä voi nyt ajatellakaan... Eikä muuten ole aiemmin edes ollut suvussa kyseistä nimeä!

Mä voin niin pahoin. Ensin ihmettelin, kun ei ole oireita ja nyt älyttömän huono olo kokoajan. Lomaillaan esikoisen kanssa ja mulla ei kyllä riitä energia eikä vointi 3 vuotiaan kanssa touhaamiseen, kun haluaisin vain maata pimeässä huoneessa.

Varasin ultran ensi viikolle, en malttaisi odottaa ❤

Meillä on koko nimi ainakin tytölle tiedossa ja todella toivoisin, että sen saisin käyttää :love: Sukupuolella ei muuten niin väliä. Pojalle on semi-varma etunimi ainakin olemassa.

Mulla aamut alkaa pahalla ololla mutta muuten olo tasoittunut.

Täällä eka neuvola on 13.1 eli ei kaukana mutta silti tuntuu hirveän pitkältä ajalta. samalla katsotaan ultralla mikä on tilanne. Välillä on niin "normaali" olo että onkohan sitä edes raskaana mutta muistan kyllä tämän saman tunteen kahdesta edellisestäkin raskaudesta. Kuitenkaan ihan hirveästi en uskalla ajatella vauvajuttuja ennenkuin näen itse että mun sisällä todella kasvaa joku.

Mä voin niin pahoin. Ensin ihmettelin, kun ei ole oireita ja nyt älyttömän huono olo kokoajan. Lomaillaan esikoisen kanssa ja mulla ei kyllä riitä energia eikä vointi 3 vuotiaan kanssa touhaamiseen, kun haluaisin vain maata pimeässä huoneessa.
Just sama fiilis täällä. Onneksi nuo isosisarukset on lomilla ja voivat touhuta kuopuksen kanssa. Mutta... lapsiahan hekin ovat, ja heti kun pääsen edes hetkeksi pitkäkseni, niin taatusti sieltä joku säntää paikalle jotain asiaa toimittamaan. Ja omatunto kolkuttaa, kun en jaksaisi keskittyä asioihinsa. Nyt yritän voittaa väsymyksen ja huonon olon ja vääntäytyä täältä hämärästä makkarista katsomaan Pekka Töpöhäntä -videota kanssaan...

Hmm, onkohan kaikki menneet facebookiin, kun täällä on niin hiljaista...? Miten te pahoinvoivat, joilla on jo isompia lapsia, selitätte huonon olon lapsille? Täällä lapset ihmettelevät, kun äidille ei maistu edes tee eikä suklaa... :sick:

Hmm, onkohan kaikki menneet facebookiin, kun täällä on niin hiljaista...? Miten te pahoinvoivat, joilla on jo isompia lapsia, selitätte huonon olon lapsille? Täällä lapset ihmettelevät, kun äidille ei maistu edes tee eikä suklaa... :sick:
Mä luulen, että nää joulunpyhät sotki vähän. Itsekin oon täällä käynyt lukemassa, mutta kommentointi jäänyt vähemmälle.

Meillä esikoinen on niin pieni (alle 3v), että vähän vaan ihmettelee, kun yökin aamuisin pönttöön. Onneksi pahoinvointi tässä raskaudessa on huomattavasti lievempää kuin ekassa. Lähinnä etovaa oloa eikä mitään kaaressa oksentamista. Vähän sillälailla jännittää, että onko kaikki ok, kun oireet on näin lieviä, mutta koitan nyt vaan tsempata ja mennä sillä ajatuksella, että iloitsen nyt ja suren sitten, jos sille tulee aihetta.

Tosi huono olo täälläkin ja salassa joutuu oksentelemaan. Se jos mikä on hankalaa. Noi meidän pari teiniä on kyllä aika fiksuja mut toivon että eivät aavistelis nyt mitään vielä. Sit pitää todeta että oon kipeenä:whistle: vaikka siltä se kyllä tuntuukin! Pienemmille ei niin tarvii selitellä, ku en usko että ainakaan jäävät sen kummemmin miettimään asioita. Väsymys on jäätävää ja huimaus ja jatkuva vellova paha olo ja se oksennus mikä voi tulla ihan ykskaks. Toisesta silmästä verisuonia katkennut oksentamisen takia, oon niin hirveen näkönen:sick: ja mulla myös toi sama kuin @merin että ees suklaa ei maistu. Normaalisti se on mun ykkösherkku.

Mä en lähde ainakaan faceen, joten toivotaan että täällä muitakin pysyy:)
Neuvola ois 7.1. ja sitä tietty odotan vaikkei mitään kummempaa siellä tehdäkään. Ehkä just se että saa ne lähetteet labroihin ja ultraan, niin pääsee odottelemaan lähinnä sitä ultraa:geek:

KeepGoing 7+2

Mulla ollut nyt pari päivää aika lievät oireet ja hieman huolestuttaa :unsure: Nännit on edelleen kipeät, mut ei oo ollu vihlaisuja mahassa, ei palella enää niin paljon. Jos ei oo syöny niin etoo vähän mut ei edelleenkään pahoinvointia. Jouluaattoiltana oksensin muutaman kerran mut veikkaan jouluähkyä! Eilen 7+4 kokeilun doppleria mut omat sydänäänet vain kuului mut en siitä huolestu kun aika ihme olis jos nyt jo kuuluisa vauvan sydänäänet. Kahtelin jo varhaisultra hintoja taas ja 180e löysin mut ei ois kyllä siihenkään nyt varaa (n) Tulevana perjantaina on eka neuvola mutta eipä sielläkään sen viisaammaksi tule kun ei ultrata. Toivon että tulis kunnon oireita ;)

Täälläkin panikoin oireiden kanssa. Maha kipuja epäilen koko ajan, että nää on jotain huonoa merkkiä vaan. Alun vessassa ravaaminen on nyt jäänyt ja rinnat ei oo enää niin kipeet. Nyt oon huomannu että töissä kun joudun seisomaan ja kävelemään koko päivän, vatsa on jotenkin "kireen" oloinen. Tai tuntuu sillein kummallisesti ihan kun kiristelis hirveesti. Ja se alkaa tyyliin heti kun oon seisaalla. Tuntuu et hengitystäkin ahistais. Onkohan tämmönen normaalia tai onko muilla ollu vastaavia tunteita?

Muuten oon säästynyt pahoinvoinneilta yms, välillä vaan huono olo iskee mutta oksentelua ei oo ollu.

@Emiliee, ainakin tavallista herkemmin hengästyminen kuuluu asiaan. Varsinainen hengenahdistus ei varmaankaan, mutta ei se varmasti raskauden itsensä kannalta ole merkki mihinkään suuntaan.

@KeepGoing, tsemppiä, kuulostaa kyllä todella rankalta! Toivottavasti saat jotain apuja siellä huushollin pyörittämiseen.

Lapset kysyivät taas, miten olen niin väsynyt... Tulivat sitten miehen johdattelemana siihen tulokseen, että onhan tässä kyllä ollut myöhäisiä iltojakin. Huh, vielä kuukausi ultraan.

• Tykkää
Reactions: Emiliee
Elokuiset 2020

1.8 lillans
1.8 Sunshine90, 1.lapsi, HUS
1.8 Pörröviltti
1.8 SwanDeSol, 1.lapsi
3.8 rosemarie, 1.lapsi, SATKS
3.8 Ilonjaonnen, 1.lapsi, EKKS
4.8 lolu
5.8 Karpalo88
5.8 Helema, 2.lapsi
6.8 Bubblemama
7.8 Taimis, 3.lapsi
8.8. Nadine88, 2.lapsi, SATKS
8.8. merin, 4. lapsi, NKL
9.8 Emilia.
10.8 Kettupieni, 1.lapsi, OYS
10.8 Hedvig
10.8 Marilainen
10.8. Linne19, 3.lapsi, TYKS, 31v
10.8 deeä
11.8 Evananna, 4.lapsi, KYS
11.8 MonaLisa33
11.8. heidihm, 2. lapsi, SATKS
13.8 Varpu88, 5.lapsi
14.8 Appelsiiniomena, 2. lapsi, NKL
14.8 Kyfi, 4.lapsi, PKSSK
14.8 KeepGoing, 6.lapsi, Espoon sairaala
15.8 Aileen, 2.lapsi
16.8 Aavikkokettu, 1.lapsi, OYS
16.8 Uusintayritys
17.8 susu90, 2.lapsi, PHKS
17.8 Emiliee
18.8 Jmilla
23.8 Aurorials, 2.lapsi
24.8 Aava1216, 2.lapsi
24.8. Emerentia, 2. Lapsi, Tays
24.8 mursutin
25.8 najohanna
26.8 Jonsku88, 2.lapsi, Tays
30.8 Jenspa91, 3.lapsi

korventyttö
Habib

Viimeksi muokattu:
Elokuiset 2020

1.8 lillans
1.8 Pörröviltti
4.8 lolu
5.8 Karpalo88
5.8 Helema, 2.lapsi
6.8 Bubblemama
7.8 Taimis, 3.lapsi
9.8 Emilia.
10.8 Hedvig
10.8 Marilainen
10.8 deeä
11.8 MonaLisa33
13.8 Varpu88, 5.lapsi
15.8 Aileen, 2.lapsi
16.8 Uusintayritys
17.8 Emiliee
18.8 Jmilla
23.8 Aurorials, 2.lapsi
24.8 Aava1216, 2.lapsi
24.8. Emerentia, 2. Lapsi, Tays
24.8 mursutin
25.8 najohanna
26.8 Jonsku88, 2.lapsi, Tays

korventyttö
Habib

Elokuiset 2020

1.8 lillans
1.8 Pörröviltti
4.8 lolu
5.8 Karpalo88
5.8 Helema, 2.lapsi
6.8 Bubblemama
7.8 Taimis, 3.lapsi
9.8 Emilia.
10.8 Hedvig
10.8 Marilainen
10.8 deeä
11.8 MonaLisa33
13.8 Varpu88, 5.lapsi
15.8 Aileen, 2.lapsi
16.8 Uusintayritys
17.8 Emiliee
18.8 Jmilla
218. Emerentia, 2. Lapsi, Tays
23.8 Aurorials, 2.lapsi
24.8 Aava1216, 2.lapsi
24.8 mursutin
25.8 Napsunen, 2.lapsi
25.8 najohanna
26.8 Jonsku88, 2.lapsi

korventyttö
Habib
Jos vielä listoille pääsee, niin mulla LA 1.8 ja 1. lapsi :)

Kävin tänään varhaisultrassa. Siellä oli raskaus oikeassa paikassa ja sydänkin sykki :love: Vastasi 6+5, kun sovelluksien laskurit näyttää jo 7+2. Minulla kumminkin yleensä ovulaatiot myöhemmin kierrossa ja katsoin että vastaa hyvin raskaustestejä jotka tein tuo 6+5. Viikon päästä ensimmäinen neuvola ja varmaan siellä sitten se laskettu aika päätetään (n) Ei ehkä listaan vielä kannata muuttaa.

Minäkin olen käynyt lukemassa palstaa, mutta en ole jaksanut kirjoittaa. Epätietoisuus raskauden kulusta vaivaa. Varhaisultra on 2.1. ja jos siellä on kaikki kunnossa, alan uskoa että tässä raskaana ollaan. Nyt olen lähinnä koittanut keskittyä muihin asioihin.

Epävarmuutta tähän odotukseen on tuonut lapsettomuus, tuhruvuoto ja nyt oireiden lievittyminen. Kaikkialla sanotaan, että pahoinvoinnin pitäisi voimistua kohti yhdeksättä raskausviikkoa, mutta omalla kohdalla pahin hetki oli joskus 5+5 ja siitä muutama päivä eteenpän. Nyt on 7+6 ja pahoinvointi on huomattavasti helpottunut. Oksentanut olen viimeksi viikko sitten. Pelkään, että ultrassa diagnosoidaan keskeytynyt keskenmeno. Eipä auta kuin odottaa ja toivoa parasta.

Tsemppiä kaikille!

Tänään 8+0. Ollaan oltu koko päivä menossa ja kun tultiin kotiin niin vessassa käydessä pyyhkiessä pientä vuotoa. Siteeseen asti ei ole vielä tullut. Yritän olla murehtimatta, mutta kuten kaikki varmasti tietää niin vaikeaa se on... :unsure:

@MonaLisa33 ihan samat fiilikset täällä. Tuntuu, että oireet ovat vähentyneet, ei ole esim. ollut juurikaan pahoinvointia (jota en tietty toivo, mutta silti sen puuttuminen huolettaa. Suorastaan koomista, kun mies toivoo, että toivottavasti oksentaisin). Kuulin vasta nyt tuollaisestakin ilmiöstä kuin keskeytynyt keskenmeno, eli että km ei aina ilmene vuotona ja kipuina. Nyt sitten ollaan miehen kanssa ihan hermona, ja raastavaa odottaa seuraavaa ultraa 10.1. jolloin viikot olisivat 9+4. Varhaisultrassa kuitenkin syke näkyi, mutta se ei tunnu huojentavan mieltä nyt yhtään.