~Elokuiset 2020~

@Emiliee, ainakin tavallista herkemmin hengästyminen kuuluu asiaan. Varsinainen hengenahdistus ei varmaankaan, mutta ei se varmasti raskauden itsensä kannalta ole merkki mihinkään suuntaan.

@KeepGoing, tsemppiä, kuulostaa kyllä todella rankalta! Toivottavasti saat jotain apuja siellä huushollin pyörittämiseen.

Lapset kysyivät taas, miten olen niin väsynyt... Tulivat sitten miehen johdattelemana siihen tulokseen, että onhan tässä kyllä ollut myöhäisiä iltojakin. Huh, vielä kuukausi ultraan.
 
  • Tykkää
Reactions: Emiliee
Elokuiset 2020

1.8 lillans
1.8 Sunshine90, 1.lapsi, HUS
1.8 Pörröviltti
1.8 SwanDeSol, 1.lapsi
3.8 rosemarie, 1.lapsi, SATKS
3.8 Ilonjaonnen, 1.lapsi, EKKS
4.8 lolu
5.8 Karpalo88
5.8 Helema, 2.lapsi
6.8 Bubblemama
7.8 Taimis, 3.lapsi
8.8. Nadine88, 2.lapsi, SATKS
8.8. merin, 4. lapsi, NKL
9.8 Emilia.
10.8 Kettupieni, 1.lapsi, OYS
10.8 Hedvig
10.8 Marilainen
10.8. Linne19, 3.lapsi, TYKS, 31v
10.8 deeä
11.8 Evananna, 4.lapsi, KYS
11.8 MonaLisa33
11.8. heidihm, 2. lapsi, SATKS
13.8 Varpu88, 5.lapsi
14.8 Appelsiiniomena, 2. lapsi, NKL
14.8 Kyfi, 4.lapsi, PKSSK
14.8 KeepGoing, 6.lapsi, Espoon sairaala
15.8 Aileen, 2.lapsi
16.8 Aavikkokettu, 1.lapsi, OYS
16.8 Uusintayritys
17.8 susu90, 2.lapsi, PHKS
17.8 Emiliee
18.8 Jmilla
23.8 Aurorials, 2.lapsi
24.8 Aava1216, 2.lapsi
24.8. Emerentia, 2. Lapsi, Tays
24.8 mursutin
25.8 najohanna
26.8 Jonsku88, 2.lapsi, Tays
30.8 Jenspa91, 3.lapsi

korventyttö
Habib
 
Viimeksi muokattu:
Elokuiset 2020

1.8 lillans
1.8 Sunshine90, 1.lapsi, HUS
1.8 Pörröviltti
3.8 rosemarie, 1.lapsi, SATKS
3.8 Ilonjaonnen, 1.lapsi, EKKS
4.8 lolu
5.8 Karpalo88
5.8 Helema, 2.lapsi
6.8 Bubblemama
7.8 Taimis, 3.lapsi
8.8. Nadine88, 2.lapsi, SATKS
8.8. merin, 4. lapsi, NKL
9.8 Emilia.
10.8 Kettupieni, 1.lapsi, OYS
10.8 Hedvig
10.8 Marilainen
10.8. Linne19, 3.lapsi, TYKS, 31v
10.8 deeä
11.8 Evananna, 4.lapsi, KYS
11.8 MonaLisa33
11.8. heidihm, 2. lapsi, SATKS
13.8 Varpu88, 5.lapsi
14.8 Appelsiiniomena, 2. lapsi, NKL
14.8 Kyfi, 4.lapsi, PKSSK
14.8 KeepGoing, 6.lapsi, Espoon sairaala
15.8 Aileen, 2.lapsi
16.8 Aavikkokettu, 1.lapsi, OYS
16.8 Uusintayritys
17.8 susu90, 2.lapsi, PHKS
17.8 Emiliee
18.8 Jmilla
23.8 Aurorials, 2.lapsi
24.8 Aava1216, 2.lapsi
24.8. Emerentia, 2. Lapsi, Tays
24.8 mursutin
25.8 najohanna
26.8 Jonsku88, 2.lapsi, Tays

korventyttö
Habib
 
Elokuiset 2020

1.8 lillans
1.8 Sunshine90, 1.lapsi, HUS
1.8 Pörröviltti
3.8 rosemarie, 1.lapsi, SATKS
3.8 Ilonjaonnen, 1.lapsi, EKKS
4.8 lolu
5.8 Karpalo88
5.8 Helema, 2.lapsi
6.8 Bubblemama
7.8 Taimis, 3.lapsi
8.8. Nadine88, 2.lapsi, SATKS
8.8. merin, 4. lapsi, NKL
9.8 Emilia.
10.8 Kettupieni, 1.lapsi, OYS
10.8 Hedvig
10.8 Marilainen
10.8. Linne19, 3.lapsi, TYKS, 31v
10.8 deeä
11.8 Evananna, 4.lapsi, KYS
11.8 MonaLisa33
11.8. heidihm, 2. lapsi, SATKS
13.8 Varpu88, 5.lapsi
14.8 Appelsiiniomena, 2. lapsi, NKL
14.8 Kyfi, 4.lapsi, PKSSK
14.8 KeepGoing, 6.lapsi, Espoon sairaala
15.8 Aileen, 2.lapsi
16.8 Aavikkokettu, 1.lapsi, OYS
16.8 Uusintayritys
17.8 susu90, 2.lapsi, PHKS
17.8 Emiliee
18.8 Jmilla
218. Emerentia, 2. Lapsi, Tays
23.8 Aurorials, 2.lapsi
24.8 Aava1216, 2.lapsi
24.8 mursutin
25.8 Napsunen, 2.lapsi
25.8 najohanna
26.8 Jonsku88, 2.lapsi

korventyttö
Habib
Jos vielä listoille pääsee, niin mulla LA 1.8 ja 1. lapsi :)
 
Kävin tänään varhaisultrassa. Siellä oli raskaus oikeassa paikassa ja sydänkin sykki :love: Vastasi 6+5, kun sovelluksien laskurit näyttää jo 7+2. Minulla kumminkin yleensä ovulaatiot myöhemmin kierrossa ja katsoin että vastaa hyvin raskaustestejä jotka tein tuo 6+5. Viikon päästä ensimmäinen neuvola ja varmaan siellä sitten se laskettu aika päätetään (n) Ei ehkä listaan vielä kannata muuttaa.
 
Minäkin olen käynyt lukemassa palstaa, mutta en ole jaksanut kirjoittaa. Epätietoisuus raskauden kulusta vaivaa. Varhaisultra on 2.1. ja jos siellä on kaikki kunnossa, alan uskoa että tässä raskaana ollaan. Nyt olen lähinnä koittanut keskittyä muihin asioihin.

Epävarmuutta tähän odotukseen on tuonut lapsettomuus, tuhruvuoto ja nyt oireiden lievittyminen. Kaikkialla sanotaan, että pahoinvoinnin pitäisi voimistua kohti yhdeksättä raskausviikkoa, mutta omalla kohdalla pahin hetki oli joskus 5+5 ja siitä muutama päivä eteenpän. Nyt on 7+6 ja pahoinvointi on huomattavasti helpottunut. Oksentanut olen viimeksi viikko sitten. Pelkään, että ultrassa diagnosoidaan keskeytynyt keskenmeno. Eipä auta kuin odottaa ja toivoa parasta.

Tsemppiä kaikille!
 
Tänään 8+0. Ollaan oltu koko päivä menossa ja kun tultiin kotiin niin vessassa käydessä pyyhkiessä pientä vuotoa. Siteeseen asti ei ole vielä tullut. Yritän olla murehtimatta, mutta kuten kaikki varmasti tietää niin vaikeaa se on... :unsure:
 
@MonaLisa33 ihan samat fiilikset täällä. Tuntuu, että oireet ovat vähentyneet, ei ole esim. ollut juurikaan pahoinvointia (jota en tietty toivo, mutta silti sen puuttuminen huolettaa. Suorastaan koomista, kun mies toivoo, että toivottavasti oksentaisin). Kuulin vasta nyt tuollaisestakin ilmiöstä kuin keskeytynyt keskenmeno, eli että km ei aina ilmene vuotona ja kipuina. Nyt sitten ollaan miehen kanssa ihan hermona, ja raastavaa odottaa seuraavaa ultraa 10.1. jolloin viikot olisivat 9+4. Varhaisultrassa kuitenkin syke näkyi, mutta se ei tunnu huojentavan mieltä nyt yhtään.
 
Mä uskaltauduin tänään varaamaan ensimmäisen neuvolan se on ens keskiviikkona 8.1 viimeksi meni kesken 6+5
Toivotaan että nyt on parempi onni :)
Pelottaa toisaalta mutta ei tästä elämisestä tuu mitään jos vaan pelkää mä olin jotenkin jo varautunut että menee toiset 4v että tärppää uudestaan mutta meni n. 4kk
Meillä siis esikoinen 4v jota yritettiin koeputkea myöden ja sit hoito tauolla luomusti raskauduin niin kuin nyt kesällä ja tämä nykyinen raskaus :)
Kilpirauhasen vajaatoiminta löytyy itseltä :)
Minä olen 31v ja mies 33v
Asutaan Pirkanmaalla
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: merin
Lisäsin @SwanDeSol ja @Jenspa91 teidät listoille. Anteeksi minulta on varmaan mennyt ohi aiemmin :love: Onnea molemmille plussasta.

Oon yrittäny nyt parina iltana kuunnella sydänääniä mut en oo vielä saanu kuulumaan. Ihan ymmärrettävää kun viikkoja vasta 7+6 mutta kun en sinne varhaisultraan nyt kuitenkaan päättänyt mennä niin pitää yrittää ees äänet löytää ennen nt-ultraa :D Perjantaina on eka neuvola mut tuskin siellä kuunnellaan. Viime raskaudessa kuunneltiin neuvolassa vasta rv22. Se oli silloin toinen neuvolakäynti.
Aiemmin taisin valitella oireiden vähyyttä niin nyt vihlaisut on vaihtunut alamahaa repimiskipuihin ja etova olo on pahinta iltaisin.
 
Tsemppiä kaikille jännittäjille, sitähän tämä alkuraskaus helposti tuppaa olemaan... Mulla ainakin vaihtelee pahoinvoinnin voimakkuus jonkin verran sen mukaan, mitä päivän aikana puuhaan. Mutta nämä illat ja alkuyöt ovat kyllä hirveitä. Aamulla herätessä tuntuu, että ai mikä raskaus missä, eikä illan karmeasta olosta tietoakaan. 11:n maissa se yleensä palaa, ja tosiaan voimistuu iltaa kohden.
 
Viimeksi muokattu:
Ihmettelin kun sähköpostiin ei tullut enää ilmoituksia uusista viesteistä ja mietin jo että onko kaikki joululomalla mutta olihan täällä kommetteja!

Joku kysyi nimiasiaa. Mä olen miettinyt sen verran että olen todennut että ei meillä ole kolmannelle nimeä :ROFLMAO: Kahden ensimmäisen nimet on ollut valmiina jo esikoisen aikaan. Ja meillä siis poika ja tyttö ennestään ja tytön nimi oli selvää alusta alkaen, pojan nimeä vähän haettiin mutta löytyi jo raskausaikana hyvissä ajoin. Nyt en halua sukupuolta selvittää etukäteen ni joutuu molemmille nimiä miettimään vähän ehkä valmiiks eikä mulla ole kyllä mitään käsitystä että mikä se vois olla :D tytölle ehkä joku voi löytyä mutta pojalle ei mitenkään!
 
Ultrassa käyty, sielä hakkasi pieni sydän:) viime viikosta asti myös päässyt oksentamisen makuun. Aamusin lentää laatta.

Ja mulla myös tuota, että herään 5 aikaan virkeenä ja sit pyörin sängyssä :(
 
Mä uskaltauduin tänään varaamaan ensimmäisen neuvolan se on ens keskiviikkona 8.1 viimeksi meni kesken 6+5
Toivotaan että nyt on parempi onni :)
Pelottaa toisaalta mutta ei tästä elämisestä tuu mitään jos vaan pelkää mä olin jotenkin jo varautunut että menee toiset 4v että tärppää uudestaan mutta meni n. 4kk
Meillä siis esikoinen 4v jota yritettiin koeputkea myöden ja sit hoito tauolla luomusti raskauduin niin kuin nyt kesällä ja tämä nykyinen raskaus :)
Kilpirauhasen vajaatoiminta löytyy itseltä :)
Minä olen 31v ja mies 33v
Asutaan Pirkanmaalla
Mä oon yrittäny kans ottaa samanlaisen asenteen, et nyt iloitaan tästä ja surraan sitte jos siihen tulee aihetta. :)

Tänään 6+0. Etovaa oloa pitkin päivää, tänäaamuna oli lähellä ettei oksu lentäny ekan kerran.. Vatsan nippailuja on aika vähän mut repäsykipuja sitäkin enemmän.. Auts. Perjantaina ultra!
 
Meillä on Facebookissa salainen ryhmä elokuisille :) tällä hetkellä 31 henkilöä ja vielä otetaan 50-70 asti (äänestys menossa ryhmän koosta). Jos haluu porukkaan mukaan ni laittaa kaveripyynnön facessa Annamaija Hennariikka (profiilissa raskausmasun kuva) niin henkilö sen profiilin takana lisää sitten(y)
 
Meillä on Facebookissa salainen ryhmä elokuisille :) tällä hetkellä 31 henkilöä ja vielä otetaan 50-70 asti (äänestys menossa ryhmän koosta). Jos haluu porukkaan mukaan ni laittaa kaveripyynnön facessa Annamaija Hennariikka (profiilissa raskausmasun kuva) niin henkilö sen profiilin takana lisää sitten(y)
Hei kiitti tiedosta! Mäpä pistän kaveripyyntöä tulemaan
 
  • Tykkää
Reactions: SwanDeSol
Onko muilla turvotusta? Onkohan ihan normaalia kun iltasin ja päivisin maha on aivan sen näköinen kun olisi raskaana 7 kuulla, ja aivan pinkeä. Aamusin myös turvottaa mutta ei ihan noin pahasti.

Näytin äsken miehelle ja hän oli järkyttynyt että onko varmasti normaalia :LOL:
 
Laitoin myös pyynnön Facebookiin.

Mulla on jatkuva nälkä. Muistan tämän saman nälän ja kuvotuksen esikoisesta. Jos en syönyt tasaisesti niin laatta lensi, silloin olinkin lihonut ekaan neuvolaan jo 6 kg :D ! Nyt yritän säästyä samalta painonnousulta, mutta herään yölläkin heikkoon oloon ja kamalaan nälkään. Isompaa turvotusta ei ole, mutta iltaisin vatsa on aika pinkeä. Pari ehkä hieman siedettävämpää päivää ollut kuitenkin.
 
Onko muilla turvotusta? Onkohan ihan normaalia kun iltasin ja päivisin maha on aivan sen näköinen kun olisi raskaana 7 kuulla, ja aivan pinkeä. Aamusin myös turvottaa mutta ei ihan noin pahasti.
Näytin äsken miehelle ja hän oli järkyttynyt että onko varmasti normaalia :LOL:
Jep täällä kans yks turpoaja. mulla on ollut aiemmatki raskaudet niin että vatsa on alussa yhtä iso turvotuksen takia kuin puolessavälissä raskautta.
 
Hui oottepa paljon kirjotellu. Mä sain varattua neuvolan ja samalla katottiin jo ultraankin aika. Jotenkin olo on silti niin epäuskoinen. Oireita kyllä on. On ollu niin pahaolo etten oo pystyny pariin päivään yhtään mihinkään. Torkun vaan kaikki aamupäivät. Ja sit yökin eikä oikein mikään uppoo. Ruokaa pitää kuitenkin syödä kahden tunnin välein et ei tuu enempää huono-olo. Totesin miehelle että jos ei ollu taaskaan helppoo tulla raskaaks niin olin unohtanu kuinka kamalaa tää on. Vaikka ei mulla kyl aiemmin oo ihan näin pahat oireet ollu.
Menipä nyt paljon omaan napaan. Yritetään nyt kuitenkin nauttia tästä pienestä norsusta. Kyllä, miesrupesi tuota masun asukasta norsuksi kutsumaan :D
Joku kyseli kuinka pidetään isommilta lapsilta salassa. No junnu ei tajua vielä mitään. Isommat ei oo ollu nyt kotona mut huomenna tulee toinen ja toinen ylihuomenna että katotaan kuinka käy. En ehkä haluis niille vielä kertoo. Muutamille muille ollaan kyl kerrottu.
Hei hyvää uutta vuotta kaikille!
 

Yhteistyössä