~Elokuiset 2020~

@Jonsku88, mä en myöskään lähde facebookiin.

Ylihuomenna neuvola. Nyt tuntuu aika nt-ultraan aivan ikuisuudelta (kuun lopussa, ei ole vielä tarkkaa aikaa) ja pohdin, pitäisikö sittenkin mennä varhaisultraan... Ja taas toisaalta, kun eihän sekään mitään takaa. Äh. Sydänääniäkään tuskin vielä kuuntelevat neuvolassa.

Eilen oli selvästi vähemmän pahoinvointia, ja on tämä niin ristiriitaista, kun heti siitä tuli huolestunut olo. No, jospa se tänään palaisi :notworthy:
 
@Jonsku88, mä en myöskään lähde facebookiin.

Ylihuomenna neuvola. Nyt tuntuu aika nt-ultraan aivan ikuisuudelta (kuun lopussa, ei ole vielä tarkkaa aikaa) ja pohdin, pitäisikö sittenkin mennä varhaisultraan... Ja taas toisaalta, kun eihän sekään mitään takaa. Äh. Sydänääniäkään tuskin vielä kuuntelevat neuvolassa.

Eilen oli selvästi vähemmän pahoinvointia, ja on tämä niin ristiriitaista, kun heti siitä tuli huolestunut olo. No, jospa se tänään palaisi :notworthy:
Jos yhtään lohduttaa niin mulla ainakin on nuo kaksi onnistunutta raskautta mennyt niin että oireet on välillä ollu melkein viikonkin poissa. Toki kaikki raskaudet on erilaisia mutta oireiden väheneminen ei onneksi automaattisesti meinaa että joku ois hullusti.
 
@merin mulla nyt 7+6, viime viikko oli ihan hirveää pahoinvointia, maanantaista lähtien ollut hyvä olo ja tissitkään ei oo enää niin kipeät. Eilen kuitenkin viikkoja vastaava alkio nähtiin ultrassa vahvalla sykkeellä.:love: eli oireiden helpottaminen ei välttämättä tarkoita pahinta. :)
 
  • Tykkää
Reactions: merin
Tässä aamupala nokan edessä mutta ei vaa pysty millää alottaa, etoo niin paljon :censored:

Huomenna aamulla verikokeet ja sokerirasitustesti ja vielä pitäs odottaa np-ultraa tuonne 20.1 saakka, käääk
 
Täällä meillä päin suosituksena on rv 12+4 - 13+6 tehdä tuo ultra, joten kaipa annan vain varauksen olla. Jospa se ei olisi liian myöhään. Kauhee, kun tästäkin saa stressiä aikaiseksi. Meillä oli pakko tuo ottaa, kun mies on reissuhommissa ja tuolloin vain sattuu olemaan kotona.
 
Täällä meillä päin suosituksena on rv 12+4 - 13+6 tehdä tuo ultra, joten kaipa annan vain varauksen olla. Jospa se ei olisi liian myöhään. Kauhee, kun tästäkin saa stressiä aikaiseksi. Meillä oli pakko tuo ottaa, kun mies on reissuhommissa ja tuolloin vain sattuu olemaan kotona.
Me ei saatu edes itse päättää. Postissa tuli vaan kirje missä aika nt-ultraan ja tarkka päivä millon pitää käydä verikokeilla. Meillä mies ei taida edes päästä tuonne ultraan, kun se aika on ihan keskellä päivää ja mies työskentelee yli 50km päässä sairaalasta.
 
Hyvää uutta vuotta ja alkanutta vuosikymmentä kaikille! :) Ihanaa, että täällä on vielä väkeä ja keskustelua, vaikka osa onkin mennyt FB:iin (y)

Minä olen ollut viime aikoina niin väsynyt ja huonovointinen, että en ole jaksanut kirjoitella :sick: Olemme myös olleet reissussa jouluna, ja kaikenlaista perhetapahtumaa on ollut. Kaiken lisäksi jostain syystä puhelimella tänne kirjautuminen ja kirjoittaminen on viime viikkojen ajan ollut turhauttavan tökkivää :cautious: Onkohan muilla ollut tällaista? Olen nyt kirjautuneena läppärillä.

Täällä nyt viikot 8+2. Neuvola tulossa 13.1. Viimeiset pari viikkoa ovat olleet kuin kestokrapulassa kärvistelyä o_O Joulun syömiset menivät arpoessa mitä pystyy suuhunsa laittamaan. Joulupäivänä keitin anoppilassa makaronia karjalanpaistin kanssa kun mikään muu ei maistunut :ROFLMAO: Samoin eilen ilta meni makaronilla, hyvin vastenmielisesti kyllä sekin. Onneksi välillä ruoka maistuu vähän paremmin. Paljon olen tarvinnut myös lepoa. Huomenna pitäisi mennä taas töihin, ja hiukan jännittää miten päivä menee.

Turvotusta on välillä täälläkin, ei onneksi koko ajan, mutta helposti turvottaa esim. syömisen jälkeen. Ymmärtääkseni isompikin turvotus on normaalia, ja se johtuu hormoneista. Voihan toki joskus olla, että turvotukseen liittyy jotain mitä pitäisi seurata ja hoitaa (joku nesteen kertyminen tms.?), mutta ehken olisi kovin huolissani, ellei olo muuten ole erityisen huono :)
 
Onkos muita joilla katoo uni aamuyöllä 4-5aikaan?
Nyt monena aamuna heränny eläkeläisaikaan :unsure:
Muutenkin ihan väsyny raskaudesta johtuen ja sit uni vähenee mikähän yö kulkuja tolta syntyykään :LOL::LOL:
Minä olen ihan raskauden alusta saakka nukkunut yöni jotenkin pätkittäisesti. Välillä on joutunut valvomaan melkein pari tuntia keskellä yötä, mutta onneksi uni tulee useimmiten vielä kun hiimailee aikansa ja käy syömässä jotain yöpalaa. Viime aikoina nukkuminen on onneksi vähän helpottunut alkuun verraten, mutta edelleen saattaa tulla pari "valvontakierrosta" yössä. Minuakin silti väsyttää kovin, ja saatan ottaa 1-2 päiväunet päivän aikana jos oikein uuvuttaa.

Tsemppiä sinulle raskauteen ja toivotaan, että kaikki menee tällä kertaa hyvin! (y) :love: Minullakin meni edellinen raskaus kesken, joten samassa jännityksessä eletään. Päivä päivältä, viikko viikolta..
 
Kiitos tsempeistä, palasihan se paha olo sitten tänään. Yritän nyt iloita siitä, mutta kyllä nyt tuntuu, että voi kun pääsisi pikakelauksella sinne heinä-elokuun vaihteeseen... Tosin viime synnytyksessä ajattelin, että voi kun pääsisi pikakelauksella 10 kk taaksepäin, miten olen ikinä tähän hommaan itseni saattanut jne. :D Muutenkin ajatukset on yhtä vuoristorataa. Ja nytkään ei jaksa ajatella oikein mitään, on vaan kurja olo.

Mies menee huomenna töihin, olen yksin lasten kanssa, kun mulla ja heillä vielä lomaa. En kyllä tajua, miten selviämme - ruoanlaitto on kaikista kamalinta. [Anteeksi, piti käydä oksentamassa välillä.] Tytöllä oli kaveri yökylässä, ja he saivat syödäkseen spagettia ja valkoisista tölkkipavuista lämmitettyä kastiketta - vähän yrttimausteella ym. höystettynä. :cautious: En vaan kyennyt mihinkään muuhun, ja tuosta ei tullut mitään käryjä tai hajuja. Onneksi tiesin, ettei kaverikaan ole kovin nirso, ja lopulta kaikki lapset tykkäsivät siitä. :)
 
Minäkin olen käynyt lukemassa palstaa, mutta en ole jaksanut kirjoittaa. Epätietoisuus raskauden kulusta vaivaa. Varhaisultra on 2.1. ja jos siellä on kaikki kunnossa, alan uskoa että tässä raskaana ollaan. Nyt olen lähinnä koittanut keskittyä muihin asioihin.

Epävarmuutta tähän odotukseen on tuonut lapsettomuus, tuhruvuoto ja nyt oireiden lievittyminen. Kaikkialla sanotaan, että pahoinvoinnin pitäisi voimistua kohti yhdeksättä raskausviikkoa, mutta omalla kohdalla pahin hetki oli joskus 5+5 ja siitä muutama päivä eteenpän. Nyt on 7+6 ja pahoinvointi on huomattavasti helpottunut. Oksentanut olen viimeksi viikko sitten. Pelkään, että ultrassa diagnosoidaan keskeytynyt keskenmeno. Eipä auta kuin odottaa ja toivoa parasta.

Tsemppiä kaikille!
Tsemppiä huomiseen! Minä niin toivon, että kaikki olisi hyvin ja kohdun suojista löytyisi elävä, kehittyvä pikkuinen :love: Kerrothan sitten kuulumiset käynniltä (jos vain haluat) :)

Muutamia iloisia ultrakuulumisia oli tullut tänne myös. Onnea niistä! :love::love:
 
Monella vaikuttaa olevan jo ultra-aikoja tiedossa, vau! Mulla ei ole vielä aavistustakaan siitä mihin kohtaan se mahtaisi osua... Edellisen raskauden aikaan ainakin täällä tuli kotiin kirjeitse suoraan molempiin ultriin ja jos ne ajat ei käyneet niin sai soittamalla vaihtaa. Saa nähdä onko edelleen sama systeemi.

KeepGoing 7+5
 
Täällä oli viimeks ainakin niin että ekassa neuvolassa varattiin Nt-ultra-aika ja sai ite vaikuttaa. Ru-aika tulee sit postissa. Perjantaina mulla olisi eka neuvola :)
Luin että Nt-ultra pitäisi tehdä 10-12+6 välillä mut varmasti paikkakuntakohtaisia eroja. Tuo viikko 10-10+6 on mielestäni melko aikasin ja joillain on pitäny tehä uus ultra kun viikot on ollutkin aikasemmat. Siksi varmaan monet kunnat ottaa varman päälle :sneaky:
Mulla on kyllä niin saamaton olo! Tekis mieli vaan maata. Hengästyn tosi nopeesti nyt, maha on turvonnut ja kenkien laittokin kuulostaa samalta ähkimiseltä kuin viime sillään ois :ROFLMAO:
 
Hyvää uutta vuotta kaikille! :)
Olen jo jonkin aikaa seuraillut juttuja, mutta pysytellyt hiljaa. Raskaustestiin sain positiivisen näköiseksi ennen joulua, mutta olen ajatellut pitkään etten vielä intoile ennen varhaisultraa. En sitten kuitenkaan malttanut Meille olisi tulossa toinen lapsi, jos kaikki menee hyvin. Ekan lapsen kohdalta faceryhmä muodostui ja sain sieltä ihan ystäviä! Siksipä päätin kuitenkin tulla jo tänne, vaikka epävarmaahan tämä alku on. HEI siis vain kaikille!
 
Tervetuloa uudet :)
Itellä kans ei oo nt ultrasta tietoo mutta luulen että se on siinä rv 12 paikkeilla rv 9 musta niitä verikokeita mä aattelin että yritän näyttää Neuvolassa niin surkeelta että jos pääsis varhaisultraan kaupungin piikkiin samaan rakennukseen Dextran puolelle :)
Nt ultra tehdään luultavasti sit Treellä :)
 
Tervetuloa uusille!

Mäkään en ole koskaan saanut vaikuttaa ultrien ajankohtiin. Ajat tulleet kirjeellä kotiin, ja mies on sitten joko päässyt tai ei. Nyt vähän jännittää, kun mulla on työmatka tammikuun lopulla, että kunpa ultra-aika ei osuisi juuri siihen. Toki sen saa sitten vaihtaa, mutta tuskin aiemmaksi...

Tänään mies lähtee töihin. Jotain tarttis keksiä... Pitäisiköhän viedä nuo lapset vaikka uimaan, kun ei täällä luntakaan ole, ja sisällä tulee vaan pitkä aika. (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Hipshops
Tervetuloa uusille ja paljon onnea! :love:

@Jonsku88 ja @merin En ole näillä näkymin siirtymässä faceen, joten kiva tietää, että te ainakin jatkatte täällä. Toivottavasti mahdollisimman moni muukin :)

Mites teillä muilla, jotka olette jo käyneet ekassa neuvolassa tai joilla on lapsia ennestään, miten olette neuvolan kokeneet? Mitä asioita käydään läpi ja mitä olisi sellaisia tärkeitä asioita, joihin kannattaisi kiinnittää huomiota/nostaa esille?

Ekalla kerralla aikaa on varattu peräti 1,5 tuntia, mikä tuntuu tooosi pitkältä.
 
Tervetuloa uusille ja paljon onnea! :love:

@Jonsku88 ja @merin En ole näillä näkymin siirtymässä faceen, joten kiva tietää, että te ainakin jatkatte täällä. Toivottavasti mahdollisimman moni muukin :)

Mites teillä muilla, jotka olette jo käyneet ekassa neuvolassa tai joilla on lapsia ennestään, miten olette neuvolan kokeneet? Mitä asioita käydään läpi ja mitä olisi sellaisia tärkeitä asioita, joihin kannattaisi kiinnittää huomiota/nostaa esille?

Ekalla kerralla aikaa on varattu peräti 1,5 tuntia, mikä tuntuu tooosi pitkältä.
Aika paljon siinä ekassa neuvolassa vaan höpöteltiin, käytiin läpi asioita ja sain lippulappusia... ja kertoi eri näytteiden otosta mitä raskausaika pitää sisällään. Katottiin paino, verenpaine ja verensokeri. Mutta minun miestäni mietitytti myös tuo kun pitkä ensimmäinen neuvola, mutta kyllä siinä se aika nopeasti menee. Meillä meni 2h kun oli varattu 1h45min.
 
Täällä istun labrassa. Verta otettiin ja sokerirasitustesti, eli tunnin odottelu ja sitten pääsee aamupalalle (y) olin huolissaan lentääkö laatta kun olin autossa aika pahoinvoiva tänne tullessa, mutta hyvin meni sen litkun juominen. Nyt vaan peukut pystyssä etten narahda! Meillä perheessä diabetesta, isälläni ja siskollani oli molemmilla 1 tyypin diabetekset, nyttemmin molemmat jo menehtyneet:( niin ei tulisi suurena yllärinä vaikka radi itellekin tulis. Onneks siitä selvii ruokavaliolla jos näin käy :)

9+5 tänään :love:
 
@MonaLisa33, paljon onnea!

Neuvolan esitietolomake täytetty. En tykkää tuollaisista lomakkeista, jotka pakottavat vastaamaan joka kohtaan tietyssä muodossa, vaikket edes muistaisi / tietäisi vastausta. Mutta sain sen nyt ainakin lähtemään.

Kyllä yleensä olen kokenut neuvolan ihan hyvänä, mutta käytännössähän se riippuu siitä terveydenhoitajasta, joka omalle kohdalle osuu. Pitkältä tuo ensikäynti kyllä mustakin tuntuu.

Täällä kulinaristiset rimanalitukset jatkuvat... En kestä mitään paistettua, maustettua tms. Joten keitin pussillisen kaupan pakastealtaan kukkakaali-parsakaali-porkkanaa ja pienen pussin maissia. Toisessa kattilassa täysjyväriisi. Lopuksi kaikki sekaisin, vähän soijakastiketta, ravintohiivahiutaleita ja cashewpähkinöitä joukkoon. Mutta uskokaa tai älkää, kaikki kolme lasta taaperosta koululaisiin söivät kokonaista kolme annosta. :ROFLMAO: Enpä muista, milloin tuollaista olisi viimeksi tapahtunut.
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88

Yhteistyössä